Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: 1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het for

Ongelezen bericht door lets have fun »

tineke schreef:Als de posts van Arcee lees dan twijfel ik niet aan de liefde voor zijn dieren.
Daarom vind ik het zo rigide vasthouden aan regels die toch op zijn minste achterhaald zijn te noemen jammer.
Het zou zoveel leuker en ontspannener kunnen ,en dat bevordert de band baas/hond enorm.
Wil niet zeggen dat je alle regels overboord moet zetten en je hond op de bank moet laten(er zijn tenslotte zat mensen die dat om diverse reden niet willen,dat maakt je echt geen slechte baas ) nog dat de hond direct alles op alles zal zetten om jouw macht over te nemen.
Welnee je kunt er juist een leukere samenwerking door verkrijgen ,ook met de wat pittiger rassen want dat zijn tenslotte ook maar gewoon honden :wink:
Dat vind ik dus ook. Ik ben ongeveer van arcee zijn leeftijd en ik herinner me nog goed hoe er vroeger tegen honden werd aangekeken. En hoe wij de opvoeding aanpakten. Dat is zo'n verschil met hoe ik het nu doe. Zoveel leuker voor baas en hond. Ik heb nu honden die goed luisteren omdat ze dat zelf willen. Dat gun ik echt iedereen.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Suske schreef:De hond mag niet op de bank :lees:
Dat is ook prima, als dat de regels zijn in hun huis.
Maar ik ervaar dat een hond vaak gaat verliggen. Ze hebben hier alle 3 een aantal eigen plekjes en ze verkassn heel geregeld.
Zo ligt Jace heel graag achter de tafel, daar komt echt niemand en daar ligt hij niemand in de weg. En hij ligt heel graag in de bench, die altijd open staat. En verder vind ik hem heel vaak in de tuin, gewoon te liggen.
Ik merk dat geen van mijn honden heel lang achter elkaar op een plek liggen. Zelfs 's nachts hoor ik ze wel eens verkassen. Dan wordt er over de grond geschraapt of hoor ik er een in de hal lopen.
Maar zolang een hond plekken heeft waar hij zich lekker voelt, is het goed.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik naar mezelf kijk snap ik sommige dingen van Arcee best. Toen ik Bluf erbij kreeg toen ze 2 1/2 was vond ik het verrekte lastig in de vergelijking met Finn. Finn is mijn eerste hond en kreeg hem met 4, heel goed afgericht door zijn eerste baas. En ik vond het best lastig om te gaan met Bluf die dus gewoon niet luisterde naar simpele commando's, dingen uithaalde die Finn gewoonweg niet in zijn kop haalde :roll: Pas toen ik de vergelijking stopte "Finn doet het wel en waarom zij niet, eigenwijze trut etc. etc." En met haar op een andere manier aan de gang ging, belonen, oefenen, spelen en gek doen merkte ik dat we samen ergens kwamen. Geduld en uitzoeken wat voor haar en mij werkte om datgene te benaderen wat ik van Finn zo fijn vond.

