Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een nachtmerrie Sterkte met het verlies van Pien.
Ik begrijp dat je de pups graag thuis wilt houden. Ze hebben in ieder geval hun eerste week moedermelk gehad en dat scheelt alweer. Het is fijn dat je andere teef het wassen overneemt. Hou vooral de gewichten goed in de gaten en wees alert op verslikking met de flesvoeding. Mochten ze met de fles niet voldoende krijgen/nemen kun je ook sondevoeding proberen.
Een vriendin van me heeft een nest van 8 pups vanaf dag 4 helemaal met de fles opgevoed, dit is ook goed gelukt.
Heel veel sterkte en succes!
wat een dram, heel veel sterkte.
Voor de mensen die een pleeg moeder aanraden en/of zelf aanbieden, ik dacht enkele pagina's terug gelezen te hebben dat de DA parvo vermoedde? dan lijkt t me niet handig ze bij een ander nest te leggen. Wel fijn dat je andere teef de zorg overneemt, hoop dat je ze er doorheen trekt.
crutz schreef:wat een dram, heel veel sterkte.
Voor de mensen die een pleeg moeder aanraden en/of zelf aanbieden, ik dacht enkele pagina's terug gelezen te hebben dat de DA parvo vermoedde? dan lijkt t me niet handig ze bij een ander nest te leggen. Wel fijn dat je andere teef de zorg overneemt, hoop dat je ze er doorheen trekt.
Oops, Als dat zo is trek ik mijn aanbod in, heel lullig maar ik moet mijn eigen honden/pups natuurlijk wel beschermen.
frank-bobby schreef:nou ik zou en de da ook niet weten wat het geweest is
al hoorde ik m wel net zeggen iets over een parvo virus al weet ik niet waar ze dat vandaan moet hebben
maar ze had wel van wat ik op internet had opgezocht de symtonen van calcium te kort
maar nee ik laat pien niet onderzoeken kan er toch niks meer aan doen
bedankt voor het mee leven
Oops, Als dat zo is trek ik mijn aanbod in, heel lullig maar ik moet mijn eigen honden/pups natuurlijk wel beschermen.
Oei, als er wel Parvo in het spel is, of vermoed wordt trek ik mij ook terug, heb dan wel geen pups, maar wel 1 ongeent teefje
Oei, als er wel Parvo in het spel is, of vermoed wordt trek ik mij ook terug, heb dan wel geen pups, maar wel 1 ongeent teefje
ze wordt dus niet onderzocht blijkt uit de text hierboven, dus je zal t nooit zeker weten....
ja dat hij het had over parvo klopt maar dat was volgens mij door de diaree en spugen
maar moeten de pups dat dan niet hebben?
ik zelf denk gewoon dat darm virus miss iets vekeerds van de straat gegeten dat deeds ze regelmatig als ze pups had
frank-bobby schreef:ja dat hij het had over parvo klopt maar dat was volgens mij door de diaree en spugen
ik zelf denk gewoon dat darm virus miss iets vekeerds van de straat gegeten dat deeds ze regelmatig als ze pups had
dat kan wel zijn dat jij denkt dat t dat niet is, maar lijkt me wel zeer essentiele info voor als je ze wel ergens anders onder wil brengen
& zou idd de pups ook scherp in de gaten houden, maar dat deed je volgens mij al...
frank-bobby schreef:ja dat hij het had over parvo klopt maar dat was volgens mij door de diaree en spugen
dat kan wel zijn dat jij denkt dat t dat niet is, maar lijkt me wel zeer essentiele info voor als je ze wel ergens anders onder wil brengen
& zou idd de pups ook scherp in de gaten houden, maar dat deed je volgens mij al...
ja nee zo bedoel ik het niet geef je natuurlijk helemaal gelijk over die pleeg moeders
ik bedoelde alleen als het zo was geweest zouden de pups er dan ook geen last van moeten hebben of de anderen honden in huis
Jeetje, parvo. Ik hoorde dat ze het ook kunnen krijgen als ze ingeënt zijn. En in het begin zijn er geen symptomen hoor, daar moet je een test voor doen om te zien of ze het hebben. Ik raad je aan om je dierenarts te vragen om langs te komen zodat hij de pups kan testen op parvo. Anders, als ze het wel hebben, zullen ze snel sterven. Misschien is het de moeite waard parvo te googlen voor de zekerheid?
