Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smitthies pupsels

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Smitthies pupsels

Ongelezen bericht door Podenji »

Daanie schreef:Wat zijn ze mooi!!!

Woont Tadeo bij Ami toevallig?
thanks en goed gezien :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Heidewachtel
Actief
Mijn ras(sen): Heidewachtels

Ongelezen bericht door Heidewachtel »

Aaah wat zijn ze mooi! En die oren! Geweldig!
Groetjes Judith
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Ontzettend moois telt zeg, enne de pup die bij paps woont heef wel een heel gaaf koppie zeg! :I:
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Goh, wat een serieus mooie pups! En die foto's bij de nieuwe eigenaars, moet een goed gevoel zijn. :-P
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Prachtig :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

LongFields schreef:Ze zijn stuk voor stuk geweldig vind ik, ik houd er wel van als het rood overheerst qua kleur.
Ik ook, en ik vind het prachtige hondjes. Ik kan me vergissen, maar ik vind ze ook wat robuuster ogen dan eerdere nesten, en nou ja, dat vind ik bij podenco's dus ook mooier dan wanneer ze richting windhond-lijf gaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat zijn ze leuk! En zo te zien erg goed terecht gekomen ook :ok:
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Ik woon in Dronten en heb wel eens een volwassen hond van dit ras gezien.
Ga nu mijn ogen open houden, kijken of er ook een pup bij loopt.
Ik zei nog tegen die mevrouw; wat is het een mooi ras om te zien in het echt
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Prachtig nestje :ok: Ik zie je vast komend jaar wel op show, leuk!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bedankt allemaal voor de leuke reacties !
Hanneke2 schreef:
LongFields schreef:Ze zijn stuk voor stuk geweldig vind ik, ik houd er wel van als het rood overheerst qua kleur.
Ik ook, en ik vind het prachtige hondjes. Ik kan me vergissen, maar ik vind ze ook wat robuuster ogen dan eerdere nesten, en nou ja, dat vind ik bij podenco's dus ook mooier dan wanneer ze richting windhond-lijf gaan.
eerdere nestEN? :lol1: dit is pas mijn tweede nest hoor :wink:
en ze zijn ongeveer gelijk aan mijn eerste nest qua robuustheid, althans zoals het nu lijkt, echter bij mijn eerste nest zaten 2 pups met minder bone en meer hoeking in de achterhand die inderdaad windhondachtiger zijn uitgegroeid.
Podencos zijn geen windhonden dus mijn voorkeur heeft dat typeook niet, maar als je de geschiedenis van het ras kent is een terugslag naar dit type soms onvermijdelijk en logisch.
Ook fokken sommige fokkers juist op dit type omdat zij dit wel mooier vinden en in Spanje omdat zij heden ten dage onder de omstandigheden van nu beter uit de voeten kunnen tijdens de jacht.
Als je fokt volgende de rasstandaard vind ik het windhondtype zeker niet gewenst, echter gelden voor gebruikshonden uiteraard andere " regels " en is het ras altijd aan dergelijke type wijzigingen onderhevig geweest zoals dat gaat met gebruikshonden. Sja en wat is dan goed en wat is dan fout? daarover verschillen de meningen hevig.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

