Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mojo2008 schreef:Het is gelukt, ik heb met Mojo en logeerhond Floyd gefietst. Het ging hartstikke goed, twee riemen in mijn hand en ze liepen uit zichzelf achter elkaar.
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken, hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
ook hier fietsen wij met 2 honden.
1 lijn en een splitter ertussen.
Als tranen een trap konden bouwen en herrineringen een brug, dan klom ik hoog in de hemel en nam ik jou mee terug Rakker maatje Rust Zacht: 28-02-1998 - 26-03-2010
S@nne schreef:Ik fiets met 2 honden, dmv een splitter op de springer.
Vaak doe ik ook wel 1 hond los aan de riem in de hand ipv aan de springer en de ander wel aan de springer.
Een splitter op de Springer? Hoe gaat dat? Ik heb zelf deze: KLIK, dat is van dezelfde producent als de Springer, alleen wat goedkoper Kan dat daar ook op? Ik heb zelf een originele Springer gehad, maar zoekgeraakt tijdens de verhuizing.
Sinds kort heb ik Jimmy en Isis ook samen naast de fiets. Van onze 5 pumi's lopen alleen deze 2 in het zelfde tempo en op dezelfde manier. Ik heb 2 riemen in 1 hand, normaal heb ik ze naast de fiets een Hurta tuig om, maar als ik ze samen mee heb een semi-slip, dan kan ik ze toch iets beter sturen, vooral als Isis begint te spelen en Jimmy in zijn poten probeert te bijten Dan kan ik haar beter corrigeren.
ik heb 2 honden en heb met allebei de honden apart geweest dat gaat erg goed
De oudste kan ik zelf losmaken en dan loopt ze naast de fiets uit zich zelf met me mee.
Nu wil ik ook met beide gaan fietsen omdat ik niet iedere keer wil kiezen of de andere
Dus ik denk dat de tijd daar is en morgen maar eens proberen.........
Gisteren was ik weg met 4 honden aan de fiets. 1 links en 1 rechts die niet mochten trekken, en 2 voor de fiets die wel mochten trekken. Alle 4 elk aan hun eigen lijn. De 2 lijnen van de honden die naast de fiets lopen zitten vast aan de zadelstang, de 2 lijnen van de honden die voor de fiets lopen zitten vast onder het stuur. Gaat hier zonder problemen, maar zou het toch niet gaan doen waar er wat meer verkeer is. Hoe meer honden, hoe meer je constant in het oog moet houden om er tijdig op te kunnen reageren.
-Tom- schreef:Gisteren was ik weg met 4 honden aan de fiets. 1 links en 1 rechts die niet mochten trekken, en 2 voor de fiets die wel mochten trekken. Alle 4 elk aan hun eigen lijn. De 2 lijnen van de honden die naast de fiets lopen zitten vast aan de zadelstang, de 2 lijnen van de honden die voor de fiets lopen zitten vast onder het stuur. Gaat hier zonder problemen, maar zou het toch niet gaan doen waar er wat meer verkeer is. Hoe meer honden, hoe meer je constant in het oog moet houden om er tijdig op te kunnen reageren.
Dat zou ik zeker niet aandurven, vooral het vast zetten aan de fiets vind ik doodeng. Wat als er eentje afremt, stop, weg springt, noem maar op. Nee ik hou het bij maximaal 2 en dan beide aan een eigen riem in de hand