Inge O schreef ook hier geloof ik over de vriendin met de perfekte labrador en dat het bij een volgende hond zoveel lastiger zou zijn als je terugkijkt naar de honden die eigenlijk nagenoeg zich prima gedroegen. In mijn geval is Finn dus behoorlijk attent als het gaat om commando's, stil zijn in huis etc. maar gelukkig kwam ik tot het besef dat Bluf iets anders is, en iets anders getraind diende te worden. En kan ik nu genieten van een hond met streken (vos verliest wel de haren :wink: ) maar die wel wat meer aandacht heeft voor me en ook wat beter te controleren is. We begrijpen elkaar nu eindelijk, en met Finn was dat elkaar snappen en vertrouwen er heel rap de "klik" denk en met Bluf en mij heeft dat wat langer geduurt.
En deels door een andere manier van omgaan met, maar ook wel vasthouden aan dingen die ik niet wil hebben ook al was ze gewend om bepaalde dingen te doen.
En ze hebben beiden hun charmes, zo kun je heerlijk om Bluf heenhangen en is Finn daar totaal weer niet van gediend :mrgreen: Weet hij zich prima zelf te vermaken en laat zij me weten dat ik bepaald jaaggedrag heb afgeleerd om met een bal te spelen, en dat zal ik weten ook :Q:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk niet dat het het vergelijken is waar mensen over vallen.
wel het niet willen accepteren dat wat werkt voor de ene hond nog niet automatisch werkt voor de andere en daar dan toch geen andere aanpak voor willen kiezen en ten koste van de hond -waar dan zoveel van gehouden wordt :scratch: - star en stug blijven vasthouden aan achterhaalde opvoedmethodes uit het jaar nul.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:ik denk niet dat het het vergelijken is waar mensen over vallen.
wel het niet willen accepteren dat wat werkt voor de ene hond nog niet automatisch werkt voor de andere en daar dan toch geen andere aanpak voor willen kiezen en ten koste van de hond -waar dan zoveel van gehouden wordt :scratch: - star en stug blijven vasthouden aan achterhaalde opvoedmethodes uit het jaar nul.
Soms is dat omdat mensen denken dat dat de enigste manier is.
De manier waarop Arcee schrijft over zijn honden,zowel Gila als de inmiddels al overledene , geven mij toch wel de indruk dat er veel om ze gegeven werd/wordt.
Daarom vind ik het ook jammer dat er niet naar andere ,betere manieren wordt gezocht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:ik denk niet dat het het vergelijken is waar mensen over vallen.
Dat snap ik, maar ik beging dezelfde fout met Bluf door te veel van haar te verwachten omdat mijn andere hond het allemaal wel kon. Maar in huis golden bepaalde regels en ik persoonlijk vind dat Arcee in huis wel wat relaxter met de hond om mag springen. Zolang ze niet voor je voeten liggen kan mij het niet bommen waar ze liggen.
Ook iets wat ik bij Finn in het begin aanleerde omdat ik had gelezen dat de hond een eigen vaste plek moest hebben. Gut. Dat was een kleedje bij het raam. "plaats!" het werkte want bij zijn vorige eigenaar werd dit ook gedaan als hij in huis mocht. Ik ben er echter heel rap van afgestapt omdat ik besefte dat je een commando geeft wat je ook weer op moet heffen, omdat als je het heel strict neemt hij ook daadwerkelijk niet weg mag van die plaats zonder dat je toestemming geeft :oohja: Dus her en der liggen hier een mand en wat kussentjes. Plaats is vervangen door een af en blijf als het echt moet als ik mensen binnen laat etc. Ben in ieder geval wat soepeler gaan denken. Maar als iets moet dan moet het gewoon, en dat zijn dan wel dingen die ik wil waarvan ik weet dat ze de begrippen kennen :8):
Maar wat ik ook zei is dat op sommige punten anders moest omgaan om hetzelfde te bereiken als bij Finn. Je kunt niet altijd vast houden aan oude manieren van leren omdat iedere hond weer anders is. Bij Bluf kon je met voerbeloning werken, Finn boeide dat nooit zo veel om maar een zijstraat te noemen.
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
Soms is dat omdat mensen denken dat dat de enigste manier is.
De manier waarop Arcee schrijft over zijn honden,zowel Gila als de inmiddels al overledene , geven mij toch wel de indruk dat er veel om ze gegeven werd/wordt.
Daarom vind ik het ook jammer dat er niet naar andere ,betere manieren wordt gezocht.
dat dacht ik ook al die tijd Tineke, maar ik ben toch wat van gedachten veranderd door de reacties die Arcee hier in dit topic geeft.
ik vind het wel heel erg jammer en niet alleen voor Gila maar ook voor hemzelf.
hij ontzegt zowel zichzelf als de hond een hoop plezier door zo onwrikbaar op een eens ingenomen standpunt te blijven staan en juist met een baasgericht hondje als een (kruising)herder zou dat ook nog wel eens helemaal verkeerd kunnen uitpakken.
en dat kan ik dan niet rijmen met liefde voor een hond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:dat dacht ik ook al die tijd Tineke, maar ik ben toch wat van gedachten veranderd door de reacties die Arcee hier in dit topic geeft.
ik vind het wel heel erg jammer en niet alleen voor Gila maar ook voor hemzelf.
hij ontzegt zowel zichzelf als de hond een hoop plezier door zo onwrikbaar op een eens ingenomen standpunt te blijven staan en juist met een baasgericht hondje als een (kruising)herder zou dat ook nog wel eens helemaal verkeerd kunnen uitpakken.
en dat kan ik dan niet rijmen met liefde voor een hond.
Ik kan het ook moeilijk rijmen met elkaar dat ben ik met je eens.
Ik hoop dat Arcee toch iets gaat doen met de reacties wanneer hij die rustig overdacht heeft en inziet dat die niet worden gegeven om hem te pesten :wink:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

ArCee (Rene) is al begonnen met een aantal antwoorden die hij gelezen heeft.
Ten eerste, zoals jullie weten, is Gila terug in de bench sinds zaterdagmorgen, en daar lijkt ze heel tevreden mee te zijn. Ze komt veel meer tot rust. Bij thuiskomst na het uitlaten loopt ze al vanuit zichzelf de bench in om op haar eten te wachten (smorgens), of op haar koekje (na de boswandeling) etc. Op dat moment, als ze klaar is en ze komt naar mij toe, helemaal prima, ze is tenslote vanuit zichzelf naar de bench gegaan en dan mag ze lekker vrijuit door de kamer etc. na het eten even kalm aan uiteraard, vanawege het risico van een maagtorsie bij grotere honden.

Er zijn echter nog wel een paar momentjes waarbij de bench even dicht moet, maar omdat ze nu haar "oude vertrouwde" bench terug heeft accepteerd zij dat moeiteloos, zonder een kik.
We staan zelf trouwens ook te kijken dat de oplossing hierin lag :oeps:
Ik bedoel, wat het ook is, wat je ook doet, hoe je ook bezig bent, je wilt je beesie toch happy en tevreden zien, niet alleen met je rondjes.

