Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het interesseert me allemaal niet meer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Het interesseert me allemaal niet meer
Sinds Romeo zo'n last heeft met het verteren van zijn voeding (de pijnen/steken/krampen) en hij alleen nog maar brok en blik eet, interesseert het me niet zoveel meer wat de andere twee te eten krijgen.
Romeo is blij, vrolijk, eet goed en graag, ontlasting is prima, conditie blijft goed etc etc.
En ja, ik ken alle theorie over voeding en waarom en hoe en wat het doet in het lichaam etc etc etc.
En toch op dit moment boeit het me gewoon niet. Ik koop af en toe gerust een kuipje stinkzooi uit de supermarkt voor Julia en Anders (zolang er maar geen graan in zit vanwege Julia's glutenallergie, geeft hevige water/spuitpoep).
Julia krijgt Orijen brok en Anders krijgt nu brokjes van het merk Romeo van de Aldi.
Ik blijf kvv of vers vlees wél heel belangrijk vinden, maar het hoeft van mij niet meer persé elke dag en altijd.
Ze krijgen nu dus een beetje om en om. Ik ontdooi wat kvv, en dat maak ik op, als het op is haal ik nieuw uit de vriezer, maar dat is niet meteen ontdooid, dus dan krijgen ze wat brokjes en/of blik tussendoor. Julia krijgt Orijen, Anders krijgt dus voer van de Aldi. En als blik krijgen ze meestal dat wat Romeo krijgt (Lukullus), en af en toe zo'n stinkend kuipje van de supermarkt.
En af en toe koop ik wat kippenpoten bij de Jumbo (van die met het logo van de dierenbescherming). En dat eten Julia en Anders dan ook met smaak, vind ik belangrijk voor het gebit.
Dus aan de ene kant interesseert het me wel degelijk wat ze binnen krijgen, maar dat andere deel van de tijd dat ze dus iets anders te eten krijgen, boeit het me gewoon niet meer.
Dit is gekomen door het feit dat Romeo geen vers meer kan eten omdat hij er zo ziek van wordt.
En ondanks dat hij nu dus enkel brok en blik krijgt (en niet eens zo'n hoog aandeel vlees als ik zou willen) gaat het goed met hem.
Ik ben dus voor een deel van mijn geloof afgestapt, en ik kan me er niet druk over maken.
Ik denk dat ik het prima doe zo, ze krijgen hun verse vlees (biologisch kvv Darf) en de rest van de tijd 'iets anders' dat niet persé gezond hoeft te zijn van mij.
Zijn er meer mensen die anders zijn gaan denken, en vooral een ander gevoel hebben gekregen bij wat ze hun honden te eten geven, en waarom ze dit doen?
En hoe is dat bij jou zo gekomen, dat dit veranderd is?
Romeo is blij, vrolijk, eet goed en graag, ontlasting is prima, conditie blijft goed etc etc.
En ja, ik ken alle theorie over voeding en waarom en hoe en wat het doet in het lichaam etc etc etc.
En toch op dit moment boeit het me gewoon niet. Ik koop af en toe gerust een kuipje stinkzooi uit de supermarkt voor Julia en Anders (zolang er maar geen graan in zit vanwege Julia's glutenallergie, geeft hevige water/spuitpoep).
Julia krijgt Orijen brok en Anders krijgt nu brokjes van het merk Romeo van de Aldi.
Ik blijf kvv of vers vlees wél heel belangrijk vinden, maar het hoeft van mij niet meer persé elke dag en altijd.
Ze krijgen nu dus een beetje om en om. Ik ontdooi wat kvv, en dat maak ik op, als het op is haal ik nieuw uit de vriezer, maar dat is niet meteen ontdooid, dus dan krijgen ze wat brokjes en/of blik tussendoor. Julia krijgt Orijen, Anders krijgt dus voer van de Aldi. En als blik krijgen ze meestal dat wat Romeo krijgt (Lukullus), en af en toe zo'n stinkend kuipje van de supermarkt.
En af en toe koop ik wat kippenpoten bij de Jumbo (van die met het logo van de dierenbescherming). En dat eten Julia en Anders dan ook met smaak, vind ik belangrijk voor het gebit.
Dus aan de ene kant interesseert het me wel degelijk wat ze binnen krijgen, maar dat andere deel van de tijd dat ze dus iets anders te eten krijgen, boeit het me gewoon niet meer.
Dit is gekomen door het feit dat Romeo geen vers meer kan eten omdat hij er zo ziek van wordt.
En ondanks dat hij nu dus enkel brok en blik krijgt (en niet eens zo'n hoog aandeel vlees als ik zou willen) gaat het goed met hem.
Ik ben dus voor een deel van mijn geloof afgestapt, en ik kan me er niet druk over maken.
Ik denk dat ik het prima doe zo, ze krijgen hun verse vlees (biologisch kvv Darf) en de rest van de tijd 'iets anders' dat niet persé gezond hoeft te zijn van mij.
Zijn er meer mensen die anders zijn gaan denken, en vooral een ander gevoel hebben gekregen bij wat ze hun honden te eten geven, en waarom ze dit doen?
En hoe is dat bij jou zo gekomen, dat dit veranderd is?

