Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Duitse herder
doe mij deze maar 

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Das niet aardig. die werkhonden hier zijn heel normale gezinshonden hoor in huis.kipo schreef:gewoon eens met een Shiloh-wandeling meegaan en dan heeeel erg benadrukken dat die Shilohs eigenlijk toch wel een stuk rustiger zijn dan de (werklijn) duitse herders, dan maken die paar cm extra vast niet meer zoveel uit....-Gaby- schreef:Wat mij betreft wel, ik vind ze prachtig, maar mijn vriend vindt ze te groot.kipo schreef:Is het een idee om eens naar een Shiloh te kijken?-Gaby- schreef:Bedankt voor de extra foto maar volgens mij komt het toch niet door de manier waarop hij wordt neergezet, ik vind zijn bouw nu nog steeds niet mooi. Sorry. Zijn kop vind ik wel prachtig, maar dit is niet het type Duitser waar ik naar op zoek ben.![]()
Maar ik vind Zanthe van Zwanet (Dutch Pride Shilohs) toch echt super mooi. Mooie rechte rug, maar ook een prachtige draf. Naar zo'n bouw ben ik dan ook op zoek bij de DH: http://www.dutchprideshilohs.com/dutchp ... =7&lang=nl Maar volgens mij zoek ik iets wat er gewoon niet is. Ik hoef ook geen pure werklijn in huis.
- kipo
- Zeer actief
Das niet aardig. die werkhonden hier zijn heel normale gezinshonden hoor in huis.Dianavdberkt schreef:*knip*
gewoon eens met een Shiloh-wandeling meegaan en dan heeeel erg benadrukken dat die Shilohs eigenlijk toch wel een stuk rustiger zijn dan de (werklijn) duitse herders, dan maken die paar cm extra vast niet meer zoveel uit....
Kita is ook een werklijn, een eersteklas schat, ook in huis. Maar de eerste 3 jaar was madam onverzadigbaar, dan gingen we standaard 's ochtends 6-8km wandelen (met gehoorzaamheid en zoek opdrachtjes tussendoor), 3 x per week trainen, minstens 3 x per week een stuk fietsen of zwemmen en dan nog presteerde ze het om zielig zuchtend rondjes door de kamer te lopen, alsof ze nog niets gedaan had
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Die vind ik ook mooi, heb je ook foto waar hij helemaal op staat?maart schreef:doe mij deze maar
Ik vind dat ook meer het oudere type DH, Bumba is ook zo een type DH

Rechts Bumba, zelfde type kop
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik ookBudkes schreef: Ik vind de werklijn cq combifok Duitser een heerlojke stabiel hond, dwz. degenen die ik ken.
Mijn Oets:
Vader (in stand gezet)

Moeder

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Vandaag een kennisje ( ook collega trouwens ) helemaal in tranen.
Had net haar pup van 6 mnd moeten laten inslapen.
Duitse herder uit werklijn , zeer zware hd
En dan zijn er mensen die zeggen dat alleen de kyno's hd kunnen krijgen en de werklijnen niet
Duitse herder uit werklijn , zeer zware hd
En dan zijn er mensen die zeggen dat alleen de kyno's hd kunnen krijgen en de werklijnen niet
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- fleurie
- Zeer actief
Wat triest** Angela ** schreef:Vandaag een kennisje ( ook collega trouwens ) helemaal in tranen.
Duitse herder uit werklijn , zeer zware hd![]()

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Gadver Angela, wat een naar bericht zeg...
Mijn favo teefje (alleen qua uiterlijk, want qua karakter waren ze allemaal leuk
) krijgt volgend voorjaar een nestje. We hebben thuis afgesproken dat we pas een puppy nemen als Tessa goed luistert en we een ander huis hebben. Dat laatste zijn we nu druk mee bezig en het 1e moet geen probleem zijn volgens de trainer. Toch leuk dat je in zo'n topic altijd weer wat bijleert!
Mijn favo teefje (alleen qua uiterlijk, want qua karakter waren ze allemaal leuk
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
maart schreef:doe mij deze maar
ik ben ook wel nieuwsgierig hoe deze hond in stand is.
-
maart
- Zeer actief
hij is nog maar 9 maand, maar heeft inderdaad een prachtige uitstralingJeannet schreef:maart schreef:doe mij deze maar
![]()
Zo moet een duitse herder er voor mij uit zien qua uitstraling
![]()
![]()
![]()
Ik probeer al dagen een mooie standfoto te nemen, maar het kreng wil niet blijven staan
dit is even het dichtste dat ik er bij geraakt bij een 'stand-foto'

