Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ja waarom.......???

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ja waarom.......???

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
Nanna schreef:
duitse herder schreef: Een bobtail die zo gekampt word voor een show
Ge-watte?
bobtails zijn kamphonden nanna, versta dat dan :pffff: .
Bij Nanna op het kamp hebben ze andere honden. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:
duitse herder schreef: Een bobtail die zo gekampt word voor een show
Ge-watte?
Gekamt :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind het een heel verhelderend filmpje! Ik denk dat ik eens op ga schrijven welke rassen nog heel dichtbij de basis zitten, die otterhound bijvoorbeeld. Want dat zijn honden waarbij ik misschien wel een rashond zou willen. En dan checken hoe hun gezondheid is. Ik wil zelf namelijk geen rashond vanwege het doorfokken en alle gezondheidsproblemen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Paddle schreef:Ik vind dat zowel fokkers als pupkopers fout zitten. Je zou gewoon beter moeten weten voor je zo'n gehandicapte hond aanschaft, laat staan er mee fokt.

Dat geldt imo ook voor héél veel mensen hier op het forum. Hoeveel zitten er hier niet met een DH met bijhorende bochelrug, of een schotse herder die je niet kan zien onder het haar. Of een Engelse Buldog.
Je houd het alleen maar in stand zo.

Vooropgesteld dat de vacht van het engelse type collie wat mij betreft ook stukken minder kan, vind ik de vergelijking van (teveel) vacht en skeletafwijkingen niet in dezelfde categorie vallen.
Even over mijn ras: het hedendaagse type collie mag dan wel teveel haar hebben, ze zijn verder qua bouw hetzelfde gebleven. Geen rare neuzen, niet of nauwelijks hd of andere skeletproblemen en hun neus is ook prima in orde. Met hun gezondheid is dan ook niets mis.
Dat vind ik dus van een hele andere orde dan bijvoorbeeld een bulldog die niet eens normaal kan ademhalen en daarnaast ook nog talloze handicaps heeft.
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Ik vind het een heel verhelderend filmpje! Ik denk dat ik eens op ga schrijven welke rassen nog heel dichtbij de basis zitten, die otterhound bijvoorbeeld. Want dat zijn honden waarbij ik misschien wel een rashond zou willen. En dan checken hoe hun gezondheid is. Ik wil zelf namelijk geen rashond vanwege het doorfokken en alle gezondheidsproblemen.
Als je voor de otterhound kiest, moet je er ook wel rekening mee houden dat het karakter en werklust ook nog ouderwets zijn, dus je moet wat tijd uittrekken om wat met je hond te gaan werken.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef: Even over mijn ras: het hedendaagse type collie mag dan wel teveel haar hebben, ze zijn verder qua bouw hetzelfde gebleven. Geen rare neuzen, niet of nauwelijks hd of andere skeletproblemen en hun neus is ook prima in orde. Met hun gezondheid is dan ook niets mis.
maar als het met de oogjes verdergaat zoals de laatste jaren zie je over enkele jaren alleen nog twee puntjes :oeps: :wink: .

Daar heb je ook alweer gelijk in. En eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat er door de collieclub nu onderzoek/inventarisatie plaatsvind naar degeneratieve myelopathie en radius curvus.
Er zijn de afgelopen twee, drie jaar 1 of 2 nesten geboren met rv en er zijn een aantal collies geweest met dm. Kan toeval zijn, maar ze nemen het zekere voor het onzekere, wat ik wel heel goed vind. :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef:En eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat er door de collieclub nu onderzoek/inventarisatie plaatsvind naar degeneratieve myelopathie en radius curvus.
Er zijn de afgelopen twee, drie jaar 1 of 2 nesten geboren met rv en er zijn een aantal collies geweest met dm. Kan toeval zijn, maar ze nemen het zekere voor het onzekere, wat ik wel heel goed vind. :ok:
is natuurlijk ook verre van leuk maar dat valt voor mij niet onder dezelfde problematiek : dit zijn geen dingen waar bewust op gefokt wordt omdat men het 'zo leuk vindt' :wink: .

