Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vragen over een toypoedel
Moderator: moderatorteam
- Dineke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Toypoedel
- Aantal honden: 1
vragen over een toypoedel
Hallo allemaal!
Ik weet niet zeker of dit hier geplaatst moet worden maar waag het er maar op.
Ik en mijn vriend willen graag een hond als we gaan samenwonen en hadden eigenlijk al besloten een Golden Retriever te nemen maar de twijfel slaat soms wel toe of dit niet te groot voor ons is omdat ik eigenlijk altijd kleine hondjes gewent ben. Ik heb gezocht naar kleinere hondjes met wel een vriendelijk karakter en sociaal hondje en steeds kwamen wij op een Toy Poedel uit.
Qua uiterlijk vinden wij deze hond gewoon wel iets minder als hij zo opgeschoren is met van die balletjes enzo, wij vinden het gewoon mooier als alle haren op 1 lengte zijn. Alleen steeds als ik denk aan poedels denk ik aan poedels met hele lange haren met opgeschoren neusjes en al die poespas. Ik snap best dat mensen dit leuk vinden hoor daar niet van! Nu heb ik al wat op het forum gezocht over toy poedels maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden, het zijn levendige hondjes die van lekker rennen houden en vrolijk en aanhankelijk zijn. Maar mijn vraag was dus zijn er hier mensen die ook hun poedeltje niet helemaal op scheren maar alles in 1 lengte houden? zeg maar het puppykapsel? ik kan gewoon nergens een foto vinden. Op google vinden wij alleen poedels met een opgeschoren neusje. Is er misschien ook een fokker die poedels heeft rondlopen met haren op 1 lengte? dit is misschien een rare vraag maar wij wilde graag bij een fokker gaan kijken.
Dan had ik ook nog een vraagje over het haar van een poedel. Ik weet dat je ze geregeld moet bij knippen/scheren maar als je niet van plan bent om shows te lopen, hoe vaak zou je ze dan moeten bijscheren? of bij knippen?
Ik hoop op leuke reacties.
Groetjes.
Ik weet niet zeker of dit hier geplaatst moet worden maar waag het er maar op.
Ik en mijn vriend willen graag een hond als we gaan samenwonen en hadden eigenlijk al besloten een Golden Retriever te nemen maar de twijfel slaat soms wel toe of dit niet te groot voor ons is omdat ik eigenlijk altijd kleine hondjes gewent ben. Ik heb gezocht naar kleinere hondjes met wel een vriendelijk karakter en sociaal hondje en steeds kwamen wij op een Toy Poedel uit.
Qua uiterlijk vinden wij deze hond gewoon wel iets minder als hij zo opgeschoren is met van die balletjes enzo, wij vinden het gewoon mooier als alle haren op 1 lengte zijn. Alleen steeds als ik denk aan poedels denk ik aan poedels met hele lange haren met opgeschoren neusjes en al die poespas. Ik snap best dat mensen dit leuk vinden hoor daar niet van! Nu heb ik al wat op het forum gezocht over toy poedels maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden, het zijn levendige hondjes die van lekker rennen houden en vrolijk en aanhankelijk zijn. Maar mijn vraag was dus zijn er hier mensen die ook hun poedeltje niet helemaal op scheren maar alles in 1 lengte houden? zeg maar het puppykapsel? ik kan gewoon nergens een foto vinden. Op google vinden wij alleen poedels met een opgeschoren neusje. Is er misschien ook een fokker die poedels heeft rondlopen met haren op 1 lengte? dit is misschien een rare vraag maar wij wilde graag bij een fokker gaan kijken.
Dan had ik ook nog een vraagje over het haar van een poedel. Ik weet dat je ze geregeld moet bij knippen/scheren maar als je niet van plan bent om shows te lopen, hoe vaak zou je ze dan moeten bijscheren? of bij knippen?
Ik hoop op leuke reacties.
Groetjes.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: vragen over een toypoedel
Een toy poedeltje is wel heel wat anders dan een Golden
Maar wel erg leuk
Zelf heb ik een dwergje die geen typisch poedelkapsel heeft, haar trimmen doe ik zelf en dit doe ik ongeveer 1 keer per maand.
Een fokker vinden van toypoedels waar de honden geen showkapsel hebben is misschien best een opgave, maar ik zou gewoon eens gaan mailen naar fokkers die je aanspreken en vragen of je langs mag komen
Misschien dat de hondjes dan wel in showtoilet lopen maar daar moet je dan even doorheen kijken
Hier nog een foto van mijn poedel Nova met een gewoon kapsel, ze zijn er dus wel hoor

