Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckels

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Teckels

Ongelezen bericht door Supernova »

MJ schreef:Teckels zijn geweldig !
Boris, mijn eerste echte eigen hondje. Gekocht toen ik op kamers ging.
Langharig teckeltje.
Bassie kwam een paar jaar later, kruising teckel. 8 pootjes op 1 buik.
Boris is helaas maar 10 geworden. Bassie is in 2008 overleden. Bijna 14.
Wereldhondjes.... :I:

Bassie staat ook nog steeds op de site van Githa....kijk !
http://www.githavaneeuwen.nl/index.php? ... portretten
onderaan middelste fotootje aanklikken. Bassie met de slak. :I:
Haha wat leuk zo met die slak! :mrgreen: Ik zie dat Nova er ook tussen staat :lol1:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Nanna schreef:Afbeelding
Dat is precies Mick!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

MJ schreef: Bassie is in 2008 overleden. Bijna 14.
Ach ja, Bassie :I: :I:
Wat was hij lekker eigenwijs op Roggebotzand :mrgreen:

Onze Mondriaan is in 2006 overleden, net voordat ik hier lid werd.
Hij is maar 9 geworden :(

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

hondje van mijn opa en oma

Afbeelding

Sendy blafde nooit.
Toen ik een keer met mijn opa naar boven ging om te biljarten. Sendy was beneden met mijn oma.
Sendy voelde iets dat mijn opa iets van plan was, dus zolang wij boven waren, blafde de hond.
Mijn oma was half doof en riep mij weer naar beneden en gelijk hond stil.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Teckels :I: :I: :I:

De kort en ruwharen zijn leuk vind ik, maar de langharen :mann:

Zodra het kan, komt er hier weer een langhaar :lol1:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Fafo schreef:
Hailfall schreef:Waarom niet? Ze zijn juist zo leuk :D
(en hussels ook, vooral mijn hussel :D)
Ja sorry.. Ik vind het vaak kleine hondjes met een té grote bek..
Jij bent gewoon bang dat het kleine hondje jou overbluft met zijn grote bek :pffff: :F:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Drazic schreef:
Fafo schreef:
Jij bent gewoon bang dat het kleine hondje jou overbluft met zijn grote bek :pffff: :F:
Meer dat Fodor ze opeet :Q:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind ze ook leuk ,twee keer een in opvang gehad , Sunny een ruwhaarteefje en Moosje een langhaar black en tankereltje.
Sunny was wel een echte bitch maar Moosje is leuk met een hoofdletter.
Sunny heb ik geen digifoto's van ,is al jaren terug maar van Moosje wel.
Hier toen hij er was ,hij viel met zijn neus in de boter want ik ging op vakantie toen hij in opvang was dus ging hij mee :D

Hier met Beau

Afbeelding

Fila's die op hem loeren als dat maar goed gaat :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar Moosje was niet voor een kleintje vervaard.

Afbeelding

Zelfs de kat pakte hij in

Afbeelding

Hij was trouwens zo onder de panne :ok:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Fafo schreef:

Vond ik ook altijd, totdat ik erachter kwam dat dat 9 van de 10 keer onopgevoede hussels zijn.
Opvoeden doet wonderen ben ik achter gekomen :cool2:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik ben gek op de ruwharige teckel :I:
Afbeelding
beetje zo een type, lekker met ruwe haren
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb nu ook een langhaartje tussen de herders en ik vind hem helemaal geweldig :E:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik was pas mee op een wandeling van het dashondjesforum en wat was dat leuk zeg! En ze vertelden dat qua eigenwijsheid het reuze meeviel vergeleken met beagles, dus dat moet nog gaan, haha. Misschien, ooit, later, als ik echt een klein hondje wil, een teckel. Maar dan wel een met het karaktertje van Jules van Inge :mann:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

alm@ schreef:Ik heb nu ook een langhaartje tussen de herders en ik vind hem helemaal geweldig :E:

Nou dat is hij ook zeker :D
Ariane
Erelid

Wat een leuke foto's, Tineke!
Wij hebben ook ooit eens een black and tan teckeltje gehad en die heette geen Moosje maar Roosje :mrgreen:

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

duitse herder schreef:Ik ben gek op de ruwharige teckel :I:
Afbeelding
beetje zo een type, lekker met ruwe haren
dit is wel een mooierd zeg!
Pool
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pool »