- Tank
- Zeer actief
Re: Het interesseert me allemaal niet meer
Joh, prima toch! Je moet gewoon voeren waar je honden het goed op doen en tuurlijk is het goed om te letten op wat je voert maar jij hebt nou eenmaal honden die niet alles verdragen en als jij hebt gevonden wat goed werkt dan is het goed!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het ontzettend van de individuele hond afhangt waar hij/zij het goed op doet.
De teckels heb ik altijd van alles en nog wat door elkaar gevoerd. Brokken, kvv, gekookt en soms een stinkblik voor de lekker. Ze deden het op alles perfect. Alleen de zak supermarkt voer (pedigree ofzo) in nood gekocht heb ik weg moeten gooien. Daar werd de ontlasting wel erg ranzig en veel van
Diem daarentegen kan gewoon niet tegen brokken. Heb al van alles uitgeprobeerd. Granenvrij, kipvrij, alleen met vis, van alles gaat hij aan de dunne helaas. Ik begin met een paar brokjes per dag. Langzaam opbouwen en vanaf een handje per dag worden de droller dunner.
Diem barft dus. Zonder kip en pens want daar kan hij ook niet tegen.
Ik hoop dat op termijn hij ook een brok erbij kan verdragen. Hij zal altijd ook vers krijgen net als de teckels. Maar met vakantie is een brok toch wel makkelijk
Ik denk nog steeds dat heus niet alle honden moeten barfen om gezond te blijven hoor. Of wellicht zoals bij Romeo dat het voor sommige honden niet (meer) werkt. Maar voor Diem werkt het perfect.
Afwisseling en goed kijken naar de individuele hond, dat is het beste denk ik.
De teckels heb ik altijd van alles en nog wat door elkaar gevoerd. Brokken, kvv, gekookt en soms een stinkblik voor de lekker. Ze deden het op alles perfect. Alleen de zak supermarkt voer (pedigree ofzo) in nood gekocht heb ik weg moeten gooien. Daar werd de ontlasting wel erg ranzig en veel van

Diem daarentegen kan gewoon niet tegen brokken. Heb al van alles uitgeprobeerd. Granenvrij, kipvrij, alleen met vis, van alles gaat hij aan de dunne helaas. Ik begin met een paar brokjes per dag. Langzaam opbouwen en vanaf een handje per dag worden de droller dunner.
Diem barft dus. Zonder kip en pens want daar kan hij ook niet tegen.
Ik hoop dat op termijn hij ook een brok erbij kan verdragen. Hij zal altijd ook vers krijgen net als de teckels. Maar met vakantie is een brok toch wel makkelijk