FlevoFluffy schreef:Ik woon in Dronten en heb wel eens een volwassen hond van dit ras gezien.
Ga nu mijn ogen open houden, kijken of er ook een pup bij loopt.
Ik zei nog tegen die mevrouw; wat is het een mooi ras om te zien in het echt
dat zullen ze zijn geweest inderdaad :E:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Prachtig nestje :ok: Ik zie je vast komend jaar wel op show, leuk!
jazeker, alle 5 die in nederland zijn gebleven zullen hier ook geshowed gaan worden :cheer:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Podenji schreef:bedankt allemaal voor de leuke reacties !
Hanneke2 schreef:
en ze zijn ongeveer gelijk aan mijn eerste nest qua robuustheid, althans zoals het nu lijkt, echter bij mijn eerste nest zaten 2 pups met minder bone en meer hoeking in de achterhand die inderdaad windhondachtiger zijn uitgegroeid.
Podencos zijn geen windhonden dus mijn voorkeur heeft dat typeook niet, maar als je de geschiedenis van het ras kent is een terugslag naar dit type soms onvermijdelijk en logisch.
Ook fokken sommige fokkers juist op dit type omdat zij dit wel mooier vinden en in Spanje omdat zij heden ten dage onder de omstandigheden van nu beter uit de voeten kunnen tijdens de jacht.
Als je fokt volgende de rasstandaard vind ik het windhondtype zeker niet gewenst, echter gelden voor gebruikshonden uiteraard andere " regels " en is het ras altijd aan dergelijke type wijzigingen onderhevig geweest zoals dat gaat met gebruikshonden. Sja en wat is dan goed en wat is dan fout? daarover verschillen de meningen hevig.
Mens, chill, ik gaf een compliment. :wink:

Het zal mijn Alzheimer-light wel zijn, maar ik dacht dat Solar twee nesten had gehad. Sorry hoor.

En verder heb ik de ballen verstand van wat gewenst of ongewenst is, maar ik vind dit simpelweg mooiere puppedingen dat van dat magere slungelige wat (in mijn herinnering) overheerste bij de pups van Solar. Dit stel heeft ook van die lekkere stevige poten, dat kan dan in mijn ogen nog een heel eind de hoogte in groeien zonder dat het breekbaar gaat ogen.

En ik vind een hoop rood mooi. Ik vind het meer 'oer' dan dat trendy wit of van die sproetenkoppen. Ik bedoel, ik hou zielsveel van Lilo, maar ik vind Jack veeeeel mooier wat kleur betreft. Zo'n stevige podi met veel rood straalt voor mij iets uit van eeuwen oud. Die witjes zijn mooi maar ik vind het toch iets van 'design', en die sproeten blijven voor mij een soort Pippi Langkous. Als ik geweten had dat ik Lilo met haar sproeten zou krijgen, had ik Pippipoes echt anders genoemd, Pippi was een veel betere naam geweest voor Lilo. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hanneke2 schreef:
Podenji schreef:bedankt allemaal voor de leuke reacties !
Hanneke2 schreef:
Mens, chill, ik gaf een compliment. :wink:

Het zal mijn Alzheimer-light wel zijn, maar ik dacht dat Solar twee nesten had gehad. Sorry hoor.

En verder heb ik de ballen verstand van wat gewenst of ongewenst is, maar ik vind dit simpelweg mooiere puppedingen dat van dat magere slungelige wat (in mijn herinnering) overheerste bij de pups van Solar. Dit stel heeft ook van die lekkere stevige poten, dat kan dan in mijn ogen nog een heel eind de hoogte in groeien zonder dat het breekbaar gaat ogen.

En ik vind een hoop rood mooi. Ik vind het meer 'oer' dan dat trendy wit of van die sproetenkoppen. Ik bedoel, ik hou zielsveel van Lilo, maar ik vind Jack veeeeel mooier wat kleur betreft. Zo'n stevige podi met veel rood straalt voor mij iets uit van eeuwen oud. Die witjes zijn mooi maar ik vind het toch iets van 'design', en die sproeten blijven voor mij een soort Pippi Langkous. Als ik geweten had dat ik Lilo met haar sproeten zou krijgen, had ik Pippipoes echt anders genoemd, Pippi was een veel betere naam geweest voor Lilo. :D

Die magere slungelpuppen waren er 2 ( van de 11) dus dat valt wel mee, die twee wonen nu toevallig bij mij. De rest van Solar's nest waren ongeveer net zo gebouwt als de puppen van Smitthy :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Mens, chill, ik gaf een compliment. :wink:

" mens chill" ? ik leg je alleen wat uit, jij bent toch zo geinteresseerd in de podenco rassen dus dan denk ik dat wat extra informatie wel in goede aarde zou vallen :wink:

Solar heeft 2 nesten in 1 gehad :lol1: 11 pups is wel genoeg om de lijn voort te zetten leek mij zo :wink:

overigens is rood met witte aftekeningen meer trendy dan wit of sproetenkoppen als je het dan zo ( " trendy" ) wilt benoemen, sproetenkoppen vinden veel mensen niet mooi, en wit is het meest geliefd bij de jagers, eeuwenlang al zo geweest, want dan kan je je honden beter volgen in het veld, rode honden waren daarom ook altijd meer geliefd bij de stropers, want die vielen niet zo op tijdens illegale strooppartijen :ok:
de legale jagers in spanje van tegenwoordig hebben ook nog steeds de voorkeur voor witte honden of honden met veel wit, sinds de jacht in spanje meer aan banden is gelegd zijn de rode honden meer in trek gekomen.
buiten spanje zijn de rode honden juist meer in trek, omdat de meeste mensen dat schijnbaar mooier vinden en het er meer classy uit vinden zien :wink:

mij maakt het persoonlijk niets uit, en mijn pupkopers over het algemeen ook niet, maar goed ook, want ik ga niet op een bepaalde kleurstelling fokken :ok:
ziva/faithe
Actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door ziva/faithe »

wat zien ze er leuk uit zo met die oren ... :I: echt schattig
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik weet dat ze wat slanker zijn als volwassen hond maar er lopen er 2 rond hier in Düsseldorf en daar kan je alle ribben tellen en dat vind ik dan weer niet mooi. Die komen heel ielig over :/

Als puppies vind ik ze geweldig eruit zien met die veuls te groot oren, echt te leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Hailfall schreef:Ik weet dat ze wat slanker zijn als volwassen hond maar er lopen er 2 rond hier in Düsseldorf en daar kan je alle ribben tellen en dat vind ik dan weer niet mooi. Die komen heel ielig over :/

Als puppies vind ik ze geweldig eruit zien met die veuls te groot oren, echt te leuk.
sja er zijn 4" variaties"

1. de honden die gewoon nooit dikker te krijgen zijn
2. de honden waarvan de baasjes zeggen dat ze zo mager HOREN te zijn
3. de honden die vetgemest worden ( ja ook bij deze rassen komt dat voor... )
4. de honden die de eerste 2-3 jaar niet echt dik te krijgen zijn en daarna wel mooi op gewicht komen.
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Vanmiddag heb ik 2 van de puppen mogen bewonderen hier in het bos, zo jammer dat ik geen foto toestel bij me had, ze sprongen zo mooi over de hei, de volwassen reu vond mijn drentje wel leuk. :D
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

drent.lover schreef:Vanmiddag heb ik 2 van de puppen mogen bewonderen hier in het bos, zo jammer dat ik geen foto toestel bij me had, ze sprongen zo mooi over de hei, de volwassen reu vond mijn drentje wel leuk. :D
was jij dat? die blonde vrouw? die nog iets riep van "jammer dat ik geen fototoestel bij me heb" ? :D
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Podenji schreef:
drent.lover schreef:Vanmiddag heb ik 2 van de puppen mogen bewonderen hier in het bos, zo jammer dat ik geen foto toestel bij me had, ze sprongen zo mooi over de hei, de volwassen reu vond mijn drentje wel leuk. :D
was jij dat? die blonde vrouw? die nog iets riep van "jammer dat ik geen fototoestel bij me heb" ? :D
ja dat was ik :D
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind ze prachtig :lol1:
Ooit hoop ik er eentje in het echt te zien.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ariane schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik vind ze prachtig :lol1:
Ooit hoop ik er eentje in het echt te zien.

:denken: Je hebt ze al eens in het echt gezien hoor
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Prachtig zijn ze :I:
Moeten nog wel een beetje in hun oren 'groeien' :D
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie