LongFields schreef:Een startlicentie voor Cyno kost nog geen tientje per jaar per hond. Rashondenlogboekje is wel wat duurder maar dat is maar eenmalig. Ik wilde even op de site van de Raad van Beheer kijken wat het precies kost zo'n rashondenlogboekje, maar de site ligt er uit zie ik. Ik dacht iets van 25 euro of zo.
De startlicenties zelf zijn inderdaad niet zo duur, maar 2 werkboekjes + de licenties samen lopen behoorlijk op... Vandaar dat ik me afvraag of ik de hele handel aan wil gaan vragen.
Op dit moment twijfel ik sterk over de meerwaarde (voor mij, bij iedereen zal de afweging weer anders liggen), maar gezien de lange administratieve termijnen zou het jammer zijn als ik die inschatting verkeerd maak en daar midden in het seizoen ineens achter kom...
Vandaar mijn vraag. Ben je heel erg beperkt in je keuzes (op recreatief wedstrijdniveau) als je geen licentie aan vraagt? En wat zijn precies de voordelen van de licentie. In het boekje las ik bijvoorbeeld over éénmalig de hoogte van de hond opmeten. Moet dit veel vaker zonder licentie en is dat dan veel gedoe?
PS.
Gezien de grootte van mijn hondjes, heeft Cyno de meest gunstige klasse indeling. In open klasses vind ik het geen ramp als de meiden 5cm hoger moeten
(daar trainen we dan wel eerst een keertje op of zij ook zo denken), maar als ik vaker deelneem aan een competitie dan geef ik ze liever wel dit voordeel mee

Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)