Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooi en niet mooi

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mooi en niet mooi

Ongelezen bericht door SannePP »

Haha ja dat was dezelfde aflevering!!! ;)
RIP Cena :roos:
    Jippie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik val niet perse op 1 ras. Maar rassen die ik mooi vind, hebben wel veel gemeen. Ze hebben een lange snuit, meestal staande oren, atletisch gebouwd, elegant, krachtig, echt een functioneel goed gebouwde hond. Daar val ik op!

Waar ik echt niet op val zijn snurkende platbekken, Engelse bullen, mopsen, shih-tzu's dat soort honden.
    Afbeelding
    Miezemuis
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedels
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik houd van slanke, sierlijke honden. liefst met langharige of gladharige vacht.
    Ik hou niet van draadhaar honden, dat vind ik niet mooi.
    Laatst gewijzigd door Miezemuis op 24 nov 2011 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    Eefje83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

nooit gezien dit topic.
    ik ben bij de norwich erg tevreden,vind ze goed gebouwd,hoewel er nogal extremen voorkomen van heel klein(cavia's) tot groot zoals mijn reu,die valt enorm buiten de rasstandaard met zijn grootte terwijl hij wel in verhouding is verder gelukkig,hoewel,zijn hoekingen zijn niet correct maar of dat met zijn formaat te maken heeft weet ik niet.
    Vind het vrolijke gezellige pittige hondjes met genoeg eigen willetje om je soms tot wanhoop te drijven maar ook weer genoeg baasgericht zodat je nooit bang hoeft te zijn om ze kwijt te raken(is mijn ervaring dan)
    Ik weet niet of de volgende van hetzelfde ras zal worden maar ik kan het mensen wel aanraden!

Ik was altijd gek van de jack russel maar omdat ik alleen maar hyperhondjes meemaakte heb ik zelf dan weer niet voor deze hond gekozen toen ik een eigen hondje zocht.
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

SannePP schreef:Haha ja dat was dezelfde aflevering!!! ;)
    Dat kan, maar ik moet bekennen dat ik alleen op de newf heb gelet. :mrgreen:
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik hou van honden met haar waar je doorheen kunt kroelen en ik ben een groot B&T fan!
    ik hou niet van merle en niet van honden met lichte -en zeker geen blauwe- ogen en kleine hondjes vind ik alleen leuk bij iemand anders.
    qua karakter hou ik van baasgerichte, intelligente en werkwillige honden.

volgens mij ben ik best een simpele ziel als het op honden aankomt ;)
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Xena98
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Ik hou, in het algemeen gesproken, van gladde langharige honden waar ik heerlijk met mijn handen door de vacht kan kroelen, liefst sable, maar geen merle en ook niet met van die hele kleine geknepen oogjes. Zeg maar de oude collie. Ik kan ook verlekkerd zitten te kijken naar een prachtig gebouwde Duitse herder of een langharige Belg of Hollander (honden, wel te verstaan!).
    Ik hou niet van platneuzen (bulletjes, boxers, pekinezen e.d.), kwijlbekkies (bijv. sommige doggen), (bul)terriers ... En toch ben ik wel eens bijna verliefd geworden op een individuutje van een van deze rassen. :scratch:
    Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
    Cookie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

aan een schotse terrier vind ik de grove poten mooi, het minder mooie er aan vind ik dat als je ze zo knipt als een schotse terrier, daarom knip ik die van mij ook niet zo.. :D
    Naima
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Het mooie van een Golden vind ik de bouw (zoals bij werklijnen) en de grootte. Ik heb een voorkeur voor grote honden. Minder mooi vind ik de vacht, ik hou zelf eigenlijk meer van kort (en glad) haar. Mijn ideale hond wat dat betreft zou wss een mooi gebouwde lab x mooi gebouwde golden zijn, daar komt korthaar uit dacht ik?

Verder vind ik de kop en kleuren van veel dh echt :I: :I: Waar ikzelf niet snel warm voor loop zijn qua uiterlijk krulvachten of heel smalle hoofden.
    Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
    -Gaby-
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Al een oud topic, maar heb ik nooit gezien, dus ook nog even mijn mooi en niet mooi. :F:

Ik hou van honden die functioneel gebouwd zijn en lekker hond kunnen zijn. Ik hou niet van honden met extremiteiten, zoals een korte neus, te veel vel, korte pootjes, extreem lang haar. Haar voor de ogen is helemaal niet mijn ding. Ik wil de ogen van een hond altijd kunnen zien. Ook kan ik er niets aan doen, maar ik vind krullen niet zo mooi. Wat ik dan wel weer heel mooi vind zijn de rassen die heel groot kunnen worden, eigenlijk ook een ongezonde extremiteit. Want ik vind levensverwachting ook belangrijk en daarom zou ik niet snel aan een Ierse Wolfshond beginnen bijvoorbeeld, hoewel ze me ontzettend aanspreken.

Zowel de Catahoula en de Tamaskan voldoen aan mijn eisen. Aan de Catahoula vind ik mooi dat ze zo imposant en indrukwekkend zijn. Ze zijn niet groot of lomp, maar wendbaar en snel en hebben een bijzondere uitstraling. Ik geniet van de samenwerking met een hond die zo slim is, zo veel wilskracht heeft en initiatieven toont. Ik ben altijd met mijn Catahoula Rhodin bezig en andersom net zo. Wat ik graag zou zien bij de Catahoula is dat ze iets milder zouden zijn. Hond- en mensagressie is bijvoorbeeld iets wat voor kan komen bij het ras, vooral als ze niet goed worden begeleid.

Vandaar ook mijn keus voor mijn andere ras, de Tamaskan. Ik vond wolfhonden qua uiterlijk altijd al prachtig, maar niet baasgericht genoeg. Maar naast Rhodin wilde ik wel een wat zelfstandiger ras, die sociaal zou zijn en ook goed los zou kunnen lopen. Via dit forum las ik het eerst over de Tamaskan en werd er onmiddellijk door aangetrokken. Ik vind ze zo mooi als de wolfhonden en toch zijn ze minder terughoudend dan de gemiddelde wolfhond.

Ik vind de combinatie honden die ik nu heb dan ook erg prettig. In beide honden vind ik dingen die ik zoek. Qua kleur vind ik Mila perfect, Rhodins witte gezicht vind ik minder mooi, maar die doordringende blik maakt alles weer goed. :ok:
    Afbeelding
    Foto gemaakt door Judith & Olly
    Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”