Dit houd automatische al in dat we haar veel minder op haar plaats hoeven te leggen als met de mand.
Wel zijn we de momenten dat ze even de in de bench moet blijven langzaam aan uitbreiden qua tijd. Niet meteen een halve dag erin en weg gaan bedoel ik, beginnen met een half uurtje, terwijl we gewoon in de kamer zijn. Vanaf dat punt gaan we langzaam opbouwen, en wat vaker de kamer uit, het huis uit de komende maanden. We blijven ook meeluisteren via de portofoon hoeze er mee omgaat, om ook te merken als we misschien te snel gaan?
Als ze b.v. een half uurtje prima alleen kan zijn, maar een uur is te lang, dan gaan we eerst maar eens 40 minuten proberen etc.
In ieder geval, stapje voor stapje.

Ik had het probleem trouwens ook aan de vorige eigenaresses verteld. Daar heb ik een mail op terug gehad, met was citaten van de gedragsdeskundige die bij haar hadden gehad indertijd en daar stond iets in als:

Gila moet leren dat ze best veel zelf kan, en ze moet leren om niet teveel aan jouw te hangen. Verder hebben we ZELF gemerkt in het jaar dat we Gila hadden dat ze erg goed reageert als je iets met een boze stem zegt. Niet keihard, maar wel met enige kracht. Of je dit kan gebruiken met alleen zijn weet ik niet, maar met corrigeren werkte het bij ons goed.
Meer weet ik even niet te verzinnen om het probleem aan te pakken, soory.
Groet: ....

Dat eerste regeltje zal volgens mij langzamerhand wat beter gaan naarmate ze ouder word, en steeds meer en meer went. We zitten nu net op 3 maanden dat ze hier is tenslotte.
Die strenge, boze of harde stem zie ik niet om het jengelen op te lossen, inderdaad eerder als je iets doet wat niet mag.
Maar goed, zoals gezegt, de bench heeft een einde gemaakt aan het piepen en jengelen dus het is een beetje mostert na de maaltijd.

In ieder geval gaan we de komende maanden intensief met haar aan het werk.
En sorry voor al diegene die het er niet mee eens zijn, maar boven blijft verboden gebied.
En de bench gaat pas weer open op het moment dat wij vinden dat ze weer los kan want IN DE BENCH houden doen we nooit voor de lol, maar alleen als er een serieuse reden voor is. Zie het maar net als aanlijnen en los laten met uitlaten. Je doet beide zaken als het kan, of niet, als het niet kan.
Los laten als het veilig is, aanlijnen als het niet mag, als het nodig is, of als het gevaarlijk is.
Zo is het in de bench leggen net zo.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hmmmmmm de maagtorsie na het eten is alweer achterhaalt (Inge O heeft hier laatst iets verteld over een recent uitgevoerd onderzoek).

Verder snap ik dat je haar in een bench doet als het moet (visite in een pak) maar persoonlijk zou ik het dus beperken tot die momenten.

Verder die harde stem is wel bij 2 dames he :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
renee-uk
Zeer actief

ArCee schreef:Gila moet leren dat ze best veel zelf kan, en ze moet leren om niet teveel aan jou te hangen.
waarom moet dat?
het is verdorie de aard van het beest, waarom kiezen voor een baasgerichte hond als je niet met dat aspect van het karakter om kunt of wilt gaan?

ik zou me persoonlijk maar weinig van die adviezen van de vorige eigenaars aantrekken, het is dé manier om een goede band met je halve herder de nek om te draaien :jank:
en bovendien hebben zij het hondje niet voor niks herplaatst, als het allemaal zo goed was gegaan had die hele herplaatsing niet nodig geweest lijkt me zo.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klopt hoor Reny,
tja, ik heb mijn ( grote) honden ook nooit tot rust gedwongen na het eten , ze voelen het prima zelf aan.
sterker nog de bullen wouden( bij voorkeur) altijd spelen vlak na het eten, ik heb ze altijd gevoegelijk laten gaan.
ook Van Gils neem ik rustig mee hoor na de maaltijd, als het zo uitkomt :wink:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Arcee, blijf nou alsjeblieft niet de aard van Gila ontkennen.
Er zit echt meer herder in dan je denkt en die hangen nu eenmaal aan je :I:

En wat Renee zegt: als de dames voor je het goed hadden gedaan had Gila nu
niet bij jullie gezeten :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

renee-uk schreef:
ArCee schreef:Gila moet leren dat ze best veel zelf kan, en ze moet leren om niet teveel aan jou te hangen.
waarom moet dat?
het is verdorie de aard van het beest, waarom kiezen voor een baasgerichte hond als je niet met dat aspect van het karakter om kunt of wilt gaan?

