Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat was geen succes...

Moderator: moderatorteam

Syllvero

Dat was geen succes...

Ongelezen bericht door Syllvero »

Tijdens de wintercompetitie van december, stond er een kat, met pieper.
Dat was nieuw voor ons en zoals ik al verwachtte, sprong Beike er af.
Hij vindt dat eng, dat geluid.
Hij stond er helemaal op en bedacht zich toen hij de piep hoorde.
Ik heb het wel herstelt door hem er opnieuw overheen te laten lopen, dat ging al wat beter.
Wel hadden we een Disk, omdat Beike onder kat doorliep, toen hij eraf sprong.

Hoe kan ik dat met hem oefenen?
Want we zullen het vast nog wel eens tegen komen.
Op training hebben we geen kat met pieper, dus het daar oefenen lukt niet.

Hoe hebben jullie dat aangeleerd met de pieper ( of hoe dat ook maar heet :mrgreen: ) ?
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Dat was geen succes...

Ongelezen bericht door Pumi »

Beike06 schreef:Hoe kan ik dat met hem oefenen?

Hoe hebben jullie dat aangeleerd met de pieper ( of hoe dat ook maar heet :mrgreen: ) ?
volgende wintercompetitiewedstrijd :W: Die van ons hebben het vorig jaar tijdens de WC voor het eerste meegemaakt en gelukkig waren ze er niet van onder de indruk.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Niet, op onze vorige wedstrijd hadden we ook een kattenloop met electronisch signaal bij het nemen van het raakvlak. Ik heb er dan ook geen aandacht aangeschonken. Gewoon de kattenloop nemen zoals je normaal ook doet en lekker doorlopen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip heeft er nooit wat om gegeven. Nu trainen we ook met een elektronisch raakvlak en ik vind het zelf wel erg fijn :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Syllvero

Pumi schreef:
Beike06 schreef:Hoe kan ik dat met hem oefenen?

volgende wintercompetitiewedstrijd :W: Die van ons hebben het vorig jaar tijdens de WC voor het eerste meegemaakt en gelukkig waren ze er niet van onder de indruk.
De volgende ben ik er helaas niet bij ( had dan BM gelopen), maar de laatste als het goed is wel, dan loop ik ook BM.
Dan gaan we er weer voor :ok:
Syllvero

Sita schreef:Niet, op onze vorige wedstrijd hadden we ook een kattenloop met electronisch signaal bij het nemen van het raakvlak. Ik heb er dan ook geen aandacht aangeschonken. Gewoon de kattenloop nemen zoals je normaal ook doet en lekker doorlopen.
Ik liep ook gewoon door en ik was hem net wat voorbij gelopen ( Beike loopt normaal altijd wel door) en toen zag ik dat hij niet mee kwam.
Ben terug gegaan en toen sprong hij er af ( was hij al half mee bezig).
Volgende keer probeer ik er ook niet aan te denken en hoop dat het dan wel goed gaat :ok:
Hij zal er toch aan moeten wennen, je weet nooit wanneer ze het wel en niet gaan gebruiken.
Syllvero

