Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maltezer van 9 jaar zwanger!
Moderator: moderatorteam
- Seth
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer, Jack Russel
- Aantal honden: 2
Maltezer van 9 jaar zwanger!
Mijn lieve maltezer is zwanger, hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik nog steeds niet precies maar het is waarschijnlijk gebeurd toen ze met mijn nichtjes is gaan wandelen toen ik op een verjaardag van mijn schoonzus was.
Lotte (zo heet ze) was al een paar keer schijnzwanger geweest dus toen ik enige tekenen zag van dracht maakte ik me geen zorgen maar toen ze aanzienlijk dikker werd ben ik met haar naar de dierenarts gegaan, dit was vanmiddag.
Nu blijkt ze dus drachtig,ze is waarschijnlijk rond de 4 of 5 weken en ze is zelf al 9 bijna 10 jaar.
De dierenarts heeft me verteld dat zolang ze nog loops worden ze in principe nog een nestje kunnen krijgen maar ik maak me ontzettend veel zorgen.
Gaat ze de bevalling wel overleven?
Heeft iemand ervaring hier mee?
Lotte (zo heet ze) was al een paar keer schijnzwanger geweest dus toen ik enige tekenen zag van dracht maakte ik me geen zorgen maar toen ze aanzienlijk dikker werd ben ik met haar naar de dierenarts gegaan, dit was vanmiddag.
Nu blijkt ze dus drachtig,ze is waarschijnlijk rond de 4 of 5 weken en ze is zelf al 9 bijna 10 jaar.
De dierenarts heeft me verteld dat zolang ze nog loops worden ze in principe nog een nestje kunnen krijgen maar ik maak me ontzettend veel zorgen.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Re: Maltezer van 9 jaar zwanger!
En je nichtjes hebben niets gezegd? Heb je niet aan ze gevraagd hoe die wandeling ging? Want een dekking is toch meestal niet in 3 seconden gebeurt. Misschien kunnen ze ook iets meer licht werpen op wie de vader dan zou kunnen zijn.Seth schreef:Mijn lieve maltezer is zwanger, hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik nog steeds niet precies maar het is waarschijnlijk gebeurd toen ze met mijn nichtjes is gaan wandelen toen ik op een verjaardag van mijn schoonzus was.
Is het het eerste nestje van dit hondje? Ik zou sowieso een goede dierenarts inseinen en paraat houden rond de tijd van de bevalling, zodat je iemand hebt om te bellen als het verkeerd gaat. En ik zou kijken of er iemand in je buurt is die je wat bij kan staan, iemand die weet wat wel en niet normaal is tijdens de voorbereiding en de bevalling zelf. Ik zelf zou al de dierenarts bellen bij een voorwee, bijvoorbeeld en daadwerkelijke problemen helemaal niet herkennen.
- Seth
- Actief
Bedankt voor je antwoord DebbieZ.
Ik heb al met mijn schoonzusje gebeld maar haar dochters zijn nu nog aan het spelen bij een vriendinnetje.
Zodra ze thuis zijn belt ze me terug, ik hoop zo ontzettend dat het een klein hondje is die er op heeft gezeten.
Dit is inderdaad het eerste nestje van mijn Lotte.
Ik heb al met mijn schoonzusje gebeld maar haar dochters zijn nu nog aan het spelen bij een vriendinnetje.
Zodra ze thuis zijn belt ze me terug, ik hoop zo ontzettend dat het een klein hondje is die er op heeft gezeten.
Dit is inderdaad het eerste nestje van mijn Lotte.

- Maltezers
- Zeer actief
Is dit haar eerste nestje??? Ik denk dat ik in dit geval de vruchtjes zou laten weg halen.Seth schreef:Mijn lieve maltezer is zwanger, hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik nog steeds niet precies maar het is waarschijnlijk gebeurd toen ze met mijn nichtjes is gaan wandelen toen ik op een verjaardag van mijn schoonzus was.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Zat ik ook aan te denken, maar kan dat nog met 4 a 5 weken?Maltezers schreef:Is dit haar eerste nestje??? Ik denk dat ik in dit geval de vruchtjes zou laten weg halen.
@Seth: hoe heeft de dierenarts gezien dat ze zwanger was, foto, echo, gevoeld? En is er dan ook bekend hoeveel pups het mogelijk zijn?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat een rotsituatie!!!!