ik zou me persoonlijk maar weinig van die adviezen van de vorige eigenaars aantrekken, het is dé manier om een goede band met je halve herder de nek om te draaien :jank:
en bovendien hebben zij het hondje niet voor niks herplaatst, als het allemaal zo goed was gegaan had die hele herplaatsing niet nodig geweest lijkt me zo.
Ik ken het karakter van de herder niet goed, maar wat is zo verkeerd als je hond aan je hangt? Dat kun je zelf dan toch in goede banen leiden dat het niet te erg wordt, maar je hond wel alles voor je wilt doen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:Als de posts van Arcee lees dan twijfel ik niet aan de liefde voor zijn dieren.
Daarom vind ik het zo rigide vasthouden aan regels die toch op zijn minste achterhaald zijn te noemen jammer.
Het zou zoveel leuker en ontspannener kunnen ,en dat bevordert de band baas/hond enorm.
Wil niet zeggen dat je alle regels overboord moet zetten en je hond op de bank moet laten(er zijn tenslotte zat mensen die dat om diverse reden niet willen,dat maakt je echt geen slechte baas ) nog dat de hond direct alles op alles zal zetten om jouw macht over te nemen.
Welnee je kunt er juist een leukere samenwerking door verkrijgen ,ook met de wat pittiger rassen want dat zijn tenslotte ook maar gewoon honden :wink:
hier komen ze ook niet op de bank, was niet van mij dus gebeurd niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ArCee schreef:Verder hebben we ZELF gemerkt in het jaar dat we Gila hadden dat ze erg goed reageert als je iets met een boze stem zegt. Niet keihard, maar wel met enige kracht.
dan zou je dus in principe altijd boos moeten zijn om haar te laten luisteren? Dat werkt toch niet... dat is hetzelfde als dat de hond bijvoorbeeld pas na de 3e keer hier roepen komt... de normale commando's luistert ze niet naar alleen als er iets boos gezegd wordt... Dat zou je dus naar het 'normale' commando moeten ombuigen.
Als ik hier boos ben en boos iets zeg/roep dan zie ik aan de honden van oei shit... onzeker dus... en dat is wel het laatste wat ik wil onzekerheid en jij zeker denk ik bij zo'n onzekere hond.
Als ik hetzelfde roep maar zelfverzekerd, dan is het 'oeps nu meent ze het' maar geen spoortje van onzekerheid.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen want ik had er al een vermoeden van hoe de discussie zou verlopen, eerlijk gezegd. Rene, ik vind je een harde man. En hardheid helpt echt niet bij het opvoeden van een hond. Dat werkt gewoon niet. Veel geduld wel, en veel liefde. Ik heb als groepsleider gewerkt voor gedragsgestoorde jongeren, en daar gingen ze over op een meer empatische manier van begeleiden, omdat het hele strenge niet werkt. Daar kweek je toekomstige crimineeltjes mee. En honden zijn net als kinderen, ze willen alleen doen wat je zegt, als ze je helemaal vertrouwen èn dol op je zijn. Waarom je hond niet naar je luistert? Omdat je niet erg lief voor hem bent, hij heeft veel te veel regels en te weinig vrijheid. Structuur is goed, maar altijd gecombineerd met positieve motivatie. Straf begrijpt een hond niet. Wegnemen van privileges heeft geen effect op een hond behalve dat ie baalt. Vertellen wat ze wèl moeten doen, helpt altijd beter dan vertellen wat ze niet moeten doen. Ik vind dat mensen veel te veel verwachten, in te korte tijd. Als je hond zo aan je hangt, geef hem dan elke dag een halfuur solid één-op-één knuffel/speel/stoeitijd. Dat helpt waarschijnlijk beter dan hem steeds proberen weg te sturen. Als hij weet dat hij elke dag kan rekenen op een stukje van jouw tijd en liefde, zal hij er niet zo om zeuren elk moment van de dag. En gooi weg die bench!
renee-uk
Zeer actief

Neeltje schreef:
renee-uk schreef:
waarom moet dat?

Ik ken het karakter van de herder niet goed, maar wat is zo verkeerd als je hond aan je hangt? Dat kun je zelf dan toch in goede banen leiden dat het niet te erg wordt, maar je hond wel alles voor je wilt doen?
daar is niks verkeerd aan, zeker niet bij een baasgerichte hond
dat hangen aan de baas zit in het karakter, dus waarom zou je voor zo een hond gaan als je dat deel van het karakter niet accepteert?
er zijn zat honden die veel zelfstandiger en onafhankelijker zijn dan juist een herder, dan ga je daar toch voor?
Afbeelding

ArCee
Zeer actief

waarom moet dat?

ik zou me persoonlijk maar weinig van die adviezen van de vorige eigenaars aantrekken, het is dé manier om een goede band met je halve herder de nek om te draaien

Waarom blijf ik mij hier verdedigen TEGEN foute conclusies door forumleden zelf getrokken vraag ik mij in hemelsnaam af? Ik heb zelden zo'n forum meegemaakt :oohja:

1) Ik kan geweldig met haar karakter omgaan en vind het heerlijk dat ik ,na korte tijd al zo'n close band met haar heb. Quote mijn woorden even als je dat ergens anders gelezen hebt, komende uit mijn mond??

