Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

[Centraal] Welk hondenras past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

amyyy55
Actief
Mijn ras(sen): Hou van: Herders, Collies, Newfies, labradors<3
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: [Centraal] Welk hondenras past bij mij?

Ongelezen bericht door amyyy55 »

Iemand een nieuwe? :D
Afbeelding Ik zal je missen<3
&Dibah uitlaathondje. <3
Afbeelding
Elvis
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Elvis »

Voor een tweede hond ( die er wss voorlopig nog heel lang niet komt)

tussen de 45 - 55 cm
Minder of evenveel beweging nodig als een Duitser
Geen hond met extreem jachtinstinct
Tolerant naar andere honden en mensen (Als in negeren is goed genoeg)
Waaksheid mag best
Liever geen hond die net zo lief en vrolijk met de overbuurman meegaat als met mij

En niet zeggen een leuke kruising uit het asiel want ja, dat kan ik zelf ook nog wel bedenken. :wink:
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.
Afbeelding
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Voor mij ook voor een tweed hond(nog heel lang wachten, maar tips altijd welkom)

Moet goed om kunnen gaan met kruising herder.
Actief
moet los kunnen lopen
Moet passen in een gezien waar een kind autisme heeft, die plotselinge bewegingen maakt.
Gehoorzaam zijn
Waaks
Liefst geen terrier soort.

Ik heb al wel wat ideeen eens kijken of jullie daar ook mee komen. Over 4 jaar zal die dan komen dan is Djiny goed stabiel.

Sandra
Groetjes van Sandra
Phantom

Ongelezen bericht door Phantom »

Sandra 1970 schreef:Voor mij ook voor een tweed hond(nog heel lang wachten, maar tips altijd welkom)

Actief
moet los kunnen lopen
Moet passen in een gezien waar een kind autisme heeft, die plotselinge bewegingen maakt.
Gehoorzaam zijn
Waaks

Ik heb al wel wat ideeen eens kijken of jullie daar ook mee komen. Over 4 jaar zal die dan komen dan is Djiny goed stabiel.

Sandra
Entlebucher Sennenhond: Middelgroot, actief, zelfverzekerd, niet snel onder de indruk, sociaal, erfvast en geen neiging tot weglopen, waaks maar vriendelijk, werklustig, intelligent en, mits goed opgevoed, leergierig en gehoorzaam. En ze zijn nog ontzettend knap ook. Er is echter wel een lange wachtlijst voor, maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Verder misschien een Oudduitse herder, Schapendoes, Schotse herdershond, IJslandse hond, en Noorse Buhund.

Waar dacht je zelf aan?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Elvis schreef:Voor een tweede hond ( die er wss voorlopig nog heel lang niet komt)

tussen de 45 - 55 cm
Waaksheid mag best
Liever geen hond die net zo lief en vrolijk met de overbuurman meegaat als met mij

En niet zeggen een leuke kruising uit het asiel want ja, dat kan ik zelf ook nog wel bedenken. :wink:
schapendoes?
Phantom

Elvis schreef:Voor een tweede hond ( die er wss voorlopig nog heel lang niet komt)

tussen de 45 - 55 cm
Waaksheid mag best

Ook in deze wensenlijst zou een Entlebucher Sennenhond denk ik heel goed passen.
Verder denk ik dat je het met name in de herdershonden-richting moet zoeken.
Misschien is een Samojeed of een IJslandse herder ook wel wat voor je.
amyyy55
Actief
Mijn ras(sen): Hou van: Herders, Collies, Newfies, labradors<3
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door amyyy55 »

Nog een keertje dan maar.
Ik heb al een hond maar voor het geval er een ander zou komen.

We wonen in een flat(met lift)
In de buurt veel loop gelegenheid.
voor de hond:
-hooguit grote herdershond absoluut niet groter
-Sociaal naar andere honden
-Niet blafferig aangezien we in een flat wonen
-speels, actief maar moet ook stil kunnen zitten
-Een hond die niet getrimt hoeft te worden(borstelen maakt niet uit)
-Liefst een gezond ras

Vertel maar! :D
Ik heb een zwak voor honden met een spitse snuit
Afbeelding Ik zal je missen<3
&Dibah uitlaathondje. <3
Afbeelding
Phantom

amyyy55 schreef:Nog een keertje dan maar.
Ik heb al een hond maar voor het geval er een ander zou komen.