Ik denk nog steeds dat heus niet alle honden moeten barfen om gezond te blijven hoor. Of wellicht zoals bij Romeo dat het voor sommige honden niet (meer) werkt. Maar voor Diem werkt het perfect.
Afwisseling en goed kijken naar de individuele hond, dat is het beste denk ik.
-
- Zeer actief
Wat ik eigenlijk wilde zeggen met mijn topic, is dat ik altijd erg fanatiek bezig ben geweest met wat het meest gezonde is voor een hond. Ik wilde het beste van het beste voor mijn honden.
Maar sinds Romeo dat niet meer verdraagt, en het eigenlijk best prima gaat op brok met blik, interesseert het me niet zoveel meer wat ik mijn honden te eten geef, zolang ze zich er maar goed op voelen en het mij niet teveel moeite meer kost.
Mijn hele instelling en gevoel erbij is totaal veranderd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die door een bepaalde gebeurtenis compleet van hun geloof gevallen zijn (of een beetje dan toch
)
Maar sinds Romeo dat niet meer verdraagt, en het eigenlijk best prima gaat op brok met blik, interesseert het me niet zoveel meer wat ik mijn honden te eten geef, zolang ze zich er maar goed op voelen en het mij niet teveel moeite meer kost.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die door een bepaalde gebeurtenis compleet van hun geloof gevallen zijn (of een beetje dan toch

-
- Actief
Het interesseert me nog steeds wel, maar heb mijn voedingsmethode in de loop van de tijd wel veranderd, en ben uiteindelijk weer terug bij hoe ik begon.
Globaal van 30 jaar geleden een brokvoerder met een paar keer per week KVV.
Toen na veel lezen op forums overtuigd dat het alleen vers moest zijn.
Toch na jaren weer mijn eigen koers gaan varen en weer terug op de combi brok en een paar keer per week KVV.
Dit laatste bevalt mij om uiteenlopende redenen het beste
Ook ben ik niet meer overtuigd als ik lees dat een hond geen granen etc. zou mogen.(moet wel ontsloten zijn)
Orijen en andere graanvrije brokken het beste zijn, of eigenlijk alleen maar vers.
Individuele gevallen zul je op in moeten spelen en misschien dingen uit moeten sluiten, maar ik had meer problemen in mijn 100% KVV periode dan met de brokken met graan er in. Bij andere mensen is het weer andersom.
(Geef momenteel pro-plan sensitive en duck lam/rijst en soms renske gestoomd)
Om eerlijk te zijn geloof ik inmiddels ook niet meer alles wat ik lees, er wordt veel nagepraat.
Ik zoek naar een gulden middenweg en die heb ik gevonden
Globaal van 30 jaar geleden een brokvoerder met een paar keer per week KVV.
Toen na veel lezen op forums overtuigd dat het alleen vers moest zijn.
Toch na jaren weer mijn eigen koers gaan varen en weer terug op de combi brok en een paar keer per week KVV.
Dit laatste bevalt mij om uiteenlopende redenen het beste
Ook ben ik niet meer overtuigd als ik lees dat een hond geen granen etc. zou mogen.(moet wel ontsloten zijn)
Orijen en andere graanvrije brokken het beste zijn, of eigenlijk alleen maar vers.
Individuele gevallen zul je op in moeten spelen en misschien dingen uit moeten sluiten, maar ik had meer problemen in mijn 100% KVV periode dan met de brokken met graan er in. Bij andere mensen is het weer andersom.
(Geef momenteel pro-plan sensitive en duck lam/rijst en soms renske gestoomd)
Om eerlijk te zijn geloof ik inmiddels ook niet meer alles wat ik lees, er wordt veel nagepraat.
Ik zoek naar een gulden middenweg en die heb ik gevonden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Nee, ik kom elke keer weer bij vers uit.Paulala schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die door een bepaalde gebeurtenis compleet van hun geloof gevallen zijn (of een beetje dan toch)
Ik heb 1 hond die absoluut geen brok/snoep of wat doen ook moet hebben. Hij eet het gewoon niet, enkel vers.
De anderen eten wel brok, maar daar zie ik de dag nadien alweer wat voor rommel dat is. Mijn witte chi, die krijgt na twee dagen bruine kringen rond zijn oogjes, de andere die k*kken ineens 3keer per dag, ...
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, met een hond met allergieën moet ik oppassen; maar in spastisch gedoe heb ik geen zin.Paulala schreef:Wat ik eigenlijk wilde zeggen met mijn topic, is dat ik altijd erg fanatiek bezig ben geweest met wat het meest gezonde is voor een hond. Ik wilde het beste van het beste voor mijn honden.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die door een bepaalde gebeurtenis compleet van hun geloof gevallen zijn (of een beetje dan toch)
Toen Charlie pup was werd alles precies afgemeten, nu zie ik het wel