Nee, dat niet, maar het is natuurlijk wel weer een inteeltprobleem als het zo mocht zijn. Vandaar dat ik, zodra ik de kans zie, altijd weer begin over het aankeuren van boomloze collies en het openen van de stamboeken. Word me overigens niet altijd in dank afgenomen. :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Annemarie Rouw schreef:
Elmo/maureen schreef:
Annemarie Rouw schreef:Ik zou willen dat alle rassen die ooit bedoeld zijn om mee te werken, eerst weer een aanlegtest moeten doen voor ermee gefokt werd. Bij de Whippets hebben we het voor elkaar, in ieder geval. Nu moet één van de ouders nog geslaagd zijn voor de aanlegtest, later wellicht zelfs allebei.
Ik realiseer me dat dit niet voor alle rassen mogelijk is.
Dan moet ik een koets met paarden aanschaffen :jank:
Nou..een heel stuk flink doorfietsen met je hond zou ook nog wel moeten lukken. Of je moet een heel genereuze kerstman hebben, natuurlijk.. :mrgreen:
Dat word hem momenteel ook niet :oeps:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tara schreef:Mensen zouden er beter aan doen te stoppen met naar elkaar te wijzen, de ene groep beschuldigt de keurmeesters, de andere groep de fokkers, en weer een andere groep beschuldigt de pupkopers.
Ik denk dat het een combinatie is van al die groepen samen, en als iedereen nou eens hand in eigen boezem steekt, zijn we alweer een stuk verder.
Inderdaad.
Maar het probleem is dat niemand de hand in eigen boezem steekt. Juist omdat de oorzaak zo verspreid en complex is, is er vrijwel niemand die zich persoonlijk aangesproken of zelfs verantwoordelijk voelt.
Vrijwel elke fokker, keurmeester en organisatie zal zelf denken goed bezig te zijn. Niemand zal zeggen bewust mee te werken aan het vernielen van een ras en dus iets kunnen veranderen
De mensen die hun eigen aandeel wél zien, en werkelijk stappen ondernemen om iets wezenlijks te veranderen zijn enkelingen.
Om die reden zal er niks veranderen als je niet van plan bent om het hele, op ranking gebasseerde, systeem op de kop te zetten.
Als je kwaliteit wilt, zal je echt moeten afstappen van de prioriteit op exterieur. En van het wedstrijdelement.

Je kunt op zich prima een 'ik heb de mooiste hond' verkiezing houden, maar dat hoort geen enkele binding te hebben met het fokken van rashonden. Het blijft dan overigens nog steeds aanleiding geven tot verkeerde fokmotieven.
Net zoals het overdreven fokken op eigenschappen overigens. Het is een raar menselijk trekje dat het meer nooit vol is. We zijn nooit tevreden, dat is de oorzaak van de karikaturen. Ik denk dat het faciliteren en aanmoedigen van die denkwijze moet stoppen. En dat dat alleen bereikt kan worden met heel radikale, opgelegde veranderingen.

Er is, in de loop van de tijd, van een bijzaak een hoofdzaak gemaakt. Dát is de oorzaak van de ellende, en daar zal je mee moeten stoppen als je iets wezenlijk wilt veranderen.
Mooi filmpje trouwens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Zijn genoeg van dit soort filmpjes maar ik blijf er een beetje stil van. Het is iets wat we hier gelukkig allemaal wel weten maar er helaas nog genoeg mensen zijn die dit niet wisten. Moet daarbij aan de bull van even verderop denken die niet meer als 100 meter kan lopen.

Ben toch wel blij met mijn "oldschool" ras, volgend jaar lekker schapen hoeden en haar laten doen waar ze het beste in is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Madelief schreef:Práchtige film. Heel treffend en hartverscheurend soms. Mooi ook dat hij wel ook wat moois en positiefs laat zien. Ik denk dat dat meer bereikt dan alleen de excessen showen.

Deze foto:
Afbeelding

Zo mooi, fier en trots. Zo moet een hond zich voelen. Vrij in alle opzichten; beweging en geest.
Het doet me aan ons ras denken. Wij passen gelukkig (generaliserend) nog in de categorie : "hetzelfde gebleven" en nog steeds geschikt voor het oorspronkelijk werk. Laat het zo blijven!
prachtige hond dit... :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:De honden van vroeger konden echt gebruikt worden voor het werk wat ze destijds deden. Alleen tegenwoordig worden zelden nog honden gehouden voor hun oorspronkelijke doel, het zou reeeler zijn als we daar ook vanaf stappen als we steeds gaan vergelijken met vroeger.
Daarbij vraag ik mij af, als je terug gaat fokken naar de honden van "vroeger", of ze dan meteen gezonder zijn. Een bobtail die zo gekampt word voor een show, is die dan echt zoveel ongezonder dat de oorspronkelijke hond? De bullterrier met zo een kop, heeft dat nadelige gevolgen? De bouw, de kleine compacte en dikke kan ik me voorstellen dat het invloed heeft op de gezondheid, net als de rimpels bij de sharpei, bassethound en de mastino.
laten we beginnen de werkhond ook een werkhond te laten zijn, dus degelijke en betrouwbare testen... de dh die hier laatst ergens stond die kampioen op de crufts was ofzo, die kan van zn leven nooit werken... dat kan gewoon niet met zo'n slappe achterhand, die kan niet eens springen laat staan iets anders... het is en blijft een werkhond dus die moet dan gewoon een zware fysieke test kunnen ondergaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

