Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
raakvlak toestellen vraagje
Moderator: moderatorteam
- Floor
- Vaste gebruiker
raakvlak toestellen vraagje
Hallo,
Ik ben dit seizoen begonnen met behendigheid met mijn kleine hond. Ik heb alleen wat problemen met de raakvlaktoestellen. Het wordt bij onze vereniging aangeleerd met atijd voeren in de raakvlakken. Mijn hondje is alleen heel heel erg (10x zo erg als een labrador) gericht op voer, dit komt deels door zijn verleden. Maar als ik mijn voer pas pak als ik bij de afloop ben, springt hij er op dat moment af of valt hij eraf omdat hij schuin gaat lopen gericht naar het voer of al veel eerder omdat hij zoiets heeft, waar is het voer. Nu moest ik bij de oploop al zijn voertje voor zijn neus houden en dat gaat goed, maar hij heeft geen idee dat hij over de kattenloop of schutting loopt. Maar toen de schutting voor de eerste keer op zijn hoogst gezet werd is hij naar beneden gegleden, omdat hij het niet trok, komt ook omdat hij alleen maar bezig is met zijn voertje en niet met de schutting. Zeker omdat het een heel erg gevoelig hondje is die al veel heeft meegemaakt, wil ik niet dat hij vervelende ervaringen gaat krijgen met de raakvlaktoestellen. Nu was mijn gedacht ik wil hem meenemen aan de lijn, zonder voer en aan het eind voer pakken en recht houden door met de lijn te sturen. Dat willen ze eigenlijk niet en hij moet los of vast aan zijn tuig, maar van vast aan zijn tuig naar los, vind ik een erg grote stap. Hebben jullie ideeen?
Groetjes
Ik ben dit seizoen begonnen met behendigheid met mijn kleine hond. Ik heb alleen wat problemen met de raakvlaktoestellen. Het wordt bij onze vereniging aangeleerd met atijd voeren in de raakvlakken. Mijn hondje is alleen heel heel erg (10x zo erg als een labrador) gericht op voer, dit komt deels door zijn verleden. Maar als ik mijn voer pas pak als ik bij de afloop ben, springt hij er op dat moment af of valt hij eraf omdat hij schuin gaat lopen gericht naar het voer of al veel eerder omdat hij zoiets heeft, waar is het voer. Nu moest ik bij de oploop al zijn voertje voor zijn neus houden en dat gaat goed, maar hij heeft geen idee dat hij over de kattenloop of schutting loopt. Maar toen de schutting voor de eerste keer op zijn hoogst gezet werd is hij naar beneden gegleden, omdat hij het niet trok, komt ook omdat hij alleen maar bezig is met zijn voertje en niet met de schutting. Zeker omdat het een heel erg gevoelig hondje is die al veel heeft meegemaakt, wil ik niet dat hij vervelende ervaringen gaat krijgen met de raakvlaktoestellen. Nu was mijn gedacht ik wil hem meenemen aan de lijn, zonder voer en aan het eind voer pakken en recht houden door met de lijn te sturen. Dat willen ze eigenlijk niet en hij moet los of vast aan zijn tuig, maar van vast aan zijn tuig naar los, vind ik een erg grote stap. Hebben jullie ideeen?
Groetjes
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Re: raakvlak toestellen vraagje
Misschien ipv een voertje attentie vragen door middel van een piepspeeltje ofzo? Als hij daar gevoelig voor is...
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ik zou niet meer zelf belonen, maar je instructeur laten belonen aan het eind van het vlak (die kan dan ook niet belonen als je hond eraf springt bv)
Of zelf een plaatje met daarop een snoepje aan het eind te leggen.
Dan verleg je de focus van jezelf naar het eind van het raakvlak.
Of zelf een plaatje met daarop een snoepje aan het eind te leggen.
Dan verleg je de focus van jezelf naar het eind van het raakvlak.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou een andere vereniging zoeken waar ze de raakvlakken wel goed aanleren....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Floor
- Vaste gebruiker
@Echo op speeltje is hij ook heel erg gefocust, dus ik denk dat je dan weer op het zelfde probleem uitkomt. Dan gaat hij weer schuin lopen, omdat hij eigenlijk naar het speeltje wil en dan is hij nog steeds niet bezig met de toestellen zelf.
@May Linn Ik zal vragen of de instructeurs hem willen belonen, gisteren had ik dat al gevraagd, maar toen gingen ze hem 3 meter na het toestel belonen, dus dat schiet nog niet op. Volgende week is de hoofdtrainer weer aanwezig en zal ik met haar aan de slag gaan. Ik had nu een stagaire die ik zowieso niet zo sterk vind. En ik begreep van een collega van mij dat hier in de buurt raakvlaktoestellen gemaakt zijn, waar iedereen bij kan, ze heeft zelf ook ervaring met behendigheid (heeft ook les gegegeven), misschien dat ik met haar aan de gang kan.
@Danielle Je heb gelijk hoor, wat betreft behendigheid, hij krijgt op de club alleen maar vervelende ervaringen en ik geef het aan, maar die stagaire ziet dat gewoon niet.
@May Linn Ik zal vragen of de instructeurs hem willen belonen, gisteren had ik dat al gevraagd, maar toen gingen ze hem 3 meter na het toestel belonen, dus dat schiet nog niet op. Volgende week is de hoofdtrainer weer aanwezig en zal ik met haar aan de slag gaan. Ik had nu een stagaire die ik zowieso niet zo sterk vind. En ik begreep van een collega van mij dat hier in de buurt raakvlaktoestellen gemaakt zijn, waar iedereen bij kan, ze heeft zelf ook ervaring met behendigheid (heeft ook les gegegeven), misschien dat ik met haar aan de gang kan.
@Danielle Je heb gelijk hoor, wat betreft behendigheid, hij krijgt op de club alleen maar vervelende ervaringen en ik geef het aan, maar die stagaire ziet dat gewoon niet.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb hayley de raakvlakken aangeleerd met een matje en dan two on two off....je kunt je hond dan thuis al leren(ik heb dat met behulp van de clicker gedaan) om met zijn voorpootjes op de mat te staan...later leg je die mat achter je raakvlak waardoor je de hond leert tot het eind van het raakvlak door te lopen...pas als hij op de mat staat beloon je....
Misschien is het iets voor je....
Misschien is het iets voor je....

- Floor
- Vaste gebruiker
Ik ben vandaag ergens de schutting wezen oefenen, ik heb een koekje beneden aan de schutting gelegd, zodat ik niks in mijn handen had. Hij gaat nu weer graag de schutting op, maar ik denk dat ik in het vervolg de klikker ga gebruiken. Dan kan ik na de klik rustig het koekje pakken en dan maakt het niet uit of hij er al vanaf is. Ik ben in ieder geval blij dat hij weer zelf de schutting op wil en die raakvlakken aanraken komen wel. Het belangrijkste is dat het geen grote stress meer oproept.
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Bij ons is het raakvlak eigenijk aangeleerd door wat lekkers op het raakvlak te leggen met het commando "zoek"
en dan op een gegeven moment moet de hond op het commando zoek met zijn neus naar beneden en zo automatisch op het raakvlak lopen.
en dan op een gegeven moment moet de hond op het commando zoek met zijn neus naar beneden en zo automatisch op het raakvlak lopen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja het is mooi dat de hondenschool een basis heeft gekozen, maar jammer dat er niet wordt ingespeeld op de specifieke leerbehoeftes van de hond-baas combinatie. Thuis met simpele plank oefenen met raakvlak en dan uitbouwen volgens backchaining