Afbeelding

Och teckeltjes, de grootste kindervrienden die ik tot nu toe heb gehad. Heb er twee en beiden zijn hier komen wonen na een intensief showleven enhebben een aantal nestjes gehad. Ze zijn werkelijk verknocht aan en adoreren mijn dochtertje. De kleinste(rode)Fiene is werkelijk idolaat van haar. Floor is de liefste hond die ik ooit heb gehad(ben 44 jaar en heb heel veel honden gehad). Fiene is daarentegen wel stronteigenwijs.......en dan bedoel ik echt eigenwijs. Dit is een hondje dat voor de duvel niet bang is en lijdt aan grootmoedswaanzin. Floor houdt de boel in evenwicht, zij is absoluut niet eigenwijs. Beiden zijn knuffels tot en met. Fiene slaapt het liefst in mijn hals en Floor ligt languit op schoot. Ook zijn ze heel makkelijk, kunnen overal mee naartoe en vinden alles prima, zolang ze maar bij mij en mijn dochtertje zijn. Gaan graag mee op lange wandelingen maar kunnen ook prima een dagje zich vermaken in de tuin. Kortom voor mij de ideale hond. Zijn best wat herplaatsers omdat het wel karakterhondjes zijn. De ruwharen hebben vaak(niet altijd)een sterk ontwikkeld jachtinstinct en kunnen niet los. Mijn hondjes lopen altijd los. Floor vermoordt wel de muizen die in huis komen en dat vind ik geen probleem.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Mijn ruwhaar teckel Sam was ook zo'n lieverd. Er zat werkelijk geen kwaad in het beestje, alles kon ik met hem doen. Hij zat altijd en overal op schoot en sliep in bed :lol1: Een beetje verwend was hij wel haha, en blaffen kon hij ook heel goed :wink: Helaas maar 9 jaar geworden, op de foto nog niets aan de hand en genietend van het zonnetje, een week voor zijn dood...

Afbeelding

Ik vind de ruwhaar het leukst, maar het jachtinstinct staat mij tegen. Sam kon ook niet goed los en liep vaker aan de flex tijdens wandelingen dan los. Als hij iets zag gingen zijn oren dicht en hoorde hij niets meer. Zo'n zilvertijger langhaartje vind ik ook wel erg schattig!
alm@
moderator

Pool schreef: Fiene is daarentegen wel stronteigenwijs.......en dan bedoel ik echt eigenwijs. Dit is een hondje dat voor de duvel niet bang is en lijdt aan grootmoedswaanzin.
Raffie begint zich ook zo te ontwikkelen. Maar hij heeft natuurlijk een herderachterban :mrgreen: de tijd zal het uitwijzen hoe hij werkelijk is. Hij heeft al een paard weggejaagd :pffff: een verdachte meneer met een hengel :pffff: en stierde onvervaard op de pakjesbezorger af, zo :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Ariane
Erelid

alm@ schreef:Hij heeft al een paard weggejaagd :pffff: een verdachte meneer met een hengel :pffff: en stierde onvervaard op de pakjesbezorger af, zo :pffff: :mrgreen:
Haha! Hij wil jou natuurlijk beschermen, zo is hij wel.
Een echte heer :pffff:

Pool
Zeer actief

alm@ schreef:
Pool schreef: Fiene is daarentegen wel stronteigenwijs.......en dan bedoel ik echt eigenwijs. Dit is een hondje dat voor de duvel niet bang is en lijdt aan grootmoedswaanzin.
Raffie begint zich ook zo te ontwikkelen. Maar hij heeft natuurlijk een herderachterban :mrgreen: de tijd zal het uitwijzen hoe hij werkelijk is. Hij heeft al een paard weggejaagd :pffff: een verdachte meneer met een hengel :pffff: en stierde onvervaard op de pakjesbezorger af, zo :pffff: :mrgreen:

Ja...zo gaat dat. Onlangs was mijn dochtertje jarig en waren er heel veel kinderen, waaronder ook kruipende babies......die twee vonden het prachtig. Fiene adoreert kinderen echt en Floor vindt het heerlijk om gekroeld te worden. Maar laat er nou niet een volwassen man hier voor de deur staan. Vorige week met Sint kwam een vriend even heel hard bonzen op de deur, zou een zak met cadeautjes binnen zetten, pepernoten gooien en als de wiedeweerga er weer vandoor gaan. Op het moment dat er gebonst werd.....was ik al te laat, ik kon Fiene net niet in haar kladden grijpen.....maar ik kon ook niet naar de hal toe want dan zou ik verraden dat Piet geen Piet was maar gewoon Theo..........ik hoorde een onderdrukte vloek, zag pepernoten door de hal suizen......en hoorde de deur dicht slaan. Voorzichtig gaan kijken....je wilt toch het verhaal in stand houden. Gelukkig er stond een grote zak met cadeaus, pepernoten op de grond waar Floor en Fiene zich tegoed aan deden en er lag een zakje nog gevuld met pepernoten. Waarvan ik later begreep dat Theo de neppiet het naar Fiene had 'gegooid' want die hing in zijn kuit. Hij belde later op en zei een beetje ontdaan of ik haar de volgende keer aan een zware ketting wilde leggen.....Fiene weegt 2.9 kilo dus die zware ketting is wel verstandig. Overigens hebben we er later wel hartelijk om kunnen lachen. Maarreh met een teckel hoef je je nooit te vervelen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
alm@
moderator

