Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Open flyballwedstrijd februari 2012

Moderator: moderatorteam

Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 2

Open flyballwedstrijd februari 2012

Ongelezen bericht door Frouke »

Het is nog een eindje weg, maar voor je het weet is het jaar al weer voorbij...

Op 12 februari 2012 vindt de jaarlijkse Notenboom Bokaal plaats. Dit is een flyballwedstrijd georganiseerd door de FHN, maar deze wedstrijd staat los van de competitie en is open voor alle flyballteams, dus ook voor flyballteams van de Cyno. Helaas komen we dan wel altijd tot de conclusie dat de Cynoteams sneller zijn :(: , maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken :D. De wedstrijd zal gehouden worden in een manege in Wijchen. Het is nog niet bekend wanneer de inschrijving open gaat, meestal zo'n drie of vier weken van te voren, dit wordt vermeld op de site van de FHN ( www.fhn.nl).
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Re: Open flyballwedstrijd februari 2012

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik gok dat we weer van de partij zijn met ons team, met 2 "nieuwe" honden :cheer:
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

duitse herder schreef:Ik gok dat we weer van de partij zijn met ons team, met 2 "nieuwe" honden :cheer:
Altijd spannend nieuwe honden erbij! Wij hebben er in de loop van dit jaar vier nieuwe (jonge) honden bij, drie gaan er starten in januari en ik ga zelf met mijn Border beginnen in april. Ze wordt morgen een jaar dus ze moet nog even wachten. Het zijn helaas wel allemaal honden van mensen die al flyballen en er hond bij hebben, het is lastig om ook nieuwe mensen erbij te krijgen. Terwijl we toch best leuk zijn :engel:
duitse herder
Zeer actief

Officieel zijn het geen nieuwe honden :mrgreen: Ze liepen voorheen bij de AHC maar dat is helaas gestopt. We hebben met die 2 honden al een wedstrijd gelopen, die van 2 oktober, die samen was met flyballcompetitie.
Nieuwe leden is inderdaad niet zo makkelijk, gelukkig hebben wij dit jaar 4 nieuwe honden erbij (2 mechelaars, kruising akita en een beauceron).
Perry en Noah

Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Leuk!!! Ik doe niet mee, heb geen hond die aan flyball doet, maar ik kom zeker kijken, het is vlakbij!!
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Dat is leuk, met wat voor een 'bak' wordt er wedstrijd gehouden?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Nederlandse bak :wink:
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wij doen niet mee, zijn aangesloten bij de Belgische bond dus mogen zowieso niet meedoen.

Maar ik wens iedereen die mee gaat doen heel veel suc6

Onze eerste wedstrijd zal 22 april zijn :D
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tesslys
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Nederlandse bak :wink:
Ok, dan zal ik ook niet mee gaan doen, anders had ik misschien nog wel wat mensen van de club zover gekregen.
Ik train in Geel (B) met QT op de andere bak en in Geldrop (Nederlandse bak) maar dat is recreatief met mijn veteraan, Tjopp.

Nu ja, heel veel plezier toegewenst.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ah , dan zit jij vast ook bij de Belgische Flyball bond ??

Zal ik je vanaf volgend jaar vast wel een paar x zien :mrgreen:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tesslys
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof dat de club (ik ben er pas bij) bij de KKUSH aangesloten is.
Afbeelding
Frouke
Zeer actief

** Angela ** schreef:Wij doen niet mee, zijn aangesloten bij de Belgische bond dus mogen zowieso niet meedoen.

Maar ik wens iedereen die mee gaat doen heel veel suc6

Onze eerste wedstrijd zal 22 april zijn :D
Het is een open wedstrijd, dus een licentie van de FHN is niet nodig, iedereen kan gewoon inschrijven.

De inschrijving is nog open tot 22 januari.

Groetjes Frouke
duitse herder
Zeer actief

We staan ingeschreven! we hebben toch 1 gloednieuwe hond :cheer: 3 oude teamgenoten en 2 nieuwe teamgenoten (andere vereniging), een onwijs leuk team al zeg ik het zelf :E:
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

duitse herder schreef:We staan ingeschreven! we hebben toch 1 gloednieuwe hond :cheer: 3 oude teamgenoten en 2 nieuwe teamgenoten (andere vereniging), een onwijs leuk team al zeg ik het zelf :E:
Spannend! Fijn dat jullie een leuk team bij elkaar hebben. Ik vind flyballwedstrijden ook altijd superleuk, je bent de hele dag lekker bezig en de sfeer is meestal goed. Wij gaan maar met 1 team, ik ga zelf mee als ballader. Mijn Jack is vaste reserve en mijn Border is nog te jong. Ze is nu 13 maanden en in april ga ik starten met de cursus.