malinois schreef:
duitse herder schreef:De honden van vroeger konden echt gebruikt worden voor het werk wat ze destijds deden. Alleen tegenwoordig worden zelden nog honden gehouden voor hun oorspronkelijke doel, het zou reeeler zijn als we daar ook vanaf stappen als we steeds gaan vergelijken met vroeger.
Daarbij vraag ik mij af, als je terug gaat fokken naar de honden van "vroeger", of ze dan meteen gezonder zijn. Een bobtail die zo gekampt word voor een show, is die dan echt zoveel ongezonder dat de oorspronkelijke hond? De bullterrier met zo een kop, heeft dat nadelige gevolgen? De bouw, de kleine compacte en dikke kan ik me voorstellen dat het invloed heeft op de gezondheid, net als de rimpels bij de sharpei, bassethound en de mastino.
laten we beginnen de werkhond ook een werkhond te laten zijn, dus degelijke en betrouwbare testen... de dh die hier laatst ergens stond die kampioen op de crufts was ofzo, die kan van zn leven nooit werken... dat kan gewoon niet met zo'n slappe achterhand, die kan niet eens springen laat staan iets anders... het is en blijft een werkhond dus die moet dan gewoon een zware fysieke test kunnen ondergaan...
Dan ook de honden hun werk laten dóen en ze niet achter de kachel leggen om te verstoffen zoals nu vaak gebeurt? Zou het uiterlijk niet in gelijke pas gegaan zijn met het, door het publiek gewenste, afvlakken van de werkeigenschappen van rassen?

De gemiddelde Engelse Bull kan nooit meer bullenbijten natuurlijk, maar dat is in deze maatschappij ook niet gewenst.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Nanna schreef:
***puppy*** schreef:Zijn genoeg van dit soort filmpjes maar ik blijf er een beetje stil van. Het is iets wat we hier gelukkig allemaal wel weten maar er helaas nog genoeg mensen zijn die dit niet wisten. Moet daarbij aan de bull van even verderop denken die niet meer als 100 meter kan lopen.

Ben toch wel blij met mijn "oldschool" ras, volgend jaar lekker schapen hoeden en haar laten doen waar ze het beste in is
Ook jouw ras heeft op de rand van de afgrond gestaan wegens een veel te kleine genenpool en is gered met behulp van tervuerenbloed.
Mijn ras (in hoe verre je het mijn ras kan noemen) staat nog steeds op de rand van de afgrond maar ik geloof niet dat het te maken heeft met de verandering qua uiterlijk waar het in dit topic wel over gaat.
Denk dat behalve de genenpool er ook nog een ander probleem is bij de HH en dat is een gebrek aan animo voor het ras. Ik weet niet of dit ras gaat overleven, natuurlijk hoop ik zelf dat het niet zal gebeuren maar uiteindelijk zou het nog wel eens kunnen gebeuren.

Neemt niet weg dat het wel een ijzersterk ras is die nog dicht bij de oorsprong ligt en daarom ben ik zo'n fan van ze
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
malinois schreef:
Dan ook de honden hun werk laten dóen en ze niet achter de kachel leggen om te verstoffen zoals nu vaak gebeurt? Zou het uiterlijk niet in gelijke pas gegaan zijn met het, door het publiek gewenste, afvlakken van de werkeigenschappen van rassen?
dat geloof ik zeker, maar dan kom je bij het punt zoals het, als ik Carmen goed begrepen heb bijv., dat je geen duitse jachtterrier meer KUNT krijgen als je geen jachtakte hebt dus niet gaat jagen...
Maar al is het alleen maar voor de dekreuen en fokteven, dat daar een werkproef aan ten grondslag moet liggen en niet de lullige die er nu is want daar kan iedere hond voor slagen zo ongeveer maar een zware fysieke proef. Ik weet te weinig van de andere werkrassen om daar iets van te kunnen zeggen maar voor de belgische, hollandse en duitse herders bijv. lijkt me dit prima te doen.