Ten tweede, de reden van de herplaatsing, en dat staat beschreven in de topic waarin ik haar voorstel, is geld. De beide meiden hadden op 2 salarissen een appartement gekocht, maar 1 van de 2 heeft een zeer agressieve vorm van reuma gekregen. Zo zeer dat ze soms in een rolstoel zit, of soms alleen maar hele dagen kan liggen. Dit is inj 6 maanden ontstaan en heeft keihard toegeslagen en bedenk even, die meiden zijn beide nog geen 30, ga er maar aan staan met je grote waffel en vooringenomen mening!! :boos:
Zodioende viel er 1 salaris weg waardoor de hypotheek niet meer opgebracht kon worden en de meiden gedwongen waren om het te verkopen en wat kleiners te zoeken wat goedkoper was. Dat is gevonden bij een particuliere verhuurder, maar die staat maximaal 1 hond toe.
Aangezien Gila de jongste was, en volgens de gedragstherapeut, ook de makkelijkste qua aanpassen, werd zij het en niet Sandor die al 3 1/2 was, en ook een kruising Rottweiler. Daarentegen wel 3 x zo groot en zwaar als Gila :80: en met een zeer agressief en moeilijk verleden, dus dat risico vonden ze te groot.
Dat, en niets anders was de reden, en ze huilde tranen met tuiten toen we haar meenamen. Waarom denk je dan dat ik nog wekelijks contact met ze heb? Omdat ze nog steeds ergt veel om haar geven!!

Hmmmmmm de maagtorsie na het eten is alweer achterhaalt (Inge O heeft hier laatst iets verteld over een recent uitgevoerd onderzoek).

Ow, daar wist/weet ik niets van om eerlijk te zijn? :80:
Ik hoorde zelfs kort geleden nog van mijn eigen DA om daar voorzichtig mee te zijn. Op TV zag ik eens een documentaire van een leger, geen idee welk land. Die deden de maagwant van de honden preventief al vast zetten/hechten aan de de binnekant van de borstkas om het risico van een maagkanteling in te dammen. Ook dat was niet zo lang geleden.
Maaaaaaan, veranderingen gaan zo snel, dat hou je amper bij zo. Nou ja, je kunt ook niet alla minuut van elke verandering op de hoogte zijn. :oeps: Ik ga er toch nog even voorzichtig mee om, tot ik dingen zelf gelezen en gehoord heb, in plaats van zomaar zo'n losse opmerking lezen en geloven, okay?

Verder snap ik dat je haar in een bench doet als het moet (visite in een pak) maar persoonlijk zou ik het dus beperken tot die momenten.

Verder die harde stem is wel bij 2 dames he

Joh, als er op zo'n dag 2 x zo'n moment is, dan ist veel, en ook niet dagelijks. de ene keer is het even een kwartiertje, andere keer misschien iets langer, da's nooit van te voren te voorspellen maar nu de bench er is is het voor Gila echt geen straf (meer).

Die stem gebruik ik alleen in extreme gevallen. Is bij haar ook helemaal niet nodig. Op gewone stem zeggen, Gila terug, en ze gaat terug dus waarom zou je als je niet hoeft?
Onthoud daarbij wel even:
Bij het commando terug moet ze alleen even terug en mag ergens anders liggen, staan, zitten, spelen, slapen, wahtever.
Dat is dus niet hetzelfde als het commando PLAATS, waarbij ze dus echt even in de bench moet.
In ieder geval,dan is het effect van mijn stem, als het eens ECHT nodig is, er ook niet meer (en mijn stem is al zo laag dus bulderd nogal. Daarom spreek ik ook veel deejay jingles en programma namen in). Moet hem dus ook sparen. :tongue:

Arcee, blijf nou alsjeblieft niet de aard van Gila ontkennen.
Er zit echt meer herder in dan je denkt en die hangen nu eenmaal aan je :I:
Ja, en? Heerlijk toch een hond die zo gek op je is, al na zo'n korte tijd? Ik lees nergens dat ik daar moeite mee heb hoor. Dat heb jij je misschien door 1 van dieflapdrollen laten aanpraten in dit topic die alleen maar zichzelf willen horen praten en het op de man spelen. Ik vind dat Gila een geweldig en heerlijk karakter heeft dus waar je dat vandaan haalt? het is trouwens wel ArCee met een grote C. :W:

Het is dus duidelijk dat er weer eens veel mensen mij aanvallen op dingen die nooit uit mijn mond gekomen zijn, maar zijn verzonnen door een paar negatieve forumleden. Die verzinsels zijn vervolgens door het hele topic heen een eigen leven gaan leiden en hardnekkig blijven hangen, maar men denkt dat het van mij afkomstig is, of men neemt het om onbegrijpelijke redenen voor waar aan? Beetje (erg) jammer hoor. :kotz:

Ik ga denkelijk nu echt stoppen met verder reageren op uitspraken en veroordelingen in dit topic. Volgens mij is er de afgelopen 2 dagen veel in goede zin veranderd hier in huis, en met Gila en mij.
Ik ben stapelgek op Gila, en ik weet zeker dat dit andersom ook zo is. Dat zie ik aan haar, in haar ogen Ik weet ook zeker dat Gila en ik een prachtig mooie toekomst tegemoed gaan samen, waarbij ik haar gedrag, en eventueel zichtbare emoties goed in de gaten houd.
Ja, Gila is half herder en ik weet dat herders baasgericht zijn. Gelukkig maar, dan kun je goed met ze werken, een mooie band opbouwen en zowat samen 1 worden, helemaal niets mis mee. Maar..... door het uit de klauwen lopen van dit topic door allemaal valse beschuldigingen, en verkeerde conclusies trekken is het hele leerzame onder gesneeuwd door het nagatieve aspect en verzinsels.