Organiseren jullie trouwens de volgende wedstrijd?
duitse herder
Zeer actief

Frouke schreef:
duitse herder schreef:We staan ingeschreven! we hebben toch 1 gloednieuwe hond :cheer: 3 oude teamgenoten en 2 nieuwe teamgenoten (andere vereniging), een onwijs leuk team al zeg ik het zelf :E:
Spannend! Fijn dat jullie een leuk team bij elkaar hebben. Ik vind flyballwedstrijden ook altijd superleuk, je bent de hele dag lekker bezig en de sfeer is meestal goed. Wij gaan maar met 1 team, ik ga zelf mee als ballader. Mijn Jack is vaste reserve en mijn Border is nog te jong. Ze is nu 13 maanden en in april ga ik starten met de cursus.

Klopt, de volgende is bij ons. Zoals het er nu naar uitziet, hebben wij voor het eerst 2 teams dan! :engel: Vorig jaar bijna geen team en nu 2 teams :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

duitse herder schreef:
Frouke schreef:

Klopt, de volgende is bij ons. Zoals het er nu naar uitziet, hebben wij voor het eerst 2 teams dan! :engel: Vorig jaar bijna geen team en nu 2 teams :mrgreen:
Dat is leuk! Vind de competitie een beetje ingekakt, de uitslag is vaak hetzelfde, dus nieuwe teams is alleen maar goed. Ben wel benieuwd naar de verdeling van jullie teams, kiezen jullie voor twee ongeveer gelijkwaardige teams of een snelle en een wat minder snelle?
duitse herder
Zeer actief

Ik gok 2 gelijke teams, omdat je anders toch wel onderling wat onenigheid gaat krijgen als je gaat selecteren. Ik zou het in ieder geval het leukste vinden met 2 teams die redelijk gelijk zijn.
Wat je zegt over dat altijd dezelfde winnen, dat is zeker waar. Wij zijn zeer wisselvallig, ligt echt aan de honden die meedoen :LOL:
Onze eerste wedstrijd was september 2010, deden er geloof ik 11 teams mee. Keer erop was het in Zoetermeer, deden er 13 teams mee. Dieptepunt vorig jaar vond ik wel Nieuw Vennep met 6 teams :ugh: Ik doe mijn best om het te promoten, maar de meeste vinden het vooral een saaie sport
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

duitse herder schreef:Ik gok 2 gelijke teams, omdat je anders toch wel onderling wat onenigheid gaat krijgen als je gaat selecteren. Ik zou het in ieder geval het leukste vinden met 2 teams die redelijk gelijk zijn.
Wat je zegt over dat altijd dezelfde winnen, dat is zeker waar. Wij zijn zeer wisselvallig, ligt echt aan de honden die meedoen :LOL:
Onze eerste wedstrijd was september 2010, deden er geloof ik 11 teams mee. Keer erop was het in Zoetermeer, deden er 13 teams mee. Dieptepunt vorig jaar vond ik wel Nieuw Vennep met 6 teams :ugh: Ik doe mijn best om het te promoten, maar de meeste vinden het vooral een saaie sport
Bij ons zit er wel verschil tussen de twee teams, maar dat is eigenlijk van oudsher zo gegroeid. Het ene team doet het nu goed, het andere team wisselt ook best wel. We hebben ooit een keer een wedstrijd gelopen met een team waarvan drie honden niet constant zijn en toen dachten (hoopten ;-)) we dat drie halfjes één hele zou zijn, maar ze maakten er alledrie een puinhoop van :D . We hebben dit jaar een aantal hele jonge honden dus dat zal in het begin ook wel een zooitje worden :lol1:

Bij ons zelfde probleem hoor, veel mensen willen toch liever behendigheid doen dan flyball. Ik kan me dat op zich wel voorstellen, je bent zelf wat meer bezig en flyball is toch meer hetzelfde, maar ik vind de flyballwedstrijden wel veel leuker dan de behendigheidswedstrijden, je bent veel meer bezig dan drie keer een rondje lopen van halve minuut. En je kan nog eens een keer wat verpesten haha.
duitse herder
Zeer actief

al zin in zondag voor degene die gaan?
Het is nu in Zaltbommel, voor mij iets dichterbij gelukkig
Perry en Noah