Een engelse bull kun je ook een fysieke test laten afleggen om überhaupt mee te mogen dekken en te showen (dus fysiek verplicht voor show).
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

dancingdaydream schreef:http://www.archive.org/stream/dogsofall ... 6/mode/2up

Deze was hier nog niet gepost zag ik, dacht dat jullie vast wel interesse hadden. (hij linkt nu door naar de pagina met de chihuahua, met de balk onderaan kan je het hele boek navigeren.)

Ik vind de chi's (en bijna alle rassen) veel mooier hoe ze vroeger waren. Vind het ook wel "leuk" dat er bij de chi staat dat het een "performing dog" is, omdat ze zo behendig en slim zijn... Jammer dat ze tegenwoordig als handtas vulling het meeste gebruikt worden :(
Ook dat de kop/snuit lang en spits moet zijn.. tegenwoordig zie je zoveel van die opgeblazen koppies en korte snuiten...
Wat een gaaf boek, dankjewel voor de link!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hanneke2 schreef:

Deze was hier nog niet gepost zag ik, dacht dat jullie vast wel interesse hadden. (hij linkt nu door naar de pagina met de chihuahua, met de balk onderaan kan je het hele boek navigeren.)

Ik vind de chi's (en bijna alle rassen) veel mooier hoe ze vroeger waren. Vind het ook wel "leuk" dat er bij de chi staat dat het een "performing dog" is, omdat ze zo behendig en slim zijn... Jammer dat ze tegenwoordig als handtas vulling het meeste gebruikt worden :(
Ook dat de kop/snuit lang en spits moet zijn.. tegenwoordig zie je zoveel van die opgeblazen koppies en korte snuiten...
Inderdaad, wat leuk om op deze manier het hele boek te kunnen doorbladeren en alle oude afbeeldingen van de hondenrassen te zien, gerangschikt per land.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Hanneke2 schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan!
duitse herder
Zeer actief

malinois schreef:

De gemiddelde Engelse Bull kan nooit meer bullenbijten natuurlijk, maar dat is in deze maatschappij ook niet gewenst.
Dit dus :ok: Alsof de gemiddelde pupkoper het ook maar iets interesseert wat ze kunnen, die willen graag een fijne huishond en geen KNPV x mechelaar qua karakter. De huidige generatie honden is ook aangepast aan de behoefte die er nu speelt, of dat nou een verbetering is hoor je mij niet zeggen, alleen wel dat tijden veranderen en dus ook de karakters van de hond
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
malinois schreef:[..]

Dit dus :ok: Alsof de gemiddelde pupkoper het ook maar iets interesseert wat ze kunnen, die willen graag een fijne huishond en geen KNPV x mechelaar qua karakter. De huidige generatie honden is ook aangepast aan de behoefte die er nu speelt, of dat nou een verbetering is hoor je mij niet zeggen, alleen wel dat tijden veranderen en dus ook de karakters van de hond
dus je moet maar duitsers blijven fokken met zwakke achterhanden want die winnen op de crufts?
Dat zijn en blijven werkhonden dus moeten de dekreuen en fokteven maar verplicht worden om zware fysieke testen te doen... wat is daar mis mee? Waarom zou je daar als duitser eigenaar tegen kunnen zijn? Met een fysieke test krijg je knpv duitsers denk je?
En wat is een KNPV x mechelaar karakter????? :denken:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef: dus je moet maar duitsers blijven fokken met zwakke achterhanden want die winnen op de crufts?
Dat zijn en blijven werkhonden dus moeten de dekreuen en fokteven maar verplicht worden om zware fysieke testen te doen... wat is daar mis mee? Waarom zou je daar als duitser eigenaar tegen kunnen zijn? Met een fysieke test krijg je knpv duitsers denk je?
ik ben voor :cheer:
deden ze het maar zo, ik denk alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren :ugh:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dit dus, laat deze maar eens een zware fysieke test doorstaan, dan eet ik mn schoen op als ie dat haalt:

:(:
en met welke hond wordt gefokt, juist met deze want die is kampioen huppeldepup op de show...
En niet met een geweldig gezonde duitser zonder enig showresultaat want ohohohoh die is niet aangekeurd... en daar gaan we niet mee fokken :neenee:

