Wat ik zoek:
Een niet te grote hond, ik ga in een appartement wonen.
Sociaal tegen andere mensen en honden, hoeft geen allermansvriend te zijn maar moet zich wel een beetje kunnen gedragen.
Moet eventueel een paar uurtjes alleen kunnen leren blijven (mijn moeder werkt anderhalf uur en zou op kunnen passen maar anderhalf uur moet dus in ieder geval mogelijk zijn)
Mag verharen/lange haren hebben, ik houd wel van een borstelen en tutten
Moet in een appartement kunnen wonen, uiteraard met voldoende wandelingen, ik woon zoiezo op een kwartiertje rijden van het duin en strand af dus daar zal hij/zij ook regelmatig mee naar toe mogen, ook vallen hardlopen en fietsen onder de activiteiten die ik met de hond zou willen doen.
Het uiterlijk maakt mij niet zo veel uit, ik vind elk ras wel zijn charmes hebben behalve buldoggen en mopshonden enzo.
Ook zoek ik een ras met geen lijst aan gezondheidsproblemen, als t hondje ziek is gaat het hondje naar de dierenarts maar een ras was van alles aan mankeert wil ik liever niet...
Tsja dat was het wel zo'n beetje, ik vind veel grote rassen ook geweldig maar dat vind ik gewoon niet kunnen in een klein huisje.
Rassen die mij persoonlijk aanspreken zijn:
Shiba inu
Teckel
Chinees naakthondje
Yorkshire terriër
Podenco of podenco kruising (weet niet of je die ook in het klein/middelgroot heb?)
Italiaans windhondje
Andere opties zijn ook welkom natuurlijk, ik heb me in veel rassen nog niet kunnen verdiepen in karakter enzo
Dus ik hoor het graag!!
groetjes Laura