dat kan natuurlijk, dusty lustte geen vers... en als ze dan heel soms iets kvv at dan kwam het er met dezelfde gang weer uit, aan beide kanten.AnneMarie schreef:Mijn ventje kreeg toen ik hem als pup ophaalde Royal Canindaar was ik snel van af.
Door de tijd heen KVV gegeven maar ook brok, en echt, steeds weer, zie ik en merk ik dat ie het BETER doet op brok en van alles wat.
Geef ik hem alleen KVV, vers vlees, rauw, diepvries, en dan goed spul, bio vlees of wat ook, dan zie ik hem sloom worden.
Hij heeft een allergie of zoiets wordt uitgezocht. Eliminatiedieet op een soort vlees en het ging gewoon echt slecht met hem. Nu krijgt ie simpele brok van Denkadog (senior) en de rode liezen worden minder.
Dus, puur vlees, rauw, prima leek me. Maar kennelijk niet voor mijn hondje. Dat heb ik steeds weer gezien, dus niet incidenteel.
Kennelijk is ie te gedomesticeerd of wat dan ook.
Nu dat toch zo is,
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het interesseert me allemaal niet meer
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Het interesseert me allemaal niet meer

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik begin met vers, maar vul gaandeweg bij waar ik nodig acht.
Ik kan mijn honden niet op gewicht houden met enkel vers (of ik moet gigantische hoeveelheden gaan voeren, Fax at gemiddeld 2 kg per dag en stond dan nog schraal, dat wil ik niet meer).
Dus dan gaat er telkens een potje brok bij
Runar eet nu ongeveer 400-500 gram vers per dag (in koude nachten met soep en rijst bij) aangevuld met ongeveer 150 gram brok.
Komt hij iets te gevuld, dan valt de brok af.
Enkel en alleen op brok redt hij ook niet, dan krijgt hij 2 maal per dag eten (gaat soms elders, krijgt daar enkel brok) en dan gaat het prima.
ds krijgt in de week brok, in het weekend KVV. Of tafelresten. Of ze pikt iets
Die redt zich prima
Ik blijf vers het uitgangspunt vinden, maar ik vind het zeker niet zaligmakend, puur en alleen op vers redden ze het bij mij blijkbaar ook niet. Ze doen ook wel ferme inspanningen, dus verbruiken heel wat.
Ik kan mijn honden niet op gewicht houden met enkel vers (of ik moet gigantische hoeveelheden gaan voeren, Fax at gemiddeld 2 kg per dag en stond dan nog schraal, dat wil ik niet meer).
Dus dan gaat er telkens een potje brok bij

Runar eet nu ongeveer 400-500 gram vers per dag (in koude nachten met soep en rijst bij) aangevuld met ongeveer 150 gram brok.
Enkel en alleen op brok redt hij ook niet, dan krijgt hij 2 maal per dag eten (gaat soms elders, krijgt daar enkel brok) en dan gaat het prima.
ds krijgt in de week brok, in het weekend KVV. Of tafelresten. Of ze pikt iets

Ik blijf vers het uitgangspunt vinden, maar ik vind het zeker niet zaligmakend, puur en alleen op vers redden ze het bij mij blijkbaar ook niet. Ze doen ook wel ferme inspanningen, dus verbruiken heel wat.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik niet in ieder geval.Paulala schreef:Zijn er meer mensen die anders zijn gaan denken, en vooral een ander gevoel hebben gekregen bij wat ze hun honden te eten geven, en waarom ze dit doen?
En hoe is dat bij jou zo gekomen, dat dit veranderd is?
Gewoon omdat ik nooit zo hou van één waarheid en extremen. Met een beetje logisch nadenken, een half oog op de historie en een half oog op zaken die slecht door honden worden verdragen kom je toch altijd ergens in het midden uit.
Ik zal de stap van "het moet precies zus en zo" naar "het interesseert me allemaal niet meer" dan ook nooit maken, want dat is van het ene extreme naar het andere

