Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezwangerd en het aftellen kan beginnen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bezwangerd en dringend hulp nodig.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:
Tulp schreef:Wat een klotesituatie. Jammer dat je dierenarts niet mee wilde werken aan een abortus op het moment dat je nog geen leven voelde. Nu wordt het allemaal te echt en is dat reuze moeilijk, net zoals dat het moeilijk is om er in te laten slapen na de geboorte.
Ik zou het niet kunnen eerlijk gezegd, hoewel ik er weer geen enkele moeite mee heb om ze te laten gaan als ze wat mankeren.

Zoek in je omgeving iemand die ervaren is, die je bij kan staan tijdens de bevalling. De meeste teefjes weten prima wat ze moeten doen, maar overleg met een ervaren iemand, desnoods telefonisch geeft een hele boel rust.

Heel veel succes maar het gaat vast goedkomen en een nestje is best leuk!
wat is er leuk aan een onvoorbereid nestje met veel pups, waarvan je onmogelijk weet of je goede kopers/nieuwe eigenaren kan vinden, dan wel waarvan je ook niet weet of dat het blijvende huizen zijn vanwege mss moeilijke karakters, en waar zeer apart volk op afkomt als je adverteerd.....
Ja dat lijkt mij niets met kunnen of willen te maken hebben maar net wat je voor ellende op je hals wilt halen en wat je vind dat het waard is.
Beetje nuchterheid mag wel hoor en dat wil niet zeggen dat je er geen emotie bij hebt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

crutz schreef: wat is er leuk aan een onvoorbereid nestje met veel pups, waarvan je onmogelijk weet of je goede kopers/nieuwe eigenaren kan vinden, dan wel waarvan je ook niet weet of dat het blijvende huizen zijn vanwege mss moeilijke karakters, en waar zeer apart volk op afkomt als je adverteerd.....
Niks....
Ik zou er dan ook geen enkele moeite mee hebben om minstens de helft weg te selecteren (zouden fokkers vaker moeten doen).
En ik wil de keuze wel even komen maken hoor :19:
Rij ik zelf wel even door naar de DA.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

AmBullxCC of ook Stafford erin?
Pff, het is wel heel erg lastig, zeker met zo'n kruising om er eigenaren voor te vinden die weten waar ze aan beginnen. Zeker met zoveel puppen, ik zou er dan toch ook wat laten euthanaseren en er desnoods een paar overhouden. Beter nu dan als er zometeen ellende mee is.
Heel veel sterkte!
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

het teefje is al ruim over de helft heen. Nee ik zou het niet kunnen om nu nog abortus op te wekken. Het leeft, het beweegt, de hartjes tikken en ga maar door. Ik snap heus wel dat niet iedereen op dit soort combi's zit te wachten maar alles wat leeft verdient een eerlijke kans. sorry maar dat is mijn mening.

en in plaats van met zn allen ( ik ook dus) te beppen over hoe en wat kunnen we beter zoveel mogelijk info gaan geven om te zorgen dat de bevalling geen chaos wordt.

het geboortepakket van Spat bevat bijna alles wat je nodig zou kunnen hebben maar ook dingen die je niet zult gebruiken.

navelstrengdraad en schaartje kan geen kwaad. wat celstof onderleggers. ( ik neem aan dat ze binnen bevalt), handdoeken, ladingen koffie voor jezelf, dettol om tussentijds je handen te wassen als je toch zelf wat moet doen. een warmtelamp kun je wel lenen bij iemand denk ik net als een werpkist.

wie volgt om dit aan te vullen
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

crutz schreef:
Tulp schreef:Wat een klotesituatie. Jammer dat je dierenarts niet mee wilde werken aan een abortus op het moment dat je nog geen leven voelde. Nu wordt het allemaal te echt en is dat reuze moeilijk, net zoals dat het moeilijk is om er in te laten slapen na de geboorte.
Ik zou het niet kunnen eerlijk gezegd, hoewel ik er weer geen enkele moeite mee heb om ze te laten gaan als ze wat mankeren.