Zelf heb ik een dwergje die geen typisch poedelkapsel heeft, haar trimmen doe ik zelf en dit doe ik ongeveer 1 keer per maand.
Een fokker vinden van toypoedels waar de honden geen showkapsel hebben is misschien best een opgave, maar ik zou gewoon eens gaan mailen naar fokkers die je aanspreken en vragen of je langs mag komen
Hier nog een foto van mijn poedel Nova met een gewoon kapsel, ze zijn er dus wel hoor

- Dineke
- Vaste gebruiker
Oooh bedankt voor het berichtje! ja ik denk ook wel dat een poedeltje anders zal zijn dan een goldie maar een levendig hondje is ook wel leuk
Er schiet met net nog een vraagje te binnen, vinden toypoedeltjes het ook fijn om zo eens in de avond lekker met je te knuffelen? want dat vind ik ook wel fijn.. overdag lekker ravotten maar zijn er ook momenten waarop ze rustig kunnen zijn? Bij mijn ouders hebben we nu een jacky en dat is echt het toppunt van knuffeligheid haha.
Er schiet met net nog een vraagje te binnen, vinden toypoedeltjes het ook fijn om zo eens in de avond lekker met je te knuffelen? want dat vind ik ook wel fijn.. overdag lekker ravotten maar zijn er ook momenten waarop ze rustig kunnen zijn? Bij mijn ouders hebben we nu een jacky en dat is echt het toppunt van knuffeligheid haha.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
neem je een ''golden'' poedel 
Laatst gewijzigd door Lizzie. op 06 apr 2013 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Dineke
- Vaste gebruiker
Die is gewoon TE schattig!! en nee geen goldoodle omdat we dus een kleiner hondje wilde, anders kunnen we net zo goed een goldie nemen->Chanty<- schreef:neem je een ''golden'' poedel![]()
-
Lizzie.
- Zeer actief
Ik heb het over een poedel hoor niet over een doodle
Ze is een ''echte'' poedel hoor, maar omdat ik ze niet in een poedel kapsel trimt denk iedereen dat ze een doodle is
Enne ze weegt maar 5 kilo, zo groot is dat niet 

-
Supernova
- Zeer actief
Dat kun je natuurlijk niet voor een heel ras zeggen, of ze knuffelig zijn. Dat verschilt per hond, Nova is in ieder geval niet heel erg knuffelig. Zo af en toe duikt ze even bovenop me om te kroelen maar meestal heeft ze daar geen zin in. Wel ligt ze graag tegen mij aan.Dineke schreef:Oooh bedankt voor het berichtje! ja ik denk ook wel dat een poedeltje anders zal zijn dan een goldie maar een levendig hondje is ook wel leuk![]()
- Dineke
- Vaste gebruiker
oh nee ik weet dat de jouwe een poedel is hoor! Ik dacht even dat je bedoelde als je twijfelt neem je een goldie gekruist met een poedel haha.->Chanty<- schreef:Ik heb het over een poedel hoor niet over een doodleZe is een ''echte'' poedel hoor, maar omdat ik ze niet in een poedel kapsel trimt denk iedereen dat ze een doodle is
Enne ze weegt maar 5 kilo, zo groot is dat niet
Houd jou poedeltje ervan om even lekker op schoot te liggen? dat vind ik toch wel fijn zo af en toe
- Dineke
- Vaste gebruiker
Jaa ze zeggen over het algemeen ook dat een jack russel niet zo snel knuffelt.. terwijl die van ons er geen genoeg van krijgt.. ligt er dan denk ik een beetje aan hoe je ermee om gaat als pupDenise. schreef:Dat kun je natuurlijk niet voor een heel ras zeggen, of ze knuffelig zijn. Dat verschilt per hond, Nova is in ieder geval niet heel erg knuffelig. Zo af en toe duikt ze even bovenop me om te kroelen maar meestal heeft ze daar geen zin in. Wel ligt ze graag tegen mij aan.Dineke schreef:Oooh bedankt voor het berichtje! ja ik denk ook wel dat een poedeltje anders zal zijn dan een goldie maar een levendig hondje is ook wel leuk![]()
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Mijn Cara (is wel met strak geschoren snuitje en pootjes en in de zomer had ze ook bollen aan dr pootjes
) houdt erg van schoothangen en knuffen.

