Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede rassen en slechte rassen
Moderator: moderatorteam
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goede rassen en slechte rassen
Ik kwam deze site tegen
En ik vind het in grote lijnen best wel kloppen, alleen begrijp ik niet helemaal wat de Dober doet bij de goede rassen. Wat vinden jullie?
En ik vind het in grote lijnen best wel kloppen, alleen begrijp ik niet helemaal wat de Dober doet bij de goede rassen. Wat vinden jullie?
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Goede rassen en slechte rassen
Het is een persoonlijke lijst van een hondentrainer en hij vind de dober blijkbaar leuk genoeg om in het 'goede' lijstje te zetten.Denise. schreef:Ik kwam deze site tegen
Ik vind de lijst voor mijzelf wel redelijk representatief maar ik vind de uitleg erbij nogal vreemd, soms
-
Supernova
- Zeer actief
Dat van de Dober vind ik ook wat vreemd. En de uitleg inderdaad ook. Bijvoorbeeld dat Akita's een hele lage bijtdrempel hebben als ze iets gevraagd worden of dat Aussies erg agressief zijnsTefaniA schreef:Het is een persoonlijke lijst van een hondentrainer en hij vind de dober blijkbaar leuk genoeg om in het 'goede' lijstje te zetten.Denise. schreef:Ik kwam deze site tegen
Ik vind de lijst voor mijzelf wel redelijk representatief maar ik vind de uitleg erbij nogal vreemd, soms
- dagmar88
- Zeer actief
Verbaas me trouwens dat de pit/staff er niet op staat.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik ben het niet helemaal eens met de boxer en de border collie bij de 'goede' rassen, doberman wel, tenminste ik ken alleen dobermans die lief en zelfs wat verlegen zijn. Maar boxers, kun je best problemen mee krijgen denk ik. En collies ook als je ze niet genoeg te doen geeft. O dat staat er ook, zie ik. Waarom staat er onderaan dan dat een collie een 'nightmare breed' is?
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Nou ja. Hm. Het lijstje op zich vind ik niet heel verkeerd. Al snap ik de Dobermann ook niet helemaal. DH's zijn veel makkelijker te trainen dan een Dobermann volgens mij
Het waarom vind ik echter veelal kul. Erg kort door de bocht.
Het waarom vind ik echter veelal kul. Erg kort door de bocht.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik snap niet zo goed waarom de collie zowel bij de goede rassen als bij de nachtmerrie rassen staat 
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Het zijn twee verschillende mensen die dat vinden over de collie, lees maar goed.
Is een beetje een bij een geraapt zooitje en vanuit het engels vertaald natuurlijk...
Verder in grote lijnen wel eens met de makkelijkere en 'moeilijkere' rassen.
Is een beetje een bij een geraapt zooitje en vanuit het engels vertaald natuurlijk...
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik vind Slechte / Goede rassen een beetje raar betiteld.Echo schreef:Het zijn twee verschillende mensen die dat vinden over de collie, lees maar goed.
makkelijker/moeilijker idd een stuk beter.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
De ene is een Schotse Collie en de ander een Border ColliePriscill@ schreef:Ik snap niet zo goed waarom de collie zowel bij de goede rassen als bij de nachtmerrie rassen staat
En inderdaad de mening van twee verschillende mensen.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Oh ja ik zie het 
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik kan me ook wel in het lijstje vinden. Vooral als je bedenkt dat het vanuit het oogpunt voor een doorsnee huisgezin is geschreven.
De 'slechte' rassen zijn alleen maar hele leuke honden in de handen van deskundige hondenbezitters. Niet in de handen van mensen die een hond willen die onderdeel van een gezin uitmaakt en waar diezelfde hond vaak genoegen moet nemen met 3x per dag een rondje van een half uur bij mensen die geen fluit verstand hebben van honden en hondengedrag.
De 'slechte' rassen zijn alleen maar hele leuke honden in de handen van deskundige hondenbezitters. Niet in de handen van mensen die een hond willen die onderdeel van een gezin uitmaakt en waar diezelfde hond vaak genoegen moet nemen met 3x per dag een rondje van een half uur bij mensen die geen fluit verstand hebben van honden en hondengedrag.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
*gaat Elmo maar herplaatsen*
7. Dalmatiër
Ross zou graag hebben gezien dat Hollywood Lassie nieuw leven had ingeblazen in plaats van de 101 Dalmatiërs. Honden van dit ras hebben volgens hem onafhankelijke, grillige en onvoorspelbare karakters. Ze zijn vriendelijk als pup, maar te veel honden ontwikkelen volgens hem agressieproblemen als ze volwassen zijn.