Zoek in je omgeving iemand die ervaren is, die je bij kan staan tijdens de bevalling. De meeste teefjes weten prima wat ze moeten doen, maar overleg met een ervaren iemand, desnoods telefonisch geeft een hele boel rust.

wat is er leuk aan een onvoorbereid nestje met veel pups, waarvan je onmogelijk weet of je goede kopers/nieuwe eigenaren kan vinden, dan wel waarvan je ook niet weet of dat het blijvende huizen zijn vanwege mss moeilijke karakters, en waar zeer apart volk op afkomt als je adverteerd.....
Dat heet het beste ervan maken en ook even de andere kant belichten, ts staat nl voor een feit.

Ik kan zoeken en selecteren wat ik wil maar of het blijvende huizen zijn weet ik vantevoren ook nooit.

Waar ik me wel weer over verbaas is de tweeledigheid op dit forum. Aan de ene kant word je onder de tafel geveegd als er een hond herplaatst moet worden (ook al is dat voor de hond beter) en aan de andere kant worden er zonder scrupules pups afgemaakt omdat de dekking per ongeluk was.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tulp schreef:
crutz schreef:

Dat heet het beste ervan maken en ook even de andere kant belichten, ts staat nl voor een feit.

Ik kan zoeken en selecteren wat ik wil maar of het blijvende huizen zijn weet ik vantevoren ook nooit.

Waar ik me wel weer over verbaas is de tweeledigheid op dit forum. Aan de ene kant word je onder de tafel geveegd als er een hond herplaatst moet worden (ook al is dat voor de hond beter) en aan de andere kant worden er zonder scrupules pups afgemaakt omdat de dekking per ongeluk was.
oh nee hoor, herplaatsen als dat voor de hond beter is vind ik ook de beste oplossing....
maar deze dekking ongedaan maken door abortus of het afspuiten van de pups vind ik idd ook de beste oplossing...
Tulp
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:het teefje is al ruim over de helft heen. Nee ik zou het niet kunnen om nu nog abortus op te wekken. Het leeft, het beweegt, de hartjes tikken en ga maar door. Ik snap heus wel dat niet iedereen op dit soort combi's zit te wachten maar alles wat leeft verdient een eerlijke kans. sorry maar dat is mijn mening.

en in plaats van met zn allen ( ik ook dus) te beppen over hoe en wat kunnen we beter zoveel mogelijk info gaan geven om te zorgen dat de bevalling geen chaos wordt.

het geboortepakket van Spat bevat bijna alles wat je nodig zou kunnen hebben maar ook dingen die je niet zult gebruiken.

navelstrengdraad en schaartje kan geen kwaad. wat celstof onderleggers. ( ik neem aan dat ze binnen bevalt), handdoeken, ladingen koffie voor jezelf, dettol om tussentijds je handen te wassen als je toch zelf wat moet doen. een warmtelamp kun je wel lenen bij iemand denk ik net als een werpkist.

:ok:
* * *
Ennath
Zeer actief

Tulp schreef: Dat heet het beste ervan maken en ook even de andere kant belichten, ts staat nl voor een feit.

TS staat voor een feit: hond is drachtig
Maar daar kan je nog heel wat mee doen, en wat mij betreft is het nest decimeren tot een handzaam formaat op dit moment de beste oplossing zoals castreren dat een paar weken geleden nog was.
Ik lijdt helemaal niet aan "de heiligheid van het leven" en ik moet bij menig bewust gefokt nestje op mijn handen gaan zitten om de fokker niet aan te raden om er maar een paar tussen uit te wieden.

Wat herplaatsen betreft: DOEN!
Ik heb zelf honden en katten naar een ander herplaatst gewoon omdat dat beter aansloot voor het dier.
En ik zou zonder scrupules mijn huidige dieren weer herplaatsen als dit een verbetering voor ze zou zijn (en dan neem ik gewoon weer nieuwe die mijn steuntje kunnen gebruiken).
Ik heb namelijk niet het "niemand kan het beter dan ik" gevoel.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik zou het ook niet kunnen: gezonde pups in laten slapen... :( Wat verschrikkelijk lijkt me dat!! Maar goed, ik zou ook geen nestje kunnen grootbrengen en ze daarna allemaal af moeten staan :F: Zou een drukke boel worden hier!