De boel (honden en katten) krijgen hier van alles wat; kvv, vers, blik, tafeltresten, kauwspul, dierensnoepjes.
Ik eet ook wel eens een bak friet of mars

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ben ook niet zo fanatiek meer. Ik heb ze weliswaar op kvv maar zo nu en dan komt het voor dat het op is omdat ik altijd voor een week koop en soms niet op tijd de wekelijkse boodschappen kan doen. Dan geef ik ze vrolijk van die kuipjes Caesar o.i.d. of een blik voer van pedigree en de apen eten het even graag als kvv.
Verder als ik restjes over heb van ons eigen eten (behalve te gekruid eten) dan gooi ik het ook opgewekt over hun voer heen.
Zelden zijn ze aan de dunne, hun vacht glanst, ze zijn gezond en ze eten alles met smaak. Dus ik ben ook al lang niet meer zo streng in de leer.
Verder als ik restjes over heb van ons eigen eten (behalve te gekruid eten) dan gooi ik het ook opgewekt over hun voer heen.
Zelden zijn ze aan de dunne, hun vacht glanst, ze zijn gezond en ze eten alles met smaak. Dus ik ben ook al lang niet meer zo streng in de leer.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Echt fanatiek ben ik nooit geweest; ik ben altijd wel realistisch en objectief gebleven.
Ik heb een periode gehad waarin ik graag de honden rustig op KVV wilde overzetten; ik had echt het beeld gekregen dat dat beter was en vond het idee er achter ook logisch en aansprekend.
Helaas gaf de betreffende KVV (smuldier) bij Rhodi klachten met de anaalklieren, iets wat hij daarvoor en ook daarna nooit meer heeft gehad. En hoewel ik KVV nog steeds interessant vind, wil ik geen risico met een hond die je liever niet meeneemt naar de DA als dat niet nodig is. En één KVV en de ander brok, dat zou niet lekker gaan hier. Dus af en toe krijgen ze nu een keertje Rodi (dat ging wel goed tot nu toe) maar verder blijven ze op de brokken die altijd goed bevallen zijn.
Ik blijf echter altijd open staan; Branco bijv. deed het beter op een ander merk brok. Ik vond dat hij vaak overgaf na het eten en wilde wat anders proberen en dat bleek een schot in de roos. Rhodi echter doet het beter op zijn eigen brok; bij een experimentje met Branco's nieuwe brok ging de glans van zijn vacht en werden de haren wat stugger, terwijl Branco op de nieuwe brok juist glanst als een spiegel en ook betere ontlasting heeft.
Conclusie; ik kijk vooral naar de hond. Als die het goed doet op een bepaalde voeding, ben ik tevreden.
Ik heb een periode gehad waarin ik graag de honden rustig op KVV wilde overzetten; ik had echt het beeld gekregen dat dat beter was en vond het idee er achter ook logisch en aansprekend.
Helaas gaf de betreffende KVV (smuldier) bij Rhodi klachten met de anaalklieren, iets wat hij daarvoor en ook daarna nooit meer heeft gehad. En hoewel ik KVV nog steeds interessant vind, wil ik geen risico met een hond die je liever niet meeneemt naar de DA als dat niet nodig is. En één KVV en de ander brok, dat zou niet lekker gaan hier. Dus af en toe krijgen ze nu een keertje Rodi (dat ging wel goed tot nu toe) maar verder blijven ze op de brokken die altijd goed bevallen zijn.
Ik blijf echter altijd open staan; Branco bijv. deed het beter op een ander merk brok. Ik vond dat hij vaak overgaf na het eten en wilde wat anders proberen en dat bleek een schot in de roos. Rhodi echter doet het beter op zijn eigen brok; bij een experimentje met Branco's nieuwe brok ging de glans van zijn vacht en werden de haren wat stugger, terwijl Branco op de nieuwe brok juist glanst als een spiegel en ook betere ontlasting heeft.
Conclusie; ik kijk vooral naar de hond. Als die het goed doet op een bepaalde voeding, ben ik tevreden.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik ben nooit heel fanatiek geweest.
heb jaren met goed gevolg brokken gevoerd, ben overgestapt op KVV en barf en daar doen ze het net wat beter op dus dat ben ik blijven voeren.
hier krijgen ze ook best tafelresten (mits geschikt voor hondjes, ik kook nogal eens erg pittige gerechten en die krijgen ze dan weer niet
) en eens in de zoveel tijd een blik, gewoon omdat ze dat zo vreselijk lekker vinden.
maar dat heb ik altijd al zo gedaan en ik denk dat ik dat ook wel altijd zo zal blijven doen.
heb jaren met goed gevolg brokken gevoerd, ben overgestapt op KVV en barf en daar doen ze het net wat beter op dus dat ben ik blijven voeren.
hier krijgen ze ook best tafelresten (mits geschikt voor hondjes, ik kook nogal eens erg pittige gerechten en die krijgen ze dan weer niet

