Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarderhout, Heerhugowaard, 28-10-11.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Waarderhout, Heerhugowaard, 28-10-11.

Ongelezen bericht door ArCee »

Het Waarderhout vind ik in de herfst, en in de winter, als de eerste sneeuw net is gevallen, op z'n allermooist. Je kunt op de "gewone paden" blijven, en sommige zullen niet anders kunnen. Daar is niets mis mee, want als je goed kijkt, en op het juiste moment stil staat, dan zie je soms de mooiste plaatjes om je heen. Dan waan jij je even niet in een bos van Staats Bosbeheer, kunstmatig aangelegd voor de houtwinning, maar dan lijkt het soms echt puur natuur zoals het zou moeten zijn :W:
Ik klaag nergens over hoor want wees eerlijk, waar zijn dorpen, steden, gemeentes te vinden die zoiets bijna in het midden van de plaats hebben liggen? :80:
Helaas vind Heerhugowaard ook dat het wel wat minder (groot) mag voor hondenbezitters, dus er worden elke keer plannen gemaakt om het bos kleiner te maken, omdat de gemeente weer iets wil, en dat moet elke keer in het Waarderhout plaats vinden. Gewoon omdat ze er vanaf willen.

"We" genieten er nog maar van zolang als het kan, en er valt nog veel te genieten. Ondanks dat dit maar 6 plaatjes zijn, hopelijk geeft het een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is een tuinslang een must als je hond in het water heeft gezeten in bepaalde greppels of slootjes als je ziet wat een bagger er omhoog komt, en hoe zwart het water dan word. Ze ruiken ook niet naar bloemen als ze eruit stappen, maar gelukkig hebben we aan 1 ding geen gebrek in Nederland, dat is water!! :F:

Jammer genoeg zijn niet alle sloten even prettig voor je hond, zie de foto hieronder. Dit bruine spul is afkomstig uit een kas, die zijn "troep" loost op dit slootje die het bos in loopt. Ik denk niet dat het heel erg giftig, of heel erg ongezond zal zijn, anders zou Staats Bosbeheer dit nooit toestaan, (en die is toch regelmatig in het bos te vinden) maar ik hou Gila toch voor alle zekerheid maar uit dit specifieke slootje vandaan. Mijn stelregel is immers, bij twijfel, gewoon niet doen. zeker niet als er alternatieve schonere slootje vlakbij liggen.

Afbeelding

Mooie plaatjes hebben gelukkig de overhand :D

Afbeelding

Afbeelding

Jaren, en jaren geleden stonden er ook houten picknick tafels met banken in het bos, op een groot speelveld, maar deze wereden elke keer in de hens gestoken, erg jammer. Daarna hebben ze maar gewoon een paar dikke boomstammen neergelegd, doe het dan daar maar mee bedacht Staats Bosbeheer, en gelijk hebben ze natuurlijk. Zelfs die hebben ze geprobeert in de fik te steken, je zou ze toch? :boos:
Ik heb diverse keren na mijn avond dienst, toen nog met King en Hayleigh, rondes door het bos gemaakt tussen ongeveer 00.00 en 02.00 uur, dat schommelde, en natuurlijk helemaal niets :scratch:
1 x keer heb ik 2 gassie van een jaar of 16 gepakt, die allemaal flessen aan het stuk gooien waren tegen 1 van de (toen nog bestaande) bankjes aan. Het plekkie lag vergeven van het glas.
Na een korte sprint kreeg ik 1 van de 2 te pakken, want na mijn brul, blijf eens ff staan gooide ze het meteen op een rennen terwijl ze hard FUCK YOU naar me riepen.
Helaas kan deze ouwe, rokende druiloor nog een aardige sprint tevoorschijn toveren, dus nr 1 had ik aardig snel in zijn kraag. Die schrok zich een ongeluk toen hij mij van dichtbij in mijn unieform zag, ja ik kwam net van mijn werk en meteen hondjes uitlaten. Omdat King en Hayleigh mee rende stond hij meteen stokstijf :ok:
Tegen King zei ik: King luid, en meteen begon deze hard te blaffen. Toen ik naar nr 2 riep, hier komen of ik stuur die hond op je af, en je maatje heb ik al, kwam hij snel te voorschijn, en hebben ze mooi al het glas mogen opruimen en in de afvalbakken mogen gooien.
Paar oudere mensen die dit zagen kwamen met de duim omhoog voorbij lopen waarna ik ze een dikke knipoog gaf.
Sjah, een paar daarvoor had Hayleigh haar hele voetbed in 2en leggen door een stuk glas in de sloot vlakbij, dus ik was best kwaad op dat moment.