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Ik ben eigenlijk nooit zo super met het eten van de honden bezig geweest, ze kregen brokken 1 soort.
Daar deden ze het prima op, groot of klein...nooit allergie of haar problemen oid gehad (afkloppen
).
Wel wou ik graag KVV erbij geven maar Lille kreeg het niet door het strotje..met Ollie erbij wel
Nu krijgen ze beide vers en brokjes dat gaat zo
Daar deden ze het prima op, groot of klein...nooit allergie of haar problemen oid gehad (afkloppen

Wel wou ik graag KVV erbij geven maar Lille kreeg het niet door het strotje..met Ollie erbij wel

Nu krijgen ze beide vers en brokjes dat gaat zo

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Wat ook is, als je je ergens helemaal in verdiept, kom je er achter dat er gewoon tig meningen ideeen en onderzoeken zijn.
En dat nooit iets helemaal HET is. Dus als je je openstelt voor allerlei meningen dan word je vanzelf relaxter.
Er is wel een soort BARF groep die alleen vers geweldig vindt, maar je moet altijd blijven kijken naar de hond, omstandigheden etc etc.
En dat nooit iets helemaal HET is. Dus als je je openstelt voor allerlei meningen dan word je vanzelf relaxter.
Er is wel een soort BARF groep die alleen vers geweldig vindt, maar je moet altijd blijven kijken naar de hond, omstandigheden etc etc.
Dat dusJaap* schreef:Ik zal de stap van "het moet precies zus en zo" naar "het interesseert me allemaal niet meer" dan ook nooit maken, want dat is van het ene extreme naar het andere

Mijn honden "barfen" al 9 jaar, als je dat zo wilt noemen. Maar ik voer rustig een gekregen zak brok op, en ik koop Frolic als bonus. Of soms gewoon een zak Lidl-voer als de liquiditeit niet meer toelaat (dan kunnen we er qua snoeppies wel weer een paar maanden tegen).
Negen jaar geleden werd ik erg vreemd aangekeken als ik vertelde dat mijn honden ieder een halve kip kregen. Nu word ik ongeveer vreemd aangekeken als ik zeg dat ik mijn honden ook rustig Frolic of Pedigree geef. Ze kijken me maar een eind aan.
Zoals Jaap het zegt, ik ben niet van de extremen, en ik geloof dat mijn honden het redelijk op mijn voerkunsten doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh overigens speur ik hier met brokjes, een eigen merk van de Jumbo... dus de 2 trainende honden krijgen ook af en toe wat brokjes binnen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Voortaan voer ik gewoon lekker alles door elkaar, en een eventueel volgende hond/pup zal ook vanaf het begin alles krijgen. Ik denk toch dat dit uiteindelijk het beste is zodat de darmen overal aan wennen.
Dus doe mij maar een mixje van 'het goede van alle dingen'
Ik wilde eerst écht alleen maar barf/nrv en kvv en verder niets. Ik moest geen brok, dat al helemaal niet.
Maar nu mag het van mij best naast de kvv. Kvv is voor mij de hoofdvoeding geworden, en daarnaast wat blik, brok en barfhapjes.
Volgens mij gaat dat prima zo, en ik heb het idee dat vooral Julia nu veel lekkerder in haar vel zit en zelfs gezonder is dan op enkel barf.
Ik kon haar nooit goed op gewicht houden, dus ik had voor haar al sowieso Orijen in huis. En daarmee moet ik echt oppassen dat ik niet teveel geef omdat ze ongemerkt dik was geworden!
Ik heb eerst allerlei andere brokken geprobeerd voor haar, maar het meeste beviel niet echt. Toen Taste of the Wild en dat beviel wel heel goed, maar daarin zit nogal wat bio industrievlees begreep ik. Dus toen overgestapt op Orijen.
Dus doe mij maar een mixje van 'het goede van alle dingen'
Ik wilde eerst écht alleen maar barf/nrv en kvv en verder niets. Ik moest geen brok, dat al helemaal niet.
Maar nu mag het van mij best naast de kvv. Kvv is voor mij de hoofdvoeding geworden, en daarnaast wat blik, brok en barfhapjes.
Volgens mij gaat dat prima zo, en ik heb het idee dat vooral Julia nu veel lekkerder in haar vel zit en zelfs gezonder is dan op enkel barf.
Ik kon haar nooit goed op gewicht houden, dus ik had voor haar al sowieso Orijen in huis. En daarmee moet ik echt oppassen dat ik niet teveel geef omdat ze ongemerkt dik was geworden!
Ik heb eerst allerlei andere brokken geprobeerd voor haar, maar het meeste beviel niet echt. Toen Taste of the Wild en dat beviel wel heel goed, maar daarin zit nogal wat bio industrievlees begreep ik. Dus toen overgestapt op Orijen.