Nu vraag ik mij af waar bepaalde mensen het idee vandaan halen dat zij beter zijn als mij? Dat zij in ieder geval zoveel beter denken te zijn, dat zij zichzelf het recht geven om mij de meest idiote benamingen en titels te geven zoals "dictator" en wat al niet meer?
Dat kunnen alleen maar mensen zijn die het TE hoog in hun eigen bolletje hebben volgens mij. Dat is maar een idee van mij hoor, ik kan niets bewijzen, maar ik gok ook maar even iets. :W:
Alleen omdat je een andere mening hebt, anders bent, en ergens anders over denkt als zij, dan ben je meteen alles wat slecht is?
Trouwens ook als je niet als een blad aan de boom omslaat en alles gaat doen zoals zij het zeggen?
Volgens mij zijn dat allemaal kleine Geert Wildertjes, om eens een titel terug te gooien?
Maar goed, hier is de topic natuurlijk ook nooit om begonnen en als ik de mogelijkheid zo hebben zou ik hem zelf weg halen met alle reacties vanwege het hoge onzin gehalte.
Dat ik dan ook moet zien dat een Moderator net zo hard, of misschien nog harder mee doet om ook allemaal eigen conclusies, beschuldigingen en eigen getrokken meningen te ventileren, dat is toch wel diep treurig.
Ik ben zelf moderator op 2 forums, maar daar kun je als moderator meteen inpakken als jij je zo onbeschoft uit je tent laat lokken of je schuldig maakt aan dit soort (emotionele) uitspraken.
Als moderator dien je neutraal te zijn en boven de partijen te hangen. Tenminste, op de forums waar ik mod.

Mij halstarrig noemen, eigenwijs, van mijn part beperkt of niet flexibel, daar kan ik mee leven, ik weet dat ik soms erg vasthoudend ben. Soms is dat goed, soms pakt het slechter uit, maar goed, da's een karakter trekje denk ik van een Ram?
Maar, om die reden iemand meteen bestempelen alsof ik een klein Hitlertje ben waar niet mee valt samen te leven vind ik een beste conclusie van hen, die nog geen half % van mij af weten hoe ik werkelijk ben, wie ik ben, wat ik ben, en waar ik voor sta.
Je dan met zoveel emoties laten gaan, en alles wat slecht en lelijk voor iemand zijn voeten gooien, die alleen vraagt hoe hij zijn hondje van het piepen en jammeren kan af krijgen vind ik zeer bizar.
Dan laat jij je wel heel erg van je meest nare kant zien.
Nu begrijp ik dat het internet een heerlijk medium is om je gal te spuwen over alles, en alles wat je normaal niet doet of ooit gedurft hebt kan nu mooi wel, maar ik vind het een slappe wijze van met elkaar praten over een probleempje.
Ik bedoel, iemand die als tip gegeven zou hebben: Hee ArCee, gewoon stembandjes couperen, die was nog bijna verhelderender geweest, als een hele kliek in dit topic die alleen maar bezig waren om beledigingen en slechte verhalen over 1 persoon rond te bazuinen.

Zij die werkelijk overtuigt zijn dat ik zo slecht voor mijn hond ben, en zij, die werkelijk denken dat zij het helemaal bij het juiste einde hebben, zij mogen mij een pm sturen, dan geef ik al mijn adres gegevens aan je door. Dan maken we daarna een afspraak. :D
Mogen zij zelf kijken hoe ik met mijn hond, en mijn katten om ga. Gaan we lekker een stuk met onze honden wandelen, maar........ dan eis ik wel dat je alles waar je mij voor uitgemaakt hebt, ook nog een keer recht in mijn gezicht zegt, om te zien hoe "stoer" je echt bent.
Krijg je daarna weer een bak koffie van me als je nog trek hebt :lekkerpuh:
Als je ziet hoe verschrikkelijk je er naast hebt gezeten tot je eigen grote schaamte. Of je dan nog een bakkie wilt doen?

En ben dan ook zo stoer, om bij thuiskomst eerlijk te vertellen op het forum wat je gezien hebt, wat voor persoon ik echt ben, hoe ik met mijn dieren om ga en hoe erg jij je vergist hebt.
Dat ik, als het op dieren aankomt, en de minst bedeelde in onze samenleving, een zeer, zeer klein hartje heb. Dat ik daar alles voor doe, voor alle dieren, en zeker MIJN EIGEN DIEREN!!

