Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
actie tegen hondsdolheid
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
actie tegen hondsdolheid
http://www.redcollar.nl/?gclid=CJKLxrqm ... Dgod0VWckw
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: actie tegen hondsdolheid
Triest natuurlijk.
Maar waarom zou je alles inenten voor kapitalen terwijl het allemaal overschotten zijn waar niemand zowat een oplossing voor heeft.?
Maar waarom zou je alles inenten voor kapitalen terwijl het allemaal overschotten zijn waar niemand zowat een oplossing voor heeft.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Ik zag gisteren een reportage op National Geographic en zat een beetje onthutst te kijken.
In India maken ze zwerfhonden af als preventieve maatregel tegen hondsdolheid. Daar sterven nl. 200.000 mensen per jaar aan hondsdolheid nadat ze door een hond zijn gebeten.Ze hebben in India dan ook gratis poliklinieken waar je naar toe kan als je verwond ben door een hond(Een schram is genoeg.)
Als je na een beet door een besmette hond niet binnen 24 uur begint met behandeling ga je 100% zeker dood!!!!
Lijkt me dus geen onzinnige actie, spaart mensen- en dierenlevens.
In India maken ze zwerfhonden af als preventieve maatregel tegen hondsdolheid. Daar sterven nl. 200.000 mensen per jaar aan hondsdolheid nadat ze door een hond zijn gebeten.Ze hebben in India dan ook gratis poliklinieken waar je naar toe kan als je verwond ben door een hond(Een schram is genoeg.)
Als je na een beet door een besmette hond niet binnen 24 uur begint met behandeling ga je 100% zeker dood!!!!

Lijkt me dus geen onzinnige actie, spaart mensen- en dierenlevens.

- kipo
- Zeer actief
Dat heb ik een keer gedaan/moeten doen. Het heeft heel lang geduurd voordat dat van mijn netvlies gesleten wasInge O schreef: ja, moet je ook een keer filmpjes bekijken van mensen met hondsdolheid - wij hier in het 'veilige westen' kunnen wel heel erg denigrerend doen over dat soort 'onzinnige akties of entingen' maar ginds wordt er (en zeer terecht) wel heel erg anders tegenaan gekeken.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Na aanleiding van Inge's post heb ik ook gekeken naar een paar filmpjes... Brr, wat een afschuwelijke ziekte, ik hoop dat ik het snel weer vergeet, maar ik vond het erg indrukwekkend. 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kan me er nog een herinneren.kipo schreef:Dat heb ik een keer gedaan/moeten doen. Het heeft heel lang geduurd voordat dat van mijn netvlies gesleten wasTrouwens, in het nog niet zo verre verleden waren er in Nederland ook vaccinatiecampagnes, weliswaar om vossen te vaccineren ipv honden, maar toch.
Ik zat op de lagere school, ergens laat in de jaren zestig was het.
Wij hadden geen hond maar wel katten en die moesten verplicht geënt en mochten niet buiten.
Er werd ook heel streng op gecontroleerd, omdat er dus een epidemie was.
Nee, we hebben dat wel onder controle hier, maar dat heeft wat gekost, hoor.
Het is een vreselijke ziekte.