Maar goed, nu staan er stalen, nieuwe banken, ik hoop dat deze het langer uithouden. Dan kunnen we van de zomer weer mooi bij elkaar zitten terwijl de honden zich kostelijk vermaken op het grote veld. Zolang het nog kan, genieten we ervan (dat rijmt ook nog) :mrgreen:

Voor diegene die het niet kennen en een keer willen lopen, het is 24/7 open, verboden vor paarden en gemotoriseerd verkeer. Goed toegankelijk voor rolstoelen. Een rondje duurt zo'n 40 minuten als je lekker een beetje doorloopt, een dik uur als je rustig aan doet. Het heeft volgens mij wel 4 of 5 ingangen vanaf diverse kanten.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Muk

Re: Waarderhout, Heerhugowaard, 28-10-11.

Ongelezen bericht door Muk »

Ik wil daar best wel een keer wandelen (ik ken het park niet), maar vandaag is iets te kort dag.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Het is er ook verboden te fietsen :ok:
Wat ideaal is omdat er meerdere losloopgebieden zijn in Heerhugowaard, alleen hebben die allemaal mountainbikeroutes of fietspaden erdoorheen lopen.

Owh en bij de uitgang aan de zuidtangent is er ook schoon (stromend) water, ik krijg in ieder geval redelijk schone honden mee terug :E:

En het bos wordt kleiner omdat er een weg wordt aangelegd :cry:
En de groeten van de mannen :zwaai
Reny
Zeer actief

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Ja is best leuk, zeker de paadjes in de bossen die niet aangelegd zijn. Ik kom er zeker elke week wel. Als mensen zin hebben morgen? Ik heb nog geen wandelplannen voor zaterdag 29 oktober.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

S@nne schreef:Ja is best leuk, zeker de paadjes in de bossen die niet aangelegd zijn. Ik kom er zeker elke week wel. Als mensen zin hebben morgen? Ik heb nog geen wandelplannen voor zaterdag 29 oktober.
Ligt eraan hoe laat, ik moet tot 14.00 werken dus een uur of 15.00 (of daarna) kan ik wel.
S@nne
Zeer actief

15u kan hoor
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

:E:
Euh welke ingang?? Ik heb altijd die aan de kant van de oost/zuid(?) tangent.
In de bocht richting middenwaard zeg maar
Muk

Morgen kan ik niet, en zondag ook niet. Maar ik wil jullie wel alvast een fijne wandeling toewensen. :ok:
S@nne
Zeer actief

haha ik kom wss te voet bij de andere ingang (bij het zwembad) ... meet in de middle , het grote veld dus ;-) hihi
Als ik om 14.30u wegga kan ik rond 15u wel in 't bos zijn.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

15.00 (ongeveer) op het grote veld :ok:
Bij de nieuwe bankjes (mooi blauw, dat weer wel)

Andere keer Jovka?
S@nne
Zeer actief

prima, tot morgen!
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

:E: tot morgen
Muk

Reny schreef:15.00 (ongeveer) op het grote veld :ok:
Bij de nieuwe bankjes (mooi blauw, dat weer wel)

Andere keer Jovka?
Zeker weten. :ok:
S@nne
Zeer actief

Zo ik ben weer thuis, ruim 2,5 uur gelopen met de honden (dat krijg je als je lopend naar het bos gaat) en verga van de spierpijn, had al een beetje spierpijn toen ik wegging dus minder is het niet geworden haha, vanavond dan maar een warm bad ;)