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

duitse herder schreef: Ik doe mijn best om het te promoten, maar de meeste vinden het vooral een saaie sport
Ik zeg juist regelmatig tegen mensen, "als je zelf wat minder wil lopen, maar je wil wel dat je hond uit zijn dak gaat! Moet je flyball gaan doen"

Onze eigen honden zijn helemaal geen bal fanaten, misschien dat Chippy het leuk zou vinden. Maar ben zelf agility verslaafd, dus dat wordt hem niet, plus ik zou niet weten waar ze het hier in de buurt doen?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Pumi schreef:
duitse herder schreef: Ik doe mijn best om het te promoten, maar de meeste vinden het vooral een saaie sport
Ik zeg juist regelmatig tegen mensen, "als je zelf wat minder wil lopen, maar je wil wel dat je hond uit zijn dak gaat! Moet je flyball gaan doen"

Onze eigen honden zijn helemaal geen bal fanaten, misschien dat Chippy het leuk zou vinden. Maar ben zelf agility verslaafd, dus dat wordt hem niet, plus ik zou niet weten waar ze het hier in de buurt doen?
Volgens mij Leeuwarden nog wel, maar echte wedstrijdteams zijn er hier in noorden al tijden niet mer echt. Cunos heeft lang een (succesvol) flyball team gehad, maar vanwege gebrek aan animo al jaren geen team meer, al heb ik wel mensen binnen de behendigheid gevonden die bereid zijn als we genoeg mensen bij elkaar weten te krijgen, die wel weer training zouden willen geven, dus mocht je echt interesse hebben, dan kunnen we eens kijken of we er wat mee kunnen.... (ik wil het eigenlijk ook nog doen, maar we moeten natuurlijk dan met onze gezellig vrienden niet in 1 team haha :goeie: )
Afbeelding
Frouke
Zeer actief

duitse herder schreef:al zin in zondag voor degene die gaan?
Het is nu in Zaltbommel, voor mij iets dichterbij gelukkig
Heb er superveel zin in! De honden hebben alleen weinig getraind vanwege het weer, dus die zullen wel helemaal hyper zijn en ik denk dat er nog wel een keer een kijkje bij de buren genomen zal worden.... Het is inderdaad een stuk dichterbij en er zijn ook verwarmde hallen bij het DogCenter, dus ik duim voor een verwarmde hal :D.
Pumi schreef:

De meeste honden vinden het hartstikke leuk, ook al is het meer van hetzelfde. Ik kan zelfs op zaterdag de baan niet te vroeg opzetten, omdat er anders honden van de behendigheid de flyballbaan oprennen. En de baasjes maar volhouden dat de honden behendigheid echt leuker vinden :pffff:.

Vind zelf agility ook hartstikke leuk, maar qua wedstrijden vind ik flyball leuker, je bent veel meer bezig en je kan nog eens een keer een foutje maken :mrgreen:. En we hebben ook een heel gezellig team :blah:.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik vind behendigheid leuk, maar er zijn maar 10 tal wedstrijden per jaar flyball en die wil ik allemaal meepakken.
Bij agility heb ik keuze zat met cyno, fhn of ik loop zelfs in belgie bij kush of voe
duitse herder
Zeer actief

Helaas geen wedstrijd voor mij, Noah is ziek :ugh: Ze is eigenlijk nooit ziek, dus baal ervan dat het net nu is. Maar ach, het seizoen is net begonnen, dus volgende thuiswedstrijd zijn we er weer!
Misschien dat ik nog wel vanmiddag kom kijken, het team aanmoedigen :cheer:
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

Dat is balen zeg, hoop dat ze snel weer opknapt!
Als je komt kijken moet je vroeg zijn, er zijn maar zes teams vandaag. Jullie wedstrijd komen we weer met twee teams.
duitse herder
Zeer actief

Zo dat is weinig!! Dan ga ik maar hard die kant op scheuren :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Hebben jullie honden ook kapotte voeten? De mechelaar in ons team heeft helaas poten die open liggen door de houtsnippers :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Frouke
Zeer actief

Bij ons geen honden die ergens last van hadden. Baloen van die kapotte voetjes, vind houtsnippers ook geen ideale ondergrond om te flyballen. Verder was de lokatie wel super.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”