Mensen met meer ervaring kunnen je verder helpen, ik zou het nestje denk ik niet laten komen.
Maar HOE kun je nou toch een hoogloopse teef met kindjes meegeven??
Suzanne
Mensen met meer ervaring kunnen je verder helpen, ik zou het nestje denk ik niet laten komen.
Maar HOE kun je nou toch een hoogloopse teef met kindjes meegeven??
Suzanne
- Seth
- Actief
Hij heeft een foto gemaakt en heeft het vermoeden dat er 2 of 3 pups in zitten.
Over het verwijderen van de vruchten heeft hij het niet gehad maar om heel eerlijk te zijn zou ik dat het liefst ook niet willen, of iemand moet zeggen dat het echt levensgevaarlijk voor Lotte is om de pups te laten zitten...
Over het verwijderen van de vruchten heeft hij het niet gehad maar om heel eerlijk te zijn zou ik dat het liefst ook niet willen, of iemand moet zeggen dat het echt levensgevaarlijk voor Lotte is om de pups te laten zitten...

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
pff, ik zou niet graag in je schoenen staan...nu ik had in de eerste plaats mijn loopse teef ook niet uitgeleend voor een ommetje...maar daar is het nu te laat voor, pups zijn gezien hé...moest het mijn teefje zijn liet ik ze niet geboren worden...lijkt me te veel risico voor een eerste nest en een onbekende vader...
Ben trouwens ook benieuwd naar de uitleg van je nichtjes...
Ben trouwens ook benieuwd naar de uitleg van je nichtjes...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Bij veel rasverenigingen is het fokbeleid dat een teef tot maximaal 8 jaar mag worden gedekt. En dat geldt voor teven die al eens een nest hebben gehad. Voor het eerste nest is de maximum leeftijd lager.
Dat is niet voor niets lijkt mij. Jouw teef is 9 jaar.
Ik snap niet dat de d.a. niet heeft voorgesteld de vruchtjes weg te halen.
Verder ga ik mee met de reacties dat ik niet begrijp waarom je een hoogloopse teef aan kinderen mee geeft voor een wandeling.
Dat is niet voor niets lijkt mij. Jouw teef is 9 jaar.
Ik snap niet dat de d.a. niet heeft voorgesteld de vruchtjes weg te halen.
Verder ga ik mee met de reacties dat ik niet begrijp waarom je een hoogloopse teef aan kinderen mee geeft voor een wandeling.
- Seth
- Actief
Ik heb net mijn oudste nichtje (12 jaar) aan de snikkend aan de telefoon gehad.
Ondanks dat ik zo had gezegd dat ze Lotte aan de riem moesten houden en alleen een klein stukje achter in het weiland mochten lopen zijn ze naar de ponys gegaan en daar hebben ze Lotte losgelaten.
Er kwam een kleine bruine hond aangerend en die sprong op lotte, ze hebben geprobeerd de hond er af te halen maar dat lukte niet, toen de bazin van de hond er aan kwam kreeg ze Lotte en haar hond niet van elkaar verteld mijn nichtje, ze hebben toen dus waarschijnlijk vast gestaan.
Wat mijn nichtje beschrijft lijkt op een teckel, mijn schoonzus bevestigd inderdaad dat er vaak een teckel loopt waar de ponys staan.
Ik heb de dierenarts net gebeld maar krijg op dit moment een antwoordapparaat, na 18:00 kan ik weer bellen, ik ga een afspraak maken om de vruchtjes te laten verwijderen
Wat een rot situatie zeg....
Ondanks dat ik zo had gezegd dat ze Lotte aan de riem moesten houden en alleen een klein stukje achter in het weiland mochten lopen zijn ze naar de ponys gegaan en daar hebben ze Lotte losgelaten.
Er kwam een kleine bruine hond aangerend en die sprong op lotte, ze hebben geprobeerd de hond er af te halen maar dat lukte niet, toen de bazin van de hond er aan kwam kreeg ze Lotte en haar hond niet van elkaar verteld mijn nichtje, ze hebben toen dus waarschijnlijk vast gestaan.
Wat mijn nichtje beschrijft lijkt op een teckel, mijn schoonzus bevestigd inderdaad dat er vaak een teckel loopt waar de ponys staan.