maar dat heb ik altijd al zo gedaan en ik denk dat ik dat ook wel altijd zo zal blijven doen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik ben minder streng met de snacks, eerst gaf ik alleen gedroogd vlees of jarco koekjes en nu krijgen ze net zo graag een frolic.
Brok en blikvoer voer ik niet, ik zie niet in waarom ik ze dat ooit zou moeten geven. Ik vind het gewoon een stuk minder gezond.
Ik voer nu trouwens wel 2x per dag ipv 6x per week.
Brok en blikvoer voer ik niet, ik zie niet in waarom ik ze dat ooit zou moeten geven. Ik vind het gewoon een stuk minder gezond.
Ik voer nu trouwens wel 2x per dag ipv 6x per week.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
die ene keer in de zoveel tijd dat ze hier een blik delen zal ze echt qua gezondheid de kop niet kosten, ik eet heel wat vaker een big mac dan dat de honden blikvoer krijgen 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nanna schreef:We hebben Glenn vanaf augustus j.l.
Als ik zie hoe zijn vacht dramátisch is opgeknapt, vind ik dat ik het prima doe met het voer
eh ja...dat valt niet te ontkennen Nanna

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Toen wij Turbo kregen 'mochten' wij hem alleen maar barf en beloningskoekjes van Anthos geven.. Anders zou hij aan de schijterij gaan..Valerie schreef:Ik ben minder streng met de snacks, eerst gaf ik alleen gedroogd vlees of jarco koekjes en nu krijgen ze net zo graag een frolic.

Maar ik train zoveel met Tur dat het gewoon niet betaalbaar is en Turbo vond het niet lekker genoeg meer..
Ik wissel nu steeds van beloningskoekjes.. Verschillende merken en ook kleine 'gewone' harde maaltijdbrokjes.
En zijn poep ziet er prima uit!

- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Heb jaren duitse herders gehad en die kregen brokken en pens/bruin brood. Een herder kon uiteindelijk alleen tegen de brokken van de ALdi. Onze St Bernard(ruim 14 jaar)kreeg iedere dag diner,,,dat voer wat je aan moet maken met water en dan klaargemaakt als een soort slobber met wat brood er doorheen en een paar sinaasappelen per week. Denk dat je moet doen waar je hond zich goed bij voelt. Ik geef nu kvv maar mijn chi's zijn toch echt heel oud geworden op eukanuba. Overigens doe ik nu ook niet spastisch om wat lekkers te geven.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
-
- Zeer actief
He, he eindelijk,
goed voor jou