You'll be in my heart... Always...
- Dineke
- Vaste gebruiker
haha ik heb nix tegen op geschoren snuitjes hoor! alleen niet voor ons haha.Jacksel schreef:Mijn Cara (is wel met strak geschoren snuitje en pootjes en in de zomer had ze ook bollen aan dr pootjes) houdt erg van schoothangen en knuffen.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik heb geen toy maar een middenslag, en manlief moest even slikken toen ik een poedel wilde. Hij stelde wat "eisen": geen strikjes, geen bollen etc. en is nu harstikke blij met Prana.
De foto's van poedel Jip (van Lysette) hielpen erg om hem overstag te krijgen. Prana is wel iets meer geschoren als dat Jip is.
Ik heb ook nog foto's van Prana in model "wild":

Nu zit ze veel korter in model, sportiever en wel met geschoren neusje en voetjes. Vind ik makkelijker met mijn zwemmende, gravende door struiken heen vliegende poedel die 's avonds lekker in bed ligt. Prana is wel erg van het knuffelen, maar alleen met mijn vriend en mij (niet met anderen/vreemden).
De foto's van poedel Jip (van Lysette) hielpen erg om hem overstag te krijgen. Prana is wel iets meer geschoren als dat Jip is.
Ik heb ook nog foto's van Prana in model "wild":

Nu zit ze veel korter in model, sportiever en wel met geschoren neusje en voetjes. Vind ik makkelijker met mijn zwemmende, gravende door struiken heen vliegende poedel die 's avonds lekker in bed ligt. Prana is wel erg van het knuffelen, maar alleen met mijn vriend en mij (niet met anderen/vreemden).

