Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bentwoud, iemand hier bekend?
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bentwoud, iemand hier bekend?
Bentwoud is een groot, (1300 ha) nieuw natuurgebied tussen tussen Zoetermeer & Rijnwoude en Waddinxveen & Boskoop.
Ben benieuwd of iemand hier al eens gelopen heeft en of het losloopgedeelte groot genoeg is om een wandeling van ca 1.5 a 2 uurtjes te maken??
Ik zou er graag eens heengaan met een georganiseerde wandeling van ons, maar dan moet het wel de moeite waard zijn.
Ben benieuwd of iemand hier al eens gelopen heeft en of het losloopgedeelte groot genoeg is om een wandeling van ca 1.5 a 2 uurtjes te maken??
Ik zou er graag eens heengaan met een georganiseerde wandeling van ons, maar dan moet het wel de moeite waard zijn.
- Karinkv
- Actief
- Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij - Aantal honden: 2
Re: Bentwoud, iemand hier bekend?
Wat leuk , ik ken het daar niet, maar als je daar gaat wandelen kan ik misschien wel mee.
Zelf kom ik uit Schiedam, wist je dat je tussen Delft en Schiedam ook heerlijk los kunt wandelen. Ik wandel er elke morgen wel anderhalf uur...
KArin
Zelf kom ik uit Schiedam, wist je dat je tussen Delft en Schiedam ook heerlijk los kunt wandelen. Ik wandel er elke morgen wel anderhalf uur...
KArin

Karin
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien kan je (als er geen reacties komen) staatsbosbeheer oid bellen? Van de site zelf word je niet veel wijzer dan waar er wandel/natuur/fiet en ruiterpaden liggen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Hmm, Bentwoud is naar mijn idee niet groot genoeg om 2 uur te lopen. Ik kom er regelmatig langs, ben er nog nooit geweest. Heb namelijk keer verhaal gehoord over groep honden die de N weg daar overstaken met z'n allen...
Ik zal het even navragen of het groot genoeg is.
Ik zal het even navragen of het groot genoeg is.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Bentwoud is niet geschikt om 2 uur te wandelen...en idd vlak langs een drukke N weg...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Oke, bedankt allemaal, die drukke weg is iets waar ik dan me niet aan waag om daar een groepswandeling te gaan houden.
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik loop daar regelmatig. Het losloopgebied is ong een rondje van drie kilometer. Je moet het zien als een stuk grond, voormalig weideland. Het is twee weilanden breed (en dus ook gescheiden met een slootje) en drie weilanden diep. Totaal dus zes ongeveer even grote percelen. De voorste vier zijn losloopgebied. De achterste twee niet. Dus als jij rondjes om die weilanden loopt en doorsteekt en weet ik wat, kun je daar best tijd zoetbrengen. Op Google maps kun je misschien een betere inschatting maken. Het is tussen nummer 73 en 75. Overigens, ik lijn mijn honden aan als ik terug loop naar de parkeerplaats. Het is wel een tikje stom om met losse honden naar je auto te lopen. Ik denk dat ze niet zo snel de weg oplopen. Tenminste, als je zelf een beetje blijft nadenken .....
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Ja ik zal zelf mijn honden wel aanlijnen, maar op onze wandelingen lopen ook regelmatig nieuwe vreemde mensen mee en geen idee wat die doen natuurlijk. Maar denk zowiezo niet dat dit een gebied is waar ik naar op zoek ben voor een lekkere wandeling, als ik de berichten zo hoor.poembaa schreef:Ik loop daar regelmatig. Het losloopgebied is ong een rondje van drie kilometer. Je moet het zien als een stuk grond, voormalig weideland. Het is twee weilanden breed (en dus ook gescheiden met een slootje) en drie weilanden diep. Totaal dus zes ongeveer even grote percelen. De voorste vier zijn losloopgebied. De achterste twee niet. Dus als jij rondjes om die weilanden loopt en doorsteekt en weet ik wat, kun je daar best tijd zoetbrengen. Op Google maps kun je misschien een betere inschatting maken. Het is tussen nummer 73 en 75. Overigens, ik lijn mijn honden aan als ik terug loop naar de parkeerplaats. Het is wel een tikje stom om met losse honden naar je auto te lopen. Ik denk dat ze niet zo snel de weg oplopen. Tenminste, als je zelf een beetje blijft nadenken .....
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Is de Rottemeren niks? Of Bergse bos? Daar heb je losloopgebieden, maar ook verboden gebieden, is wel groot genoeg voor uurtje ofzo?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Irene schreef:Bentwoud is een groot, (1300 ha) nieuw natuurgebied tussen tussen Zoetermeer & Rijnwoude en Waddinxveen & Boskoop.
Jullie hebben zeker uit dat anwb hondenwandelroutes alles al gelopen? Anders is die van De 'Stille heide' ofzo erg leuk om te lopen! Bijna alles losloopgebied en je bent daar zeker wel even zoet.
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Die kennen we al maar is ook vrij klein, we gaan liever naar wat grotere gebieden, maar de meeste zijn allemaal zo ver weg. Dus was op zoek naar wat dichters bij huis.TessaThomas schreef:Is de Rottemeren niks? Of Bergse bos? Daar heb je losloopgebieden, maar ook verboden gebieden, is wel groot genoeg voor uurtje ofzo?
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Waar ligt dat?, kan het via google niet vindenJoey.K schreef:Irene schreef:Bentwoud is een groot, (1300 ha) nieuw natuurgebied tussen tussen Zoetermeer & Rijnwoude en Waddinxveen & Boskoop.
Jullie hebben zeker uit dat anwb hondenwandelroutes alles al gelopen? Anders is die van De 'Stille heide' ofzo erg leuk om te lopen! Bijna alles losloopgebied en je bent daar zeker wel even zoet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben zelf niet in bentwoud geweest nog .
maar in hazerswoude dorp tegen boskoop aan ligt een pad en vanaf daar zou je een lange wandeling moeten kunnen maken heb ik mij laten vertellen .
als deze wandeling gedaan word hou ik mij van de partij . anders ga ik zoizo een keer alleen en zal ik wel fotos plaatsen .
maar in hazerswoude dorp tegen boskoop aan ligt een pad en vanaf daar zou je een lange wandeling moeten kunnen maken heb ik mij laten vertellen .
als deze wandeling gedaan word hou ik mij van de partij . anders ga ik zoizo een keer alleen en zal ik wel fotos plaatsen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
o ja mijn bericht . gaat wel over het nieuwe bentwoud is pas klaar . en het moet wel de moeite waard zijn .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..