Ik zou er zeker niet van uit gaan dat ze is overleden aan iets wat ze op straat heeft gegeten, honden kunnen namelijk heel wat hebben. Dan moet het om gif gaan, en dat komt niet veel voor. Een darminfectie, zou kunnen, maar dan zie je toch volgens mij een langer ziekbed? Bovendien zei je dat ze 2 uur voor haar dood nog okee was, dat kan niet samen gaan met een infectie want dan zou ze al scepsis hebben gehad uren voor haar dood. En dan voel je niet okee. Ik heb het zelf meegemaakt dat een hond overleed en dat ik geen sectie heb laten doen, omdat ik zo verdrietig was, dus ik snap wel dat je dat niet hebt laten doen. Maar wel lastig dat er sprake is van een heel besmettelijke ziekte en een week oude pups. Dat zou ik wel laten checken. Je zou je dierenarts kunnen bellen en navragen of hij dat nou meende van die parvo en of je dan niet de pups moet laten nakijken.
Maar goed, ik weet ook nog wel hoe ik me voelde toen die hond stierf, dat is de eerste dagen gewoon erg zwaar. Dus ik wens je veel sterkte.
hey hey
hier gaat het heel goed met de pups het teefje weegt nu 301 en het blonde reutje 335 en het choco reutje 290 gram
en heb nog ff met mijn da gesproken over de parvo
hij zij van dat het nog geen zin heeft om ze te testen maar dat ik wel goed in de gaten moet houden zolang ze geen spuit ontlasting hebben is het goed anders moet ik met spoed komen
maar tot nu toe is de ontlasting gewoon nog goed
groetjes
nou nanna we hadden t allebei fout
het blonde reutje en het teefje zijn langharig en de choco kortharig
dus als alles goed is hebben ze allemaal al een nieuw baasje want de choco blijft hier en krijgt de naam patser
verder gaat het goed met ze ze komen goed aan en zijn ook goed actief en alert en de oogjes zijn al bijna helemaal open
groetjes
dus als alles goed is hebben ze allemaal al een nieuw baasje want de choco blijft hier en krijgt de naam patser
verder gaat het goed met ze ze komen goed aan en zijn ook goed actief en alert en de oogjes zijn al bijna helemaal open
groetjes
Wat goed om te horen Frank, dan hebben die mensen die een langhaar teefje wilde toch geluk!
Leuk dat er een reutje bij jou blijft, gaat dat wel goed met Burberry denk je?
groetjes
Wat goed om te horen Frank, dan hebben die mensen die een langhaar teefje wilde toch geluk!
Leuk dat er een reutje bij jou blijft, gaat dat wel goed met Burberry denk je?
ja ik verwacht niet echt problemen ook omdat hij hier van jongs af aan is
mischien afentoe een beetje ruzie als hij wat ouder is maar geen gaten ofzo met de meeste reutjes kan hij het buiten ook wel vinden zolang ze maar niet dominant tegen hem gaan doen en hij er boven blijft staan komt dat wel goed
en Burberry is ook bijna 3 jaar en merk wel dat hij steeds wat toleranter wordt
Oh mooi. Jij kent Burberry het beste dus zal het beste weten of hij Patser ( ) accepteert. Semmy is hetzelfde als Burberry in het contact met reuen, vind het daarom lastig om te beslissen dat als er een hondje bijkomt of dat een teefje of (gecastreerd) reutje moet zijn.