Misschien ben ik er zelf ook debet aan door dingen wat ongelukkig of onduidelijk neer te zetten.
Via mijn werk, waarbij ik dagelijks rapporten moet schrijven, ben ik echter niet gewend om zaken tot in het aller kleinste (onbetekende) detail te beschrijven. Zaken kort een bondig houden en to the point zijn, dat is wat ik gewend ben en wat men van mij eist. Dat doe ik al zo'n 12 jaar zo.
Misschien onstaan hierdoor wel verkeerde ideeen, of zet ik mensen op het verkeerde been?
Misschien laat ik door het achterwege laten van deze details juist wel een stukje emotie weg uit mijn tekst?
In ieder geval had ik dit onderwerp nooit moeten aansnijden (merk ik nu achteraf) en zal het ook niet nog een keer doen.
Zodra een onderwerp TE serieus word, dan komen de ware (internet) aardjes om de hoek kijken op een, netjes gezegt, niet leuke, beschaafde en gezonde manier.
Dus, vanaf nu reageer ik alleen nog maar luchtig, op luchtige en makkelijke onderwerpen, om hier geen herhaling van te krijgen.
Lijkt me voor iedereen gezellig, want gezelligheid zou toch de rode draad op een forum moeten zijn dacht ik? :U:
Of is dit forum meer een rode lap voor bepaalde mensen?? :evil:
Laatst gewijzigd door ArCee op 30 okt 2011 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Fizgig schreef:Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen want ik had er al een vermoeden van hoe de discussie zou verlopen, eerlijk gezegd. Rene, ik vind je een harde man. En hardheid helpt echt niet bij het opvoeden van een hond. Dat werkt gewoon niet. Veel geduld wel, en veel liefde. Ik heb als groepsleider gewerkt voor gedragsgestoorde jongeren, en daar gingen ze over op een meer empatische manier van begeleiden, omdat het hele strenge niet werkt. Daar kweek je toekomstige crimineeltjes mee. En honden zijn net als kinderen, ze willen alleen doen wat je zegt, als ze je helemaal vertrouwen èn dol op je zijn. Waarom je hond niet naar je luistert? Omdat je niet erg lief voor hem bent, hij heeft veel te veel regels en te weinig vrijheid. Structuur is goed, maar altijd gecombineerd met positieve motivatie. Straf begrijpt een hond niet. Wegnemen van privileges heeft geen effect op een hond behalve dat ie baalt. Vertellen wat ze wèl moeten doen, helpt altijd beter dan vertellen wat ze niet moeten doen. Ik vind dat mensen veel te veel verwachten, in te korte tijd. Als je hond zo aan je hangt, geef hem dan elke dag een halfuur solid één-op-één knuffel/speel/stoeitijd. Dat helpt waarschijnlijk beter dan hem steeds proberen weg te sturen. Als hij weet dat hij elke dag kan rekenen op een stukje van jouw tijd en liefde, zal hij er niet zo om zeuren elk moment van de dag. En gooi weg die bench!
Gila is een dame en die bench is haar eigen plekkie. Daar voelt ze zich lekker in en daardoor piept ze niet meer dus zou niet zo handig zijn om die nu de deur uit te doen.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Klopt Roompie. Ze verkoos toen ze hier net was vaker de mand, want ze mocht kiezen. Misschien omdat het nieuw was?
Ook lag de andere hond, in haar oude huis, vaak in haar bench. Kan er ook mee te maken hebben. Als ik kijk hoe tevreden, zielsgelukkig en lekker zij in haar bench ligt, dan is het voor mij zeer duidelijk en blijft de bech haar eigen veilige plekkie waar de katten zelfs niet in mogen komen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Het zou best kunnen omdat ie nieuw was. Als ik hier een nieuw kussen neerleg wordt daar ook eerst het meest op gelegen.
Maar ben wel blij dat Gila nu weer een stuk blijer is. :ok:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen want ik had er al een vermoeden van hoe de discussie zou verlopen, eerlijk gezegd. Rene, ik vind je een harde man. En hardheid helpt echt niet bij het opvoeden van een hond. Dat werkt gewoon niet. Veel geduld wel, en veel liefde. Ik heb als groepsleider gewerkt voor gedragsgestoorde jongeren, en daar gingen ze over op een meer empatische manier van begeleiden, omdat het hele strenge niet werkt. Daar kweek je toekomstige crimineeltjes mee. En honden zijn net als kinderen, ze willen alleen doen wat je zegt, als ze je helemaal vertrouwen èn dol op je zijn. Waarom je hond niet naar je luistert? Omdat je niet erg lief voor hem bent, hij heeft veel te veel regels en te weinig vrijheid. Structuur is goed, maar altijd gecombineerd met positieve motivatie. Straf begrijpt een hond niet. Wegnemen van privileges heeft geen effect op een hond behalve dat ie baalt. Vertellen wat ze wèl moeten doen, helpt altijd beter dan vertellen wat ze niet moeten doen. Ik vind dat mensen veel te veel verwachten, in te korte tijd. Als je hond zo aan je hangt, geef hem dan elke dag een halfuur solid één-op-één knuffel/speel/stoeitijd. Dat helpt waarschijnlijk beter dan hem steeds proberen weg te sturen. Als hij weet dat hij elke dag kan rekenen op een stukje van jouw tijd en liefde, zal hij er niet zo om zeuren elk moment van de dag. En gooi weg die bench!