Tips... Wellicht dat de DA en het dierenasiel mee kunnen zoeken naar geschikte eigenaren?
RIP Cena :roos:
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ennath schreef: Ik lijdt helemaal niet aan "de heiligheid van het leven" en ik moet bij menig bewust gefokt nestje op mijn handen gaan zitten om de fokker niet aan te raden om er maar een paar tussen uit te wieden.
    En op welke grond dan wel?
    bouvierpoedel
    Zeer actief

Ennath schreef:
    Tulp schreef: Dat heet het beste ervan maken en ook even de andere kant belichten, ts staat nl voor een feit.

TS staat voor een feit: hond is drachtig
    Maar daar kan je nog heel wat mee doen, en wat mij betreft is het nest decimeren tot een handzaam formaat op dit moment de beste oplossing zoals castreren dat een paar weken geleden nog was.
    Ik lijdt helemaal niet aan "de heiligheid van het leven" en ik moet bij menig bewust gefokt nestje op mijn handen gaan zitten om de fokker niet aan te raden om er maar een paar tussen uit te wieden.

Wat herplaatsen betreft: DOEN!
    Ik heb zelf honden en katten naar een ander herplaatst gewoon omdat dat beter aansloot voor het dier.
    En ik zou zonder scrupules mijn huidige dieren weer herplaatsen als dit een verbetering voor ze zou zijn (en dan neem ik gewoon weer nieuwe die mijn steuntje kunnen gebruiken).
    Ik heb namelijk niet het "niemand kan het beter dan ik" gevoel.
    Dat dus.
    waarom TS overhalen in iets wat ze helemaal niet gewild heeft en nog niet wil en geen tijd voor heeft.
    ze had al een abortus willen doen ,en waarom haar nu even emotioneel chanteren omdat jullie graag die pups op de wereld willen zien.
    Makkelijk lullen als jezelf niet in die situatie zit.
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ennath schreef: Ik heb namelijk niet het "niemand kan het beter dan ik" gevoel.
    Daar heeft het niet mee te maken volgens mij.
    Het heeft te maken met je verantwoordelijkheid nemen.

Misschien niet op de volgens jou beste manier, maar dat is denk ik de hoofdreden in dit soort dingen.

On topic: ik zou er ook een aantal weghalen en er twee of drie bijlaten.
    Zo krijgen die dan in elk geval een goede start en de risico's op verkeerde plaatsing met alle ellende van dien is stukken kleiner.

Ik heb nooit zo vreselijk veel, geef ik toe:
    een warmtelamp, weegschaal, onderleggers, werpkist, opschrijfboekje, handdoeken, vetbedden, en dat is het zo'n beetje.
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    Ennath
    Zeer actief

LongFields schreef:
    Ennath schreef: Ik lijdt helemaal niet aan "de heiligheid van het leven" en ik moet bij menig bewust gefokt nestje op mijn handen gaan zitten om de fokker niet aan te raden om er maar een paar tussen uit te wieden.
    Bijvoeden
    Naar DA omdat ze het niet goed doen
    Zulke grote nesten dat ma het niet aankan

Ja ik weet het: ik ben rigoureus.
    Het gaat vanzelf goed of het gaat niet.
    Maar zodra er menselijk ingrijpen bij nodig is ga je voor mij al een stap te ver.
    -daarom hou ik maar mijn mond bij dat soort nesten, niemand zit op dat soort commentaar te wachten-
    summer07
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Even een snel berichtje tussen door. Vanavond ga ik er wat dieper op in.

Bedankt voor alle meningen en alle opties.

Natuurlijk het is niet de beste combi. Ik weet heel goed wat voor kaliber hond er uit voort vloeit en ook het gajes, handelaar en stoere jonge gozert die 40 pw werkt er op af komt. Een pup gaat zo ie zo naar de buurvrouw ach dan zijn er nog maar 9 over.
    Abortus vind in dus echt een te groot risico nu voor Chica, ze heeft een groot nest in zich zitten waarbij de wurmpjes al volop trappelen. Het risico van bloedverlies e.d. dat durf ik niet aan. Ik wil Chica absoluut niet kwijt. Een operatie nu met zoveel pups (ze is echt tonnetje rond inmiddels en geeft al melk) is een groot risico.

