Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat wordt er van een pup verwacht?
Moderator: moderatorteam
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Wat wordt er van een pup verwacht?
Waar moet ze op getraind worden?
Hoe krijg ik het voor elkaar om haar zo mooi te laten staan?
Ik zag foto's van haar vader,die als pupje van 7 weken al keurig in de houding stond...ik probeerde dat ook eens uit na het borstelen,maar ze lag er meteen als een haardkleedje bij en was niet meer op de pootjes te krijgen,ze is 10 weken.
Lekker meelopen doet ze wel,maar alleen niet als ik het wil,ze is te nieuwsgierig en dat moet ook.
Wat is de leeftijd die ze moeten hebben om mee te kunnen doen als pup?
Ze heeft al een prachtige vacht,maar waar moet de vacht en verzorging aan voldoen?
Nu heeft de trimster de haartjes onder haar oogjes weggeknipt,omdat ze bijna niets meer zag en de haartjes in haar ogen prikten...mag zoiets bv.,ik dacht het niet,hé.
Moet ze persé naar een puppycursus,ik was van plan om het zelf te doen,hou niet zo van puppycursussen i.v.m. ziektes,zolang ze niet volledig is ingeent.
Ben nog niet echt van plan om een showhond van haar te gaan maken,maar mss lijkt het me wel leuk om haar een keer aan zo'n puppyshow mee te laten doen.
Hoe krijg ik het voor elkaar om haar zo mooi te laten staan?
Ik zag foto's van haar vader,die als pupje van 7 weken al keurig in de houding stond...ik probeerde dat ook eens uit na het borstelen,maar ze lag er meteen als een haardkleedje bij en was niet meer op de pootjes te krijgen,ze is 10 weken.
Lekker meelopen doet ze wel,maar alleen niet als ik het wil,ze is te nieuwsgierig en dat moet ook.
Wat is de leeftijd die ze moeten hebben om mee te kunnen doen als pup?
Ze heeft al een prachtige vacht,maar waar moet de vacht en verzorging aan voldoen?
Nu heeft de trimster de haartjes onder haar oogjes weggeknipt,omdat ze bijna niets meer zag en de haartjes in haar ogen prikten...mag zoiets bv.,ik dacht het niet,hé.
Moet ze persé naar een puppycursus,ik was van plan om het zelf te doen,hou niet zo van puppycursussen i.v.m. ziektes,zolang ze niet volledig is ingeent.
Ben nog niet echt van plan om een showhond van haar te gaan maken,maar mss lijkt het me wel leuk om haar een keer aan zo'n puppyshow mee te laten doen.

-
- Zeer actief
Re: Wat wordt er van een pup verwacht?
Ik denk dat het haar hetzelfde is als bij de Tibetaan voor show dan....er mag absoluut niet aan geknipt, uitgedund kortom getrimd worden.
Alleen de voetzooltjes van onder mogen kort. Verder het wassen en conditioner gebeuren...
Ze moet leren staan en netjes lopen, ik zou op ringtraining gaan met haar daar heb je beide wat aan.
Ze zal waarschijnlijk op tafel bekeken worden dus daar moet ze keurig staan, tandjes kijken, betasten.
Leuk hoor, succes, misschien wordt ze wel kampioen....

Alleen de voetzooltjes van onder mogen kort. Verder het wassen en conditioner gebeuren...
Ze moet leren staan en netjes lopen, ik zou op ringtraining gaan met haar daar heb je beide wat aan.
Ze zal waarschijnlijk op tafel bekeken worden dus daar moet ze keurig staan, tandjes kijken, betasten.
Leuk hoor, succes, misschien wordt ze wel kampioen....

- Henriette
- Zeer actief
Haha...kampioen had ik nog niet in gedachte gehad.Lillith schreef:Ik denk dat het haar hetzelfde is als bij de Tibetaan voor show dan....er mag absoluut niet aan geknipt, uitgedund kortom getrimd worden.
Leuk hoor, succes, misschien wordt ze wel kampioen....![]()
Dus door het afknippen van de haartjes bij haar ogen zou het al niet meer kunnen?...er is echt een heel stuk vanaf.
Ik vond het wel zonde,eigenlijk,maar was wel dolblij dat ik die lieve oogjes kon zien.

