Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met laag energielevel
Moderator: moderatorteam
-
Zonnetje79
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Blonde labrador pup
- Aantal honden: 1
Hond met laag energielevel
Goedemorgen,
Ik weet inmiddels dat er honden zijn die meer energie hebben dan anderen.
Maar om welke rassen gaat het als je het hebt over een laag energie level?
Groetjes Zonnetje
Ik weet inmiddels dat er honden zijn die meer energie hebben dan anderen.
Maar om welke rassen gaat het als je het hebt over een laag energie level?
Groetjes Zonnetje
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Hond met laag energielevel
Bij dode honden wil dat ook wel het geval zijn ,loopt ook zo rottig aan het lijntje.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik denk dan als eerste aan de Franse en Engelse bulldog, mopshond. Zullen er vast nog veel meer zijn, maar voor mij zijn honden met een laag energielevel honden die aan een uurtje per dag wandelen genoeg hebben. Mijn hond hoort daar niet bij 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dan moet je inderdaad aan Molosserrassen denken, neemt niet weg dat er nog steeds een hoop voer in moet....
Groetjes van Charlotte

- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
Een labrador of rottweiler uit een fokfabriek met HD ++ heeft ook weinig behoefte meer aan beweging!bouvierpoedel schreef:Bij dode honden wil dat ook wel het geval zijn ,loopt ook zo rottig aan het lijntje..
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik heb een shih Tzu mix, die was de eerste jaren best heel actief (ook door mij) maar vanaf een jaar of 6-7 kun je volstaan, als je dat wil, met enkele kleine rondjes.
Als ie maar bij je is, gezelschap is belangrijker. Verzorging en dat soort dingen. Lekker knabbelen of buiten op een veld of strand zitten en naar honden kijken!
Dus gezelschapshonden hebben een lager energielevel dan menig werk of jachthond in het algemeen.
Als ie maar bij je is, gezelschap is belangrijker. Verzorging en dat soort dingen. Lekker knabbelen of buiten op een veld of strand zitten en naar honden kijken!
Dus gezelschapshonden hebben een lager energielevel dan menig werk of jachthond in het algemeen.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- Aantal honden: 2
Ik ben vast een zeikerd, maar ik snap niet dat mensen dat soort platneuzige gedrochten aanraden
Opgesloten in hun misvormde lichaam. Tsjah, dan kunnen ze niet veel nee
Opgesloten in hun misvormde lichaam. Tsjah, dan kunnen ze niet veel nee
-
S@ndr@
- Zeer actief
bulldog voldoet ook prima in dat opzicht, komt bij de zelfde fabrikant vandaan volgens mijpoetin666 schreef:Een labrador of rottweiler uit een fokfabriek met HD ++ heeft ook weinig behoefte meer aan beweging!bouvierpoedel schreef:Bij dode honden wil dat ook wel het geval zijn ,loopt ook zo rottig aan het lijntje..
persoonlijk zou ik kiezen voor een iets ouder hondje dan, uit het asiel of zo.
dan kun je het een beetje in schatten
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Inderdaad, ook per ras verschillen de hondjes erg en als je een pupje neemt weet je nooit zeker hoe hij later gaat worden, alhoewel er wel aanwijzingen zijn natuurlijk in het gedrag van de pup.
Als je een ouder hondje of herplaatser neemt kun je veel beter inschatten wat het energieniveau is.
Als je een ouder hondje of herplaatser neemt kun je veel beter inschatten wat het energieniveau is.
- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
Deze Poolse fabrikant maakt ook reclame voor lage energie levels bij zijn ras, erg zuiing ook in onderhoud.........

People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno (kruising shih tzu x maltezer) zou wel tevreden zijn met een aantal keer per dag een rondje. Maar ik denk wel dat hij dan nu niet meer zo levendig zou zijn. Hij is nu 11 en heeft 2mnd geleden nog 20km op een dag gelopen. Ze kúnnen dus ook zeker wel actief zijn 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
zit je te denken aan een groot of aan een klein ras?
-
Muk
Waarom zou ts dit willen weten? Ook een hond met weinig energie zal meer nodig hebben dan in de tuin uitgelaten worden.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Er staat op MP nog een vreselijk leuk Pekingees teefje
http://link.marktplaats.nl/515940160
http://link.marktplaats.nl/515940160
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bij de gezelschapshonden zitten heel wat rassen waar dit niet voor opgaat, dus zo algemeen is dat niet.Dus gezelschapshonden hebben een lager energielevel dan menig werk of jachthond in het algemeen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ts heeft zelfs een labrador pup, nou die in ieder geval niet. Ik denk inderdaad aan de met name langharige gezelschapshondjes.