7. Dalmatiër
Ross zou graag hebben gezien dat Hollywood Lassie nieuw leven had ingeblazen in plaats van de 101 Dalmatiërs. Honden van dit ras hebben volgens hem onafhankelijke, grillige en onvoorspelbare karakters. Ze zijn vriendelijk als pup, maar te veel honden ontwikkelen volgens hem agressieproblemen als ze volwassen zijn.
- kipo
- Zeer actief
8. Duitse Herder
Het ras dat er ieder jaar in slaagt om de meeste hondenbeten in Amerika op zijn naam te zetten. De Duitse Herder heeft een extreem bewakingsinstinct en is daardoor in potentie een gevaarlijke hond, vindt Ross. Ongetwijfeld een prima politiehond maar een slechte huishond. Duitse Herders hebben volgens Ross nogal eens de neiging om kleine honden aan te vallen. Toen hij in een dierenartsenpraktijk werkte zag hij heel wat hondjes binnengebracht worden die door een Duitse Herder waren aangevallen of zelfs gedood. De Duitse Herder is trouwens het minst favoriete ras van Barbara McKinney. Zij meent dat Duitse Herders altijd moeilijkheden zoeken, en heeft het gevoel dat ze dit ras nooit helemaal kan vertrouwen.
kon een tekst van mijn schoonfamilie zijn, alleen moet je kleine hondjes dan door mensen vervangen
Het ras dat er ieder jaar in slaagt om de meeste hondenbeten in Amerika op zijn naam te zetten. De Duitse Herder heeft een extreem bewakingsinstinct en is daardoor in potentie een gevaarlijke hond, vindt Ross. Ongetwijfeld een prima politiehond maar een slechte huishond. Duitse Herders hebben volgens Ross nogal eens de neiging om kleine honden aan te vallen. Toen hij in een dierenartsenpraktijk werkte zag hij heel wat hondjes binnengebracht worden die door een Duitse Herder waren aangevallen of zelfs gedood. De Duitse Herder is trouwens het minst favoriete ras van Barbara McKinney. Zij meent dat Duitse Herders altijd moeilijkheden zoeken, en heeft het gevoel dat ze dit ras nooit helemaal kan vertrouwen.
kon een tekst van mijn schoonfamilie zijn, alleen moet je kleine hondjes dan door mensen vervangen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ken een paar Dobers en ken een man die ze fokt, maar ken geen enkele niet leuke Dobermann. Waren wel teven overiges, maar werd daar echt onder gelikt en kwam niet meer van de bank af. 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind die omschrijvingen zo lachwekkend dat ik meteen die hele man niet meer serieus neem 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
3. Beagle
Ross is dol op de Beagle, volgens hem een beslist niet domme geweldige huishond. Het enige nadeel van de Beagle is zijn neus, die gaat hij te pas en onpas achterna en brengt hem in de problemen. Belangrijk: voed dit ras van pup af aan goed op.
Beslist niet domme geweldige huishond.. Terwijl hij onderaan (jaja, wel ander persoon, maar toch apart) in het lijstje domste hondenrassen staat? Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze beagles dom vonden/beagles dom zijn, eerder altijd dat ze zo slim zijn.. Maargoed.
Dat laatste is natuurlijk een algemeenheid, welk ras moet je niet van pups af aan goed opvoeden?
Ross is dol op de Beagle, volgens hem een beslist niet domme geweldige huishond. Het enige nadeel van de Beagle is zijn neus, die gaat hij te pas en onpas achterna en brengt hem in de problemen. Belangrijk: voed dit ras van pup af aan goed op.
Beslist niet domme geweldige huishond.. Terwijl hij onderaan (jaja, wel ander persoon, maar toch apart) in het lijstje domste hondenrassen staat? Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze beagles dom vonden/beagles dom zijn, eerder altijd dat ze zo slim zijn.. Maargoed.
Dat laatste is natuurlijk een algemeenheid, welk ras moet je niet van pups af aan goed opvoeden?