Als deze hond over een meterhaag moet springen breekt ie dwars door midden.... :roll:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:dit dus, laat deze maar eens een zware fysieke test doorstaan, dan eet ik mn schoen op als ie dat haalt:

:(:
en met welke hond wordt gefokt, juist met deze want die is kampioen huppeldepup op de show...
En niet met een geweldig gezonde duitser zonder enig showresultaat want ohohohoh die is niet aangekeurd... en daar gaan we niet mee fokken :neenee:

Als deze hond over een meterhaag moet springen breekt ie dwars door midden.... :roll:
Die hele klasse vind ik gehandicapte honden. :schrik:
renee-uk
Zeer actief

nou geloof ik dat je met engelse en amerikaanse dh's ook niet bepaald de beste laat zien Mal.
UV is hier bijvoorbeeld al niet verplicht en de afdeling africhting is al een aantal jaren geleden opgeheven bij de engelse dh rasvereniging :U:
verder zijn ze niet aangesloten bij de FCI en hebben een andere rasstandaard.

edit: en bij de vasteland keurfok dh's tellen showresultaten niet mee en zullen dus ook nauwelijks een extra dimensie geven aan fokteven en -reuen.
dus je verhaaltje hierboven klopt niet helemaal ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:nou geloof ik dat je met engelse en amerikaanse dh's ook niet bepaald de beste laat zien Mal.
UV is hier bijvoorbeeld al niet verplicht en de afdeling africhting is al een aantal jaren geleden opgeheven bij de engelse dh rasvereniging :U:
dat geloof ik direct, maar waarom zou je als toekomstige pupeigenaar tegenstander kunnen zijn van een fysieke test voor alle fokdieren... en dan zwaar dus niet die je bij een pakje boter krijgt.
Ik snap dat echt niet hoor... :oeps:
Al wordt het een haardkleedje (wat ik overigens dom vind, neem dan een ander ras) je wilt toch een gezonde hond
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:nou geloof ik dat je met engelse en amerikaanse dh's ook niet bepaald de beste laat zien Mal.
dat geloof ik direct, maar waarom zou je als toekomstige pupeigenaar tegenstander kunnen zijn van een fysieke test voor alle fokdieren... en dan zwaar dus niet die je bij een pakje boter krijgt.
Al wordt het een haardkleedje (wat ik overigens dom vind, neem dan een ander ras) je wilt toch een gezonde hond
ik ben ook helemaal niet tegen, zou het alleen maar toejuichen
slechter dan nu kan haast niet meer, alhoewel :jank:
Afbeelding

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

renee-uk schreef:
malinois schreef: dus je moet maar duitsers blijven fokken met zwakke achterhanden want die winnen op de crufts?
ik ben voor :cheer:
deden ze het maar zo, ik denk alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren :ugh:
Van mij zouden ze het ook mogen invoeren! maar ook ik geloof niet dat het ooit gaat gebeuren :(:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
duitse herder
Zeer actief

malinois schreef:
De enige die er tegen zullen zijn, zijn de fokkers zelf gok ik :mrgreen: Zolang ze niet willen testen op dwerggroei en op DM, zal zo een test er al helemaal niet doorkomen helaas.
van mij mogen ze het invoeren, graag zelfs!
Perry en Noah

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Dat filmpje van die DH :ugh:
Wat denk ik ook een probleem is in hondenwereld is dat pupkopers bijvoorbeeld een 'echte hond' willen hebben, zoals een mechelaar, duitse herder of rottweiler. Maar vervolgens moet de hond zich gedragen als een gezelschapshondje. Vooral vriendelijk zijn naar alles en iedereen en niet teveel beweging nodig hebben :neenee: Daar zullen sommige fokkers wel op inspelen en dat lijkt mij ook niet erg gezond voor een ras.
bouvierpoedel
Zeer actief

Niet vergeten dat een ras ook in stand gehouden word door de populaiteit of in ieder geval door voldoende liefhebbers en dat het op zachter karakter fokkken of een iets ander uiterlijjk ook de redding van een ras is geweest.
Het 1 kan niet zonder het andere bestaan.
Je kunt wel [ voorbeeldje ] scherpe driftige honden blijven of willen fokken waar weinig vraag naar is maar dan ben je als ras ook zo naar zijn klote,
Heel leuk zo'n select clubje van liefhebbers maar die trekken dat ras ook niet verder dan naar het einde.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”