Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Workshop zoeken Groningen!
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Workshop zoeken Groningen!
Ik plaats mijn berichtje even hier omdat daar misschien meer leden lezen.
Als het niet mag, zie ik het wle verplaatst worden.
In de speuren rubriek had ik een topic geplaatst over de mogelijkheden van het zoeken met je hond in Groningen.
Daarop heb ik contact gezocht met Minna van Jump a round dog sport over de mogelijkheden die zij kunnen bieden.
Nu kunnen ze dus in Groningen (zal denk ik dan omgeving Hoogezand worden) ergens een workshop organiseren van 4 uur.
Dit kost in totaal 150 euro. Er komen meerdere instructeurs mee zodat je echt bezig bent.
Mij lijkt dit heel leuk om een keer te doen met Cash. En eigenlijk zoek ik nu nog een paar mensen die dit leuk lijken zodat we de 130 euro mooi kunnen 'verdelen'.
Wie heeft zin? Datum heb ik nog niet hoor, eerst evne peilen of er liefhebbers zijn.
Als het niet mag, zie ik het wle verplaatst worden.
In de speuren rubriek had ik een topic geplaatst over de mogelijkheden van het zoeken met je hond in Groningen.
Daarop heb ik contact gezocht met Minna van Jump a round dog sport over de mogelijkheden die zij kunnen bieden.
Nu kunnen ze dus in Groningen (zal denk ik dan omgeving Hoogezand worden) ergens een workshop organiseren van 4 uur.
Dit kost in totaal 150 euro. Er komen meerdere instructeurs mee zodat je echt bezig bent.
Mij lijkt dit heel leuk om een keer te doen met Cash. En eigenlijk zoek ik nu nog een paar mensen die dit leuk lijken zodat we de 130 euro mooi kunnen 'verdelen'.
Wie heeft zin? Datum heb ik nog niet hoor, eerst evne peilen of er liefhebbers zijn.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Cash
- Zeer actief
Re: Workshop zoeken Groningen!
Nou maximaal aantal is 10 maar ik vind 5 meer dan genoeg.
Dan betaal je ieder 30 euro. Mooi bedrag dan toch?
Ik schrijf jullie even op. leuk!
Dan betaal je ieder 30 euro. Mooi bedrag dan toch?
Ik schrijf jullie even op. leuk!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Het lijkt me heel leuk om met Leroy mee te doen!
Mits de groep niet te groot is en Leroy niet los hoeft
Mits de groep niet te groot is en Leroy niet los hoeft

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Cash
- Zeer actief
Ik neem aan dat ze wel ook onderdelen los moeten doen. Zoals naar het voorwerp rennen e.d.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Hmmm ja dat dacht ik al. Jammer, dan kan ik toch beter even verder kijken naar een workshop/cursus speuren.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Cash
- Zeer actief
Kan je hond niet los dan?
bij speuren bljiven de honden aan de lijn. Dat zou dan meer iets voor jullie zijn.
bij speuren bljiven de honden aan de lijn. Dat zou dan meer iets voor jullie zijn.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik schrok in eerste instantie van je bedrag, maar het is een totaal bedrag, ik dacht 130 per persoon haha. Nee 30 euro is een leuke prijs. Gaat het echt om beginnende combinaties? Heb 1 keer een lesje praktijkspeuren gedaan en Kay bleek wel een talentje. Allen is datum voor mij wel even van belang, begin net weer aan een stage en heb het nogal druk, maar interesse zeker, niet op korte termijn....

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Kan eventueel wel aan de lange lijn hoor, maar handig is het niet natuurlijk. Slachtoffer zoeken is ook niet heel handig aan de lijn, maar als je de afstand niet te groot maakt kun je het doen met een lange lijn.Cash schreef:Ik neem aan dat ze wel ook onderdelen los moeten doen. Zoals naar het voorwerp rennen e.d.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Afhankelijk van de datum lijkt het mij ook leuk om mee te doen.
- Cash
- Zeer actief
Het ligt er ook een beetje aan waarom de hond niet los kan.sjaak-k schreef:Kan eventueel wel aan de lange lijn hoor, maar handig is het niet natuurlijk. Slachtoffer zoeken is ook niet heel handig aan de lijn, maar als je de afstand niet te groot maakt kun je het doen met een lange lijn.Cash schreef:Ik neem aan dat ze wel ook onderdelen los moeten doen. Zoals naar het voorwerp rennen e.d.
Als het bijv. gaat om hond-agressie dan heb ik zelf al liever niet dat zo iemand mee gaat. Ik wil dit voor mijn lol doen, om iets op te steken en ik heb dan weinig zin om constant alert te moeten zijn of de betreffende hond niet toevallig de strijd op komt zoeken met Cash (of een andere deelnemende hond). En andersom, dat mocht een hond die wel los gaat op zo'n hond afgaan dat er niet gelijk een bloedbad ontstaat.
Maar goed, misschien kan haar hond niet los omdat hij dan foetsie is.... wat ook niet handig is want ook zin in zoeken naar een weggelopen hond heb ik niet op dat moment. hiiihihihi