Ik heb de dierenarts net gebeld maar krijg op dit moment een antwoordapparaat, na 18:00 kan ik weer bellen, ik ga een afspraak maken om de vruchtjes te laten verwijderen

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
Marion.
Dat zou ik dus ook doen. Ik zou mijn 9-jarige teef geen bevalling meer laten ondergaan. Sterkte, ook sterkte voor je nichtjes. Ik zou ze vooral ook laten weten dat zij hun best hebben gedaan (en het beste voor hadden) met je loopse teefje, en ik zou hieruit zelf leren dat loopse teven uit handen geven niet heel erg handig isSeth schreef:ik ga een afspraak maken om de vruchtjes te laten verwijderen![]()
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Denk dat de adviezen omtrent het laten aborteren van de pups het beste advies is. Een teef laten bevallen op hoge leeftijd en dan voor de eerste keer.....daar kleven nogal wat risico's aan. Ik zou in geen geval het leven van mijn oudere hondje op het spel zetten voor een 'per ongeluk' nestje. Sterkte.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wat een rot situatie zeg!
Maar hadden je nichtjes het dan niet verteld? Waren ze bang voor je reactie?
Sterkte!!!
Maar hadden je nichtjes het dan niet verteld? Waren ze bang voor je reactie?
Sterkte!!!

- Seth
- Actief
Bedankt voor jullie medeleven!
Lotte is mijn alles, echt me kindje die wil ik in geen geval kwijt.
Het spookte natuurlijk wel even door me hoofd dat ik het leuk zou vinden een nestje van haar zeker als ze er straks niet meer is dan heb ik nog iets van haar, maar dat kan ook op andere manieren (bijvoorbeeld haar as)
Ik hoop dat de operatie voorspoedig zal gaan, ik hou jullie op de hoogte!
Lotte is mijn alles, echt me kindje die wil ik in geen geval kwijt.
Het spookte natuurlijk wel even door me hoofd dat ik het leuk zou vinden een nestje van haar zeker als ze er straks niet meer is dan heb ik nog iets van haar, maar dat kan ook op andere manieren (bijvoorbeeld haar as)
Ik hoop dat de operatie voorspoedig zal gaan, ik hou jullie op de hoogte!

- Seth
- Actief
Ze hadden het inderdaad niet verteld omdat ze bang waren dat ik boos zou worden, ik had gezegd dat ze alleen achter in het weiland mochten lopen met Lotte aan de lijn maar daar hebben ze zich niet aan gehouden.Maar hadden je nichtjes het dan niet verteld? Waren ze bang voor je reactie?
Ik ben nu natuurlijk ook wel boos.. maar ik heb het niet laten merken wel heb ik gezegd dat ze de volgende keer als ze in zo'n situatie zijn altijd eerlijk moeten zijn.

-
Marion.
Nee, niet doen. Niet boos zijn op je nichtjes. Zij bedoelden het goed, en wilden de wandeling voor Lotte wat aangenamer maken. Deze impact is voor hen gewoon nog iets te groot/breed.Seth schreef:Ik ben nu natuurlijk ook wel boos.
Niet boos zijn, vruchtjes weg laten halen, en hopen dat je nog heel lang van Lotte mag genieten. Ik duim voor je
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Even voorop gesteld: ik ben echt een leek op het gebied van fokken hoor, maar is er echt zo'n grote kans op drama's en verschrikkingen bij een maltezer die waarschijnlijk 2 of 3 pups draagt? Negen jaar is voor een maltezer toch helemaal niet stokoud? Voor een eerste nestje kan ik me heus indenken dat een jongere leeftijd gewenst is, maar wat gaat er eerder mis dan bij een hondje van zes jaar oud?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
Sietske
Even voor mijn eigen leergierigheid, maar maakt het ras nog iets uit, vwb de leeftijd?
Een Malthezer van 9 is natuurlijk geen herder van 9.
