Ik denk dat ze er effectief meer geven, maar dit gewoon in aantal, niet zozeer met achterliggende reden. De honden die nu verplicht moeten showen, zouden anders immers nooit op show verschijnen.Inge O schreef:
ik vind het gewoon één grote drogreden en als het inderdaad zo is dat belgische km's nu alleen op begische shows meer onvoldoendes gaan beginnen geven om die reden (ook aan buitenlandse honden overigens?? of gaan ze eerst het rijtje afgaan om te kijken welke nationaliteit de exposant heeft?) vind ik dat gewoon een aanfluiting van eerlijkheid en doet mijn respect voor het hele showgebeuren ver onder het nulpunt zakken. dit is gewoon zum kotzen, zo absurd.
ik herhaal het (en nee, niet omdat mijn glas halfleeg is maar omdat de kmsh-bestuursleden zelf 'leeg' zijn) : de kmsh is een rotorganisatie en ja, het aankeuren van stamboomloze honden vind ik de enige goede regel die uit hun handen is gekomen.
Er zijn wel keurmeesters (gelukkig) die rekening houden met verschil showlijn - werklijn. Toen ik met Fax ging, was Fax totaal geen probleem. hij werd 68 cm gemeten, standaard zegt dat 66 cm de absolute maximum, maar die keurmeester gaf zelf nog eens 2 cm 'cadeau'. (Dat Fax 72 cm is, viel hem niet op blijkbaar
Maar er zijn ook van die showmiepen, die het prima zouden doen in dat VTM programma 'voor de show'