De pups af laten maken op het moment dat ze geboren zijn wil ik nog even in het midden laten. Chica is volgens mij een prima moeder en ik vertrouw er op dat ze het helemaal gaat redden. Ik heb wel al besloten dat alle te kleine, niet goed ontwikkelde of aangeboren afwijking puppen die laat ik gaan direct gaan maar om nu al een beslissing te maken over pups die nog geboren moeten worden vind ik moeilijk. Ik ga dus niet alles uit de kast halen bij een probleem pup. Hoe moeilijk me dat nu ook al valt.

Het boek en de andere informtie i.v.m. de worp mattjes e.d. worden ook geregeld.

Nu dus zoeken naar een werpkist en een warmtelamp. De oude kranten heb ik al gekregen via de buurman en daar komen dagelijks oude kranten bij. Ook heb ik nog een hele lading oude handdoeken en dekbedhoezen.

Verder blijf ik hier doorlezen en reageer ik hier vanavond verder op. Bedankt igg voor de mails opties en meningen. Fijn dat er zo wordt meegedacht. :E:
    Rosita Compagner
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): waterhonden
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

empyree schreef:Wel een beetje vreemd dat de dierenartsen niet wilden aborteren/steriliseren op jou vraag. Hier wordt dat regelmatig gedaan als een hond of kat ongewenst zwanger is. Ook worden er regelmatig pasgeboren pups/kittens ge-euthanseerd op verzoek van de eigenaren en om te voorkomen dat ze dat anders zelf doen is daar ook een speciale prijs voor om het niet te duur te maken.
    ooit was dit in Nederland ook normaal hoor. Het is de laatste jaren alleen vloeken in de kerk geworden. Geen idee wat die kentering veroorzaakt heeft. Ik denk niet dat het positief is. Als ik hoor van overvolle kittenopvangen dan zouden ze misschien die nestjes eens wat kleiner kunnen maken. In de tijd dat wij opvingen was het gebruikelijk om een nestje uit 1 katertje te laten bestaan. De rest werd 'humaan ingeslapen'.
    Odi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Ik kan je geen tips geven, want heb nog nooit een bevalling van een hond meegemaakt.
    In elk geval wens ik je veel sterkte met welke beslissingen je ook gaat nemen.

Van de combi van de ouderdieren heb ik helemaal geen verstand. Zo te lezen worden dat dus pittige honden?
    Afbeelding
    Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
    Tulp
    Zeer actief

Ennath schreef:
    LongFields schreef:
    Bijvoeden

Maar zodra er menselijk ingrijpen bij nodig is ga je voor mij al een stap te ver.
    -daarom hou ik maar mijn mond bij dat soort nesten, niemand zit op dat soort commentaar te wachten-
    Je gaat hier voorbij aan het feit dat er door menselijk ingrijpen rashonden geboren worden. Als ik besluit een reu en teef bij elkaar te zetten heb ik ervoor te zorgen.

Wat zieke en zwakke pups betreft heb je gelijk. Ook als ze zelf niet drinken is het einde oefening maar als ik voor een ras gekozen heb wat grote nesten krijgt zorg ik ervoor of laat ze niet geboren worden.

@BP. Ik werk volgens mij helemaal niet op de emotie van ts maar probeer haar nu ook niet meer op de gedachte van abortus op deze leeftijd te krijgen alleen om het feit dat de pups geen goede huizen zouden kunnen krijgen.