Het is idd bij 5 deelnemers 30 euro per persoon.
Datum weet ik dus nog niet. In ieder geval in een weekend omdat ik anders geen auto heb en Frank ook graag mee wil kijken om er iets van te leren.

- Cash
- Zeer actief
Voor mezelf sprekend is dit de eerste keer dat ik met Cash ga zoeken.gyanty schreef:Ik schrok in eerste instantie van je bedrag, maar het is een totaal bedrag, ik dacht 130 per persoon haha. Nee 30 euro is een leuke prijs. Gaat het echt om beginnende combinaties? Heb 1 keer een lesje praktijkspeuren gedaan en Kay bleek wel een talentje. Allen is datum voor mij wel even van belang, begin net weer aan een stage en heb het nogal druk, maar interesse zeker, niet op korte termijn....
Speuren is Cash uiteraard wel bekend mee ivm de IPO.
Maar speuren en zoeken is iets anders.
Voor ons zal het dus vanaf het begin moeten beginnen.

- Sanne_
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler
Ook mij lijkt het leuk om hier aan mee te doen!
Onze hond heeft hiervoor 6 speurlessen gedaan en ze vond het echt ontzettend leuk om te doen.
Is er een bepaald niveau die voor de workshop aangehouden wordt?
Onze hond heeft hiervoor 6 speurlessen gedaan en ze vond het echt ontzettend leuk om te doen.
Is er een bepaald niveau die voor de workshop aangehouden wordt?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Misschien een beetje een stomme vraag maar;
Ik zou met kaiyou ook wel eens iets in de zin van speuren willen doen. Is hij hier geschikt voor? m.a.w kan een pup van (nu 4.5 maand) ook meedoen? We hebben nog nooit zoiets gedaan.
Ik zou met kaiyou ook wel eens iets in de zin van speuren willen doen. Is hij hier geschikt voor? m.a.w kan een pup van (nu 4.5 maand) ook meedoen? We hebben nog nooit zoiets gedaan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
natuurlijk kan dat, aangepast aan de pup natuurlijkminhie schreef:Misschien een beetje een stomme vraag maar;
Jan

- Nella
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Beagle / Friese Stabij + Rhodesian ridgeback.
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Ik ben, samen met mijn hond ook "verslaafd" geraakt aan het speuren, en dan aan het praktijkspeuren.
Omdat het zo leuk was, heb ik de opleiding tot instructeur gedaan.
Na succesvolle afronding hiervan, ben ik mijn eigen speurschool begonnen.
Dit even t.a.v. de pup vraag hierboven,
Vanaf de leeftijd van 8 weken kan je al starten, dus lijkt het me met Kaiyou geen probleem.
Veel succes maar vooral veel plezier!
Maar dat gaat vast lukken
Ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat met de workshop, komen jullie verslag uitbrengen ?
Groeten,
Nella
Ik ben, samen met mijn hond ook "verslaafd" geraakt aan het speuren, en dan aan het praktijkspeuren.
Omdat het zo leuk was, heb ik de opleiding tot instructeur gedaan.
Na succesvolle afronding hiervan, ben ik mijn eigen speurschool begonnen.
Dit even t.a.v. de pup vraag hierboven,
Vanaf de leeftijd van 8 weken kan je al starten, dus lijkt het me met Kaiyou geen probleem.
Veel succes maar vooral veel plezier!
Maar dat gaat vast lukken

Ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat met de workshop, komen jullie verslag uitbrengen ?
Groeten,
Nella
Iedere hond is een speurhond!
www.speurtraining.nl
www.speurtraining.nl
- Minhie
- Zeer actief
Dat zou ik wel ontzettend leuk vinden dan! Ik zou afhankelijk van de data dus graag mee willen doen.. (als hij ook weer in orde is).janinca2002 schreef:natuurlijk kan dat, aangepast aan de pup natuurlijkminhie schreef:Misschien een beetje een stomme vraag maar;

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik heb me net opgegeven voor een speurcursus met Rhodin en heb de workshop bij Minna al eens gevolgd. Was ontzettend leuk!! Veel plezier!
Als je hond overigens een beetje gemotiveerd is, kan hij voor wat ik heb gezien gewoon los lopen. Ik hoef Rhodin ook niet los te laten spelen met intacte reuen, maar tijdens zo'n workshop is hij zo gefocused, dan is hij alleen maar bezig met speuren.
Als je hond overigens een beetje gemotiveerd is, kan hij voor wat ik heb gezien gewoon los lopen. Ik hoef Rhodin ook niet los te laten spelen met intacte reuen, maar tijdens zo'n workshop is hij zo gefocused, dan is hij alleen maar bezig met speuren.

- Minhie
- Zeer actief
Ooh waar ga je speuren?-Gaby- schreef:Ik heb me net opgegeven voor een speurcursus met Rhodin en heb de workshop bij Minna al eens gevolgd. Was ontzettend leuk!! Veel plezier!

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Winschoten. Is een eindje rijden, maar ik wil het wel heel graag.minhie schreef:Ooh waar ga je speuren?-Gaby- schreef:Ik heb me net opgegeven voor een speurcursus met Rhodin en heb de workshop bij Minna al eens gevolgd. Was ontzettend leuk!! Veel plezier!

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-Gaby- schreef:Ik heb me net opgegeven voor een speurcursus met Rhodin en heb de workshop bij Minna al eens gevolgd. Was ontzettend leuk!! Veel plezier! Als je hond overigens een beetje gemotiveerd is, kan hij voor wat ik heb gezien gewoon los lopen. Ik hoef Rhodin ook niet los te laten spelen met intacte reuen, maar tijdens zo'n workshop is hij zo gefocused, dan is hij alleen maar bezig met speuren.
ja was toen heel leuk dus ik doe het gewoon nog een keer

Fenneke en Baloe

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): witte herder
- Contacteer:
Er is 1 keer per maand speurles in Groningen, kijk op www.reddingshond.nl
- Minhie
- Zeer actief
Maar mag je daar zomaar aan mee doen?M.Medendorp schreef:Er is 1 keer per maand speurles in Groningen, kijk op www.reddingshond.nl

-
- Zeer actief
Oh, dit lijkt mij ook heel erg leuk om te doen met Morris! Als het echt voor beginners is wil ik ook wel mee afhankelijk van de datum.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): witte herder
- Contacteer:
Gewoon even op de site kijken en Lucas even bellen.minhie schreef:Maar mag je daar zomaar aan mee doen?M.Medendorp schreef:Er is 1 keer per maand speurles in Groningen, kijk op www.reddingshond.nl
Groet Marcel.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ik ben in principe wel geïnteresseerd maar heb mijn hondje natuurlijk nog niet. Dus weet ook niet precies hoe hij in elkaar zit.
Hij zou wel met andere honden moeten kunnen en heeft in het verleden al agility gedaan.
Het zal voor mij ook het beste doordeweeks zijn. Het moet een beetje met het openbaar vervoer bereikbaar zijn (Hoogezand kan natuurlijk met de trein maar dan?
Hij zou wel met andere honden moeten kunnen en heeft in het verleden al agility gedaan.
Het zal voor mij ook het beste doordeweeks zijn. Het moet een beetje met het openbaar vervoer bereikbaar zijn (Hoogezand kan natuurlijk met de trein maar dan?
- Minhie
- Zeer actief
Ja ben wel eens wezen kijken. Ik zal eens informeren.M.Medendorp schreef:Gewoon even op de site kijken en Lucas even bellen.minhie schreef:Maar mag je daar zomaar aan mee doen?M.Medendorp schreef:Er is 1 keer per maand speurles in Groningen, kijk op www.reddingshond.nl
Groet Marcel.
Voor diegene die nog geintresseerd zijn; misschien kunnen we zelf eens wat organiseren?

-
- Zeer actief