-
- Zeer actief
Voor de puppie klasse zullen ze het je wel vergeven...als je echt wil showen moet je de schaar weggooienHenriette schreef:Haha...kampioen had ik nog niet in gedachte gehad.Lillith schreef:Ik denk dat het haar hetzelfde is als bij de Tibetaan voor show dan....er mag absoluut niet aan geknipt, uitgedund kortom getrimd worden.
Dus door het afknippen van de haartjes bij haar ogen zou het al niet meer kunnen?...er is echt een heel stuk vanaf.
Ik vond het wel zonde,eigenlijk,maar was wel dolblij dat ik die lieve oogjes kon zien.

- Henriette
- Zeer actief
Schaar is weg...ze moet vanaf nu elk haartje houden!Lillith schreef:Voor de puppie klasse zullen ze het je wel vergeven...als je echt wil showen moet je de schaar weggooienHenriette schreef:Haha...kampioen had ik nog niet in gedachte gehad.Lillith schreef:Ik denk dat het haar hetzelfde is als bij de Tibetaan voor show dan....er mag absoluut niet aan geknipt, uitgedund kortom getrimd worden.
Tot welke leeftijd kunnen ze in de puppyklasse?

-
- Zeer actief
Precies weet ik dat niet...ik heb al heel lang niet geshowed...
Ik dacht tot 6mnd. en dan de jonge honden klasse tot 9mnd. maar don't shoot me

Ik dacht tot 6mnd. en dan de jonge honden klasse tot 9mnd. maar don't shoot me

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Een pup zou ik alvast gaan leren om te staan op commando. Af en toe even oefenen, en één van de lastigste onderdelen voor veel honden heeft je hond, wanneer je deze gaat showen dan al door.
Hoe leer je dit aan? Als de hond zit, voertje voor de neus, naar voren en 'sta' zeggen. Mogelijk kan het heel snel zonder voertje (als je de 'touch' aanleert is het nog makkelijker). Je kunt zelf het beste voor de hond staan, dan kan deze je mooi aankijken. op de een of andere manier leert een pup staan veel makkelijker aan dan een volwassen hond.
Hoe leer je dit aan? Als de hond zit, voertje voor de neus, naar voren en 'sta' zeggen. Mogelijk kan het heel snel zonder voertje (als je de 'touch' aanleert is het nog makkelijker). Je kunt zelf het beste voor de hond staan, dan kan deze je mooi aankijken. op de een of andere manier leert een pup staan veel makkelijker aan dan een volwassen hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom heb je niet om een showhondje gevraagdd aan de fokker.
Showen moet ook een beettje in het hondje zitten en fokkers beginnen daar al mee om ze als pup op tafel te zetten in stand.
Een potentieel show hondje hoeft het kunstje niet zozeer te leren maar blijft meestal zelf wel fier en onbevangen staan.
Ga eerst eens aan je fokker vragen of het wel een goed hondje is om te showen en die kan je ook leren hoe en wat.
Want geld kun je beter in je zak houden en een teleurstelling heb je ook snel als je hondje op geen of weinig vlakken voldooet.
Showen moet ook een beettje in het hondje zitten en fokkers beginnen daar al mee om ze als pup op tafel te zetten in stand.
Een potentieel show hondje hoeft het kunstje niet zozeer te leren maar blijft meestal zelf wel fier en onbevangen staan.
Ga eerst eens aan je fokker vragen of het wel een goed hondje is om te showen en die kan je ook leren hoe en wat.
Want geld kun je beter in je zak houden en een teleurstelling heb je ook snel als je hondje op geen of weinig vlakken voldooet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Henriette
- Zeer actief
Oei,sta heeft ze geleerd,maar dan wel op haar achterpoten...dat maar even ombouwen dan.Renske schreef:Een pup zou ik alvast gaan leren om te staan op commando. Af en toe even oefenen, en één van de lastigste onderdelen voor veel honden heeft je hond, wanneer je deze gaat showen dan al door.
Ze leert vrij gemakkelijk.

- Henriette
- Zeer actief
Ze stamt af van vele showhonden,alleen met haar moeder is niet geshowd,die wordt als huishondje gehouden,is 2 jaar en het is de bedoeling dat het bij dit enigste nestje blijft.bouvierpoedel schreef:Waarom heb je niet om een showhondje gevraagdd aan de fokker.
Dit is mama Dushi.