Het was gezellig en Raika heeft zich best gedragen haha. Op een gegeven moment was ze lekker aan het graven en gras trekken en Billy vond het wel leuk om telkens naar haar toe te gaan beetje uitdagen en Raika dan iedere keer een snouw geven en snel weer terug naar d'r plekje, Billy raced dan snel weg, korte omtrek rondje en weer terug ....wraaaf....leuk spelletje :P

Ze hebben lekker met z'n allen door 't bos gebanjerd, gespeeld met anderen, nou ja vooral Bob en Billy dan, Nygel had het te druk met stokken voor mensen hun voeten gooien.

Voor herhaling vatbaar!
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

Zeker voor herhaling vatbaar :E:

De mannen hebben net gegeten en Billy ligt te snurken en Bob wat voor zich uit te suffen.
Billy en Raika hadden het zeker naar hun zin met z'n tweeen, ieder hun eigen spel maar toch samen :E:

Nygel kreeg het voor elkaar dat iedereen die we tegen kwamen stokken gingen gooien :LOL: Nee hoor, ik heb last van mijn arm/rug en dan toch gooien, vooral als hij zijn scheve koppie in de strijd gooide (ahhhhhh toe nou)

Ze hebben gespeeld met een stel shelties (toch?), een dalmaat, iets kleins hussel achtig, een kelpie, een golden, een lab en nog heen heel stel :E:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Had graag meegegaan, is 10 min met de fiets voor mij. Helaas zat ik vandaag bij de dierenarts met Semmy, hij heeft een darminfectie....
S@nne
Zeer actief

ehm uit de kluiten gewassen shelties bedoel je hihi, oftewel schotse collies ;) hihi
Ja er waren een hoop soorten en maten aanwezig, die dalmaat had mooie zwarte laarzen later... dat kleine hondje die zo leuk met Billy speelde, soort jack russel kruizing maar met een heel ander hoofd, geinig hondje vond ik dat.

Beterschap voor Semmy.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

S@nne schreef:ehm uit de kluiten gewassen shelties bedoel je hihi, oftewel schotse collies ;) hihi
Ja er waren een hoop soorten en maten aanwezig, die dalmaat had mooie zwarte laarzen later... dat kleine hondje die zo leuk met Billy speelde, soort jack russel kruizing maar met een heel ander hoofd, geinig hondje vond ik dat.

Beterschap voor Semmy.
Ik zei al, KK1 is niets voor mij :pffff:

Dat husseltje was echt heel leuk :ok:

Ach arme Semmy :roos:
Muk

Reny schreef:Ik zei al, KK1 is niets voor mij :pffff:
Gaan we samen KK1 volgen, volgens mijn vriendin heb ik hetzelfde probleem. :mrgreen:

@Lin-C
Beterschap voor Semmy, hopelijk knapt hij weer snel op.
Reny
Zeer actief

Echt ik herken heel weinig honden (jaaaaaaa, of ze zijn van het type Lobbes, Sanja en kijk daar heb je een Oos :Q: )
S@nne
Zeer actief

haha nou je hebt toch 't hele rijtje wel opgenoemd, maar 1 foutje, valt reuze mee!
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief

Sheltie tegen een collie, mwah :schrik:
Muk

Reny schreef:Echt ik herken heel weinig honden (jaaaaaaa, of ze zijn van het type Lobbes, Sanja en kijk daar heb je een Oos :Q: )
Dat heb ik ook, maar mijn onkunde op dit gebied vrolijkt mijn omgeving wel weer op. En dat is ook wat waard. :pffff:
Reny
Zeer actief

S@nne schreef:ehm uit de kluiten gewassen shelties bedoel je hihi, oftewel schotse collies ;) hihi
Ik dus ook :F:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Dank jullie! Hij is gelukkig alweer opgeknapt, antibiotica helpt goed. :wink:
Volgende keer gaan we ECHT mee :pffff:
Reny
Zeer actief

Goed om te horen :ok:
enne gezellig :E:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”