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Ik ben ook niet zo strikt. Ik voer ze van alles, Kvv, dogloversgold met een of ander blikje, tonijn of zoiets, eitjes, yoghurt, kippenpoten enz.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki heeft gisteren een stukje gebakken tartaar (flink gepeperd ook) en een patatje gekregen 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Anders vindt de brokjes van het merk Romeo van de Aldi veel lekkerder dan de dure biologische brokjes die ik voor haar had. Ze liep nogal eens bij haar bakje weg waardoor Room en Juul ze per ongeluk binnen konden krijgen (die stonden dan al op de loer).
Sinds ik die Aldi brokjes heb hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken, want ze eet deze in 1x helemaal op. Het gekke is dat ze ook helemaal niet vies ruiken, dat standaard chemische geurtje dat ik altijd van de brokken af vind komen (niet bij de bio-brokken en Orijen overigens) ruik ik dus helemaal niet bij de 'Romeo' brokjes. Dat vind ik eigenlijk best vreemd, vraag me af of ze misschien toch niet zo ongezond zijn als ik dacht.
De ontlasting is er iig absoluut niet slechter op geworden.
Als er trouwens nog iemand interesse heeft:
http://link.marktplaats.nl/506253862
Ik hoef er niet veel voor te hebben, want het is nog maar 2 maanden houdbaar.
Sinds ik die Aldi brokjes heb hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken, want ze eet deze in 1x helemaal op. Het gekke is dat ze ook helemaal niet vies ruiken, dat standaard chemische geurtje dat ik altijd van de brokken af vind komen (niet bij de bio-brokken en Orijen overigens) ruik ik dus helemaal niet bij de 'Romeo' brokjes. Dat vind ik eigenlijk best vreemd, vraag me af of ze misschien toch niet zo ongezond zijn als ik dacht.
Als er trouwens nog iemand interesse heeft:
http://link.marktplaats.nl/506253862
Ik hoef er niet veel voor te hebben, want het is nog maar 2 maanden houdbaar.

- Joy C
- Zeer actief
hier ook weer iets makkelijker aan het worden. Ik voer nog steed KVV, maar ze krijgen nu ook gerust een keer brokken las het zo uitkomt. Daarnaast hebben ze altijd al tafelresten gekregen en dat zal ook altijd zo blijven ook. Vinden ze heerlijk.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
Dat heb ik bij een aantal van de honden ook gemerkt. 3 van de 6 stonden op een gegeven moment op 2 kilo per dag om ze er enigzins beschaafd uit te laten zien. Een groot ribben en botten pakket. pffffffff. Ik heb nu geitenvlees gekocht met een hoog vet gehalte en ik heb ze een tijd Lotgering KVV als extra erbij gegeven.maart schreef:Ik begin met vers, maar vul gaandeweg bij waar ik nodig acht.
Dus dan gaat er telkens een potje brok bij![]()
ds krijgt in de week brok, in het weekend KVV. Of tafelresten. Of ze pikt ietsDie redt zich prima
![]()
- mim
- Zeer actief
Ik heb gelijk eens een blik voer van AH gekocht, want dat heb ik nl nog nooit gedaan, kijken wat ze er van vinden vanavond....... 

