Ik klaag nergens over hoor want wees eerlijk, waar zijn dorpen, steden, gemeentes te vinden die zoiets bijna in het midden van de plaats hebben liggen?

Helaas vind Heerhugowaard ook dat het wel wat minder (groot) mag voor hondenbezitters, dus er worden elke keer plannen gemaakt om het bos kleiner te maken, omdat de gemeente weer iets wil, en dat moet elke keer in het Waarderhout plaats vinden. Gewoon omdat ze er vanaf willen.
"We" genieten er nog maar van zolang als het kan, en er valt nog veel te genieten. Ondanks dat dit maar 6 plaatjes zijn, hopelijk geeft het een idee?

Helaas is een tuinslang een must als je hond in het water heeft gezeten in bepaalde greppels of slootjes als je ziet wat een bagger er omhoog komt, en hoe zwart het water dan word. Ze ruiken ook niet naar bloemen als ze eruit stappen, maar gelukkig hebben we aan 1 ding geen gebrek in Nederland, dat is water!!

Jammer genoeg zijn niet alle sloten even prettig voor je hond, zie de foto hieronder. Dit bruine spul is afkomstig uit een kas, die zijn "troep" loost op dit slootje die het bos in loopt. Ik denk niet dat het heel erg giftig, of heel erg ongezond zal zijn, anders zou Staats Bosbeheer dit nooit toestaan, (en die is toch regelmatig in het bos te vinden) maar ik hou Gila toch voor alle zekerheid maar uit dit specifieke slootje vandaan. Mijn stelregel is immers, bij twijfel, gewoon niet doen. zeker niet als er alternatieve schonere slootje vlakbij liggen.

Mooie plaatjes hebben gelukkig de overhand

Jaren, en jaren geleden stonden er ook houten picknick tafels met banken in het bos, op een groot speelveld, maar deze wereden elke keer in de hens gestoken, erg jammer. Daarna hebben ze maar gewoon een paar dikke boomstammen neergelegd, doe het dan daar maar mee bedacht Staats Bosbeheer, en gelijk hebben ze natuurlijk. Zelfs die hebben ze geprobeert in de fik te steken, je zou ze toch?

Ik heb diverse keren na mijn avond dienst, toen nog met King en Hayleigh, rondes door het bos gemaakt tussen ongeveer 00.00 en 02.00 uur, dat schommelde, en natuurlijk helemaal niets

1 x keer heb ik 2 gassie van een jaar of 16 gepakt, die allemaal flessen aan het stuk gooien waren tegen 1 van de (toen nog bestaande) bankjes aan. Het plekkie lag vergeven van het glas.
Na een korte sprint kreeg ik 1 van de 2 te pakken, want na mijn brul, blijf eens ff staan gooide ze het meteen op een rennen terwijl ze hard FUCK YOU naar me riepen.
Helaas kan deze ouwe, rokende druiloor nog een aardige sprint tevoorschijn toveren, dus nr 1 had ik aardig snel in zijn kraag. Die schrok zich een ongeluk toen hij mij van dichtbij in mijn unieform zag, ja ik kwam net van mijn werk en meteen hondjes uitlaten. Omdat King en Hayleigh mee rende stond hij meteen stokstijf

Tegen King zei ik: King luid, en meteen begon deze hard te blaffen. Toen ik naar nr 2 riep, hier komen of ik stuur die hond op je af, en je maatje heb ik al, kwam hij snel te voorschijn, en hebben ze mooi al het glas mogen opruimen en in de afvalbakken mogen gooien.
Paar oudere mensen die dit zagen kwamen met de duim omhoog voorbij lopen waarna ik ze een dikke knipoog gaf.
Sjah, een paar daarvoor had Hayleigh haar hele voetbed in 2en leggen door een stuk glas in de sloot vlakbij, dus ik was best kwaad op dat moment.
Maar goed, nu staan er stalen, nieuwe banken, ik hoop dat deze het langer uithouden. Dan kunnen we van de zomer weer mooi bij elkaar zitten terwijl de honden zich kostelijk vermaken op het grote veld. Zolang het nog kan, genieten we ervan (dat rijmt ook nog)

Voor diegene die het niet kennen en een keer willen lopen, het is 24/7 open, verboden vor paarden en gemotoriseerd verkeer. Goed toegankelijk voor rolstoelen. Een rondje duurt zo'n 40 minuten als je lekker een beetje doorloopt, een dik uur als je rustig aan doet. Het heeft volgens mij wel 4 of 5 ingangen vanaf diverse kanten.