- Lucia
- Zeer actief
Ze krijgen hier kvv, en dat wisselt eigenlijk per x wat ik bestel, soms smuldier uit de supermarkt, er ligt natudog en lotgering verschillende smaken in de vriezer, wat dat betreft eten ze alles wel.
Als ik een x vergeten ben om vlees uit te halen of er is nét niet genoeg, dan vul ik dat bij met brokken. Dit doe ik wel steeds minder vaak omdat het opvalt dat Milo echt de hele dag water aan het drinken is na 1 brokmaaltijd van 50 gram en de ontlasting van Jolie is direct minder goed.
Ik heb me wel een tijdje verdiept en even zelf samengesteld voor Jolie, maar ik kan me er nu niet zo druk meer om maken, ik vind kvv eigenlijk wel makkelijk en ze vindt het zelf ook lekkerder.
Blikvoer gaat er hier trouwens niet in, soms een likje voor in de kong maar meer ook niet, ze gaan er áltijd van aan de schijt.
Als ik een x vergeten ben om vlees uit te halen of er is nét niet genoeg, dan vul ik dat bij met brokken. Dit doe ik wel steeds minder vaak omdat het opvalt dat Milo echt de hele dag water aan het drinken is na 1 brokmaaltijd van 50 gram en de ontlasting van Jolie is direct minder goed.
Ik heb me wel een tijdje verdiept en even zelf samengesteld voor Jolie, maar ik kan me er nu niet zo druk meer om maken, ik vind kvv eigenlijk wel makkelijk en ze vindt het zelf ook lekkerder.
Blikvoer gaat er hier trouwens niet in, soms een likje voor in de kong maar meer ook niet, ze gaan er áltijd van aan de schijt.
- Roompie
- Zeer actief
Hier krijgen ze s'morgens brok en s'middags smuldier. Ze doen het er goed op 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben ook wat minder fanatiek geworden. Eerst stelde ik helemaal zelf samen voor Gol en pureerde ik trouw groenten en kruiden en allemaal moeilijke dingen. Maar op een gegeven moment ging ik weer wisseldiensten draaien en kreeg ik een lat-relatie waardoor die dingen wat moeilijker werden.
Nu geef ik voornamelijk Barf-menu (kvv) en af en toe smuldier en wat knaagwerk. Ik hoef wat minder na te denken over het menu. En Gol ziet er nog steeds prima uit en is ook prima gezond.
Nu geef ik voornamelijk Barf-menu (kvv) en af en toe smuldier en wat knaagwerk. Ik hoef wat minder na te denken over het menu. En Gol ziet er nog steeds prima uit en is ook prima gezond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier net zo.
Alles wat over blijft aan vleeswaren ,brood en tafelresten gaat naar de honden gekruid of niet .
Daarnaast cavom brok en smuldier maar ook wel een blik.
Zo voer ik mijn puppen ook van allerlei.
Alles wat over blijft aan vleeswaren ,brood en tafelresten gaat naar de honden gekruid of niet .
Daarnaast cavom brok en smuldier maar ook wel een blik.
Zo voer ik mijn puppen ook van allerlei.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Miauwt hij ook al?Nanna schreef:Volgens mij komt het door de WhiskasDee schreef: eh ja...dat valt niet te ontkennen Nanna
Hij is inderdaad prachtig geworden!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik wilde alleen kvv voeren, maar Shelly vindt het niet lekker! Ik heb veel soorten geprobeerd van eend tot paard tot geit, maar nee hoor. Ze gaat het meteen 'begraven' met haar snuit. Brokken wil ze ook niet, die blijven maar staan. Ze heeft regelmatig een hele dag niet gegeten omdat ik dan iets voorzette wat ze niet moest. Dus ja, wat doe je dan? Als ik haar twee dagen achter elkaar hetzelfde voorzet, eet ze het de tweede dag niet. En dan eet ze net zo lang niet tot ze iets krijgt wat ze wel lust. Eerst dacht ik dat ze ziek was. Maar ze is gewoon erg kieskeurig, en ik kan er niet tegen als ze niks eet. Dan gaat ze struinen, op zoek naar eten in huis. Ik heb 7 konijnen dus er ligt wel eens een konijnenkeutel hier en daar en dan gaat ze die eten.