-
- Zeer actief
mim schreef:Ik heb gelijk eens een blik voer van AH gekocht, want dat heb ik nl nog nooit gedaan, kijken wat ze er van vinden vanavond.......
Geef je ze niet teveel? Want anders wil ik wel eens kijken wat jij ervan vindt morgen bij het uitlaten

- mim
- Zeer actief
Paulala schreef:mim schreef:Ik heb gelijk eens een blik voer van AH gekocht, want dat heb ik nl nog nooit gedaan, kijken wat ze er van vinden vanavond.......
Geef je ze niet teveel? Want anders wil ik wel eens kijken wat jij ervan vindt morgen bij het uitlaten
Ha ha, ik vertel het morgen wel!!!! ( als ik niet een paar drollen vind morgenochtend

-
- Zeer actief
mim schreef:
Ha ha, ik vertel het morgen wel!!!! ( als ik niet een paar drollen vind morgenochtend)
Of spetters tegen je muur hahaha

- mim
- Zeer actief
Ja, dan stel ik jou aansprakelijk!! 

-
- Zeer actief
mim schreef:Ja, dan stel ik jou aansprakelijk!!
Ja zeg.. mag ik het komen schoonmaken zeker?
Ik geef trouwens wel altijd een klein handje brokjes bij het supermarkt blikvoer, anders gaan ze hier dus mooi wel aan de schijt. Dat je het even weet

-
- Zeer actief
Inge O schreef:op de groene zak van romeo staat vlees ook als 1e ingrediënt, ik geef het ook vaak.Paulala schreef:Anders vindt de brokjes van het merk Romeo van de Aldi veel lekkerder dan de dure biologische brokjes die ik voor haar had. Ze liep nogal eens bij haar bakje weg waardoor Room en Juul ze per ongeluk binnen konden krijgen (die stonden dan al op de loer).
Groene zak? Ik zag bij onze Aldi enkel blauwe zakken en die heb ik dan ook voor haar gekocht.
Ik zal volgende keer eens kijken of ik ook groene zie staan.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nee, ik voer nog steeds geen brok en of blik. Ik houd het bij vers, rauw en ongekookt. Gewoon omdat ik denk dat dat het beste is voor (mijn) honden.
Wel geef ik wat vaker gemalen vlees/bot/orgaan, maar dat is vooral omdat onze Billy met zijn 14 jaar wat minder kracht heeft in zijn kaken en te grote stukken door ging slikken en daardoor was zijn vertering niet optimaal.
Verder ben ik er niet fanatiek in of zo. Behalve dat ik nog steeds kies voor vlees/orgaan/bot dat 'overblijft' en dat niet of nauwelijks door mensen genuttigd/gebruikt wordt. Daar voel ik me dan weer beter bij.
Wel geef ik wat vaker gemalen vlees/bot/orgaan, maar dat is vooral omdat onze Billy met zijn 14 jaar wat minder kracht heeft in zijn kaken en te grote stukken door ging slikken en daardoor was zijn vertering niet optimaal.
Verder ben ik er niet fanatiek in of zo. Behalve dat ik nog steeds kies voor vlees/orgaan/bot dat 'overblijft' en dat niet of nauwelijks door mensen genuttigd/gebruikt wordt. Daar voel ik me dan weer beter bij.