En dit is papa Simba.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus omdat ze afstamt van showhonden moet zij dat ook zijn.??Henriette schreef:Ze stamt af van vele showhonden,alleen met haar moeder is niet geshowd,die wordt als huishondje gehouden,is 2 jaar en het is de bedoeling dat het bij dit enigste nestje blijft.bouvierpoedel schreef:Waarom heb je niet om een showhondje gevraagdd aan de fokker.
Dit is mama Dushi.
En dit is papa Simba.
Zo werkt dat niet.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Henriette
- Zeer actief
Nee hoor,dat hoeft ze niet...het is een varkentje,die heel graag door de modder rolt en diepe kuilen graaft in het zand.bouvierpoedel schreef:Dus omdat ze afstamt van showhonden moet zij dat ook zijn.??Henriette schreef:Ze stamt af van vele showhonden,alleen met haar moeder is niet geshowd,die wordt als huishondje gehouden,is 2 jaar en het is de bedoeling dat het bij dit enigste nestje blijft.bouvierpoedel schreef:Waarom heb je niet om een showhondje gevraagdd aan de fokker.
Dit is mama Dushi.
En dit is papa Simba.
Zo werkt dat niet.
Ik ben er alleen toch wel nieuwsgierig naar.
Maar zolang ze als een haardkleedje in elkaar zakt gebeurt er sowieso niets,haha.
1x heb ik met een mooie schildpadpers van 4 maanden geshowd,omdat ik dat met de fokster had afgesproken,maar persoonlijk vond ik het geen fijne dag,al dat wachten voor 5 minuten KM,wel met mooi resultaat gelukkig.

- Renske
- Zeer actief
Als je eventueel wilt gaan showen, dan zou ik zoals ik al aangaf het staan wel al aanleren (kan sowieso handig zijn), net als de tandjes tonen.
Het mooi lopen, dat zou ik pas later op gaan pakken, eventuel met behulp van een cursus ringtraining.
Het mooi lopen, dat zou ik pas later op gaan pakken, eventuel met behulp van een cursus ringtraining.
- Saskia241
- Zeer actief
Ringraining is een hele goeie, daar leer je echt wat van.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Puppyklasse is van 6-9 maanden.Lillith schreef:Precies weet ik dat niet...ik heb al heel lang niet geshowed...
Ik dacht tot 6mnd. en dan de jonge honden klasse tot 9mnd. maar don't shoot me![]()

Iedere dag feest!
- Henriette
- Zeer actief
Het netjes staan ga ik haar wel leren om te beginnen,ook kan ik vanalles met haar doen tijdens de borstelbeurt.
En voor zo'n kleintje loopt ze verbazend netjes mee aan de riem.
Ik heb al even gespeurd op internet naar de ringtraining,maar kon nergens vinden vanaf welke leeftijd je daar mee kan beginnen.
Puppyklasse van 6 tot 9 maanden...dan heeft ze eventueel nog tijd zat om dingen te leren.
En voor zo'n kleintje loopt ze verbazend netjes mee aan de riem.
Ik heb al even gespeurd op internet naar de ringtraining,maar kon nergens vinden vanaf welke leeftijd je daar mee kan beginnen.
Puppyklasse van 6 tot 9 maanden...dan heeft ze eventueel nog tijd zat om dingen te leren.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Op sommige shows is er ook een babyklasse voor pups van 3 tot 6 maanden, maar dat is lang niet overal zo.
- Renske
- Zeer actief
Voor ringtraining geldt vaak geen minimale leeftijd. Wel is het zo dat een pup in groei nog verandert, dus ook de paslengte. Wanneer dit het eerste hondje is wat je gaat showen zou ik aanraden om daar pas mee te beginnen (en dus ook met shows) wanneer je hondje minimaal 9 maanden is. Voor die tijd verandert er heel veel. Wat ik zelf lastig vindt is dat de paslengte verandert, dus de ene week moet je zelf zo lopen voor het juiste gangwerk, een week later kan dat weer een ander tempo zijn. Best verwarrend!Henriette schreef:Ik heb al even gespeurd op internet naar de ringtraining,maar kon nergens vinden vanaf welke leeftijd je daar mee kan beginnen.