- kipo
- Zeer actief
lekker dingmaart schreef:hij is nog maar 9 maand, maar heeft inderdaad een prachtige uitstralingJeannet schreef:maart schreef:doe mij deze maar
![]()
Zo moet een duitse herder er voor mij uit zien qua uitstraling
![]()
![]()
![]()
Ik probeer al dagen een mooie standfoto te nemen, maar het kreng wil niet blijven staan(ja, hij ligt hier gezellig aan mijn voeten
)
dit is even het dichtste dat ik er bij geraakt bij een 'stand-foto'van zodra ik door mijn knieën ga om een foto te nemen, komt hij afgelopen immers.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat een mooie DH Maart! Heb ik wat gemist (nieuwe erbij) of...?
-
maart
- Zeer actief
leukerd hé, gans zijn moeder !_Leonie schreef:Wat een mooie DH Maart! Heb ik wat gemist (nieuwe erbij) of...?
Het is de hond van mijn trainer. Mijn jonge hond zit bij hem, zijn jonge hond bij mij. Nog een week ofzo denk ik, dan wisselen we weer om. (gelukkig, want hoe ongelooflijk leuk en goed Kjerro ook is, een duits is toch echt mijn ding niet
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat leuk even zo'n 'leenhond'.
Hoezo is Duits niet helemaal je ding? Niet erg hoor, maar ben wel benieuwd wat jij de opvallende verschillen vind die jij fijn/minder fijn vind tussen de Belg en Duitser.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is dat om een speciale reden gedaan Maart?maart schreef:leukerd hé, gans zijn moeder !_Leonie schreef:Wat een mooie DH Maart! Heb ik wat gemist (nieuwe erbij) of...?
Het is de hond van mijn trainer. Mijn jonge hond zit bij hem, zijn jonge hond bij mij. Nog een week ofzo denk ik, dan wisselen we weer om. (gelukkig, want hoe ongelooflijk leuk en goed Kjerro ook is, een duits is toch echt mijn ding niet)
-
maart
- Zeer actief
ja, het is wel even fijn want het is toch wel eens wat anders.
Tgoch, ik kan niet zo goed om met dat jankerige gedoe van ze, bij het minste dat je er tegen zegt, of aanraakt, of beloont, of eender wat, beaamt hij dat even met een 'auwauwuaw' en daar word ik dan nerveus van
en dat zie ik wel bij meerdere Duitse herders, bij ons op de club ook, dat die zo vocaal aangelegd zijn.
Het doet verder niets af aan zijn werkcapaciteiten hoor, hoe die stelt... die laat vele Belgen achter zich, wat een techniek en sprongkracht
Verder is hij qua aanhankelijkheidsgraad een even grote flodderkont als mijn Belgen
AL vind ik hem op wandeling wel een pak aanhankelijker, loopt echt niet van me weg, hangt voortdurend rond me. Snuffelt ook weinig. terwijl de mijne dan meer op hun uppie aan het wandelen zijn en alles lopen te inspecteren en markeren.
Maar dat kan ook wat leeftijdsgebonden zijn en wat je ze gewoon maakt natuurlijk. Mijn trainer is de ganse dag door bezig met trainen, echt (dagelijks) wandelen gaat die niet doen, dus dat is Kjerro ook niet gewoon.
In huis merk ik geen verschil, beide rassen weten zich te gedragen en liggen gewoon ergens rond me te slapen.
Tgoch, ik kan niet zo goed om met dat jankerige gedoe van ze, bij het minste dat je er tegen zegt, of aanraakt, of beloont, of eender wat, beaamt hij dat even met een 'auwauwuaw' en daar word ik dan nerveus van
en dat zie ik wel bij meerdere Duitse herders, bij ons op de club ook, dat die zo vocaal aangelegd zijn.
Het doet verder niets af aan zijn werkcapaciteiten hoor, hoe die stelt... die laat vele Belgen achter zich, wat een techniek en sprongkracht
Verder is hij qua aanhankelijkheidsgraad een even grote flodderkont als mijn Belgen
Maar dat kan ook wat leeftijdsgebonden zijn en wat je ze gewoon maakt natuurlijk. Mijn trainer is de ganse dag door bezig met trainen, echt (dagelijks) wandelen gaat die niet doen, dus dat is Kjerro ook niet gewoon.
In huis merk ik geen verschil, beide rassen weten zich te gedragen en liggen gewoon ergens rond me te slapen.
-
maart
- Zeer actief
Vooral voor Runar wat verder af te werken. Mijn trainer woont te ver om wekelijks af te spreken, laat staan meerdere keren per week. Zolang er niet echt problemen zijn, gaat dat dan ook prima en film ik vooral het meeste en stuur dat door.LongFields schreef:Is dat om een speciale reden gedaan Maart?maart schreef:leukerd hé, gans zijn moeder !_Leonie schreef:Wat een mooie DH Maart! Heb ik wat gemist (nieuwe erbij) of...?
Het is de hond van mijn trainer. Mijn jonge hond zit bij hem, zijn jonge hond bij mij. Nog een week ofzo denk ik, dan wisselen we weer om. (gelukkig, want hoe ongelooflijk leuk en goed Kjerro ook is, een duits is toch echt mijn ding niet)
Maar als ik echt punten heb waar ik niet aan uit geraak of waar onze pakwerker wat miserie mee lijkt te hebben, dan gaat hij even naar daar en kijk hij zo wat er veranderd kan worden.
Voor Runar maakt het weinig uit, hij kent mijn trainer en is gek op zijn honden en leeft er dan ook gewoon mee in het gezin en huis.
Maar omdat ik het dan ook wel wat jammer vind om zonder hond te zitten (Ds is niet meer volop trainbaar door haar kwetsure), kwam Kjerro deze keer dan naar me.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mooie oplossing dan! En dan wauwauwauw klinkt inderdaad bekend...
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Verschilt ook per individu hoor. Mijn vorige had dat eigenlijk helemaal niet zo, de nieuwe pup is een stuk vocaler zoals het er nu naar uit ziet.TessaThomas schreef:Mooie oplossing dan! En dan wauwauwauw klinkt inderdaad bekend...
Beide zijn overigens uit werklijnen en zijn prima in huis te houden, liggen gewoon ergens te tukken maar komen wel gelijk in de benen als ze denken dat we iets gaan doen.
Helaas is mijn vorige duitser maar 10 maanden geworden maar dat had niets met het ras te maken.
En over fokkers: er zijn mi meerdere goede fokkers te vinden binnen de werklijnen, maar je moet daarnaast ook gewoon zelf je huiswerk maken. Lijnen nazoeken en navraag doen bij de kenners ed.
Vaak gaat er al snel rond waar een "goed" nest ligt.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- fleurie
- Zeer actief
InderdaadTessaThomas schreef:Mooie oplossing dan! En dan wauwauwauw klinkt inderdaad bekend...