Een Malthezer van 9 is natuurlijk geen herder van 9.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
rot situatie en een wijze les om noooit je loopse teef uit handen te geven, zeker niet aan kinderen
wat betreft het bevallen op latere leeftijd? tja, ik zou me daar niet heel erg druk om maken, ze is verder gezond? actief? geen kwaaltjes?
er zijn ook meer dan genoeg jonge teven die problemen bij een bevalling krijgen, het is toch een kwestie van pech hebben ( of geluk hebben, hoe je het maar wilt zien)
een beetje maltezer is met 9 nog niet hoog bejaard ofzo.
tuurlijk heeft het niet de voorkeur, maar goed.. ze zitten erin en een OP of iets erin spuiten is ook niet zonder risico's
wat betreft het bevallen op latere leeftijd? tja, ik zou me daar niet heel erg druk om maken, ze is verder gezond? actief? geen kwaaltjes?
er zijn ook meer dan genoeg jonge teven die problemen bij een bevalling krijgen, het is toch een kwestie van pech hebben ( of geluk hebben, hoe je het maar wilt zien)
een beetje maltezer is met 9 nog niet hoog bejaard ofzo.
tuurlijk heeft het niet de voorkeur, maar goed.. ze zitten erin en een OP of iets erin spuiten is ook niet zonder risico's
-
Marion.
Niet eens dat er wat mis zou gaan, maar ik zou het mijn 9-jarige teef niet meer willen aandoen. Ik denk dat de boel daar van binnen allemaal niet zo snel meer hersteld in eerdere glorie enzo. Sowieso vind ik 6 jaar bij ongeveer elk hondje te laat voor een eerste nest.Frederiek schreef:Even voorop gesteld: ik ben echt een leek op het gebied van fokken hoor, maar is er echt zo'n grote kans op drama's en verschrikkingen bij een maltezer die waarschijnlijk 2 of 3 pups draagt? Negen jaar is voor een maltezer toch helemaal niet stokoud? Voor een eerste nestje kan ik me heus indenken dat een jongere leeftijd gewenst is, maar wat gaat er eerder mis dan bij een hondje van zes jaar oud?
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
Wat een moeilijke situatie voor jullie.
Een aantal jaren geleden is dit zelfde gebeurd bij een kennis van mij. Ze hadden een malthezer van 10 jaar. Als jonge hond een aantal keer geprobeerd om haar te laten dekken volgens de rasvereniging e.d. Maar het teefje wilde zich door geen 1 hond laten dekken.
Toen haar eigenaar overleden was heeft de familie het hondje opgevangen. Hondje werd loops en is op 10 jarige leeftijd gedekt door (achteraf) de Jack russel van de buren.
Met 7 weken dracht kwamen ze er pas achter, hebben toen besloten de pups te laten komen.
Uiteindelijk is het geëindigd in een keizersnede op dag 67 en werd er 1 grote pup geboren. De teef heeft er super voor kunnen zorgen en de pup is inmiddels al een 8 jarige hond.
Een aantal jaren geleden is dit zelfde gebeurd bij een kennis van mij. Ze hadden een malthezer van 10 jaar. Als jonge hond een aantal keer geprobeerd om haar te laten dekken volgens de rasvereniging e.d. Maar het teefje wilde zich door geen 1 hond laten dekken.
Toen haar eigenaar overleden was heeft de familie het hondje opgevangen. Hondje werd loops en is op 10 jarige leeftijd gedekt door (achteraf) de Jack russel van de buren.
Met 7 weken dracht kwamen ze er pas achter, hebben toen besloten de pups te laten komen.
Uiteindelijk is het geëindigd in een keizersnede op dag 67 en werd er 1 grote pup geboren. De teef heeft er super voor kunnen zorgen en de pup is inmiddels al een 8 jarige hond.
-
Melanie 74
Of ze te oud is of niet, dat is een discussie waar ik eigenlijk geen "bewijzen" van heb gezien.
Hier in Duitsland is geen regel die zegt hoe oud een teef max mag zijn voor haar eerste nest.
Ik weet niet of Lotte verders gezond is, maar er zijn meerdere oudere teven die pups krijgen, en bij jongere teven kan er ook van alles mis gaan. Kijk als Lotte een hartafwijking heeft of andere afwijkingen is het een ander verhaal.
Zijn er echt twee vruchtjes gezien op de röntgenfoto?
Ik zou nog eens een gesprek aangaan met de dierenarts over alle voors en tegen, en dan een bewuste keuze maken.
Ik krijg een idee dat je nu een keuze hebt gemaakt uit emotie.
En wees niet boos op je nichtjes, je hebt hun verantwoordelijkheid gegeven die ze eigenlijk nog niet (mochten) dragen kunnen.