We wonen in een flat(met lift)
In de buurt veel loop gelegenheid.
voor de hond:
-hooguit grote herdershond absoluut niet groter
-Sociaal naar andere honden
-Niet blafferig aangezien we in een flat wonen
-speels, actief maar moet ook stil kunnen zitten
-Een hond die niet getrimt hoeft te worden(borstelen maakt niet uit)
-Liefst een gezond ras

Vertel maar! :D
Ik heb een zwak voor honden met een spitse snuit
- Drentsche Patrijshond.
- Vizla
- Schapendoes
- Schotse herder korthaar
- West-Siberische Laika
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie bij mij vinden passen. In onze situatie zou het gaan om een tweede hond;

-Klein tot middelgroot hondje
-Het liefst kort (of halflang) haar.
-Mag best actief zijn, ik hou niet van honden die achter je aan slenteren.
-Moet wel een beetje trainbaar zijn
-Geen nerveuze hond, moet ook lekker tegen me aan kunnen liggen op de bank
-Ik hou van wandelen en fietsen en maak hier ook elke dag tijd voor.
-Het lijkt me leuk om met een hond aan hondensport te doen maar is geen must (dat moet het dus voor de hond ook niet zijn)
-Absoluut geen hond met hondagressie
-Moet los kunnen lopen

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel :wink:
Lin-C
Zeer actief

Mit schreef:Ik wil best meedoen voor de gein, maar ik heb het flauwe vermoeden dat die stomme Japjes toch het allerbest passen :tongue:

Kleine hond. Vrolijk en actief maar waar je niet elke dag uren mee hoeft te wandelen.
Vacht maakt me weinig uit, als het maar niet te arbeidsintensief is.
Heel zacht en meegaand karakter, ik moet ermee kunnen tutten :mrgreen:
Hondje wat het allerliefst 's avonds lekker tegen je aan op de bank kruipt.
Liefst een hond met humor, ik moet er wel regelmatig om kunnen lachen. Goed trainbaar hoeft niet, het enige wat een hond van mij moet kunnen is terugkomen na het roepen.
Dat is precies Semmy :mrgreen: Hij voldoet echt precies aan jouw beschrijving!
Phantom

Lin-C schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat jullie bij mij vinden passen. In onze situatie zou het gaan om een tweede hond;

-Het lijkt me leuk om met een hond aan hondensport te doen maar is geen must (dat moet het dus voor de hond ook niet zijn)
-Moet los kunnen lopen

Ik denk dat een Whippet hier perfect zou passen: buiten actief en levendig, binnen een fijne bankhanger. Middelgroot, kortharig, goed trainbaar (al hebben ze wel hun eigen ideeën). Zeer zeker sociaal. Zou ook prima kunnen meedraaien in de hondensport. Jachtdrift is meestal goed onder controle te houden, zo'n beetje alle Whippets die ik ken kunnen prima loslopen.
Boston Terriërs zijn ook geweldige actieve maar toch relaxte hondjes, al hebben ze een platte snoet waardoor fietsen niet ideaal is. Sporten kunnen ze wel, en door hun atletische bouw zijn ze lang niet zo ongezond als Engelse en Franse bulldoggen.
Noorse Buhunden zijn middelgroot, halflangharig en erg energiek en vriendelijk. Ze blaffen wel vrij veel. Ze zijn de sociaalheid zelve en zeer goed trainbaar en leergierig.
Lin-C
Zeer actief

Phantom schreef:
Lin-C schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat jullie bij mij vinden passen. In onze situatie zou het gaan om een tweede hond;

-Moet los kunnen lopen

Ik denk dat een Whippet hier perfect zou passen: buiten actief en levendig, binnen een fijne bankhanger. Middelgroot, kortharig, goed trainbaar (al hebben ze wel hun eigen ideeën). Zeer zeker sociaal. Zou ook prima kunnen meedraaien in de hondensport. Jachtdrift is meestal goed onder controle te houden, zo'n beetje alle Whippets die ik ken kunnen prima loslopen.
Boston Terriërs zijn ook geweldige actieve maar toch relaxte hondjes, al hebben ze een platte snoet waardoor fietsen niet ideaal is. Sporten kunnen ze wel, en door hun atletische bouw zijn ze lang niet zo ongezond als Engelse en Franse bulldoggen.
Noorse Buhunden zijn middelgroot, halflangharig en erg energiek en vriendelijk. Ze blaffen wel vrij veel. Ze zijn de sociaalheid zelve en zeer goed trainbaar en leergierig.
Haha, de Whippet staat hier ook bovenaan de lijst. :wink: :engel:
Boston Terriër vind ik ook erg leuk maar valt inderdaad af vanwege de platte snuit. Noorse Buhunden vind ik mooi maar is niets voor ons.
Phantom

@Lin-C: Ik denk dat je daar zeker geen verkeerde keuze mee maakt. :ok:

