Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Husky mix met en Rottweiler?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Husky mix met en Rottweiler?

Ongelezen bericht door Angelique. »

Inge O schreef:
Limbabnees schreef: Als we Kynologisch naar beide dieren kijken en vergelijken, zo je kunnen gaan denken, dat wanneer je die sterke spieren van een Rottweiler combineert met de botten van de Husky, dit wel eens en probleem voor de gewrichten kan gaan zorgen.
ik heb al veel zelf verzonnen wijsheden gehoord/gelezen maar deze scoort echt hoog op het lijstje der meest euhhh....laat maar :Q: .

Wat weet jij daar nou van Inge :Q:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

dagmar88 schreef:Dit is een husky x staffordAfbeelding
Hey, die ken ik!

Verder vind ik het een popcorn-verhaal.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vertel nou eens hoe het precies gebeurd moet zijn, en waarom je denkt dat de vader een krachtig ras is geweest?
Kan net zogoed een Jack Hussell zijn geweest gezien de vlekjes bijvoorbeeld.
Is je hond ontsnapt uit je tuin?
:zweep:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dat beest is gewoon gedekt omdat het zo leuk is een nestje te hebben. Maar aangezien je dat hier niet zomaar kunt zeggen omdat het hele forum dan over je heen komt vertelt ze het op deze manier.

Kom jongens niet zo negatief hartstikke leuke pupjes..........pffff
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Nouja gefeliciteerd dan maar... :denken: ?
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

dagmar88 schreef:
Limbabnees schreef:Ja, dat zou ik goed kunnen, ook weer dat iets ingedeukte bekkie :)
Dit is een husky x stafford

Afbeelding

Wel apart dat ze gedekt en drachtig is geweest zonder dat je daar iets van hebt gemerkt...
Ook geen blote tepels etc?
De husky x stafford pup uit de buurt hier ziet er toch een stuk mooier uit..en die met 15 weken al een grote beer. :schrik:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

_Inge_ schreef: De husky x stafford pup uit de buurt hier ziet er toch een stuk mooier uit..en die met 15 weken al een grote beer. :schrik:
Het ging ook niet om het mooie.
Vond het donkere pupje er wel wat van weg hebben :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cleva schreef:Oh je hebt al foto's. Die witte met dat zwarte oog kan volgens mij niet uit diet combinatie komen. Dat zal dus een andere reu zijn geweest. misschien zegt dat je iets over waar en hoe ze verwekt zijn.

Even voor de goede orde want iedereen vraagt het zich af...waarom is die teef zo godsontieglijk smerig?
Dat vroeg ik me ook al af, vind het maar bizar dat je zoiets niet merkt, dan ga je toch vragen stellen bij hoe iemand dan met zijn honden omgaat...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

wie weet hebben die pups wel de zware botten van de Rotweiler en de spieren van de Husky...
Wat gebeurt er dan volgens jou :D
Belachelijk dat je zoiets mist....een complete dracht en naderende geboorte....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou ook graag weten hoe het zit.
Ben oprecht geinteresseerd in hoe dit heeft kunnen gebeuren.
:zweep:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Cleva schreef:Jaja, jaag nou niet weg. Ik wil eten hoe het zit.
Hier sluit ik me bij aan :mrgreen: De vacht van moeders viel mij ook al op. Ik begrijp uit het verhaal van TS dat haar andere hond 2 1/2 week geleden is aangereden. Het is natuurlijk niet gek dat die hond dan de meeste aandacht krijgt, maar gemiddeld is een hond toch om en nabij de 65 dagen drachtig? (Ik ben een complete leek qua dracht/bevalling, maar ik steek nog wel eens wat op hier :mrgreen:) dat is dus ruim 9 weken. Dan zou je die overige weken toch wel wat hebben moeten kunnen merken? Toen de aandacht nog niet volledig op de andere hond gericht was? Hoe kan ze eigenlijk gedekt zijn? Is ze ontsnapt? Waarom denk je dat de rottweiler de vader is?

