U vraagt, wij draaien!Sanne!! schreef:heb je ook een foto van boven met Tallie erop? Vind dat altijd leuk om te zien

Moderator: moderatorteam
U vraagt, wij draaien!Sanne!! schreef:heb je ook een foto van boven met Tallie erop? Vind dat altijd leuk om te zien
Hier komt ook geen fleece in huis voor de kussens hoor. Maar misschien dat dit met andere stoffen ook wel gaat?Wolf77 schreef:euhm..ben ik de enige?
Fleece en hondenharen..dat is bij mij een combi wat niet werkt...
ik heb een fleecesjaal, en da's een magneet voor hondenharen..en krijg ze er amper uit
( ja..met wat plakband of vingers wat vochtig maken etc..maar ik vind t nogal irri )
Wat is die leuk gewordenTallie schreef:U vraagt, wij draaien!Sanne!! schreef:heb je ook een foto van boven met Tallie erop? Vind dat altijd leuk om te zien
Hee, dat is een handige tipHillieS schreef:Ik heb geen fleecekleedjes meer in huis liggen, maar wel een op de achterbank. Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
OK, een paar haartjes zullen blijven zitten, maar het grootste deel heb je er zo af
[Sandra] schreef:Hee, dat is een handige tipHillieS schreef:Ik heb geen fleecekleedjes meer in huis liggen, maar wel een op de achterbank. Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
OK, een paar haartjes zullen blijven zitten, maar het grootste deel heb je er zo af
Gaan die dekbedden dan niet op een hoopje zitten of stik je die in de rondte vast?Patrol schreef:Ik heb de link niet bekeken, want ik naai al jaren met de naaimachine de hondenkussens. Maar ik wilde even reageren op het gebruik van fleece....... ik zou het afraden, want hondenharen blijven er vreselijk in plakken.
Overigens wil ik mijn hondenkussen maaktip ook wel delen: haal een dekbed bij de jysk oid. Kost niets... 2x vouwen, dan houd je precies de goede maat over. Koop stukje stof bij bijv. Kwantum. Binnenste buiten vouwen en twee zijkanten dichtnaaien, omdraaien, dekbed erin en dichtnaaien....echt binnen 15 minuten klaar. Ik was ze met dekbedden er in.
Ja na een paar keer wassen wel, maar ik schud ze flink en dan zitten ze wel weer goed.In het begin maakte ik er klittenband in en konden de kussens eruit, maar dit gaat prima.gonnie schreef:Gaan die dekbedden dan niet op een hoopje zitten of stik je die in de rondte vast?Patrol schreef:Ik heb de link niet bekeken, want ik naai al jaren met de naaimachine de hondenkussens. Maar ik wilde even reageren op het gebruik van fleece....... ik zou het afraden, want hondenharen blijven er vreselijk in plakken.
Overigens wil ik mijn hondenkussen maaktip ook wel delen: haal een dekbed bij de jysk oid. Kost niets... 2x vouwen, dan houd je precies de goede maat over. Koop stukje stof bij bijv. Kwantum. Binnenste buiten vouwen en twee zijkanten dichtnaaien, omdraaien, dekbed erin en dichtnaaien....echt binnen 15 minuten klaar. Ik was ze met dekbedden er in.
Thanx voor de tip! ik ga m eens proberenHillieS schreef:... Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
En terecht! Ze zijn ontzettend gaaf!Lisette1985 schreef:Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op![]()
Ze zijn heel erg leuk!Lisette1985 schreef:Kussens maken, mijn hobby!
Ik was ook nooit handig met de naaimachine maar ben het gewoon eens gaan proberen, die handigheid komt vanzelf.
Gewoon naar de markt gaan voor wat leuke stoffen, rits kopen en een dekbed.
We gaan gewoon een hobbyclubje beginnen, gezellig met zn allen hondenkussens maken![]()
Hier wat voorbeelden van Bumba's kussens.
Deze heb ik van de week gemaakt, bestaat uit losse lapjes stof, eerst de kanten naaien zodat het niet gaat rafelen dan netjes in elkaar zetten en alles dubbelstikken zodat het goed stevig is.
Bumba moest voor de foto's even van zijn kussens af, de kussens zijn nog lekker dik ook![]()
Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op![]()
Tallie schreef:En terecht! Ze zijn ontzettend gaaf!Lisette1985 schreef:Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op![]()
![]()
Ik hoef zoiets niet eens te proberen, ik ben bang dat die naaimachine heel snel vliegles zou krijgen. Ben niet zo geduldig met zulke dingen
kimmeke schreef:Bedankt voor je idee!! Heb hier nog gordijnen liggen waar ik een hoes voor de kussens mee wou maken maar geen naaimachine en handige vingers... Nu nog even verder zoeken naar een makkelijke manier om er een rits ofzo in te krijgen zodat de hoes er ook makkelijk weer af kanSuzanne123 schreef:Dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde;-)[Sandra] schreef:Of eerst het dekbed opvouwen en het er dan omheen knopen
Ik zie mogelijkheden zelfs om het als kadootje te geven als er weer 's iemand een puppie bij krijgt oid
Ik ben zo vreslijk onhandigmaar dit kan ik wel.
Ik heb ook met van dat plakvaseline (waar je "zomen" in een broek mee kunt repareren) van een stuk stof met kerstmotief een overtrek voor een (opgevouwen) dekbed gemaakt. Voor iemand met NUL gevoel voor zoiets is het leuk gelukt al zeg ik het zelf
Suzanne
*edit: even wat slordighijdsvoudjes verbeterd
Hmm, kan ik inderdaad eens bij een hoes proberen. Het is nogal een woelmuis dus zou me niet verbazen als dat dan binnen de kortste keren binnenste buiten steektSuzanne123 schreef:Ik heb nu niet veel ruimte over (het stuk stof was te klein) maar anders zou ik me kunnen voorstellen dat je een kussensloopconstructie maakt, waarbij je bijv. een "flap" overhoudt en die weer IN het geheel stopt. Niet helemaal ideaal, als je ene hond heb die het graag omwoelt heb je een probleem
Anders houdt het best denk ik.
Suzanne
(ook zonder naaimachine)
kimmeke schreef:Bedankt voor je idee!! Heb hier nog gordijnen liggen waar ik een hoes voor de kussens mee wou maken maar geen naaimachine en handige vingers... Nu nog even verder zoeken naar een makkelijke manier om er een rits ofzo in te krijgen zodat de hoes er ook makkelijk weer af kan
Nou, niet zomaar elke stof hoor. Je moet voor dit namelijk stof hebben wat niet rafelt_Inge_ schreef:Je kan dit ook wel met andere stoffen doen lijkt mij. Ga binnenkort wel op de markt kijken voor een goedkoop stukje stof en eens uitproberen.
Gun de honden nou ook eens watMarion. schreef:Nou, niet zomaar elke stof hoor. Je moet voor dit namelijk stof hebben wat niet rafelt_Inge_ schreef:Je kan dit ook wel met andere stoffen doen lijkt mij. Ga binnenkort wel op de markt kijken voor een goedkoop stukje stof en eens uitproberen.