Eens kijken of iemand een ras voor mij kan bedenken.
- Kortharig heeft de voorkeur, halflangharig mag eventueel ook (maar dan wel zo'n mooie dikke vacht). :mrgreen:
- Middelgroot tot zeer groot (25-70 kg)
- Ik heb een enorme voorliefde voor lieve, grote, brede lobbesen. Kwijl en hangende wangen zijn ook welkom.
- Absoluut geen druk, nerveus of overactief typetje. Doe mij maar een rustige, relaxte hond.
- Honden die veel blaffen vallen af. Waaksheid is geen probleem maar overmatig blaffen wel.
- Sociaal met andere honden is geen must, maar heeft wel de voorkeur.
- Geen hond met een enorme middelvinger. Een beetje trainbaarheid zou fijn zijn.
- Een hond die honderd procent gaat voor zijn baas en minder boodschap heeft aan vreemde mensen. Geen allemansvriendje dus die op iedereen afvliegt.
- Het liefst een ras dat van nature dicht bij de baas blijft en weinig neiging heeft tot weglopen. Geen enorm jachtinstinct dus.

Ik ben heel benieuwd! :idea:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Phantom schreef:@Lin-C: Ik denk dat je daar zeker geen verkeerde keuze mee maakt. :ok:

- Kortharig heeft de voorkeur, halflangharig mag eventueel ook (maar dan wel zo'n mooie dikke vacht). :mrgreen:
- Ik heb een enorme voorliefde voor lieve, grote, brede lobbesen. Kwijl en hangende wangen zijn ook welkom.
- Absoluut geen druk, nerveus of overactief typetje. Doe mij maar een rustige, relaxte hond.
- Honden die veel blaffen vallen af. Waaksheid is geen probleem maar overmatig blaffen wel.
- Geen hond met een enorme middelvinger. Een beetje trainbaarheid zou fijn zijn.
- Een hond die honderd procent gaat voor zijn baas en minder boodschap heeft aan vreemde mensen. Geen allemansvriendje dus die op iedereen afvliegt.
- Het liefst een ras dat van nature dicht bij de baas blijft en weinig neiging heeft tot weglopen. Geen enorm jachtinstinct dus.

Korthaar collie. Is een vrolijke, actieve en baasgerichte hond die dol is op trainen maar in huis rustig is. Collies (kort en langhaar) kunnen nogal vocaal zijn maar ze zijn prima daarop te trainen. De korthaar is eenkenniger dan de langhaar.

Lin-C: in jouw geval zou ik voor de sheltie gaan. Enorm vrolijke en speelse hondjes die heel graag werken voor de baas. Zijn ook enorm aanhankelijk. Hebben wel behoorlijk wat energie en ze kunnen veel blaffen maar omdat het herdertjes zijn kun je dat er heel goed uittrainen.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Phantom schreef:@Lin-C: Ik denk dat je daar zeker geen verkeerde keuze mee maakt. :ok:

Leonberger :ok:
Phantom

Korthaar Collies vind ik iets heel bijzonders hebben, met name de driekleurige. :ok:
Toch denk ik dat ze mij wat te actief zijn. Een ietwat te groot werkhonden-gehalte. Ik denk niet dat ik hen kan bieden wat ze nodig hebben. Maar wie weet, ooit...

Leonbergers vind ik fantastisch. Die gaat hier vast eens komen. :E:

Bedankt voor jullie reacties, erg interessant om te lezen.
Lin-C
Zeer actief

lieke schreef: Lin-C: in jouw geval zou ik voor de sheltie gaan. Enorm vrolijke en speelse hondjes die heel graag werken voor de baas. Zijn ook enorm aanhankelijk. Hebben wel behoorlijk wat energie en ze kunnen veel blaffen maar omdat het herdertjes zijn kun je dat er heel goed uittrainen.
Sheltie's trekken mij niet....Weet niet precies waardoor het komt. :19:
En ik denk dat het met een sheltie toch wel een must is om wat aan sport te doen?
Phantom

Nanna schreef: Newfoundlander. Al is dat meestal wel een allemansvriend. Maar door zijn grootte en imposante voorkomen schrikt hij inbrekers met plannen toch bij voorbaat wel af.
Is eigenlijk altijd sociaal met andere honden, ik vind dat persoonlijk een heel fijne eigenschap want aan een vechtersbaas heb je geen donder, daar heb je alleen maar last van.
Dat vind ik ook heerlijke honden. Zo'n bruine. :I:
Sociaal met andere honden is inderdaad zeker een pluspunt. Maar van mij hoeft een hond echt niet iedereen leuk en aardig te vinden of met iedereen te spelen hoor. Sterker nog, liever niet. Een labrador komt er hier dan ook niet in. :engel:
Een vechtersbaas is natuurlijk weer het andere uiterste, dat zie ik ook niet zo zitten. Maar de gemiddelde molosser zit er toch ergens tussenin.
Phantom