Ik ben zelf niet fanatiek met voeren, nooit geweest, maar vindt zelf brokken niks. Blikvoer ook niet. Maar ja, dan moet ze kvv wel eten. Ik geloof nog het meest in zoveel mogelijk afwisseling. Dat schijnt goed te zijn voor hun darmen. Shelly heeft wel eens diarree, maar ze eet zoveel verschillende dingen, dat ik dan niet goed weet waarvan. Als het maar niet structureel is. Ze ziet er goed uit, niet te dik en niet te mager. Haar vacht glanst. Ze krijgt ook wel menseneten zeg maar, maar het liefst zonder zout en kruiden. Ik check wel altijd precies wat er in zit, chocola en rozijnen zijn bijvoorbeeld giftig. Liever geen melk, ik weet zeker dat ze daar diarree van krijgt. Sommige dingen doet ze zowat een moord voor, zoals oliebollen, kwamen we laatst achter. Dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee omdat die vol fout vet zitten. Maar daar kreeg ze geen diarree van.
Ik vraag me af, hoe jullie zo zeker weten dat ze diarree ergens van krijgen. Honden eten namelijk zo vaak iets van straat en zo snel dat je er soms geen erg in hebt. Of thuis, kunnen ze toch ook iets van de grond hebben gegeten? Soms hebben ze je boterham te pakken. Of lebberen even in je glas melk. Met Shelly moet ik alles achter slot en grendel houden. Ze is echt een lekkerbekje. Ik eet vegetarisch en mijn vriend niet, raad eens bij wie ze altijd zit te bedelen. Mevrouwtje weet wel wat lekker is! We zeggen wel eens, die is in een vorig leven chefkok geweest want ze weet feilloos het verschil tussen lekker en héél lekker!
Ik ben zelf niet fanatiek met voeren, nooit geweest, maar vindt zelf brokken niks. Blikvoer ook niet. Maar ja, dan moet ze kvv wel eten. Ik geloof nog het meest in zoveel mogelijk afwisseling. Dat schijnt goed te zijn voor hun darmen. Shelly heeft wel eens diarree, maar ze eet zoveel verschillende dingen, dat ik dan niet goed weet waarvan. Als het maar niet structureel is. Ze ziet er goed uit, niet te dik en niet te mager. Haar vacht glanst. Ze krijgt ook wel menseneten zeg maar, maar het liefst zonder zout en kruiden. Ik check wel altijd precies wat er in zit, chocola en rozijnen zijn bijvoorbeeld giftig. Liever geen melk, ik weet zeker dat ze daar diarree van krijgt. Sommige dingen doet ze zowat een moord voor, zoals oliebollen, kwamen we laatst achter. Dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee omdat die vol fout vet zitten. Maar daar kreeg ze geen diarree van.
Ik vraag me af, hoe jullie zo zeker weten dat ze diarree ergens van krijgen. Honden eten namelijk zo vaak iets van straat en zo snel dat je er soms geen erg in hebt. Of thuis, kunnen ze toch ook iets van de grond hebben gegeten? Soms hebben ze je boterham te pakken. Of lebberen even in je glas melk. Met Shelly moet ik alles achter slot en grendel houden. Ze is echt een lekkerbekje. Ik eet vegetarisch en mijn vriend niet, raad eens bij wie ze altijd zit te bedelen. Mevrouwtje weet wel wat lekker is! We zeggen wel eens, die is in een vorig leven chefkok geweest want ze weet feilloos het verschil tussen lekker en héél lekker!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik voer eigenlijk alleen vlees. Soms krijgen ze brokken die ik op een show oid gekregen heb maar de basis is KVV. Voor de lekker krijgen ze wel elke dag wat botspul erbij. Iets van eendennekken, karkasjes van kip, lap pens, enz enz. Maar echt barfen en alles uitmeten is aan mij niet besteed 

