Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ach, kan mij het ook schelen (filmpjes Wintercompetitie)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Ach, kan mij het ook schelen (filmpjes Wintercompetitie)
Dank je Jaap! Tapas is ook een heerlijk hondje om dit soort dingen mee te doen. Thuis kan ik ze regelmatig achter het behang plakken, maar als ze zoiets mag doen voor me als behendigheid, dan is ze helemaal in haar hum en ook daarna is het genieten van een moe-maar-voldane hond. In ieder geval tot de volgende ochtend. 

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse schapendoes
Mechelse herder
Ben je het afgelopen seizoen een paar keer tegengekomen, o.a. bij de benefietwedstrijd in Almere. Tapas heeft inmiddels heel veel aan snelheid en motivatie gewonnen zie ik in je filmpje, dus je bent sowieso prima aan het trainen
Het belangrijkste in deze fase is m.i. dat je hond de toestellen zelfstandig opzoekt en dat ie lekker voor je uit werkt. Dat ziet er gewoon prima uit. En dat er dan af en toe eens een hindernisje wordt meegenomen dat er eigenlijk niet tussen hoorde is niet zo erg, komt mettertijd wel goed hoor! Complimenten!

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt voor de complimenten Eastwood!
Leuk te lezen dat het jou opvalt dat Tapas verbeterd is qua motivatie en snelheid.

Leuk te lezen dat het jou opvalt dat Tapas verbeterd is qua motivatie en snelheid.
-
- Vaste gebruiker
Mechelse herder
Ja, en ik denk dat er nog veel meer in zit. Je hond is volgens mij prima te handlen en nog jong, dus kan nog veel groeien. Ik zie ook dat je de hond rustig handelt. Vaak zie je dat mensen hun hond proberen voor te blijven op een parcours en dan ziet het er steeds chaotischer uit. De manier waarop je je rondjes loopt spreekt me meer aan. De hond doet het loopwerk en zelf fungeer je als richtingaanwijzer in het parcours.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik moet zeggen dat ik zelf nog het idee heb dat ik erg chaotisch/hectisch ben in mijn handlen, maar jij vindt dus dat dat wel meevalt begrijp ik.
-
- Vaste gebruiker
Mechelse herder
Valt inderdaad wel mee. Heb het idee dat het voor de hond soms niet duidelijk is welke richting je hem uit wil sturen omdat je positie niet helemaal optimaal is. Maar je loopt vrij rustig en geeft duidelijk middels armsignalen aan wat je wil. Stuurt ook met de juiste arm. Volgens mij zit het meer in exact de juiste positie kiezen en soms iets verder doorlopen naar het toestel. Maar dat geldt voor mij net zo goed hoor, prul ook nog steeds lekker in de A-klasse met mijn raketmechelaar...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb nu pas 1 A-wedstrijd gehad en heb er nog 2 staan dit jaar (de Pijnhorst en de Beste Belg in de DIT-hal). Verder doe ik de wintercompetitie teamwedstrijd en de winterclub eind november, allemaal om ervaring op te doen en lekker bezig te blijven in de winter. Begin januari is er ook weer een NVBH-handlersdag het door wat meer wedstrijden te gaan lopen voor mij wat vanzelfsprekender wordt om een parcours te lopen en ook wat minder te hoeven nadenken over mijn posities in het parcours. Ik heb van veel mensen de tip gekregen om gewoon meters te maken op wedstrijden en op die manier samen ervaring op te doen en dat vind ik een heel goed advies. Die U'tjes, daar maak ik me nog geen illusies over en die zullen wel gaan komen als ik gewoon wat zekerder wordt van mijzelf en van Tapas.
-
- Vaste gebruiker
Mechelse herder
Dan kom ik je wel tegen in de DIT hal bij de Belgenwedstrijd en waarschijnlijk ook op de handlersdag van de NVBH. Ik ga trouwens ook nog naar de wintercup en naar de B2B training van november in Asten. Kom je daar ook?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, ik ben helaas niet op de B2B training, ben die dag op de Winner te vinden. De inschrijving voor de handlersdag is trouwens geopend, zie ik net op de NVBH-site. Ik heb direct maar even mijn betaling en daarmee inschrijving in orde gemaakt.
-
- Vaste gebruiker
Mechelse herder
Bedankt voor de tip! Gelet op het beperkt aantal plaatsen ook gelijk maar ingeschreven 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Slim, ik zag dat er inderdaad maar 28 plekken waren dus vandaar dat ik zelf ook niet langer geaarzeld heb. Zou het zonde vinden als ik te laat zou zijn. Leuk dat je ook gaat! 

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ziet er heel leuk uit, Tapas heeft er heel veel plezier in!
Handlen blijft lastig dus daar ga ik maar geen comentaar op geven. Ben zelf nu al jaren aan het oefenen en een goede handler ga ik denk ik nooit worden
Helaas konden Fenja en ik niet meedoen vanwege een operatie van mij, maar de volgende 3 wedstrijden zijn we er gewoon bij. In welke groep lopen jij en Tapas?

Helaas konden Fenja en ik niet meedoen vanwege een operatie van mij, maar de volgende 3 wedstrijden zijn we er gewoon bij. In welke groep lopen jij en Tapas?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wij lopen in groep A, en jij?
- Heidi Jongen
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hey Suzanne,
Superleuk filmpje! Jullie doen het samen hartstikke goed, ernaar kijken is al genieten, laat zwijgen hoe het voor jullie is om te doen. Heerlijk om de samenwerking te zien, dat maakt agility ook zo leuk.
Als ik ooit zo ver zou komen met Mare, zou ik naast mijn schoenen lopen van trotsheid (maar ik begin pas in het komend voorjaar
)
Greets, Heidi en de krullenbollen.
Superleuk filmpje! Jullie doen het samen hartstikke goed, ernaar kijken is al genieten, laat zwijgen hoe het voor jullie is om te doen. Heerlijk om de samenwerking te zien, dat maakt agility ook zo leuk.
Als ik ooit zo ver zou komen met Mare, zou ik naast mijn schoenen lopen van trotsheid (maar ik begin pas in het komend voorjaar

Greets, Heidi en de krullenbollen.