http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... rso-ethna/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
15 gezonde pups voor Cane Corso!
Moderator: moderatorteam
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
15 gezonde pups voor Cane Corso!
15 gezonde pups voor Cane Corso Ethna, wat een prestatie!
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Re: 15 gezonde pups voor Cane Corso!
zo dan! Pff lijkt me echt een huis vol! Haha past dan wel bij sbs6 "een huis vol honden" dat kunnen deze mensen over 7 weken toch wel met recht zeggen 
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Dat is bij wat grotere rassen toch niet zo bijzonder?
De buren hiernaast met hun Boerboels hebben ook een keer 12 en een keer 15 pups gehad.
De buren hiernaast met hun Boerboels hebben ook een keer 12 en een keer 15 pups gehad.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
Bij dit ras is rond de negen pups gemiddeld, dus vijftien is toch wel redelijk uniek. Ik hoop dat ze het alle vijftien gaan redden, maar wow, wat zal dat een drukte geven als ze een week of zes zijn!V. ´t Brabantse Bont schreef:Dat is bij wat grotere rassen toch niet zo bijzonder?
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Druk hahaha
Ik heb er een keer 14 en een keer 12 gehad. Leuk maar wel heeeelll druk met veeeeel poep en plas
Ik heb er een keer 14 en een keer 12 gehad. Leuk maar wel heeeelll druk met veeeeel poep en plas
Groetjes Linda

-
Muk
Ik lees net in de krant dat die Cane Corso slechts 1,5 jaar jong is. Dat vind ik wel erg vroeg om een er dan al mee te fokken. Normaal gesproken moet een teef bij grote rassen toch wel 2 jaar zijn, ook vanwege het röntgenen van de heupen en ellebogen. Maar of dat ook bij de CC zo is, weet ik niet.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Volgens mij melden veel 'fokkers' zoiets als uniek bij hart van nederland omdat ze hopen er pupkopers aan over te houden. Eén van mijn newfs heeft twee maal 14 pups gehad dus zo heel bijzonder is dat niet. En net wat Muk al schrijft , 1,5 is wel erg jong en lijkt mij niet volgens regels van een rasvereniging of zo.
Sandra

- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Bovenstaande dus. Maar........Volgens mij melden veel 'fokkers' zoiets als uniek bij hart van nederland omdat ze hopen er pupkopers aan over te houden. Eén van mijn newfs heeft twee maal 14 pups gehad dus zo heel bijzonder is dat niet.
Kan iemand mij misschien ook aanmelden bij hart van nederland????????
Ik heb dan wel een kruising Cane Corso van bijna 3 en een nest van MAAR 12 pups waar niet bij gevoerd hoefte te worden. Dat is ook wel uniek vind ik
En ik kan natuurlijk ook wel wat extra reclame gebruiken want ook ik heb er nog een paar beschikbaar.....
Pasgeleden was er nog een stafford in het nieuws die ook 15 pups had gehad.
Het lijkt me idd reclame maken voor de overgebleven niet gereserveerde pups.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En binnenkort komt er nog een nest van een andere hond bij.Deze hond (die van de 15 dus) is veel te jong.Ik moet er niet aan denken dat Kiki volgend jaar al een nest zou hebben.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Ja dat is ook bij de CC zo lijkt me.. of dit gewoon nestje voor de fun is of echt een fokker weet ik niet..Muk schreef:Ik lees net in de krant dat die Cane Corso slechts 1,5 jaar jong is. Dat vind ik wel erg vroeg om een er dan al mee te fokken. Normaal gesproken moet een teef bij grote rassen toch wel 2 jaar zijn, ook vanwege het röntgenen van de heupen en ellebogen. Maar of dat ook bij de CC zo is, weet ik niet.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou,ik denk dat de vakantie wel geboekt kan worden
http://mooiste-cane-corso.com/index.php ... Itemid=103
http://mooiste-cane-corso.com/index.php ... Itemid=103

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
De minimum leeftijd voor een CC is 20 maanden voor de fok.
De vader van dit nest kwam uit een nest van 17, voor zover ik weet
De vader van dit nest kwam uit een nest van 17, voor zover ik weet
- Mit
- Zeer actief
Dit is een fokker aangesloten bij de CCCN. De teven die ze hebben zijn geïmporteerd uit Italië.Zilla schreef:Ja dat is ook bij de CC zo lijkt me.. of dit gewoon nestje voor de fun is of echt een fokker weet ik niet..Muk schreef:Ik lees net in de krant dat die Cane Corso slechts 1,5 jaar jong is. Dat vind ik wel erg vroeg om een er dan al mee te fokken. Normaal gesproken moet een teef bij grote rassen toch wel 2 jaar zijn, ook vanwege het röntgenen van de heupen en ellebogen. Maar of dat ook bij de CC zo is, weet ik niet.
De mensen zelf zijn echt oprecht en hebben liefde voor het ras. Maar inderdaad, de teef is volgens de CCCN regels te jong. Ik ben dus ook benieuwd wat dat inhoudt verder.
Ik heb overigens dus redelijk wat contact met ze gehad omdat wij belangstelling hadden voor een pup van de andere teef
- Zilla
- Zeer actief
Klopt, ook de 20 maanden klopt idd. Had het net al op het CC forum gezien en ben ook benieuwd naar deze keuze.Mit schreef:Dit is een fokker aangesloten bij de CCCN. De teven die ze hebben zijn geïmporteerd uit Italië.Zilla schreef:Ja dat is ook bij de CC zo lijkt me.. of dit gewoon nestje voor de fun is of echt een fokker weet ik niet..Muk schreef:Ik lees net in de krant dat die Cane Corso slechts 1,5 jaar jong is. Dat vind ik wel erg vroeg om een er dan al mee te fokken. Normaal gesproken moet een teef bij grote rassen toch wel 2 jaar zijn, ook vanwege het röntgenen van de heupen en ellebogen. Maar of dat ook bij de CC zo is, weet ik niet.
De mensen zelf zijn echt oprecht en hebben liefde voor het ras. Maar inderdaad, de teef is volgens de CCCN regels te jong. Ik ben dus ook benieuwd wat dat inhoudt verder.
Ik heb overigens dus redelijk wat contact met ze gehad omdat wij belangstelling hadden voor een pup van de andere teef

- LaVitaBella
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
- Contacteer:
1,5 jaar vind ik veels te jong....
Maar er wordt zoveel aangerommeld bij de CC, dat ik de toekomst voor de CC soms een beetje somber in zie...
Gelukkig zijn er ook nog fokkers die wel begaan zijn met het ras
Maar er wordt zoveel aangerommeld bij de CC, dat ik de toekomst voor de CC soms een beetje somber in zie...

- Zilla
- Zeer actief
Heeft het dan geen 'gevolgen' voor een fokker die aangesloten is bij de CCCN (waar een dekking pas met 20 maanden mag) als een teef met 1,5 al een nest heeft?LaVitaBella schreef:1,5 jaar vind ik veels te jong....

- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Om heel eerlijk te zijn.....ik weet het niet.
In het verleden zijn er nog jongere honden ingezet om mee te fokken, bij deze pups zitten wel een stamboom dus ik heb veel vraagtekens van het nut van deze rasvereniging op dit moment.
In het verleden zijn er nog jongere honden ingezet om mee te fokken, bij deze pups zitten wel een stamboom dus ik heb veel vraagtekens van het nut van deze rasvereniging op dit moment.

- Zilla
- Zeer actief
dat is dan ook gek ja.. Dan staan ze eigenlijk dus toe dat iedereen maar zijn eigen regels kan bepalenLaVitaBella schreef:Om heel eerlijk te zijn.....ik weet het niet.

- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou geen reden kunnen verzinnen om 1 van mijn teven voor de 24 maanden te laten dekken...
Laat ze (en mij) eerst maar eens genieten van die mooie puppy en pubertijd

- Zilla
- Zeer actief
LaVitaBella schreef:Zou geen reden kunnen verzinnen om 1 van mijn teven voor de 24 maanden te laten dekken...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De rv kan zelf een sanctie opleggen. Wel/geen stamboom hangt alleen af van die BRS regels. Als de teef 16 mnd was bij de dekking krijgen ze dus idd een stamboom.
Ik snap al die haast nooit om je teef te laten dekken
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Eurotekens......sirene schreef:De rv kan zelf een sanctie opleggen. Wel/geen stamboom hangt alleen af van die BRS regels. Als de teef 16 mnd was bij de dekking krijgen ze dus idd een stamboom.
Is de enige reden die ik me kan bedenken.....