-
Lillith
- Zeer actief
Mijn honden zijn niet zo super van het moeten wandelen...is leuk een uurtje ofzo.
Een dagje minder prima, ik zou alleen zelf geen kort neus nemen.
Een dagje minder prima, ik zou alleen zelf geen kort neus nemen.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Naima schreef:Ik denk dan als eerste aan de Franse en Engelse bulldog, mopshond. Zullen er vast nog veel meer zijn, maar voor mij zijn honden met een laag energielevel honden die aan een uurtje per dag wandelen genoeg hebben. Mijn hond hoort daar niet bij
Uurtje per dag
Veel mensen die een eb aanschaffen gaan er idd vanuit dat ze lui zijn en kunnen zo van een koude kermis thuiskomen....
Als je een rustig hondje zoekt, zou ik idd voor een oudere herplaatser gaan. Er zitten genoeg rustige hondjes in het asiel en bij stichtingen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb langharige gezelschapshonden en die lopen toch echt 2 uur per dag. Anders wordt vooral de jongste erg druk binnen.gyanty schreef:Ts heeft zelfs een labrador pup, nou die in ieder geval niet. Ik denk inderdaad aan de met name langharige gezelschapshondjes.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Bij ons op de gehoorzaamheidscursus zat een Mastino Napoletano. Die had zo'n laag energielevel dat hij tijdens de cursus elke keer ging liggen slapen, het liefst languit en snurkend. Zolang zijn vrouwtje bezig was met hem, ging het wel, maar zodra we even stil stonden om naar uitleg te luisteren ofzo, dan ging hij meteen liggen (en maar zuchten). Hij was ook zo enorm traag. Als het vrouwtje zei 'zit' dan gingen zijn billen tergend langzaam naar de grond om vervolgens met een zucht tot zitten te komen
Wat hebben we veel gelachen om dat beest zeg!!
RIP Cena
- Panna
- Zeer actief
Vergeet ik bijna Bubba aan te prijzen!

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik vind het niet zo'n gekke vraag hoor. Ik wil na een mechelaar ook graag wat rustigere hondjes die je niet constant bezig hoeft te houden in de toekomst.
Dat betekend niet automatisch dat er met die honden niets gebeurd, maar als je als TS weet dat je geen zin hebt constant te trainen en bezig te zijn, is het wel verstandig goed na te denken over het ras, toch?
Ik denk dat de meeste kleine gezelschapshonden redelijk geschikt zullen zijn.