------Groetjes Prana-----
- Dineke
- Vaste gebruiker
Awwww! dat is ook een schatje hoor! ik moest mn berichtje weer weghalen van mn vriend >.> dus dat heb ik dan maar gedaan. Mijn vriend heeft ook wel zoiets van hmm een poedel? lol maar volgens mij vind hij ze wel steeds leuker
Bedankt voor de reacties!!
Bedankt voor de reacties!!
- MrsKaia
- Actief
- Mijn ras(sen): grote poedel
Cal is mijn eerste hond. Mijn man had voor hij mij leerde kennen een Golden Retriever. En eigenlijk wilde hij geen hond meer. Ik was aan het kijken naar een middenslag poedel. Ivm allergien moest het een poedel worden. Mijn man kreeg echter al de kriebels bij het woord poedel, en al helemaal bij het idee een middenslag te moeten uitlaten. Hij wilde graag een grote hond. Het is uiteindelijk een 32 kg wegende koningspoedel geworden. Ook daar had hij zijn twijfels bij, want het had nog steeds de naam poedel. Toen we Cal bij zijn baasje gingen bezoeken had Cal zo'n typische poedeltoef op zijn kop. Ondanks dat was het voor mijn man liefde op het eerste gezicht. En nog steeds is hij hartstikke gek op Cal
Inmiddels is de toef van Cal zijn hoofd, en zijn vacht is overal 1 lengte. Ook op zijn poten. Alleen tussen de kussentjes houd ik het kort, want dat is een verzamelplaats van troep als dat te lang wordt. Hoewel we Cal om voor de hand liggende redenen niet op schoot willen, is het wel een ongelooflijke vrijkous. Meerdere keren per dag komt hij even met zijn kop op schoot, en mijn man staat zelfs toe dat hij met zijn voorpoten op zijn schoot springt zodat ze even gezellig kunnen knuffelen 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het model bepaal je zelf als eigenaar toch.
Niemand die jou kan verplichten om er een echt poedelkapsel op de laten trimmen.
Ik fok de staandaard zgn koningspoedel dus en heb er verschillende lopen [ lopen wat topics over] en die zijn ook niet allemaal altijd in een poedel modelletje.
Doe gewoon wat je zelf leuk vind want die hond zal het een rotzorg zijn in wat voor model hij loopt.
Dana en Meiske alias Jetje hier op het forum zijn ook poedels die met een lekkere snuitbeharing rond banjeren .
Niemand die jou kan verplichten om er een echt poedelkapsel op de laten trimmen.
Ik fok de staandaard zgn koningspoedel dus en heb er verschillende lopen [ lopen wat topics over] en die zijn ook niet allemaal altijd in een poedel modelletje.
Doe gewoon wat je zelf leuk vind want die hond zal het een rotzorg zijn in wat voor model hij loopt.
Dana en Meiske alias Jetje hier op het forum zijn ook poedels die met een lekkere snuitbeharing rond banjeren .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Leuk dat je voor een poedel wil gaan...zelf zou ik gaan voor een dwerg of middenslag maar aan jullie de keus uiteindelijk !!
En dat scheren heb je zelf in de hand hoor...ikzelf vind het ook het leukst als Bunker de beertjes look heeft. maar ja uiteindelijk moet het er dan toch weer af he... Alles lekker gelijke lengte en niks balletjes of pompommetjes...
En wat dat knuffelen betreft, dat hangt echt van zijn of haar karakter af hoor....Het zijn altijd vrolijke wezentjes, maar soms ook geen polonaise aan mijn lijf typjes, zoals mijn vorige. Bunker dan weer wel....als het razen van de dag achter de rug is, zou hij het liefst lekker tegen je aan kleven of hangen.

En dat scheren heb je zelf in de hand hoor...ikzelf vind het ook het leukst als Bunker de beertjes look heeft. maar ja uiteindelijk moet het er dan toch weer af he... Alles lekker gelijke lengte en niks balletjes of pompommetjes...
En wat dat knuffelen betreft, dat hangt echt van zijn of haar karakter af hoor....Het zijn altijd vrolijke wezentjes, maar soms ook geen polonaise aan mijn lijf typjes, zoals mijn vorige. Bunker dan weer wel....als het razen van de dag achter de rug is, zou hij het liefst lekker tegen je aan kleven of hangen.

Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
Bij ons op ringtraining was iemand met twee dwergpoedels, erg leuke hondjes en wat zijn ze slim! Ze deed er ook doggydance mee. Ze kon ze vanaf afstand met een paar simpele commando's helemaal 'besturen'.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ons meisje Anders in twee verschillende 'kapsels'

Ze is een raszuiver Toypoedeltje met stamboom
Ze is enorm knuffelig en het liefst ligt ze dag en nacht bovenop je of tegen je aan.

Ze is een raszuiver Toypoedeltje met stamboom
Ze is enorm knuffelig en het liefst ligt ze dag en nacht bovenop je of tegen je aan.

- Elvis
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Anders is zoo leuk! Ik vind poedels eigenlijk steeds leuker worden zonder dat showkapsel.
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.

22-05-2011
Ik mis je zo.

- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Ik ben het helemaal met je eens Elvis!
1 van mijn cursisten heeft een donkerbruine dwergpoedel.
Ook zonder showkapsel, wat een superleuk hondje is dat zeg! Hele mooie groene oogjes erop.
Erg leuk karakter ook, heel slim.
1 van mijn cursisten heeft een donkerbruine dwergpoedel.
Ook zonder showkapsel, wat een superleuk hondje is dat zeg! Hele mooie groene oogjes erop.
Erg leuk karakter ook, heel slim.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Waarom zou jij voor een dwerg of middenslag gaan? Ik heb totaal geen verstand van poedels hoor, verschillen ze erg qua karakter/gezondheid?vivke1965 schreef:Leuk dat je voor een poedel wil gaan...zelf zou ik gaan voor een dwerg of middenslag maar aan jullie de keus uiteindelijk !!![]()

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Jip loopt er meestal zo bij:

En truttig zijn ze helemaal niet
Jip is een enorme knuffel. Het liefst zou ze ín je kruipen
Buiten is ze zeer actief 
Poedelfokkers hebben hun poedels meestal wel in toilet. Jips ouders liepen er ook zo bij. Maar daar onder zaten gewoon hele leuke honden. Dat vind ik veel belangrijker dan het kapsel, want dat maak ik later zelf wel hoe ik het wil

En truttig zijn ze helemaal niet
Jip is een enorme knuffel. Het liefst zou ze ín je kruipen
Poedelfokkers hebben hun poedels meestal wel in toilet. Jips ouders liepen er ook zo bij. Maar daar onder zaten gewoon hele leuke honden. Dat vind ik veel belangrijker dan het kapsel, want dat maak ik later zelf wel hoe ik het wil
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Dineke
- Vaste gebruiker
Wat een leuke reacties allemaal, en wat een leuke foto's!! we willen graag bij een fokker op bezoek gaan om ze een keer in levende lijve te zien, op straat zien we eigenlijk nooit poedels.. weet er hier iemand een goede fokker voor toypoedeltjes? we denken een een donkerkleurige, bruin of zwart. We waren op zoek naar een poedelboek waar veel info in staat.. op het internet staat eigenlijk alleen basic info, kan het echt nergens vinden.. Weet hier iemand of er een poedelboek bestaat?
Groetjes!
Groetjes!
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Hier is een hele lijst te vinden met fokkers:
http://www.dieren-rassen.nl/honden/geze ... kkers.html
Als ze aangesloten zijn bij de Poedelclub (rasvereniging) weet je zeker dat het goed zit.
Als ze aangesloten zijn bij de Poedelclub (rasvereniging) weet je zeker dat het goed zit.
-
Supernova
- Zeer actief
Jip is zo'n leukerd
Kritisch blijven kijken dus
Dat hoeft echt niet zo te zijn, fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging kunnen net zo goed fout bezig zijn.Echo schreef:Hier is een hele lijst te vinden met fokkers:
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ja natuurlijk, altijd kritish blijven! Op de site van de Poedelclub staan ook nog tips als je tot aankoop over gaat.
- Dineke
- Vaste gebruiker
Oooh maar kritish zijn wij zeer zeker wel ^^ dankjulliewel! we zijn al even aan het kijken op de websites
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dat dus.... en ga bij verschillende fokkers kijkenDenise. schreef:Jip is zo'n leukerd
Dat hoeft echt niet zo te zijn, fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging kunnen net zo goed fout bezig zijn.Echo schreef:Hier is een hele lijst te vinden met fokkers:

- Ody
- Zeer actief
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel werk de poedeleigenaren kwijt zijn aan de vachtverzorging van een poedel. Hoe vaak moet je borstelen en ze laten trimmen? Blijven ze lang vies/nat, hoe doen jullie dit? Hierbij ga ik natuurlijk niet uit van een showkapsel, want dat is veel meer werk dat een kort koppie. 
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......