Lysette schreef:Jip heeft er nooit wat om gegeven. Nu trainen we ook met een elektronisch raakvlak en ik vind het zelf wel erg fijn :ok:
Beike is stabiel op de raakvlakken, die pakt hij voor zo ver ik weet altijd wel.
Maar goed het is wel een hulpmiddel zodat er gecontroleerd kan worden of je hem ook echt mee pakt.
Wat ik eerder ook al schreef/las, een kwestie van wennen dus :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou, Toen ze het melde dat dit gebruikt werd, was jij er meteen al van overtuigd dat Beike hier hier heel veel problemen mee zou krijgen. Ik denk dus dat je er onbedoeld wel heel veel aandacht en hebt besteeds. En een hond mag best schrikken van iiettes nieuws, het gaat erom dat hij snel leert herstellen en dat jij niet gaat nadenken over angsten van Beike, want zo ver ik zag, reageerd hij niet specifiek angstig op het vlak met piep. Hij sprong eraf van wat is dit nou? Maar echte angst bleef uit. Hij ging er ook meteen weer op toen je hem er opnieuw op begeleide. Hij vond het een beetje vreemd, je zult dus even bedacht moet zijn, op het feit dat hij even wat meer begeleiding nodig zal hebben, maar het is totaal geen redeloos geval hoor! Nog een paar keer en hij gaat erover heen alsof hij nooit anders gewend is.
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Was het raakvlak bij jou wel aan dan? Toen ik aan de beurt was maakt hij al een tijdje geen geluid, kapot misschien?
Ginger heeft er dan ook weinig van gemerkt, had wel klein beetje het idee dat ze merkte dat de ondergrond wat anders was maar ze liep verder lekker door. Ik besteedde er ook geen aandacht aan. Ik verwacht wel dat zij erop reageert of ervan schrikt, omdat ze erg gevoelig is voor geluiden. Maar dan nog ga ik niet anders doen. Als ze er idd vanaf springt, ach dan doen we hem toch gewoon nog een keer? Dan blijf ik er lekker naast lopen voor wat meer begeleiding en steun geen probleem hoor ;-) Wennen ze vanzelf aan denk ik. En mocht je hond echt panisch ervoor zijn (waar ik Beike niet echt voor aanzie eerlijk gezegd) dan is een laatste idee om het een keer van iemand te lenen of huren die zo'n raakvlak heeft. En thuis of op les er lekker positief mee bezig gaan. Leg er snoepjes op of leer dat als ze dat geluid horen dat ze wat lekkers krijgen (net als de clicker dus) of iets in die trant. Maar ik denk niet dat Beike er veel last van gaat hebben eerlijk gezegd. Zeker als hij er uiteindelijk wel gewoon overheen is gegaan.
Robian
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Robian »

Het geluid van de piep stond trouwens ook zacht afgesteld.
Dus voor honden die het niet kennen perfect als eerste kennismaking.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
Syllvero

gyanty schreef:Nou, Toen ze het melde dat dit gebruikt werd, was jij er meteen al van overtuigd dat Beike hier hier heel veel problemen mee zou krijgen. Ik denk dus dat je er onbedoeld wel heel veel aandacht en hebt besteeds. En een hond mag best schrikken van iiettes nieuws, het gaat erom dat hij snel leert herstellen en dat jij niet gaat nadenken over angsten van Beike, want zo ver ik zag, reageerd hij niet specifiek angstig op het vlak met piep. Hij sprong eraf van wat is dit nou? Maar echte angst bleef uit. Hij ging er ook meteen weer op toen je hem er opnieuw op begeleide. Hij vond het een beetje vreemd, je zult dus even bedacht moet zijn, op het feit dat hij even wat meer begeleiding nodig zal hebben, maar het is totaal geen redeloos geval hoor! Nog een paar keer en hij gaat erover heen alsof hij nooit anders gewend is.
Ik heb idd. gemeld dat Beike daar bang voor was en dat klopte dus ook, want hij ging van de kat af :wink:
Ik dacht er niet bij na tijdens het lopen, maar misschien straalde ik wel wat uit naar hem, zou heel goed kunnen want Beike pikt zulke dingen heel erg op.
Volgens mij gebeurde het net na de piep, hij bleef staan en keek eens even waar dat weg kwam en toen sprong hij er af.
Ik heb hem er toen idd. meteen weer op gezet en toen ging het wel goed.
Als we de piep vaker krijgen, gaat dat ook helemaal goed komen en ik denk dat het ook beter is, dat ik de volgende keer met hem mee loop i.p.v. meteen doorlopen.
Dan kan ik hem beter begeleiden en dan zal hij er ook probleemloos overheen gaan :ok:
Syllvero

SuusBG schreef:En mocht je hond echt panisch ervoor zijn (waar ik Beike niet echt voor aanzie eerlijk gezegd) dan is een laatste idee om het een keer van iemand te lenen of huren die zo'n raakvlak heeft. En thuis of op les er lekker positief mee bezig gaan. Leg er snoepjes op of leer dat als ze dat geluid horen dat ze wat lekkers krijgen (net als de clicker dus) of iets in die trant. Maar ik denk niet dat Beike er veel last van gaat hebben eerlijk gezegd. Zeker als hij er uiteindelijk wel gewoon overheen is gegaan.
Beike is er niet panisch voor, want hij heeft de kat nadat hij er vanaf sprong wel gewoon opnieuw gedaan.
Ik had alleen wel verwacht dat hij erop zou reageren en dat klopte.
Beike is erg gevoelig voor geluidjes etc. en ik denk dat ik toch onbewust iets heb doorgegeven aan Beike, zoals Sandra al zei.
Want Beike pikt deze dingen feilloos op.
Ik moet gewoon zorgen dat ik de volgende keer naast hem blijf lopen bij de kat, zodat ik hem kan begeleiden :ok:
Syllvero