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Mijn mops moet er echt wel meer uit dan een uurtje per dag.
Hij vind het echt geen ramp een dagje wat minder te lopen, maar kan ook gerust elke dag 2 a 3 uur over de hei wandelen hoor.
Gister nog 2 uur gelopen met hem.
Pixel (Uit polen) is er 1 die liever op de bank ligt. Ze vind wandelen heerlijk hoor en staat ook te springen om mee te gaan en kan ook zo lange wandelingen maken maar het boeit haar niet als ze bijv maar 1x per week naar het bos gaat om te rennen.
Suki (ook uit Polen) heeft veel beweging nodig, en niet zozeer rennen naast de fiets/bos etc maar ook geestelijk werk.
Het hangt dus ook wel van de hond zelf af, Haddock is vanaf kleins af aan gewend vaak in het bos te komen, en zijn conditie is opgebouwd. Ik hoor vaak dat hij meer kan dan de gemiddelde mops, en dat houd ik graag zo!
Hij vind het echt geen ramp een dagje wat minder te lopen, maar kan ook gerust elke dag 2 a 3 uur over de hei wandelen hoor.
Gister nog 2 uur gelopen met hem.
Pixel (Uit polen) is er 1 die liever op de bank ligt. Ze vind wandelen heerlijk hoor en staat ook te springen om mee te gaan en kan ook zo lange wandelingen maken maar het boeit haar niet als ze bijv maar 1x per week naar het bos gaat om te rennen.
Suki (ook uit Polen) heeft veel beweging nodig, en niet zozeer rennen naast de fiets/bos etc maar ook geestelijk werk.
Het hangt dus ook wel van de hond zelf af, Haddock is vanaf kleins af aan gewend vaak in het bos te komen, en zijn conditie is opgebouwd. Ik hoor vaak dat hij meer kan dan de gemiddelde mops, en dat houd ik graag zo!
-
Lillith
- Zeer actief
Die van mij zijn heus wel bezig op hun manierNakisha schreef:Ik vind het niet zo'n gekke vraag hoor. Ik wil na een mechelaar ook graag wat rustigere hondjes die je niet constant bezig hoeft te houden in de toekomst.Dat betekend niet automatisch dat er met die honden niets gebeurd, maar als je als TS weet dat je geen zin hebt constant te trainen en bezig te zijn, is het wel verstandig goed na te denken over het ras, toch?
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
mijn buren hebben een mechel uit werklijn die (bijna) nooit buiten komt en niks mee gedaan word, volstaat dat ook
oke ze is zo nerveus als de neten, en blaft de hele buurt bij elkaar maar het kan best
mijn oude verotte staff had zelfs door de muren heen gegaan als hij zo had moeten leven, praten we maar niet over mijn bijna 3 jarige hypo rotje 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
nomo
- Zeer actief
Ik las een keer op een site van een bernerfukker dat de berner sennen uitermate geschikt was voor luie mensen. Ze zouden niet geschikt zijn om mee te wandelen en nooit langer dan een uur per dag kunnen wandelen.
Nou, dan moet je niet mijn stuiterbal hebben. Kom je van een koude kermis thuis. Hij kan heus wel een keer met wat minder beweging en alleen wat korte rondjes. Maar dat moet niet structureel worden. Dan krijg je een slopende hond die met alle liefde aan binnenhuisarchitectuur gaat doen
Als je zeker wilt weten wat je in huis haalt dan zou ik voor een oudere herplaatser kiezen. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Nou, dan moet je niet mijn stuiterbal hebben. Kom je van een koude kermis thuis. Hij kan heus wel een keer met wat minder beweging en alleen wat korte rondjes. Maar dat moet niet structureel worden. Dan krijg je een slopende hond die met alle liefde aan binnenhuisarchitectuur gaat doen
Als je zeker wilt weten wat je in huis haalt dan zou ik voor een oudere herplaatser kiezen. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
- Panna
- Zeer actief
Overigens zijn de voorbeelden van de actieve honden van platneuzige rassen precies waarom ik mijn eerste reactie plaatste.
Die honden zitten blijkbaar veel beter in elkaar dan veel van hun rasgenoten en dan zie je dat ze eigenlijk wel degelijk flink wat energie hebben
Die honden zitten blijkbaar veel beter in elkaar dan veel van hun rasgenoten en dan zie je dat ze eigenlijk wel degelijk flink wat energie hebben
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Maar TS zoekt toch volgens mij helemaal geen andere hond? Ik lees het meer als algemene vraag welke rassen een wat lager energielevel hebben, vandaar de genoemde rassen (waarbij die van jou blijkbaar energieker zijn dan wat ik gemiddeld om me heen zieTanja Simba&Bella schreef:Naima schreef:Ik denk dan als eerste aan de Franse en Engelse bulldog, mopshond. Zullen er vast nog veel meer zijn, maar voor mij zijn honden met een laag energielevel honden die aan een uurtje per dag wandelen genoeg hebben. Mijn hond hoort daar niet bij
Uurtje per dagAls ik maar een uurtje per dag zou wandelen, zouden ze mn huis slopen om zo hun energie alsnog kwijt te raken. Tuurlijk zitten ze ertussen die dat prima vinden, maar het overgrote deel echt niet hoor. Als je ze geen uitdaging biedt kunnen ze strontvervelend worden.
Veel mensen die een eb aanschaffen gaan er idd vanuit dat ze lui zijn en kunnen zo van een koude kermis thuiskomen....
Als je een rustig hondje zoekt, zou ik idd voor een oudere herplaatser gaan. Er zitten genoeg rustige hondjes in het asiel en bij stichtingen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
blondie
- Zeer actief
Ik kende een whisky en brandy pekineesNanna schreef:Bij de gezelschapshondjes: de pekinees.
Die is tevreden met een paar korte rondjes en gaat voor de rest van de dag fanatiek de baas zitten verdedigen met dat rotzakkenkarakter van ze![]()
Onnodig te zeggen dat ik dól ben op peken
Amber en Whisky9

Gut luie varkens doet een varken geen eer trouwens, een varken is actiever
Brandy niet op de foto was de pekinees van een zus van mijn tante uit de veluwe.
Guttegut, die hond wist niet wat hem gebeurde toen ik hem de zee en strand liet snuiven. Hij sloeg stijl achterover en zo in shock dat er geen poot meer wet verzet. dit herhaalde zich twee jaar. en toen besefte ik dat het een slimme rakker was. Brandy liet zich graag dragen
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
De Japanse Chin staat wel bekend als actief ras maar ik vind het bij Tsuk niet echt terug. Ze loopt heus 3 uur mee hoor, maar ze vindt er geen drol aan.
Liever loopt ze aangelijnd samen met me rondjes door de wijk waar ze kan snuffelen en alles kapot kan pissen. En dan weer terug naar huis om als prinses op de bank te liggen en te knuffelen.
Liever loopt ze aangelijnd samen met me rondjes door de wijk waar ze kan snuffelen en alles kapot kan pissen. En dan weer terug naar huis om als prinses op de bank te liggen en te knuffelen.