Pool schreef:
alm@ schreef:

Ja...zo gaat dat. Onlangs was mijn dochtertje jarig en waren er heel veel kinderen, waaronder ook kruipende babies......die twee vonden het prachtig. Fiene adoreert kinderen echt en Floor vindt het heerlijk om gekroeld te worden. Maar laat er nou niet een volwassen man hier voor de deur staan. Vorige week met Sint kwam een vriend even heel hard bonzen op de deur, zou een zak met cadeautjes binnen zetten, pepernoten gooien en als de wiedeweerga er weer vandoor gaan. Op het moment dat er gebonst werd.....was ik al te laat, ik kon Fiene net niet in haar kladden grijpen.....maar ik kon ook niet naar de hal toe want dan zou ik verraden dat Piet geen Piet was maar gewoon Theo..........ik hoorde een onderdrukte vloek, zag pepernoten door de hal suizen......en hoorde de deur dicht slaan. Voorzichtig gaan kijken....je wilt toch het verhaal in stand houden. Gelukkig er stond een grote zak met cadeaus, pepernoten op de grond waar Floor en Fiene zich tegoed aan deden en er lag een zakje nog gevuld met pepernoten. Waarvan ik later begreep dat Theo de neppiet het naar Fiene had 'gegooid' want die hing in zijn kuit. Hij belde later op en zei een beetje ontdaan of ik haar de volgende keer aan een zware ketting wilde leggen.....Fiene weegt 2.9 kilo dus die zware ketting is wel verstandig. Overigens hebben we er later wel hartelijk om kunnen lachen. Maarreh met een teckel hoef je je nooit te vervelen.
Ik zie het helemaal voor me, geweldig :LOL: :LOL: ik merk wel dat mensen nogal schamper naar een teckeltje kijken maar dan kunnen ze behoorlijk bedrogen uitkomen :mrgreen:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

*Charlotte schreef: Ik vind de ruwhaar het leukst, maar het jachtinstinct staat mij tegen. Sam kon ook niet goed los en liep vaker aan de flex tijdens wandelingen dan los. Als hij iets zag gingen zijn oren dicht en hoorde hij niets meer.
mijn vorige had ook een klein jachtinstinctje. met haar kon ik niet naar het bos als ik daarna nog moest werken, want dan kwam ik geheid te laat :oohja: ze kwam wel altijd terug, en ik wist ook eigenlijk altijd wel waar ze was. ik hoorde haar jachtroep en zag in de verte de struiken onnatuurlijk bewegen, of vogels verschrikt opvliegen :mrgreen:

de tekkel die ik nu heb heeft geen jachtinstinct, loopt altijd los en is supergehoorzaam. ze loopt natuurlijk wel haar eigen wandeling, want het blijft een tekkel :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
alm@
moderator

Ariane schreef:
alm@ schreef:Hij heeft al een paard weggejaagd :pffff: een verdachte meneer met een hengel :pffff: en stierde onvervaard op de pakjesbezorger af, zo :pffff: :mrgreen:
Nog even en ik heb die herders niet meer nodig :mrgreen:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik wil ook een teckel. Een ruwhaar of korthaar. :pffff:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hier mijn hart ook verloren aan de teckels..
Afbeelding hier moet je toch van houden ?
Afbeelding hier de teckelroedel..
Afbeelding in voor elk feestje...
Afbeelding geen watjes
Afbeelding grote mond klein hart..
Afbeelding

Afbeelding
ik heb ruwharen en een gladharige gehad.. alle vier totaal verschillend van karakter.. Ik was gek op de ruwharige teckels... maar sinds ik Zsa zsa de gladharige als herplaatser kreeg heb ik ook aan haar mijn hart totaal verloren...dus of mijn volgende teckel weer een ruwhaar wordt weet ik nog niet...
het is nooit saai met een teckel, ze verbazen je dagelijks. ontroeren je. en geven je heel veel .. gouden honden vind ik het..

Afbeelding engeltjes zijn het !! :I:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

mariabel schreef: Afbeelding
wat schattig :I:
ik vind de korthaar ook heel leuk, zo'n lekkere stevige gestopte worst!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pool
Zeer actief

Door Zsa Zsa van Mariabel wil ik ook wel een korthaar. Dat was gewoon een diva waar je U tegen zei. Zo'n bijzonder hondje!!
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Ariane
Erelid

alm@ schreef:
Ariane schreef:
:lol1: :lol1:

@Pool: wat heb je een leuk onderschrift :ok:

Pool
Zeer actief

Ariane schreef:
alm@ schreef:
Ariane schreef:
:lol1: :lol1:

@Pool: wat heb je een leuk onderschrift :ok:
`
:J: Dank je wel!
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Laatst gewijzigd door teckeltoos op 12 dec 2011 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”