-
- Zeer actief
Inge O schreef:
de blauwe is dacht ik lam enz. en daar stond vlees niet als eerste - het zijn van die kleine zakjes toch?
Nee vlees staat niet als eerste ingredient.
Het zijn zakken van 3 kg. Het ruikt wel prima, en Anders krijgt verder altijd kvv (Darf Eko) dus ik vermoed niet dat het zo'n ramp is dat deze brokken wat minder vlees bevatten. Ik heb ook het idee dat de kwaliteit beter is dan van Royal Canin en Eukanuba, de geur is veel beter en het ziet er beter uit.
Maar meer vlees vind ik wel prettiger, dus ik zal volgende keer eens kijken of ik ook die groene zakken kan vinden.

-
- Zeer actief
Inge O schreef:als ik rauw voer doe ik dat ookRami schreef:Behalve dat ik nog steeds kies voor vlees/orgaan/bot dat 'overblijft' en dat niet of nauwelijks door mensen genuttigd/gebruikt wordt. Daar voel ik me dan weer beter bij..
Dat doe ik niet, maar ik kies wel voor Biologisch of anders voor vlees met zo'n keurmerk van de dierenbescherming.
Dat zijn dan vaak kippenpoten bij de Jumbo vandaan.
Ik heb nu een bestelling gedaan bij Lupa met Darf Eko en wat wild en verder biologische barfproducten.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Ik heb dit sinds een paar weken ook ik me er minder druk in maak, maar dat komt vooral omdat ik dikwijls alle moeite doen om een maaltijd te bereiden en ze dan met lange tanden er van eten en soms zelfs gewoon het niet moeten, heb verschillende barfspullen gekocht die ze niet moesten, soorten kvv die ze niet moeten, schelsey verkiest soms brok boven haar kvv.
Sinds een paar weken kook ik paardenstoofvlees beetje af en meng daar wat onder hun brok met wat vocht van het vlees en ze zijn daar dus stapel gek op, de bak is nog nooit zo vlug leeg geweest.
Heb ook al alleen stoofvlees gegeven maar ze hebben daar enorm vlug honger van en met brokken erbij zijn ze vlugger voldaan
Daarom doe ik tegenwoordig brok met wat stoofvlees onder of het blikvoer van butchers, eten ze ook erg graag, en af en toe een een kvv dag ertussen, af en toe eens wat kippevleugels of iets anders dat ik mee breng van de slager, maar echt zoals vroeger doe ik niet meer, toen was het elke ochtend een lekkere verse schotel met vlees en groeten en moest ik maar blijven aanbieden want ze trokken dikwijls hun neus ervoor op, waarom dan nog al die moeite doen dacht ik, nu heb ik zo iets van, als ze brokken met stoofvlees zo lekker vinden dat de bak op paar sec leeg is waarom me dan nog druk maken, ze krijgen nu pro plan lam/rijst en eten het graag en ze zien er alle 3 goed uit, stoelgang is goed, ze zijn actief, dus slecht zal het wel niet zijn zeker en ze krijgen nog wel 2 tal keer per week een kvv dag met wat barfspullen erbij.
Dus klagen mogen ze niet vind ik
Sinds een paar weken kook ik paardenstoofvlees beetje af en meng daar wat onder hun brok met wat vocht van het vlees en ze zijn daar dus stapel gek op, de bak is nog nooit zo vlug leeg geweest.
Heb ook al alleen stoofvlees gegeven maar ze hebben daar enorm vlug honger van en met brokken erbij zijn ze vlugger voldaan
Daarom doe ik tegenwoordig brok met wat stoofvlees onder of het blikvoer van butchers, eten ze ook erg graag, en af en toe een een kvv dag ertussen, af en toe eens wat kippevleugels of iets anders dat ik mee breng van de slager, maar echt zoals vroeger doe ik niet meer, toen was het elke ochtend een lekkere verse schotel met vlees en groeten en moest ik maar blijven aanbieden want ze trokken dikwijls hun neus ervoor op, waarom dan nog al die moeite doen dacht ik, nu heb ik zo iets van, als ze brokken met stoofvlees zo lekker vinden dat de bak op paar sec leeg is waarom me dan nog druk maken, ze krijgen nu pro plan lam/rijst en eten het graag en ze zien er alle 3 goed uit, stoelgang is goed, ze zijn actief, dus slecht zal het wel niet zijn zeker en ze krijgen nog wel 2 tal keer per week een kvv dag met wat barfspullen erbij.
Dus klagen mogen ze niet vind ik
-
- Zeer actief
Precies, zo denk ik er nu ook over.
Gewoon lekker een beetje afwisselen en dan komen ze niets tekort.
Goede ontlasting, mooie vacht, goede conditie etc. en dan zal het echt wel goed zijn.
Gewoon lekker een beetje afwisselen en dan komen ze niets tekort.
Goede ontlasting, mooie vacht, goede conditie etc. en dan zal het echt wel goed zijn.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het wel belangrijk dat mijn deiren zo goed mogelijk eten... Bowie van mij heeft een kip en granen allergie en eet geen botten of grove kvv... dus dan ben je vrij beperkt zeg maar... ik geef haar zoveel mogelijk vers maar ze krijgt ook gewoon Canex fish and rice brok...
Mijn andere honden heb ik altijd wel geperste brok gegeven en goede kvv...
Samenstellen vind ik zelf echt teveel werk...
Zolang je dieren het er goed op doen is het prima toch.
Mijn andere honden heb ik altijd wel geperste brok gegeven en goede kvv...
Samenstellen vind ik zelf echt teveel werk...
Zolang je dieren het er goed op doen is het prima toch.
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Sammy is mijn eerste hondje, ik wilde en uiteraard wil het zo goed mogelijk doen. Dus ik heb me ook behoorlijk druk gemaakt om het eten. Maar dat heb ik laten varen. Sammy is zo'n slechte eter dat ik allang blij ben als hij iets eet. Dus de ene keer is het wat brokjes, de andere keer wat smuldier. Nu zit hij weer in de fase dat zowat niets lekker is. Mensen prakkies vindt hij heerlijk, nou prima hoor dan krijgt hij dat toch, aardappeltje, gekookte groente, stukje vlees en dan stiekum een beetje smuldier er doorheen prakken. Vanavond heeft hij smuldier gemengd met een stuk hamburger gegeten....ik heb hem ook wel eens uit pure frustratie een frikadel gegeven, zat er toch wat in die maag. Volgens de DA is hij goed van gewicht en gezond en zijn ontlasting is goed. Nou....klaar toch? Mijn moeder zegt altijd " ik heb jou ook niet opgevoed volgens de regels van het consultatiebureau" en ik ben toch al 36 ....

Sammy 31-08-2010
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar wel de manier om een slechte eter te houden... hem geven wat meneer blieft als het hem aanstaat... ze krijgen hier wat ik ze geef en anders krijgen ze niks en eet de rest het wel op... nooit slechte eters gehad.sandra&sammy schreef:Sammy is mijn eerste hondje, ik wilde en uiteraard wil het zo goed mogelijk doen. Dus ik heb me ook behoorlijk druk gemaakt om het eten. Maar dat heb ik laten varen. Sammy is zo'n slechte eter dat ik allang blij ben als hij iets eet. Dus de ene keer is het wat brokjes, de andere keer wat smuldier. Nu zit hij weer in de fase dat zowat niets lekker is. Mensen prakkies vindt hij heerlijk, nou prima hoor dan krijgt hij dat toch, aardappeltje, gekookte groente, stukje vlees en dan stiekum een beetje smuldier er doorheen prakken. Vanavond heeft hij smuldier gemengd met een stuk hamburger gegeten....ik heb hem ook wel eens uit pure frustratie een frikadel gegeven, zat er toch wat in die maag. Volgens de DA is hij goed van gewicht en gezond en zijn ontlasting is goed. Nou....klaar toch? Mijn moeder zegt altijd " ik heb jou ook niet opgevoed volgens de regels van het consultatiebureau" en ik ben toch al 36 ....