Veel vragen, ik ben nieuwsgierig!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

luna2906 schreef:
Cleva schreef:Jaja, jaag nou niet weg. Ik wil eten hoe het zit.
Hier sluit ik me bij aan :mrgreen: De vacht van moeders viel mij ook al op. Ik begrijp uit het verhaal van TS dat haar andere hond 2 1/2 week geleden is aangereden. Het is natuurlijk niet gek dat die hond dan de meeste aandacht krijgt, maar gemiddeld is een hond toch om en nabij de 65 dagen drachtig? (Ik ben een complete leek qua dracht/bevalling, maar ik steek nog wel eens wat op hier :mrgreen:) dat is dus ruim 9 weken. Dan zou je die overige weken toch wel wat hebben moeten kunnen merken?
als je pech hebt een een beetje een lange teef dan zie je de dracht pas heel laat.
het echte groeien doen ze pas de laatste 2-3 weken, dus net de tijd dat TS het erg druk heeft gehad met haar aangereden hond....
Toen de aandacht nog niet volledig op de andere hond gericht was? Hoe kan ze eigenlijk gedekt zijn? Is ze ontsnapt? Waarom denk je dat de rottweiler de vader is?

volgens mij heeft TS geschreven dat ze onder de schutting doorgegraven had, als ze dat gedaan heeft terwijl ze loops was weet je eigenlijk toch al genoeg zou ik zeggen, maar idd, mss gewoon als eerste honden eigenaar (wat ik zo tussen de regels door lees) niet bij stil gestaan. Pas vroeg er hier ook iemand of haar teef die begin december loops was geworden ook nog dekrijp was met de oudjaars wandeling in Bussloo, terwijl dat naar alle waarschijnlijkheid ruim na de loopsheid is, het is vaker zo dat een loopsheid 3 weken duurt dan dat hij langer duurt. ook die TS is daar niet op aangevallen,
geef dze TS dus het voordeel van de twijfel dat ze er echt niet bij stil gestaan heeft qua loopsheid icm ontsnappen

@TS, waarom denk je aan een Rottweiler (wat idd volgens mij niet kan met die 2 witte pups), is een van de buurhonden een rott?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

crutz schreef: Pas vroeg er hier ook iemand of haar teef die begin december loops was geworden ook nog dekrijp was met de oudjaars wandeling in Bussloo, terwijl dat naar alle waarschijnlijkheid ruim na de loopsheid is, het is vaker zo dat een loopsheid 3 weken duurt dan dat hij langer duurt. ook die TS is daar niet op aangevallen
Dat was ik :oeps: ik ben ook echt een muts daarin, gewoon alles uitsluiten omdat ik in de eerste plaats geen gedonder in een groep wil veroorzaken maar zeker ook geen zwangere teef. Ik neem liever heel veel ruimte voor de veiligheid. Als mijn teef ontsnapt in deze periode sta ik wekelijks bij de DA om erachter te komen of zij gedekt is en wacht niet af zoals ts heeft gedaan en daar val ik over.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
luna2906
Zeer actief

crutz schreef: als je pech hebt een een beetje een lange teef dan zie je de dracht pas heel laat.
het echte groeien doen ze pas de laatste 2-3 weken, dus net de tijd dat TS het erg druk heeft gehad met haar aangereden hond....
Toen de aandacht nog niet volledig op de andere hond gericht was? Hoe kan ze eigenlijk gedekt zijn? Is ze ontsnapt? Waarom denk je dat de rottweiler de vader is?

volgens mij heeft TS geschreven dat ze onder de schutting doorgegraven had, als ze dat gedaan heeft terwijl ze loops was weet je eigenlijk toch al genoeg zou ik zeggen, maar idd, mss gewoon als eerste honden eigenaar (wat ik zo tussen de regels door lees) niet bij stil gestaan. Ook die TS is daar niet op aangevallen, geef dze TS dus het voordeel van de twijfel dat ze er echt niet bij stil gestaan heeft qua loopsheid icm ontsnappen

@TS, waarom denk je aan een Rottweiler (wat idd volgens mij niet kan met die 2 witte pups), is een van de buurhonden een rott?
Dank voor je heldere uitleg. Ben ik weer wat wijzer op dat gebied. Ik had al bij Nuyvilaq (excuus als ik het verkeerd schrijf) op haar website gekeken naar de foto's van Cita net, dus ik kwam al tot de conclusie dat ik met zes weken nog maar barre weinig aan verandering qua omvang zie. In dat kader kan ik me dus voorstellen dat TS dat niet gezien heeft, zeker in combinatie met je uitleg en de drukte van die periode. Ik geef haar trouwens ook zeker het voordeel van de twijfel, ik vroeg me alleen af hoe het was gebeurd. Denk zelf namelijk altijd erg voorzichtig te zijn in de periodes voor en na de loopsheid van Luna, maar blijkbaar zit een ongeluk in een klein hoekje. Dit is in ieder geval een topic dat ik niet aan vriendlief ga laten lezen. Wij hebben momenteel een discussie over al dan niet steriliseren, en als hij dit leest, maakt hij waarschijnlijk gelijk een afspraak :blauwoog:

Edit: natuurlijk ook tijdens de loopsheid, niet alleen ervoor en erna :Q:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tiny schreef:
crutz schreef: Pas vroeg er hier ook iemand of haar teef die begin december loops was geworden ook nog dekrijp was met de oudjaars wandeling in Bussloo, terwijl dat naar alle waarschijnlijkheid ruim na de loopsheid is, het is vaker zo dat een loopsheid 3 weken duurt dan dat hij langer duurt. ook die TS is daar niet op aangevallen
Dat was ik :oeps: ik ben ook echt een muts daarin, gewoon alles uitsluiten omdat ik in de eerste plaats geen gedonder in een groep wil veroorzaken maar zeker ook geen zwangere teef. Ik neem liever heel veel ruimte voor de veiligheid. Als mijn teef ontsnapt in deze periode sta ik wekelijks bij de DA om erachter te komen of zij gedekt is en wacht niet af zoals ts heeft gedaan en daar val ik over.

kon niet op je naam komen ;-)

maar jij ben al een "ervaren" honden eigenaar, TS mss niet (aangezien ze 4,5 mnd geleden nog geen honden had), mss heeft ze niet eens stil gestaan bij de loopsheid. Er staat dat ze buitenaf woont, de hond ligt mss (ook gezien de vacht) buiten waardoor het haar niet opgevallen was. Gok er zo maar op dat het niet geheel gepland was....
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

crutz schreef: Gok er zo maar op dat het niet geheel gepland was....

Kan er niks aan doen maar ik gok precies het tegenover gestelde :wink:

@Luna, dat mag je niet vergelijken (a nest 1 pup, b nest 3 pups)
Blijft feit dat ze de laatste weken pas groeien maar goed Cita is geen vergelijkings materiaal, sowieso vind ik dat je het niet kan vergelijken, zat drachtige teven gezien en allemaal anders... :wink:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Nuyvilaq schreef:

Kan er niks aan doen maar ik gok precies het tegenover gestelde :wink: .
Ik dus ook. Kijk je hond laten aanrijden plan je niet en is ook verschrikkelijk, dat daar je meeste aandacht naar toe gaat is ook logisch maar niet kunnen bedenken dat je teef zwanger is nadat zij tijdens de loopsheid ontsnapt gaat er bij mij niet in.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
luna2906
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:

Blijft feit dat ze de laatste weken pas groeien maar goed Cita is geen vergelijkings materiaal, sowieso vind ik dat je het niet kan vergelijken, zat drachtige teven gezien en allemaal anders... :wink:
Oh dat neem ik gelijk van je aan, maar het was voor mij wel een bevestiging dat een drachtige teef niet zichtbaar dikker hoeft te zijn. Zoals ik al zei, ik ben een complete leek en ik zie altijd alleen maar bolle buikjes, dus vandaar.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nuyvilaq schreef:

dat hoeft niet enkel bij een klein nest,
heb hier altijd grote nesten gehad & ook dan zie je ze pas de laatste weken groeien...maar goed, begrijp tussen de regels door dat TS bij jullie wat beter bekend is ;-)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind die pups wel leuk. Het is dat ik er niet aan toe ben nu. Ik zou er best een willen eigenlijk. Zo'n zwarte dan wel. :I:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vrees dat er verder geen updates gaan komen, wat ik jammer vind want het nest is er nu eenmaal en ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig hoe ze verder groeien, vind ze wel erg schattig om te zien.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wow die eerste is echt moooi
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

Limbabnees schreef:Daar zat ik ook al aan te denken.
Deze pups zijn niet voor iedereen geschikt en gaan ook niet zomaar met iedereen mee.
Het is de combinatie van 2 sterke rassen.
Ikzelf was van plan om volgend jaar een pup aan te schaffen, nu is de natuur me tegemoet gekomen.
Moeten alleen even zien dat moeder die pup blijft accepteren.
Waarom zou moeders de pup niet accepteren? :19:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind die 2e wel mooi, behalve dan die oren hahaha
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

dagmar88 schreef:Dit is een husky x staffordAfbeelding
Ik zie daar echt geen husky in, maar een amstaff in gestroomde tri collor... :scratch:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nuyvilaq schreef:
Limbabnees schreef:Niet echt broze botten, meer lichte botten, voor snelheid, dus ten koste van de sterkte.
Deze combinatie kan voor gewrichtsproblemen zorgen.

Er gaat een wereld voor mij open....
:jank: :jank: ook geen Xavi x Sissi combi... die heeft ook geen botten voor snelheid :jank: :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”