- kipo
- Zeer actief
Stanley Coren (van het laatste lijstje, over slimme en domme honden) schrijft in zijn boek erbij, dat hij in dit geval met intelligentie bedoeld welke rassen er makkelijk dingen leren van ons en dat honden die dat niet doen, niet per definitie dom zijn.
Overigens, in grote lijnen ben ik het er wel mee eens, dat de "goede rassen" in het algemeen wat makkelijker in de omgang zijn en minder snel ontsporen dan de "slechte rassen"
Overigens, in grote lijnen ben ik het er wel mee eens, dat de "goede rassen" in het algemeen wat makkelijker in de omgang zijn en minder snel ontsporen dan de "slechte rassen"
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat dom en slimme lijstje kan ik me altijd zo ontzettend aan ergeren, alsof inteliigentie is af te meten aan hoe snel een hond een commando leert. Alsof dat zaligmakend is. 
Gr. Aniek

-
Supernova
- Zeer actief
Precieslieke schreef:Ik kan me ook wel in het lijstje vinden. Vooral als je bedenkt dat het vanuit het oogpunt voor een doorsnee huisgezin is geschreven.
Ik heb wat betreft het kleine hondjes lastig vallen wel precies diezelfde ervaring als de meneer die dit schrijft. De Duitsers die ik ken en tegenkom (op 1 na) gaan allemaal achter kleine hondjes aan als ze de kans krijgen. En vaak vinden de bazen dat wel grappig, of hebben ze totaal niet door dat het kleine hondje dat niet erg leuk vindt.kipo schreef:8. Duitse Herder
-
Angelique.
2. Siberische Husky
Erg mooi, lief en aanhankelijk maar ook extreem moeilijk te trainen. Dit ras accepteert volgens Ross moeilijk leiding van mensen. Ze zijn erg bijterig, zelfs al als erg jonge pup.
en die moet ik serieus nemen ?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Goede rassen:
2. Labrador Retriever
Ras dat druk kan zijn als pup maar meestal verandert in een prettige, rustige volwassen hond. Veel bereidheid om te trainen met de baas, maar minder dan de Golden dat heeft. Veel Labradors, constateert Ross, hebben een hoge pijngrens.
3. Beagle
5. Dobermann
De meeste Dobermanns zijn volgens Ross 'sweethearts': intelligent en gemakkelijke te trainen. Zijn waakhondenuiterlijk mag afschrikken, van binnen kan dit ras een geweldige 'marshmallow' zijn. De Dober heeft veel waakinstinct maar Ross raadt de huishondeneigenaar beslist af om dit instinct door training verder te ontwikkelen.
6. Sheltie
Intelligent en heel goed te trainen. De Sheltie kan echter kefferig zijn. Leer dit ras als pup al op commando stil te zijn. Pups van dit ras beschikken over erg veel energie.
8. Boxer
Intelligent, gevoelig en over het algemeen goed trainbaar. Soms echter extreem energiek en onhandelbaar. Ross onderscheidt twee types: rustige en drukke Boxers. Veel honden van dit ras hebben een hoge pijngrens. Bijten en tegen mensen opspringen van jongs af aan voorkomen.
Als dit makkelijke rassen zouden moeten voorstellen ben ik het er alvast niet mee eens. Het ras die het meeste los slaat in een losloopgebied is de labrador. Beagles lopen hier voornamelijk aan de lijn omdat ze weglopen, vreten vanalles op zodat ze bij de dierenarts belanden en kunnen flink patsen. Dobermanns kunnen ook flink uitvallen naar honden en mensen. Shelties kunnen vreselijk instabiele keffers en sneppers worden. En boxers zijn agressie ook niet vreemd, en dan hou ik die lompigheid maar even buiten beschouwing.
Het lijkt mij handiger om mensen te begeleiden met training, dan kun je van de meeste gangbare rassen een fijne huishond maken. Ik vind dit soort lijstjes werkelijk nergens op slaan. De inhoud al helemaal niet.
2. Labrador Retriever
Ras dat druk kan zijn als pup maar meestal verandert in een prettige, rustige volwassen hond. Veel bereidheid om te trainen met de baas, maar minder dan de Golden dat heeft. Veel Labradors, constateert Ross, hebben een hoge pijngrens.
