Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bouvierpoedel schreef:Wat een geleur met ellende met kijk ons nu eens weer wat treurigs hebben gered en klop klop klop op de eigen borst. .
Ik snap het ook niet hoor.
Gezonde honden met een geweldig karakter en pupjes in alle soorten en maten worden aan de lopende band afgespoten.
Maar dit behoeft kennelijk een soort Disney einde...
Ik zou persoonlijk dit hondje ook laten inslapen, dit is geen leven na wat hem is aangedaan. Het is wel typisch Amerikaans dat ze het willen redden enzo.
Maar ik vond het gewoon heel zielig hoe dit eruit zag. :/
Ziet er ook beroerd en triest uit.
Maar het is niets Amerikaans hoor ,hier in NL is het al net zo.
Lijkt soms net of een hond die stijf staat van de ellende eerder een een tehuis heeft dan een gezonde leuke hond.
Zieligheid en ellende zijn mode aan het worden en mensen staan elkaar te verdrukken met janksmoelen als er weer een vrachtwagen/vliegtuig met ellende aankomt om hun kindje in ontvangst te nemen.
Arm mormel... maar lees ik nou dat dit verholpen kan worden door opnieuw de botten te breken?
Kijk, als die scheve bek haar verder geen ellende bezorgd en ze verder medisch goed is, ach, dan zou ik haar wel plaatsen. Bezorgt die scheve bek wél ellende en kán het herstelt, dan zou ik kiezen voor herstel ervan voor de herplaatsing.
Maar zo te zien ''mankeert'' dit dier dus verder niet veel. Ze heeft alleen een scheve harses omdat er botten gebroken zijn die raar zijn geheeld... als dat alleen cosmetisch is, vind ik haar niet zielig en zie ik ook niet in waarom ze in zou moeten slapen?
Als ze verder wél medische, onherstelbare ellende heeft zou ik haar weer wel laten inslapen.
Is het zeker weten door alleen mishandeling? De rest van haar lichaam vind ik nou ook niet echt lekker ogen namelijk. Haar voorpoten staan echt scheef onder haar lichaam
Als ik het verhaal lees gaat het toch gewoon over een gezond hondje met een geweldig karakter? Ze kan gewoon eten, is niet agressief, ze mankeert verder niets. Ze moest, zoals zoveel opvangers, nog wel gecastreerd/geaborteerd worden en haar entingen krijgen.
Waarom zou zij ingeslapen moeten worden?
Groetjes,
Femke
In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010) Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Ik geloof niet zoveel van het verhaal dat eraan geplakt is.
Volgens mij gewoon een aangeboren afwijking.
Maar met zo'n zielig verhaal wordt zo'n hond tegenwoordig veeeel makkelijker herplaatst.
Aaaaah, zegt men dan... sielug, die ga ik vertroetelen zodat ze het vergeet die arme schat.