Hardheid is gekomen door mijn werk als surveillant in de Bijlmermeer waarbij ik alleen op de auto zat en dagelijks met hoeren, junks, daklozen, alcoholisten en wat al niet meer te maken had. Dan kun je (vaak) niet anders.

Dat ik niet lief ben voor mij hond is absolute nonsens, mensen vinden dat ik zowat verlieft op HAAR ben, en ze is ook een hond om verlieft op te zijn. Te weinig vrijheid is ook schromelijk overdreven, teveel regels, dat klopt ook helemaal en zijn we accuut en 100% mee gestopt.
die 1 op 1 stoei/knuffeltijd, krijgt ze hier hoor, x een keertje of 4 a 5 per dag?

Die bench weg gooien is het stomste wat ik nu kan doen, want ze adoreert dat ding.
ArCee
Zeer actief

Roompie schreef:Het zou best kunnen omdat ie nieuw was. Als ik hier een nieuw kussen neerleg wordt daar ook eerst het meest op gelegen.
Maar ben wel blij dat Gila nu weer een stuk blijer is. :ok:
Onvergelijkbaar, onbegrijpelijk dat die bench zo'n verschil maakt, maar wel zielsgelukkig om te zien :I:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Arcee, ik geloof niet dat er zo enorm op je in is gehakt, heb het al wel wat erger gezien :wink:
Volgens mij hebben diverse mensen op pagina 1 van dit topic al voorzichtig gezegd dat je te veel te snel wilde.
En dat heb je pagina's verder schoorvoetend erkend, sportief!

Ja, ik en anderen hebben je star, halstarrig, noem het maar genoemd.
En dat komt volledig door hetgene jij (be)schrijft, met een stelligheid waar niet tegen op te praten, schrijven valt......

Je schrijft zelf met grote woorden, dan kun je er op wachten dat er ook grote woorden terugkomen.

Ik hoop oprecht dat je met Gila toch de Gulden Middenweg gaat vinden want ik ben en blijf er van overtuigd dat juist met
een baasgericht en gevoelig ras als een Mechelaar is dat de juiste weg is.
Dus wat meer ontspannen, minder op het baas zijn/spelen gericht maar het juist zoeken in rust (in handelen), vertrouwen en
samen werken.
En dat je haar b.v. niet op de bank wilt, dat zal me persoonlijk worst zijn.
Het gaat er meer om hoe je daar mee om gaat en naar handelt :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

nog even en het is mijn schuld dat een van die dames ziek is geworden :piew:

weet je wat Arcee, zoek het lekker uit met je achterlijke gedoe
je kunt er altijd nog stroom op zetten of gaan gooien met werpkettingen, zal vast een geweldig effect hebben net als de rest van je achterhaalde opvoedingsideeën :ok:
Afbeelding

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ow, daar wist/weet ik niets van om eerlijk te zijn?
Ik hoorde zelfs kort geleden nog van mijn eigen DA om daar voorzichtig mee te zijn. Op TV zag ik eens een documentaire van een leger, geen idee welk land. Die deden de maagwant van de honden preventief al vast zetten/hechten aan de de binnekant van de borstkas om het risico van een maagkanteling in te dammen. Ook dat was niet zo lang geleden.
Maaaaaaan, veranderingen gaan zo snel, dat hou je amper bij zo. Nou ja, je kunt ook niet alla minuut van elke verandering op de hoogte zijn. Ik ga er toch nog even voorzichtig mee om, tot ik dingen zelf gelezen en gehoord heb, in plaats van zomaar zo'n losse opmerking lezen en geloven, okay?
Er is medisch onderzoek naar gedaan, wat nog niet gepubliceert is,maar Inge vond het zo belangrijk dat ze het alvast vermeldde. Staat ergens op het forum (maar geen idee waar, was ergens nav een enquete).
Owh het onderzoek is dus een universitair onderzoek, niet van de DA om de hoek.
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:nog even en het is mijn schuld dat een van die dames ziek is geworden :piew:

weet je wat Arcee, zoek het lekker uit met je achterlijke gedoe
je kunt er altijd nog stroom op zetten of gaan gooien met werpkettingen, zal vast een geweldig effect hebben net als de rest van je achterhaalde opvoedingsideeën :ok:
Weet je, ik denk dat het helemaal niet zo erg is als dat jij nu schrijft. Natuurlijk houdt hij er andere opvoedmethodes op na dan jij en ik, maar ik zie wel dat Arcee die wel aan begint te passen op basis van wat Gila nodig heeft.
renee-uk
Zeer actief

tja ik baseer dat natuurlijk niet alleen op wat hij hier schrijft, ik lees ook andere reacties en daar kwam dit vandaan.
maar mijn zegen heeft ie hoor, ik maak me er verder niet meer druk om en kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”