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Het gaat hier goed op kvv (Lotgering en Smuldier). Ik heb wel brokjes, maar die strooi ik eens neer om een zoekspelletje te doen of ik gooi een handvol in de snackbal. Plakje vleeswaren in de gaatjesbal, af en toe een hapje kattenvoer, een rauw eitje, een blikje tonijn...

Groetjes,
Sandra
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben ook nooit zo streng in de leer geweest;Max en Bente kregen een mix van barf,kvv en brok en Kiki krijgt dat nu ook.Dat gaat prima bij mijn weten.
Het kan best eens zo zijn dat ze ergens moet logeren waar geen vlees gevoerd wordt en dus vind ik het belangrijk dat ze ook tegen brok kan en de structuur ervan kent.Dat was en is mijn reden om er brok bij te blijven geven.
Het kan best eens zo zijn dat ze ergens moet logeren waar geen vlees gevoerd wordt en dus vind ik het belangrijk dat ze ook tegen brok kan en de structuur ervan kent.Dat was en is mijn reden om er brok bij te blijven geven.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik voer alleen vers maar ben daar ook heel makkelijk in. ze zien er prima uit en hebben nooit iets. ik voer 1 keer per week smuldier omdat daar veel orgaan inzit, daar kan ik moeilijk aan komen momenteel. dat los ik dus zo op. verder krijgen ze alleen spiervlees, bot en pens. en tafelresten, altijd de groente die over is en soms aardappels of rijst.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Lotus eet van alles en nog wat. Kvv en brok als hoofdmoot, sommige weken vooral kvv en soms een weekje vooral brok aangevuld met bijvoorbeeld kippennekken. Daarnaast broodkorstjes die overblijven of een boterham met smeerworst of -kaas in de kong, rijst/aardappelen/pasta/groenteresten (zonder saus) dat overblijft, snijresten van vlees, komkommer, schaaltje yoghurt, pruimen vindt ze ook lekker... Verder heel af en toe eens een stukje pannenkoek of tosti, daar is ze erg dol op. Om te trainen gebruik ik brokjes, leverworst, kaas, knakworst, rauwe frikandel etc en als ik lang wegga krijgt ze af en toe een varkensoor om zich mee te vermaken.
Ze heeft nooit diarree, eet tegenwoordig alles met smaak en ik vind haar er prima uitzien dus ik ben tevreden
Ze heeft nooit diarree, eet tegenwoordig alles met smaak en ik vind haar er prima uitzien dus ik ben tevreden

Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vroeger pups eerst kvv en vanaf een half jaar ongeveer brok, volwassen honden allemaal brok.
Nu alleen maar kvv, Xavi is er mee opgegroeid en doet het er uitstekend op, zo goed dat ik de andere 2 er ook maar op gezet heb, daarnaast is het goedkoper als brok en imo zoals eerder genoemd dus beter.
Nu alleen maar kvv, Xavi is er mee opgegroeid en doet het er uitstekend op, zo goed dat ik de andere 2 er ook maar op gezet heb, daarnaast is het goedkoper als brok en imo zoals eerder genoemd dus beter.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Mijn ventje kreeg toen ik hem als pup ophaalde Royal Canin
daar was ik snel van af.
Door de tijd heen KVV gegeven maar ook brok, en echt, steeds weer, zie ik en merk ik dat ie het BETER doet op brok en van alles wat.
Geef ik hem alleen KVV, vers vlees, rauw, diepvries, en dan goed spul, bio vlees of wat ook, dan zie ik hem sloom worden.
Hij heeft een allergie of zoiets wordt uitgezocht. Eliminatiedieet op een soort vlees en het ging gewoon echt slecht met hem. Nu krijgt ie simpele brok van Denkadog (senior) en de rode liezen worden minder.
Dus, puur vlees, rauw, prima leek me. Maar kennelijk niet voor mijn hondje. Dat heb ik steeds weer gezien, dus niet incidenteel.
Kennelijk is ie te gedomesticeerd of wat dan ook.
Nu dat toch zo is,

Door de tijd heen KVV gegeven maar ook brok, en echt, steeds weer, zie ik en merk ik dat ie het BETER doet op brok en van alles wat.
Geef ik hem alleen KVV, vers vlees, rauw, diepvries, en dan goed spul, bio vlees of wat ook, dan zie ik hem sloom worden.
Hij heeft een allergie of zoiets wordt uitgezocht. Eliminatiedieet op een soort vlees en het ging gewoon echt slecht met hem. Nu krijgt ie simpele brok van Denkadog (senior) en de rode liezen worden minder.
Dus, puur vlees, rauw, prima leek me. Maar kennelijk niet voor mijn hondje. Dat heb ik steeds weer gezien, dus niet incidenteel.
Kennelijk is ie te gedomesticeerd of wat dan ook.
Nu dat toch zo is,