Wauw, wat een mooie honden, zeg
Wie kan me daar meer over vertellen?
Wie heeft er zelf eentje en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Deze vragen zijn gewoon uit nieuwsgierigheid, verder niks
Moderator: moderatorteam

Idem, maar dan slechts 2, en in Heemstede.lieke schreef:Bij mij op de training zat iemand met 3 van die dingen. Waren wel lollig en heel actief en sportief. Maar goeie genade want kónden ze blaffen, zeg.![]()
Ze hielden echt geen seconde de bek dicht.

Mijn broer heeft er 2 kruisingen van, Vastgotaspets x ruwharige Teckel.Beike06 schreef:De Vastgotaspets.
Wauw, wat een mooie honden, zeg![]()
Wie kan me daar meer over vertellen?
Wie heeft er zelf eentje en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Deze vragen zijn gewoon uit nieuwsgierigheid, verder niks

Dan daag ik je uit om Fína stil te krijgen.Nanna schreef:Ben er ooit op Terschelling twee tegengekomen. De ene was meteen heel vertrouwd, tegen je aan kroelen en de ander bleef iets meer op afstand.
Maar al met al best leuke hondjes hoor.
En hoe je ze hebt krijg je ze. Dat gekef hoef je toch niet goed te vinden en maar lijdzaam te ondergaan?

Dan ben ik wel benieuwd of je Fien ook een overdreven krijserd vindt (ik vind van welNanna schreef:Nou ja, als hier aangebeld wordt of ze zien een kat langs de straat lopen dan krijsen ze ook. Maar niet de hele dag.
Ik moet er niet aan dènken zeg, de hele dag dat onzinnige redeloze gekef.![]()
En degene die het tóch nodig vindt krijgt fijn een blafband. Es kijken wie het het langste volhoudt.

Was jij dat niet zaterdag bij het schapendrijven toevallig?Billy98 schreef:Joeeeeeeeehoeeeeeeee spetsje meldt zich hier!!!
Ik zeg in één woord zijn ze: GEWELDIG!!!!
In meerdere woorden of zinnen...
Zijn het het super slimme, lieve, aanhankelijke, gevoelige en werklustige honden. Gefokt om koeien te drijven op de Zweedse boerderijen. Zelden zullen ze ver bij je uit de buurt gaan. Ook in huis volgen ze je graag op de voet. Alleen zijn is daardoor niet hun sterkste kant.
Voor wat betreft het geblaf, daar ben je zelf bij. Utah is in huis stil, blaft bij de bel een keer en als je haar zelf "gek" maakt met speeltjes. In actie weet ze haar stem wel erg goed te gebruiken. Maar ach als dat de manier van werken is....ik vind het prima! Alhoewel ik wel hard moet gillen met behendigheid om te zorgen dat ze de juiste hindernis pakt![]()
Voor kinderen zijn ze ook heel lief. Een super (grote) hond in een kleine verpakking! Vaak kun je ze wel meenemen, ze hebben nu eenmaal een hoog "schattig" en "ohh en ahhh" gehalte wat ik hierbij dan wel als een voordeel zie.
Ze zijn in voor een tal van activiteiten!
Momenteel doe ik met Utah G&G, behendigheid en schapendrijven. Ook dogdance vindt ze erg leuk maar dat doe ik zelf niet actief.

Haha, er ging net een lampje branden toen ik haar naam zagBilly98 schreef:Charlotte, jep dat was ik!
Utah is een zusje van Pelle