Ik ben helemaal geen penny-meisje en durf gerust in te grijpen daar waar nodig. Mijns inziens is dat hier te laat, just my two cents. Net zoals die van diegenen die vinden dat ze afgemaakt moeten worden.
    * * *
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rosita Compagner schreef:ooit was dit in Nederland ook normaal hoor. Het is de laatste jaren alleen vloeken in de kerk geworden. Geen idee wat die kentering veroorzaakt heeft. Ik denk niet dat het positief is. Als ik hoor van overvolle kittenopvangen dan zouden ze misschien die nestjes eens wat kleiner kunnen maken. In de tijd dat wij opvingen was het gebruikelijk om een nestje uit 1 katertje te laten bestaan. De rest werd 'humaan ingeslapen'.
    Die kentering was er begin jaren 80 al.
    Ik ben er een baan om kwijtgeraakt omdat ik het waanzin vond (en dat ook zei) nesten kittens van drie dagen te flessen als er geen moeder was.
    Dat werd niet gewaardeerd.

Ik sta er overigens nog steeds achter en vind het dus nog steeds waanzin.
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    fes/lou
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ennath schreef:
    LongFields schreef:
    Bijvoeden

Gut, ik had een teef, die door een keizersnee moest bevallen omdat de bevalling gewoon niet op gang kwam. Had ik zeker niet moeten laten doen?
    8 Pups gehad, heb ik 3 weken moeten flessen omdat moeders niet genoeg melk had na de bevalling.
    Ook maar dood moeten laten gaan zeker?
    lul niet zo dom, Zarah heeft met wat hulp 8 prachtige, gezonde pups afgeleverd, wie ben jij dan om te zeggen wied er maar een paar uit? :piew:
    "All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
    Tulp
    Zeer actief

Nee, je had alles dood moeten laten gaan, inclusief moeder want die kon op dat moment niet natuurlijk bevallen :U:
    * * *
    Tulp
    Zeer actief

Marjoleine schreef:
    Rosita Compagner schreef:ooit was dit in Nederland ook normaal hoor. Het is de laatste jaren alleen vloeken in de kerk geworden. Geen idee wat die kentering veroorzaakt heeft. Ik denk niet dat het positief is. Als ik hoor van overvolle kittenopvangen dan zouden ze misschien die nestjes eens wat kleiner kunnen maken. In de tijd dat wij opvingen was het gebruikelijk om een nestje uit 1 katertje te laten bestaan. De rest werd 'humaan ingeslapen'.
    Die kentering was er begin jaren 80 al.
    Ik ben er een baan om kwijtgeraakt omdat ik het waanzin vond (en dat ook zei) nesten kittens van drie dagen te flessen als er geen moeder was.
    Dat werd niet gewaardeerd.

Ik sta er overigens nog steeds achter en vind het dus nog steeds waanzin.
    Ik hoop dat jullie dit een andere situatie vinden. Ik nl wel.
    * * *
    Tulp
    Zeer actief

Nog 1 dingetje:

Ik zou er wel begrip voor op kunnen brengen als ts drastische maatregelen neemt in dit geval.

Maar ik heb geen enkel begrip voor rashondenfokkers die willens en wetens fokken en pups in laten slapen omdat hen dat beter uitkomt :piew:
    * * *
    Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tulp schreef:Nee, je had alles dood moeten laten gaan, inclusief moeder want die kon op dat moment niet natuurlijk bevallen :U:
    En hij of zij zn hond naar buiten flikkeren om vreten te laten vinden.... voeren is inmiddels ook menselijkehandelingen en ook neit volgens de natuur... als je dan toch stipt wil zijn..
    fes/lou
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Tulp schreef:Nee, je had alles dood moeten laten gaan, inclusief moeder want die kon op dat moment niet natuurlijk bevallen :U:
    Ja, blijkbaar wel, nou, geen haar op mn hoofd die daaraan denkt.
    Ik geniet dagelijks van zowel Zarah als haar dochter Molly die gebleven is....
    "All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

summer07 schreef:Even een snel berichtje tussen door. Vanavond ga ik er wat dieper op in.

Bedankt voor alle meningen en alle opties.

Natuurlijk het is niet de beste combi. Ik weet heel goed wat voor kaliber hond er uit voort vloeit en ook het gajes, handelaar en stoere jonge gozert die 40 pw werkt er op af komt. Een pup gaat zo ie zo naar de buurvrouw ach dan zijn er nog maar 9 over.
    Abortus vind in dus echt een te groot risico nu voor Chica, ze heeft een groot nest in zich zitten waarbij de wurmpjes al volop trappelen. Het risico van bloedverlies e.d. dat durf ik niet aan. Ik wil Chica absoluut niet kwijt. Een operatie nu met zoveel pups (ze is echt tonnetje rond inmiddels en geeft al melk) is een groot risico.

