Grappig.....eerst moet je vragen of het echt zoveel kwaad kan, daarna heb je de bek vooraanFrederiek schreef:Nou ja, dat de pa een klein hondje is lijkt me ook alleen maar een meevaller...
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant is negen natuurlijk niet extreem jong, aan de andere kant vind ik dat er behóórlijk wordt doorgedraafd over nestjes en wat er allemaal wel niet mis kan gaan. Natuuuuuuurlijk kan er van alles mis gaan. Maar dan kan bij werkelijk álles in het leven en daar staan we ook niet allemaal bij stil. Ik zie niet in waarom TS niet gewoon met alle informatie die ze hier en elders kan krijgen een stel puppedupjes op de wereld kan zetten die ongetwijfeld (want klein, fuzzy en snoezig) als de wiedeweerga een nieuw huisje zullen vinden. En ja, hondje kan doodgaan door de bevalling. Hondje kan ook doodgaan door complicaties bij een abortus. Hondje kan ook gewoon doodgaan, punt. Kán. Zoveel kan. En wellicht ook wel niet. Volgens mij is er statistisch gezien meer kans dat alles prima gaat dan dat alles hel en verdoemenis wordt. Dat gedoemdenk altijd...
Maar goed, aan beide kleven risico's, zowel aan laten komen als aan laten aborteren.
Gevoelsmatig zou ik de teef laten steriliseren en daarbij de pups laten weghalen, en anders zou ik dat iig nadat de pups weg zijn doen...