- Mit
- Zeer actief
Ik was ook wel geschrokken toen ik dus inderdaad ging zoeken naar de regels van de CCCN. Het is echt een hele leuke hond maar wel nog een pubertje. Ik vind het heel erg jammer want ze hebben prachtige en leuke honden en de mensen zelf zijn ook enig.
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Bovendien staat er bij de beschrijving van deze hond (heel uitgebreid trouwens) nog steeds puppy, puber... 

- Zilla
- Zeer actief
^ja dat zag ik ook, ben ook benieuwd of er een reactie van de fokker op komt.LaVitaBella schreef:Bovendien staat er bij de beschrijving van deze hond (heel uitgebreid trouwens) nog steeds puppy, puber...

-
Muk
Vaak hooguit een schorsing (tijdelijk) of een boete. Maar meer ook niet. De pups krijgen wel een stamboom als beide ouderdieren die ook hebben.Zilla schreef:Heeft het dan geen 'gevolgen' voor een fokker die aangesloten is bij de CCCN (waar een dekking pas met 20 maanden mag) als een teef met 1,5 al een nest heeft?LaVitaBella schreef:1,5 jaar vind ik veels te jong....
Een fokker die zo jong al fokt kan onmogelijk de teef officieel hebben laten röntgenen, en bij een groot ras vind ik dat wel een must. Daarnaast is deze teef ook nog niet volwassen. Maar ja, geld speelt in de fokwereld een grote rol, dus dat zal hier ook wel het geval zijn. De wintersportvakantie is weer mooi verdiend zo. Jammer dat dit ten koste moet gaan van de hond. Bij zo'n fokker zal ik nooit een pup kopen.
-
Muk
Dan ben ik wel benieuwd naar de reden die zij geven om hun teef zo jong te laten dekken.Mit schreef:Ik was ook wel geschrokken toen ik dus inderdaad ging zoeken naar de regels van de CCCN. Het is echt een hele leuke hond maar wel nog een pubertje. Ik vind het heel erg jammer want ze hebben prachtige en leuke honden en de mensen zelf zijn ook enig.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Ik heb ooit een newf-teef op 22 maanden laten dekken maar dat heb ik toen gedaan omdat ik een andere teef uit Engeland in huis had die doormiddel van KI geïnsemineerd zou gaan worden( en dat mocht niet in GB omdat de reu nog niet lang genoeg was overleden) en waarvan minimaal 5 pups tot 9 maanden bij ons zouden verblijven en ik in die periode liever geen nest had in verband met de opvoeding van deze pups......Dus toen de betreffende dame iets eerder loops werd dan gepland is zij toch gedekt om niet met een nest pups te zitten als ik ook pups/pubers moest opvoeden. Uiteindelijk is het met die andere teef helaas niet gelukt maar dat weet je nooit van te voren natuurlijk.
Sandra

- Mit
- Zeer actief
Ik ben later pas gaan zoeken naar de regels van de CCCN, omdat er iets niet overeen kwam. Ik ga verder geen kwaad spreken van deze fokker, daar ik de mensen aardig vond en ik er toch pas achteraf achter kwam. Onze pup ging om andere redenen niet door en nouja, ik hou ook wel van het netjes aan de regels houden dus dat is wellicht maar beter.Muk schreef:Dan ben ik wel benieuwd naar de reden die zij geven om hun teef zo jong te laten dekken.Mit schreef:Ik was ook wel geschrokken toen ik dus inderdaad ging zoeken naar de regels van de CCCN. Het is echt een hele leuke hond maar wel nog een pubertje. Ik vind het heel erg jammer want ze hebben prachtige en leuke honden en de mensen zelf zijn ook enig.