Robian schreef:Het geluid van de piep stond trouwens ook zacht afgesteld.
Dus voor honden die het niet kennen perfect als eerste kennismaking.
Soms hoorde je de piep niet en soms wel.
Dus normaliter staat de piep harder?
Dan was dit idd. een goede oefening.
Syllvero

gyanty schreef: Hij vond het een beetje vreemd, je zult dus even bedacht moet zijn, op het feit dat hij even wat meer begeleiding nodig zal hebben, maar het is totaal geen redeloos geval hoor! Nog een paar keer en hij gaat erover heen alsof hij nooit anders gewend is.
Ik pik even dit zinnetje eruit :wink:

Het was ook niet mijn bedoeling om het zo neer te zetten zodat het volkomen reddeloos lijkt :wink:
Ik had naast hem moeten blijven lopen, dan was het misschien heel anders gegaan.
Maar dat weten we voor de volgende keer :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wij trainen ermee in de les dus geen problemen hier. Wellicht een optie om dat bij jouw cursus aan te geven? Dat ze ermee gaan trainen dus?

Suzanne
Syllvero

Suzanne123 schreef:Wij trainen ermee in de les dus geen problemen hier. Wellicht een optie om dat bij jouw cursus aan te geven? Dat ze ermee gaan trainen dus?

Suzanne
Ik kan het altijd vragen, maar of het ook uitgevoerd gaat en kan worden is een tweede :wink: :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Beike06 schreef:
Suzanne123 schreef:Wij trainen ermee in de les dus geen problemen hier. Wellicht een optie om dat bij jouw cursus aan te geven? Dat ze ermee gaan trainen dus?

Suzanne
Ik kan het altijd vragen, maar of het ook uitgevoerd gaat en kan worden is een tweede :wink: :ok:
Het lijkt me dat als het een training is op wedstijdnivo dit zeker bespreekbaar moet zijn; naar verluidt komen dit soort elektronische dingen steeds meer in zwang; er is ook al een elektronische tafel tenslotte (al trainen wij daar niet mee) en dan is het denk ik gewoon verstandig om erop te trainen dat honden weten dat dat geluid erbij hoort EN dat ze het toestel dus pas goed nemen als beide pieps (op- en afloop) gehoord worden.
Op dat argument zou ik insteken ;-)

Suzanne
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het is lastig denk ik om dit te kunnen trainen. Niet heel veel clubs hebben dit systeem liggen. En op de officiële wedstrijden van Cyno en de FHN wordt het niet gebruikt, dus daarvoor hoef je het niet te trainen. Of het op wk's e.d. gebruikt wordt, dat weet ik niet daar ben ik nooit geweest. Dus voor die ene wintercompetitiewedstrijd waar het gebruikt wordt, daar zou ik niet te veel aandacht aanbesteden. En de volgende keer ervan overtuigd zijn dat Beike het gaat doen. Als je vooraf al twijfels hebt, dat straal je ook uit naar je hond, waardoor de kans groter is dat hij het vreemd vindt. Volgende keer dus overtuigend lopen en er naast blijven, dan doet ie het zonder problemen :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Dat systeem is ook niet goedkoop. Je kunt natuurlijk wel gewoon je hond oefenen in "gekke" dingen. Leg een matje op het raakvlak. Maak een piep geluid als hij erover gaat. Rammel met een blikje. Laat iemand kort langs het raakvlak rennen. Laat iemand anders iets zeggen (FOUT) etc etc. Kortom, train ingewikkeld en met gekke dingen. Daar moeten honden aan wennen, zeker als je wedstrijden wilt lopen.....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”