wat denken jullie hiervan?
Raad eens wat in deze kruising met poedel zit (een hint qua karakter zou ik niet wteen wat eruit moet komen, maar estetisch gezien vind ik het wel wat)
Moderator: moderatorteam
Cleva schreef:lieke schreef:Deze kruising is in Amerika, dus ze zullen wel een Amerikaan hebben gebruikt.
Zou trouwens sowieso een Amerikaan nemen, ook voor de vacht. Ik weet niet wat een wolbaal van het Engelse type in combinatie met een poedelvacht zou opleveren. Waarschijnlijk een soort pulivacht.
Hoewel, kun je je nakomelingen wel weer kwijt aan Nanna.![]()
Voor een reu met draadjeshaar doe ik mee!

Ik ookMit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog![]()
![]()
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen!
Oh, daar wil ik ook wel een pup van! Bakkie x Tres!Nanna schreef:Bakkie staat ook beschikbaar hoorIk heb hier een heel dekstation
![]()
Geeft errug leuke kleurtjes en is socialer dan sociaal. Alleen werkwillig is ie niet, hij trut liever rond op schootMaar die moet je ook hebben. Voor bij autistische kinderen zou het een gedroomde combi zijn.
vroegah wel, nu zou ik zeggen probeer een Cane wattes, gehoorzaam en werk lustig, rustig als het nodig is of kan, en klaar voor actie als het kan of moetBrigitte schreef:Ik ookMit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog![]()
![]()
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen!

Dan vererft dat bij Tres ook zo.Nanna schreef:Bakkie kan bij een Pulidame alle kleuren vererven. Wit, zwart, grijs en maszkos fako (zoals hijzelf). Hoe dat bij een poedel werkt weet ik niet...Panna schreef:Oh, daar wil ik ook wel een pup van! Bakkie x Tres!Nanna schreef:Bakkie staat ook beschikbaar hoorIk heb hier een heel dekstation
![]()
Geeft errug leuke kleurtjes en is socialer dan sociaal. Alleen werkwillig is ie niet, hij trut liever rond op schootMaar die moet je ook hebben. Voor bij autistische kinderen zou het een gedroomde combi zijn.
Wat voor kleurtjes kunnen daaruit komen?

nou ik niet hoor, tenminste niet als ze speciaal gefokt gaan worden.bouvierpoedel schreef:H;e gadver denk je op een rashonden sitte te zitten willen ze allemaal een bastaard.![]()
![]()
![]()

Mit schreef:Ik vond die Catahoula-poedels leuk
ach ja, ik kan me nog herinneren van niet al te lang geleden dat je iedereen die een gezonde hond wilde aanraadde er een met stamboom te nemen.Nanna schreef:Ik welS@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
maar daarom is een beetje fantaseren en bedenken nog wel heel erg leukMits beide ouderdieren goed gezond en getest zijn. En er een visie achter die dekking zit.
Plus al wat geïnteresseerde pupkopers die helemaal niet op een rashond zitten te wachten maar wel op een zorgvuldig gefokte pup.

Ach ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen dan toch?renee-uk schreef:ach ja, ik kan me nog herinneren van niet al te lang geleden dat je iedereen die een gezonde hond wilde aanraadde er een met stamboom te nemen.Nanna schreef:Ik welS@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
maar daarom is een beetje fantaseren en bedenken nog wel heel erg leukMits beide ouderdieren goed gezond en getest zijn. En er een visie achter die dekking zit.
Plus al wat geïnteresseerde pupkopers die helemaal niet op een rashond zitten te wachten maar wel op een zorgvuldig gefokte pup.
niks zo veranderlijk als het weer, behalve nanna natuurlijk
vraag me alleen wel af als Glenn wat minder leuk was geweest hoe je dan tegenover stamboomloze honden had gestaan

overigens hebben die vroegere bastaarden van je je er niet van weerhouden tot voor kort de rashonden te promoten en ben je pas sinds Glenn weer de andere kant heen gevlogen en dat was wat ik eerder ook zei, niet dat je iets tegen bastaarden zou hebben.Nanna schreef: Ik heb vroeger zelf al bastaards gehadOok een kruising Collie, Cita. Dus ik heb niets tegen bastaards. Integendeel.
Op een gegeven moment veranderen inzichten, dat kan. En ik ben me steeds meer gaan ergeren aan die gesloten stamboeken en de ellende die er uit voort kan vloeien. Of wou je zeggen dat de gemiddelde rashond steeds gezonder wordt?

Werkdrift geeft ie dan wel weer door.Nanna schreef:Bakkie staat ook beschikbaar hoorIk heb hier een heel dekstation
![]()
Ik zou het ook niet doen maar als het dan zo gedaan wordt met gezonde en geteste ouderdieren dan kan ik me er nog wel enigzins in vinden.Nanna schreef:Ik welS@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
tja een oepsje in natuurlijk zo gebeurd kon je niks aan doen. hij luisterde niet toen hij die loopse teef rookNanna schreef:Ja, tulijktineke schreef:Ik zou het ook niet doen maar als het dan zo gedaan wordt met gezonde en geteste ouderdieren dan kan ik me er nog wel enigzins in vinden.Nanna schreef:Ik welS@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
Maar Bakkie is toch een uitzetreu waarover de fokster beslist tav dekkingen?Het is ook allemaal maar heel hypothetisch.
crutz schreef:Mit schreef:Ik vond die Catahoula-poedels leuk
volgens mij zocht Kees ook op gezondheiden geloof dat ze daar nog niet heel erg in uitblinken die Catahoula's

niet.Nanna schreef: En hoe erg is het dat ik tegenwoordig een stamboomloze hond prefereer boven eentje mèt stamboom?

das boffen danNanna schreef:Je krabt maar een eind wegrenee-uk schreef:niet.Nanna schreef: En hoe erg is het dat ik tegenwoordig een stamboomloze hond prefereer boven eentje mèt stamboom?
het is de manier waarop je dat promoot waardoor ik me zo nu en dan eens achter mijn oren krabMaar van mij mag je de volgende keer zó weer een stamboomduitser nemen hoor.
![]()
Ik breng niemand ergens vanaf. Allemaal heerlijk zelf weten.
Maar ik maak mij dus wel degelijk ernstig zorgen over de toekomst van de rashond, als het doorgaat zoals nu. Zodra stamboeken opengaan en er wat soepeler mee omgegaan wordt zal ik wellicht weer de eerste zijn die een hond met papieren koopt.

Ik vind ze leukCleva schreef:Hoe zijn de bouvierxpoedels? We hebben er vroeger een gehad en die was enig.