Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk hondenras? tips?
Moderator: moderatorteam
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
welk hondenras? tips?
Ik wil mogelijk misschien in de toekomst iets op gaan zetten dat ik aan jongeren/kinderen met een licht verstande beperking, een psychiatrische stoornis, sociaal emotionele problematiek en/of gedragsproblemen therapie kan geven met inzet van een hond. Het hond dus als middel inzetten om aan bepaalde individuele leerdoelen van het kind te gaan werken.
ik heb zelf al een aantal jaren ervaring in de LVG sector en jeugdpsychiatrie en met trainen van honden (dus ook ervaring in het gedrag van een hond)
Welk hondenras hier geschikt voor zijn?
ik heb zelf al een aantal jaren ervaring in de LVG sector en jeugdpsychiatrie en met trainen van honden (dus ook ervaring in het gedrag van een hond)
Welk hondenras hier geschikt voor zijn?
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- djee01
- Zeer actief
Re: welk hondenras? tips?
ja dat had ik zelf ook al bedacht alleen hebben die niet zo mijn persoonlijke voorkeur
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Poedel!!!
Ook handig die kunnen met de meeste allergische mensen ook samen.
Zeer veelzijdige honden. Niet elke kan natuurlijk als therapiehond worden gebruikt maar dat krijg je met elk hondenras.
Ik zou wel voor een middelmaat gaan als je met kinderen werkt. Veel kinderen zijn bang voor 'grote' honden.
Ook handig die kunnen met de meeste allergische mensen ook samen.
Zeer veelzijdige honden. Niet elke kan natuurlijk als therapiehond worden gebruikt maar dat krijg je met elk hondenras.
Ik zou wel voor een middelmaat gaan als je met kinderen werkt. Veel kinderen zijn bang voor 'grote' honden.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat moet de hond precies gaan doen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Volgens mij wordt er voor therapiehonden speciaal geselecteerd uit een nest pups. Welk hondje daar voor geschikt is.
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met diverse fokkers en hen heel veel vragen stellen
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met diverse fokkers en hen heel veel vragen stellen
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik denk dat heel rassen geschikt kunnen zijn. Ik heb de topdog opleiding gedaan en daarvoor worden de meest uiteenlopende rassen gebruikt met de sessies.
Het belangrijkste is dat de hond geen agressie in zich heeft zitten en ook wil werken voor een ander.
Ik zou gaan voor een hond waar je zelf op valt, in de eerste plaats moet de hond gewoon huishond zijn en daarnaast therapiehond. De hond kan maar een beperkt aantal uur per week werken en voor de rest moet jij ermee samen leven.
Het belangrijkste is dat de hond geen agressie in zich heeft zitten en ook wil werken voor een ander.
Ik zou gaan voor een hond waar je zelf op valt, in de eerste plaats moet de hond gewoon huishond zijn en daarnaast therapiehond. De hond kan maar een beperkt aantal uur per week werken en voor de rest moet jij ermee samen leven.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ik zou iig niet voor een zwarte hond kiezen, veel kinderen vinden dat eng. Als een golden retriever je voorkeur niet heeft lijkt een labrador mij ook heel geschikt.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- djee01
- Zeer actief
zoals welke hondenrassen? Ik wil inderdaad ook een hond waar ik zelf helemaal dol op ben en heb de juiste match nog niet kunnen vindenkiki78 schreef:Ik denk dat heel rassen geschikt kunnen zijn. Ik heb de topdog opleiding gedaan en daarvoor worden de meest uiteenlopende rassen gebruikt met de sessies.
-
29996D
Een korthaar collie!
Die zijn heel erg gevoelig en gék op kinderen.
En prima trainbaar.
Ze worden hier ook heel veel ingezet als therapiehond.
Die zijn heel erg gevoelig en gék op kinderen.
En prima trainbaar.
Ze worden hier ook heel veel ingezet als therapiehond.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
heb je even? Spaanse waterhond, labradoedel, labrador, kruising herder, kruising bouvier, bullterrier, kruising rottweiler, sint bernard, kruising podenco, galgo, witte herder, kruising aussie, schapendoes, schafpudel.djee01 schreef:zoals welke hondenrassen? Ik wil inderdaad ook een hond waar ik zelf helemaal dol op ben en heb de juiste match nog niet kunnen vindenkiki78 schreef:Ik denk dat heel rassen geschikt kunnen zijn. Ik heb de topdog opleiding gedaan en daarvoor worden de meest uiteenlopende rassen gebruikt met de sessies.