Voor KK1 moet ik dus rassen kennen. De meeste rassen kan ik wel redelijk uit elkaar houden, maar bij sommige rassen is het (van een foto) best wel moeilijk. Aangezien hier heel wat rassenkenners zitten, en ook veel bezitters, leek een topic me wel leuk en leerzaam.
Om te beginnen 2 problemen waar ik tegenaan loop.
1. Verschil tussen de Riesenschnauzer en de Zwarte Russische terriër. Ik heb er al uren (nou ja, minuten toch zeker!) op gegoogled, plaatjes gezocht, rasbeschrijvingen gelezen.. enz. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de schnauzer een hardere vacht heeft. Ik dacht dus dat dit raadplaatje een Zwarte Rus was. Helaas, het is een Schnauzer. Kan iemand me vertellen hoe ik dat had kunnen zien?

2. Teckels! Hoe kan je van een foto zien met welke maat je te maken hebt? Docent zei wel dat hoe kleiner de maat, hoe groter het hoofd in verhouding tot het lichaam maar die methode is neit erg nuttig gebleken tot nu toe. Heb zondag wat tijd besteed langs de teckelringen, maar de dwerg en kaninchen zitten zo dicht op elkaar. Tips zijn dus welkom