Nanna schreef: Een labrador is vaak nogal "in your face" opdringerig; springen, met poten slaan, duwen. Dat is een Newfoundlander niet. Die gaat, als ie geaaid wordt, wat gezellig met die grote pluimstaart staan kwispelen. :engel: Die zijn gewoon veel rustiger van aard.
Mijn eigen newfoundlander heeft overigens 's nachts weleens tegen een enge vent met een capuchon staat grauwen. Als het er op aan komt zijn het dus geen doetjes.
Precies; en dat opdringerige wat een Labrador vaak heeft is net wat ik niet wil. :mrgreen:
Zeker nu ik dit lees lijkt een Newfie mij helemaal niet zo'n gek idee voor later. Ze zijn sociaal, maar op een molosser-manier. Bedachtzaam en rustig.
Maar we zitten hier momenteel nog met een jonge Cane Corso van bijna 12 weken, dus voorlopig komt er nog even geen hond bij. Tot nu toe bevalt dit ras me ook uitstekend, wie weet wil ik nooit meer anders.
Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

Lancashire Heeler!!!!!!!!!
Is echt een leuk (onbekend) ras.
Even wachten tot mijn Boxer volwassen is, maar dan komt die pup er echt!

Afbeelding
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lin-C schreef:
lieke schreef: Lin-C: in jouw geval zou ik voor de sheltie gaan. Enorm vrolijke en speelse hondjes die heel graag werken voor de baas. Zijn ook enorm aanhankelijk. Hebben wel behoorlijk wat energie en ze kunnen veel blaffen maar omdat het herdertjes zijn kun je dat er heel goed uittrainen.
Sheltie's trekken mij niet....Weet niet precies waardoor het komt. :19:
En ik denk dat het met een sheltie toch wel een must is om wat aan sport te doen?

Nou, sport niet per se. Maar ze hebben wel energie dus je zult er wel flink mee moeten lopen en ballen gooien, etc. Het zijn geen bankhangertjes. Aan de andere kant, als je eens een keer een dagje rustig aan doet, zullen ze zeker de boel niet slopen. Ik vind het wel makkelijke hondjes.
Ik heb er zelf één gehad, een schatje. Maar ik ben gewend aan relaxte collies en ik werd wel eens zenuwachtig dat als ik opstond om naar de keuken te gaan, Liesje direct verwachtingsvol naast me stond: 'gaan we iets leuks doen?' :hmmm:
Ze was wel heel lief en zachtaardig en een enorme knuffel. Zij had trouwens niet zo'n verschrikkelijke vacht en ze was wat groter dan de rasstandaard voorschreef.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Phantom schreef:
Sandra 1970 schreef:Voor mij ook voor een tweed hond(nog heel lang wachten, maar tips altijd welkom)

Actief
moet los kunnen lopen
Gehoorzaam zijn
Waaks

Sandra

Entlebucher Sennenhond: Middelgroot, actief, zelfverzekerd, niet snel onder de indruk, sociaal, erfvast en geen neiging tot weglopen, waaks maar vriendelijk, werklustig, intelligent en, mits goed opgevoed, leergierig en gehoorzaam. En ze zijn nog ontzettend knap ook. Er is echter wel een lange wachtlijst voor, maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Verder misschien een Oudduitse herder, Schapendoes, Schotse herdershond, IJslandse hond, en Noorse Buhund.

Waar dacht je zelf aan?
Een entlebucher sennenhond zou wel de laatste zijn die ik aan zou raden bij een gezin met een autistisch kind en een kruising herder. Dat zijn absoluut geen makkelijke honden en ook zeker niet supersociaal, een erg moeilijk ras, geen wonder dat je ze niet zo vaak ziet. Je moet echt een liefhebber zijn om te investeren in een "makkelijke" entlebucher.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Budkes schreef:
Phantom schreef:

Actief
moet los kunnen lopen
Gehoorzaam zijn
Waaks

Sandra

Waar dacht je zelf aan?
Een entlebucher sennenhond zou wel de laatste zijn die ik aan zou raden bij een gezin met een autistisch kind en een kruising herder. Dat zijn absoluut geen makkelijke honden en ook zeker niet supersociaal, een erg moeilijk ras, geen wonder dat je ze niet zo vaak ziet. Je moet echt een liefhebber zijn om te investeren in een "makkelijke" entlebucher.
Ik heb ook altijd gedacht dat dit moeilijke honden waren. Wat ik altijd heb gehoord, heb ik altijd gedacht dat dit voor mij te veel hond is.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Phantom