3. Beagle
5. Dobermann
De meeste Dobermanns zijn volgens Ross 'sweethearts': intelligent en gemakkelijke te trainen. Zijn waakhondenuiterlijk mag afschrikken, van binnen kan dit ras een geweldige 'marshmallow' zijn. De Dober heeft veel waakinstinct maar Ross raadt de huishondeneigenaar beslist af om dit instinct door training verder te ontwikkelen.
6. Sheltie
Intelligent en heel goed te trainen. De Sheltie kan echter kefferig zijn. Leer dit ras als pup al op commando stil te zijn. Pups van dit ras beschikken over erg veel energie.
8. Boxer
Intelligent, gevoelig en over het algemeen goed trainbaar. Soms echter extreem energiek en onhandelbaar. Ross onderscheidt twee types: rustige en drukke Boxers. Veel honden van dit ras hebben een hoge pijngrens. Bijten en tegen mensen opspringen van jongs af aan voorkomen.
Als dit makkelijke rassen zouden moeten voorstellen ben ik het er alvast niet mee eens. Het ras die het meeste los slaat in een losloopgebied is de labrador. Beagles lopen hier voornamelijk aan de lijn omdat ze weglopen, vreten vanalles op zodat ze bij de dierenarts belanden en kunnen flink patsen. Dobermanns kunnen ook flink uitvallen naar honden en mensen. Shelties kunnen vreselijk instabiele keffers en sneppers worden. En boxers zijn agressie ook niet vreemd, en dan hou ik die lompigheid maar even buiten beschouwing.
Het lijkt mij handiger om mensen te begeleiden met training, dan kun je van de meeste gangbare rassen een fijne huishond maken. Ik vind dit soort lijstjes werkelijk nergens op slaan. De inhoud al helemaal niet.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind het wel ergens op slaan
Ik zie de meeste mensen in ieder geval liever met een beagle of golden lopen dan met een akita, rottweiler of duitse herder. De beschrijvingen zijn voor een groot deel prut, maar de rassen zelf kloppen in grote lijnen wel.
- kipo
- Zeer actief
Bij ons zie je geregeld een klein hondje achter een dh aangaan en soms ook andersom en idd moeten we daar erg om lachenDenise. schreef: Ik heb wat betreft het kleine hondjes lastig vallen wel precies diezelfde ervaring als de meneer die dit schrijft. De Duitsers die ik ken en tegenkom (op 1 na) gaan allemaal achter kleine hondjes aan als ze de kans krijgen. En vaak vinden de bazen dat wel grappig, of hebben ze totaal niet door dat het kleine hondje dat niet erg leuk vindt.
maar dat mag alleen onder elkaar, vreemde kleine hondjes dienen met rust gelaten te worden
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Er zitten een paar waarheden in die beschrijvingen, maar een groot gedeelte kan ik niet serieus nemen.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
de Jack Russel staat bij de slechte rassen.
oke, het blijft een terrier, maar toch ?
in de rest kan ik me in grote lijnen wel in vinden
oke, het blijft een terrier, maar toch ?
in de rest kan ik me in grote lijnen wel in vinden
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik vind er enkele logische dingen instaan, zoals de Golden Retriever, maar het meeste vind ik nergens op slaan. Bijvoorbeeld dat de Corgi weinig ontvankelijk is voor trainen snap ik echt niet
Ik heb juist een hele andere ervaring met het ras, ze vinden het geweldig om voor je te werken en met je te trainen... En ze zijn dol op bijten, dus pas maar op 
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Beagles zijn idd niet dom, ik heb een kruising beagle gehad, en heb bij een beagleforum gezeten, ze zijn echt wel slim hoor.....Hilde schreef: Beslist niet domme geweldige huishond.. Terwijl hij onderaan (jaja, wel ander persoon, maar toch apart) in het lijstje domste hondenrassen staat? Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze beagles dom vonden/beagles dom zijn, eerder altijd dat ze zo slim zijn.. Maargoed
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- mastiff
- Actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff, kruising terrier friese stabij
- Contacteer:
mastiff staat ook dat ie dom is terwijl op de meeste sites staat dat ze bovengemiddeld intelligent zijn.
- mastiff
- Actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff, kruising terrier friese stabij
- Contacteer: