Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarswandeling Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Oudjaarswandeling Bussloo

Ongelezen bericht door Angelique. »

waarom is dit ruim 2 uur rijden ? :jank:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nuyvilaq schreef:waarom is dit ruim 2 uur rijden ? :jank:
kan toch wel voor een keer;-)
Angelique.

crutz schreef:

nee, niet als je er geen 9 mee wil nemen :oeps:
en oppas gaat hem niet worden op oudjaarsdag :gvd:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Was leuk geweest als je meeging Liek! Maar snap je probleem..

Sandra, ik vind het jammer dat je niet mee kunt! Is ze erg bang? Op Bussloo hoor je alleen in de verte het carbidknallen. Beau is erg bang (hoewel hij het dit haar tot nu toe perfect doet!), maar heeft nog geen greintje angst laten zien op Bussloo. Komt denk ik door de afleiding en het niet echt aanwezige geknal. Maar als je er onzeker over bent moet je het niet doen, dat zou niet verstandig zijn.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

shibashira schreef:baal wel flink dat we niet mee gaan.... :ugh:

Shira is er echt naar van. Keek er zelf naar uit, maar tja... doe haar er geen plezier mee.
Bij Bussloo merk je er er niks van dat het oudjaarsdag is.
Dus op zich hoef je het voor de knallen niet te laten.

Ik hoop wel dat het weer een beetje mee zit. :denken:
Anders blijven mijn hondjes in de auto zitten ben ik bang, en moet ik alleen een rondje lopen. :roos: :cool2:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nuyvilaq schreef:
crutz schreef:

Ja oké, als je de rest idd niet zo lang alleen wil laten dan snap ik t...das hier gelukkig nooit een probleem.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

clausipaus schreef:
shibashira schreef:baal wel flink dat we niet mee gaan.... :ugh:

Shira is er echt naar van. Keek er zelf naar uit, maar tja... doe haar er geen plezier mee.
Bij Bussloo merk je er er niks van dat het oudjaarsdag is.
Dus op zich hoef je het voor de knallen niet te laten.

Ik hoop wel dat het weer een beetje mee zit. :denken:
Anders blijven mijn hondjes in de auto zitten ben ik bang, en moet ik alleen een rondje lopen. :roos: :cool2:
het is er idd heel stil, mss juist wel fijn voor Shira...
Angelique.

crutz schreef:
Nuyvilaq schreef:
crutz schreef:

Ja oké, als je de rest idd niet zo lang alleen wil laten dan snap ik t...das hier gelukkig nooit een probleem.

zijn ze niet gewend, soms is dat wel eens heel erg jammer...mja :(:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

clausipaus schreef:Ik hoop wel dat het weer een beetje mee zit. :denken:
Ben er bang voor :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Asta schreef:ik kom ook, mocht het teveel zijn voor asta loop ik een andere kant op, alleen heeft iemand een tomtom adres?
Ik ben er laatst een keer geweest, toen reed ik langs een golfbaan en parkeerde ik aan het eind van die weg vlakbij een bruggetje het water over, is dat die parkeerplaats? (sorry heb echt geen richtingsgevoel)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Het was bij mij nog niet definitief of we meegingen maar het gaat dus niet. Akira is zo uit haar doen en kan momenteel niets van andere honden hebben dat ik de gok niet ga nemen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Het is voor mij ook een beetje ver in combinatie met de voorbereidingen voor de party hier thuis.

Ik maak wel mijn eigen oudjaarswandeling.

@Tiny Ik ken dat Misty is ook net loops af en bloedjefanatiek...meestal ebt het gelukkig weer weg.
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer

Ongelezen bericht door Foetsie »

Zal vandaag het adres in de Tom Tom zetten en hopelijk is het morgen net zoals vandaag ook droog weer met een lekker zonnetje erbij.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ah jammer Tiny! :(

@ Lief: heb je je vriend al overgehaald dat je wel bij Ineke moet wandelen? :mann:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Hilde schreef:Was leuk geweest als je meeging Liek! Maar snap je probleem..

Sandra, ik vind het jammer dat je niet mee kunt! Is ze erg bang? Op Bussloo hoor je alleen in de verte het carbidknallen. Beau is erg bang (hoewel hij het dit haar tot nu toe perfect doet!), maar heeft nog geen greintje angst laten zien op Bussloo. Komt denk ik door de afleiding en het niet echt aanwezige geknal. Maar als je er onzeker over bent moet je het niet doen, dat zou niet verstandig zijn.

ze is bang voor de knallen. Eerste jaar dat ze zo flipt. Lag met haar kop onder de bank (rest van haar lichaam past niet). Hebben hier nu alle luiken dicht zodat de knallen binnen niet extreem te horen zijn. vind het jammer... sneu voor Shira en zonde voor morgen. Maar als ze daar gestrest rondloopt heeft niemand wat aan. los kan ze nu al helemaal niet, veel te bang dat ze wegvliegt. Shiba's lijken toch altijd wat te overdrijven met dit soort dingen.

Een ieder die gaat.. heel veel plezier :ok: . Wij hopen een andere keer van de partij te zijn.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Ik ga ook afzeggen het lijkt me niet verstandig om nu met kiran in een grote groep te gaan wandelen hij gedraagt zich erg vervelend. En patserig naar andere reuen dat gaat dan geen ontspannen wandeling worden
Heel veel wandel plezier voor de rest die wel gaan ;)
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik kom ook niet. Morris is vandaag gepest door een :gvd: joch wat het grappig vond een blikje vol rotjes naar hem toe te gooien. Knalt leuk joh! En zo'n hond die met vier poten tegelijk de lucht in vliegt is ook heel erg grappig :mep:
Morris was tot nu toe redelijk onverstoorbaar. Hij vond het geknal niet leuk, maar ging nog graag naar buiten. Nu dus niet meer :ugh: Had net een trillend hoopje hond aan de riem. Het is voor mij toch een flink stuk rijden en geloof niet dat ik hem er nu een plezier mee doe.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Het is toch juist heel erg prettig om daar zónder geknal lekker te kunnen lopen en de honden lekker moe te laten spelen en rennen, zodat ze de oudejaarsnacht moe maar voldaan kunnen doorstaan?
Tenminste, zo is deze wandeling destijds ontstaan volgens mij. Ik begrijp best dat er mensen afhaken hoor, maar niet zo goed dat er mensen zijn die niet gaan wandelen omdat hun honden bang zijn (geworden) van vuurwerk. Dat is er daar namelijk niet. :19:

Zelf heb ik andere dingen te doen morgen, anders was ik er graag bij geweest.
nomo
Zeer actief

De wandeling lijkt me ook nog steeds super! Alleen moet ik er ook naartoe. En een hond die bij elke knal bij me op schoot wil springen is niet zo handig in de auto :ugh: Ik moet alleen met hem in de auto en er gaat ook niemand anders uit de buurt die kant op. Het is nogal een lange rit en normaal gaat hij netjes liggen, maar een springende grote hond een paar uren lang in een klein peugeotje vind ik niet zo veilig.
Hilde
Zeer actief

LongFields schreef:Het is toch juist heel erg prettig om daar zónder geknal lekker te kunnen lopen en de honden lekker moe te laten spelen en rennen, zodat ze de oudejaarsnacht moe maar voldaan kunnen doorstaan?
Tenminste, zo is deze wandeling destijds ontstaan volgens mij. Ik begrijp best dat er mensen afhaken hoor, maar niet zo goed dat er mensen zijn die niet gaan wandelen omdat hun honden bang zijn (geworden) van vuurwerk. Dat is er daar namelijk niet. :19:

:ok:

Jammer van al die afmeldingen. Straks loop ik nog alleen :80:
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

nomo schreef:De wandeling lijkt me ook nog steeds super! Alleen moet ik er ook naartoe. En een hond die bij elke knal bij me op schoot wil springen is niet zo handig in de auto :ugh: Ik moet alleen met hem in de auto en er gaat ook niemand anders uit de buurt die kant op. Het is nogal een lange rit en normaal gaat hij netjes liggen, maar een springende grote hond een paar uren lang in een klein peugeotje vind ik niet zo veilig.
Ik wil best met je mee als je wil, als Morris op de achterbank kan dan kan 'ie wel naast mij zitten en hij mag ook best op schoot :mrgreen: Max blijft gewoon thuis. Ik weet alleen niet of het ver om is voor jou, via Leeuwarden?
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
nomo
Zeer actief

Diaantje schreef:
nomo schreef:De wandeling lijkt me ook nog steeds super! Alleen moet ik er ook naartoe. En een hond die bij elke knal bij me op schoot wil springen is niet zo handig in de auto :ugh: Ik moet alleen met hem in de auto en er gaat ook niemand anders uit de buurt die kant op. Het is nogal een lange rit en normaal gaat hij netjes liggen, maar een springende grote hond een paar uren lang in een klein peugeotje vind ik niet zo veilig.
Ik wil best met je mee als je wil, als Morris op de achterbank kan dan kan 'ie wel naast mij zitten en hij mag ook best op schoot :mrgreen: Max blijft gewoon thuis. Ik weet alleen niet of het ver om is voor jou, via Leeuwarden?
Dat is misschien nog wel een optie! Ik wacht nog even af hoe hij morgen is. Als hij nog zo is als nu dan begin ik er niet aan. Krijg hem nu niet eens fatsoenlijk naar buiten. Dan blijft hij maar lekker thuis met de tv aan en de gordijnen dicht. Dan gaan we rustig wachten tot het eindelijk 1 januari is haha.
Helianthe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Staander en Cane Corso

Ongelezen bericht door Helianthe »

Mijn zwager Hans gaat ook definitief mee met 2 honden, een grote en een kleine. En wij dus met Hugo.

Voor de twijfelaars onder ons: juist voor bange honden is meegaan een goede optie. Zo komen zij de oudejaarsavond juist rustig door. Eerst de evt. al opgebouwde stress eruit lopen, zonder de hinder van het geknal...want dat is echt heeeeel erg ver in de verte.
Het is juist heel ontspannend en er valt onder de honden nooit een onvertogen "woord", het is lekker dollen met z'n allen en ze worden lekker moe.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

nomo schreef:
Diaantje schreef:
Dat is misschien nog wel een optie! Ik wacht nog even af hoe hij morgen is. Als hij nog zo is als nu dan begin ik er niet aan. Krijg hem nu niet eens fatsoenlijk naar buiten. Dan blijft hij maar lekker thuis met de tv aan en de gordijnen dicht. Dan gaan we rustig wachten tot het eindelijk 1 januari is haha.
Is goed, als het morgen al door gaat, hoelaat moeten we dan weg? Dan weet ik hoelaat ik uit m'n bed moet :mrgreen:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik hou een slag om de arm, Marouck heeft weer koorts. Ze maakt zich te druk door het incidentele geknal, slaat daarop aan en dat wekt hoestbuien op.
Momenteel heeft ze 39,8 :(:
Mocht het weer zakken zijn we er gewoon bij, maar dat is dus afwachten. De laatste keer was de koorts 's ochtends weer weg.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

LongFields schreef:Het is toch juist heel erg prettig om daar zónder geknal lekker te kunnen lopen en de honden lekker moe te laten spelen en rennen, zodat ze de oudejaarsnacht moe maar voldaan kunnen doorstaan?

Zo ver is Bussloo ook niet van de "bewoonde" wereld.. er kan daar ook wel dichterbij geknalt worden, dus als je hond echt heel bang is.. zou ik ook niet daarheen gaan. Of je moet hem aan de lijn houden.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Jeetje Inge daar zit je niet op te wachten.. Beterschap voor je meisje, laat het maar weten als het lukt, anders horen we het vast van Carmen.

Zou leuk zijn als het zo opgelost kan worden Yvonne en Diana!
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

maar hoor je nu op bussloo net zoveel dan als op de roosendaalse hei of meer?

en had een vraagje hoe reageren de honden die mee gaan op kinderen?
er gaat mss een kind ja van een jaar of 14 mee.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

rakker2000 schreef:maar hoor je nu op bussloo net zoveel dan als op de roosendaalse hei of meer?

en had een vraagje hoe reageren de honden die mee gaan op kinderen?
er gaat mss een kind ja van een jaar of 14 mee.
vorig jaar niet echt op gelet, maar dacht dat t vrij stil was.
Mijn honden zijn geen kinderen gewend, maar zolang ze niet lastig gevallen worden gaat t volgens mij wel goed & 14 is niet meer kind/kind hè....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Oh & mss neem ik Lola (DJT teef pup van bijna 9 mnd) ook wel mee.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”