De pups af laten maken op het moment dat ze geboren zijn wil ik nog even in het midden laten. Chica is volgens mij een prima moeder en ik vertrouw er op dat ze het helemaal gaat redden. Ik heb wel al besloten dat alle te kleine, niet goed ontwikkelde of aangeboren afwijking puppen die laat ik gaan direct gaan maar om nu al een beslissing te maken over pups die nog geboren moeten worden vind ik moeilijk. Ik ga dus niet alles uit de kast halen bij een probleem pup. Hoe moeilijk me dat nu ook al valt.

Het boek en de andere informtie i.v.m. de worp mattjes e.d. worden ook geregeld.

Nu dus zoeken naar een werpkist en een warmtelamp. De oude kranten heb ik al gekregen via de buurman en daar komen dagelijks oude kranten bij. Ook heb ik nog een hele lading oude handdoeken en dekbedhoezen.

Verder blijf ik hier doorlezen en reageer ik hier vanavond verder op. Bedankt igg voor de mails opties en meningen. Fijn dat er zo wordt meegedacht. :E:
    Zo te lezen heb je wel tijd, ruimte en geld om een groot nest te hebben?
    Ik wens je veel sterkte en maar niet teveel puppies :ok:
    sads
    Actief
    Mijn ras(sen): Old English Bulldog
    Old English bulldog/American Pitbull

Ongelezen bericht door sads »

Alledrie de rassen die hier weer eens aan de schandpaal worden genageld, heb ik al meerdere keren kennis meegemaakt.
    Naar mensen toe allemaal even lief.
    Naar andere honden 2 niet, maar als iedereen in NL zich aan de aanlijnplicht houd is dat in mijn ogen geen probleem.
    En wie zegt dat de pups etters worden......
    Dat ligt voor het grootste gedeelte aan de eigenaar. :lol1:
    Alvast asiels inlichten vindt ik echter een heel goed idee. :ok:
    GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
    bouvierpoedel
    Zeer actief

sads schreef:Alledrie de rassen die hier weer eens aan de schandpaal worden genageld, heb ik al meerdere keren kennis meegemaakt.
    Naar andere honden 2 niet, maar als iedereen in NL zich aan de aanlijnplicht houd is dat in mijn ogen geen probleem.
    Beter lezen lieverd.
    De kans op baasjes die er etters van maken is heel groot.
    :wink:
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Bezwangerd en dringend hulp nodig.

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
    sads schreef:Alledrie de rassen die hier weer eens aan de schandpaal worden genageld, heb ik al meerdere keren kennis meegemaakt.
    Beter lezen lieverd.
    dat dus idd
    & een nest fokken voor t asiel (zelfs ongepland) dan zou ik idd liever merendeel in laten slapen...
    sads
    Actief
    Mijn ras(sen): Old English Bulldog
    Old English bulldog/American Pitbull

Ongelezen bericht door sads »

bouvierpoedel schreef:
    Beter lezen lieverd.
    Tja, da's helaas wel waar, maar kijken ze daar in een asiel dan niet naar?
    Daarom vond ik dat eigenlijk een goede optie. :scratch:
    Ik heb al 3 honden en ik denk dat m'n man me afschiet als met nog eentje aankom :LOL: :LOL:
    En mijn roedel is nog erg jong. 2x 11 maanden en 1x 6 maanden.
    Wel leuk, maar soms erg druk. :lol1:
    GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
    v. 't Brabantse Bont
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Stabyhoun
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Je hebt een PB van mij. :wink:
    Dianavdberkt schreef:het teefje is al ruim over de helft heen. Nee ik zou het niet kunnen om nu nog abortus op te wekken. Het leeft, het beweegt, de hartjes tikken en ga maar door. Ik snap heus wel dat niet iedereen op dit soort combi's zit te wachten maar alles wat leeft verdient een eerlijke kans. sorry maar dat is mijn mening.

:ok:
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”