BAILEYSBAASJE schreef:Net nu het bijna 1 jaar geleden is dat Bailey, net 6 dagen bij ons, door die Saarlooswolfhond werd gegrepen, heb ik deze hond deze week al 2x los en zonder muilkorf zien rondlopen. Ik weet dat die eigenaresse haar beide honden (ook haar Duitse Herder) aangelijnd en/of gemuilkorfd moet uitlaten. Had haar een hele tijd niet gezien, maar nu dus al 2x deze week en beide keren was ze alleen met de, loslopende, SWH, die ze nog steeds niet onder appel heeft. Vanochtend liepen we op grote afstand op elkaar af in hetzelfde parkdeel. Het was nog schemerig dus ik kon met mijn kippige kop niet zien wie of wat het was tot we al redelijk dichtbij waren. Zij was toen al bezig de hond bij zich proberen te roepen omdat hij op een ander klein, ook wit, hondje afging. Daarop ben ik met de aangelijnde Bailey overgestoken en heb zo, al lopend aan de overkant, kunnen zien dat die hond nog steeds totaal niet luistert. Ging gewoon het bruggetje over achter dat witte hondje aan, zijn bazinnetje rennend en zijn naam roepend erachter aan. Haar beide honden hebben dus al meerdere hondjes/katten gegrepen en ze weet dat de politie bekend is met haar en haar honden. Heel irritant, dit soort hondeneigenaren.
Ik zou hier toch actie tegen ondernemen.
Ik erger me nu helemaal aan mensen die de verantwoording voor het gedrag van hun hond niet willen nemen.
Was al zo ..maar is door dit incident nog veel erger geworden.
Ook de onkunde en kromme gedachtengang van mensen.
Tijd dat ze mensen verplicht op cursus gaan zetten en verantwoording af gaan dwingen.
Ipv honden te testen kunnen ze beter de eigenaren onder de loep gaan nemen.