BorderBlue schreef:Daar heb ik het helemaal niet over, ik heb het over de wandeling waar jullie beiden niet bij waren dat Blue werd gegrepen door een Collie. Blue heeft nog NOOIT een hond gegrepen. Hij gromt niet naar andere honden, hij snauwt niet af, helemaal niks! Maar volgens jullie heb ik een 'valse' hond.. als jullie dat denken. Een bijna altijd los lopende hond is zeker niet vals, anders liet ik hem zeker niet vals. Ik liet Blue toen aan de lijn zitten omdat die Collie hem dus elke keer te pakken had, dan laat ik Blue liever los, dan dat ik steeds in de gaten moet houden of die Collie weer achter Blue aan zit. Volgende keer zou ik gezellig mijn hele lieve kleine dominante Jack Russeltje met angstagressie wel meenemen.. want mijn Border Collie is te vals om los in een groep te lopen.. hahahahaa.
Dus als ik het goed begrijp, had die collie die tussen alle honden losliep zonder reden het alleen op jou hond gemunt..

kwam daarna mijn hond tegen waarbij hij ws hetzelfde gedrag vertoonde.. En verdorrie gebeurde dit weer met mijn irritante corrigerende hond, die daarna gewoon los om jou hond heen kon lopen... Maar zodra jij de hond ruimte gaf (hond ziet kans zich op te dringen/domineren) gaat het mis

terwijl die twee grijpende loslopende honden elkaar wel kunnen verdragen/negeren...
Nooit aan gedacht wat jou eigen opdringerige/dominerende/fixerende (ik zeg nergens vals in mijn verhaal) hond in dit verhaal uitlokt op die dag? En dit aan de lijn versterkt (wordt nergens gecorrigeerd door de baas die dit wel enigszins moet kunnen zien).. Dat jij met jou uitlaatronde geen honden tegen komt die dit gedrag niet accepteerd van hem, zegt niets over wat er op die dag 2 keer door verschillende honden die daar verder gewoon los konden lopen was voorgevallen...
Ohja en even voor de duidelijkheid dat het nu MIJN (corrigerende) hond betreft waarmee je weer (los) een wandeling wilt maken.. Dat is voor als je het even was vergeten allemaal om gaat

Ik zei niet dat het weer fout 'hoeft' te gaan, maar wel dat het fijn zou zijn, zoals ik hem daar toen zag. Dat hij wel los mee zou kunnen lopen

maar als je zo'n plaat voor je kop hebt als het kritisch over je eigen hond gaat... Tsja schiet mij dan maar lek..
edit: moet niet met mijn telefoon posten, waarmee ik niet kan lezen wat ik type