Inge O schreef:Xtine schreef:Inge O schreef:Xtine schreef:
Hij weet dat dit de norm is voor het verkrijgen van een fokgoedkeuring.
nu val ik helemaal om van verbazing

.
als het zo is dat hij dit niet weet (wat ik uit je eerdere berichten helemaal niet begreep), waarom moet het dan tóch een belgische keurmeester zijn?
Omdat zo ongeveer geen enkele keurmeester die geïnviteerd wordt om in een bepaald land te keuren minder dan een GOED zal geven.
Zij zullen haast NOOIT een "onvoldoende" geven.
Velen geven uit beleefdheid en om de mensen niet te erg te kwetsen toch nog een "goed".
Zo zouden honden met diskwalificerende fouten toch nog een fokgoedkeuring kunnen krijgen.
alsof belgische keurmeesters meer onvoldoendes zouden geven, daar geloof ik nu eens niets van.
Belgische keurmeesters gaan op buitenlands show uiteraard niet meer onvoldoendes geven dan andere keurmeesters.
Maar op Belgische show, rekening houdende met de fokgoedkeuring, zullen ze dit meer doen.
Maar,
even mijn licht opgestoken,
want ik weet uiteraard niet alles.
Het feit dat de beslissing of een hond wel of niet mag fokken enkel in de handen van Belgische keurmeesters leggen heeft ook nog een heel andere redenen.
Het gaat hier over het wel of niet fokken met honden om dan aan de puppys een
stamboom van St Hubertus te geven.
Daar zit uiteraard ook een verantwoordelijkheid aan vast.
St Hubertus is dus verantwoordelijk voor het eventuele produceren van puppies met St Hubertus stamboom.
Dus ook verantwoordelijk voor de kwaliteit van een "stamboom"
Je kan dan toch moeilijk die verantwoordelijkheid bij een buitenlands keurmeester leggen.
Eigenlijk vind ik het dus ook gewoon logisch dat wanneer de verantwoordelijkheid bij St Hubertus (België) ligt, dat die keuring dan ook door Belgische keurmeesters gebeurt.
St Hubertus kan wel verantwoordelijk zijn voor eigen daden, maar niet voor andermans daden.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.