Budkes schreef: Een entlebucher sennenhond zou wel de laatste zijn die ik aan zou raden bij een gezin met een autistisch kind en een kruising herder. Dat zijn absoluut geen makkelijke honden en ook zeker niet supersociaal, een erg moeilijk ras, geen wonder dat je ze niet zo vaak ziet. Je moet echt een liefhebber zijn om te investeren in een "makkelijke" entlebucher.

Hier in de buurt woont een fokker van het ras. Lieve, sociale honden zijn het, ook voor kinderen en andere honden, maar ik moet zeggen dat ze erg goed opgevoed zijn. Ik ervaar het in elk geval niet als vervelende honden; integendeel.
Heb ik trouwens gezegd dat het een makkelijk ras is? Volgens mij niet hoor. Ze hebben zeer zeker een consequente opvoeding nodig om zich niet te ontpoppen tot tirannetjes, maar in principe vind ik een gedegen opvoeding bij elk ras een must.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Heb ik gezegd dat ze vervelend zijn dan? Maar in de combinatie met wat Sandra 1970 aangeeft zou ik het niet aanraden, sociaal en lief is nu niet de hoofdaangeboren karaktertrek van de gemiddelde entlebucher. Daar moet je hard voor werken en de juiste voorwaarden voor kunnen scheppen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Phantom

Budkes schreef:Heb ik gezegd dat ze vervelend zijn dan? Maar in de combinatie met wat Sandra 1970 aangeeft zou ik het niet aanraden, sociaal en lief is nu niet de hoofdaangeboren karaktertrek van de gemiddelde entlebucher. Daar moet je hard voor werken en de juiste voorwaarden voor kunnen scheppen.
Goed, dan zal ik wel een vertekend beeld hebben door de sociale Entlebuchers die hier rondlopen.
Met dat laatste kan ik het alleen maar eens zijn.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :mrgreen:

uiterlijk:

Geen trimvacht of ontplofte haarbal
Geen kwijlbeest
Redelijk atletisch
Zo tussen de 45 en 70 cm

karakter:

Geen hyper beest
Moet veel willen/kunnen lopen
Geen hond die de hele dag op je lip zit (zo een heb ik al)
Mag terughoudend zijn maar geen overdreven aanleg tot agressie naar mensen
Geen angstige/nerveuze hond
Phantom

Valerie schreef:Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :mrgreen:

uiterlijk:

Geen kwijlbeest
Redelijk atletisch
Zo tussen de 45 en 70 cm

karakter:

Geen hyper beest
Wetterhoun
Rustig en vrij onafhankelijk. Geen zwaan-kleef-aan, ze hebben een sterke eigen wil. Toch zijn ze goed te trainen en zijn ze intelligent. Voor hun baas gaan ze door het vuur. Wat terughoudend en waaks naar vreemden, maar zeker niet agressief. Sportief en altijd in voor een lange wandeling. Vachtverzorging hebben ze amper nodig, af en toe een borstelbeurt voldoet.

Verder: Greyhound, West-Siberische Laika, Vizla.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :mrgreen:

uiterlijk:

Geen kwijlbeest
Redelijk atletisch
Zo tussen de 45 en 70 cm

karakter:

Geen hyper beest
Nou, dat lijkt me duidelijk. Een kortharige windhond. Whippet, of als je groter wilt: Greyhound.
In huis luie varkens en buiten nogal...ehm....explosief in hun bewegingen. :mrgreen:
Behoorlijke opportunisten. Waar een herder steeds achter je aansloft door het huis zoeken zij een comfortabel plekkie en installeren zich daar, ongeacht wat jij verder uitkuurt. :pffff:
Ik zou dan eerder voor wat oosters als een Saluki gaan :mrgreen: ik vind ze wel heel leuk :ok:
Phantom

Nanna schreef: Nou, dat lijkt me duidelijk. Een kortharige windhond. Whippet, of als je groter wilt: Greyhound.
In huis luie varkens en buiten nogal...ehm....explosief in hun bewegingen. :mrgreen:
Behoorlijke opportunisten. Waar een herder steeds achter je aansloft door het huis zoeken zij een comfortabel plekkie en installeren zich daar, ongeacht wat jij verder uitkuurt. :pffff:
Grappig, ik moest ook gelijk aan een windhond (Greyhound) denken bij die beschrijving.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”