Geef ze een knuffel van je
Hier in Duitsland is geen regel die zegt hoe oud een teef max mag zijn voor haar eerste nest.
Ik weet niet of Lotte verders gezond is, maar er zijn meerdere oudere teven die pups krijgen, en bij jongere teven kan er ook van alles mis gaan. Kijk als Lotte een hartafwijking heeft of andere afwijkingen is het een ander verhaal.
Zijn er echt twee vruchtjes gezien op de röntgenfoto?
Ik zou nog eens een gesprek aangaan met de dierenarts over alle voors en tegen, en dan een bewuste keuze maken.
Ik krijg een idee dat je nu een keuze hebt gemaakt uit emotie.
En wees niet boos op je nichtjes, je hebt hun verantwoordelijkheid gegeven die ze eigenlijk nog niet (mochten) dragen kunnen.
Geef ze een knuffel van je
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Is je Maltezer verder gezond? Geen afwijkingen?
Ik zou niet tegen je gevoel ingaan, maar laat je goed voorlichten.
Kleine hondjes zijn meestal nog lang niet oud met 9. Gelukkig is de vader niet giga en zijn er niet veel pups. Dat is een meevaller.
Ik zou niet tegen je gevoel ingaan, maar laat je goed voorlichten.
Kleine hondjes zijn meestal nog lang niet oud met 9. Gelukkig is de vader niet giga en zijn er niet veel pups. Dat is een meevaller.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nou ja, dat de pa een klein hondje is lijkt me ook alleen maar een meevaller...
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant is negen natuurlijk niet extreem jong, aan de andere kant vind ik dat er behóórlijk wordt doorgedraafd over nestjes en wat er allemaal wel niet mis kan gaan. Natuuuuuuurlijk kan er van alles mis gaan. Maar dan kan bij werkelijk álles in het leven en daar staan we ook niet allemaal bij stil. Ik zie niet in waarom TS niet gewoon met alle informatie die ze hier en elders kan krijgen een stel puppedupjes op de wereld kan zetten die ongetwijfeld (want klein, fuzzy en snoezig) als de wiedeweerga een nieuw huisje zullen vinden. En ja, hondje kan doodgaan door de bevalling. Hondje kan ook doodgaan door complicaties bij een abortus. Hondje kan ook gewoon doodgaan, punt. Kán. Zoveel kan. En wellicht ook wel niet. Volgens mij is er statistisch gezien meer kans dat alles prima gaat dan dat alles hel en verdoemenis wordt. Dat gedoemdenk altijd...
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant is negen natuurlijk niet extreem jong, aan de andere kant vind ik dat er behóórlijk wordt doorgedraafd over nestjes en wat er allemaal wel niet mis kan gaan. Natuuuuuuurlijk kan er van alles mis gaan. Maar dan kan bij werkelijk álles in het leven en daar staan we ook niet allemaal bij stil. Ik zie niet in waarom TS niet gewoon met alle informatie die ze hier en elders kan krijgen een stel puppedupjes op de wereld kan zetten die ongetwijfeld (want klein, fuzzy en snoezig) als de wiedeweerga een nieuw huisje zullen vinden. En ja, hondje kan doodgaan door de bevalling. Hondje kan ook doodgaan door complicaties bij een abortus. Hondje kan ook gewoon doodgaan, punt. Kán. Zoveel kan. En wellicht ook wel niet. Volgens mij is er statistisch gezien meer kans dat alles prima gaat dan dat alles hel en verdoemenis wordt. Dat gedoemdenk altijd...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
maltezer x teckel, best een geinige combi toch?
Ik zou goed overwegen wat zwaarder is, een operatie terwijl je al halverwege de dracht bent of de pups laten komen..
Sterkte iig!!
Ik zou goed overwegen wat zwaarder is, een operatie terwijl je al halverwege de dracht bent of de pups laten komen..
Sterkte iig!!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dit dus, tijdens een abortus kan er ook van alles misgaan.Frederiek schreef:Nou ja, dat de pa een klein hondje is lijkt me ook alleen maar een meevaller...
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ben ik het mee eens, de puppen nu weg laten halen is ook zeker niet zonder risico!Machie schreef:maltezer x teckel, best een geinige combi toch?
Sterkte iig!!