Dan blijken een heel wat hulphondenscholen ook vrij nutteloos bezig te zijn met hun xsingen.??renee-uk schreef:mijn post was een antwoord op nanna die het onder meer had over vers bloed in bestaande rassen brengen BB.bouvierpoedel schreef:Ik wil een ras niet van nieuw bloed voorzien en er ook geen ras van maken ,maar een gebruikshond als in werkhond.renee-uk schreef:dus je ververst 1 keer bloed en dat is het?
je doet verder niks met de honden die vers bloed hebben?
lijkt me een beetje vreemd hoor, neem toch aan dat je met die honden verder gaat als je een ras van nieuw bloed wil voorzien.
Vergelijk het met met de werkhonden van leden hier op het forum waar ook mech/duitser en/of hollander doorheen zit.
.
wat jij wil begrijp ik inmiddels wel maar ik kan er niks aan doen dat ik nog steeds het nut er niet van in zie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: meedenken.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat van jouw hele poedels zijn toch ook hulphonden?bouvierpoedel schreef:Dan blijken een heel wat hulphondenscholen ook vrij nutteloos bezig te zijn met hun xsingen.??renee-uk schreef:mijn post was een antwoord op nanna die het onder meer had over vers bloed in bestaande rassen brengen BB.bouvierpoedel schreef:Ik wil een ras niet van nieuw bloed voorzien en er ook geen ras van maken ,maar een gebruikshond als in werkhond.renee-uk schreef:dus je ververst 1 keer bloed en dat is het?
lijkt me een beetje vreemd hoor, neem toch aan dat je met die honden verder gaat als je een ras van nieuw bloed wil voorzien.
Vergelijk het met met de werkhonden van leden hier op het forum waar ook mech/duitser en/of hollander doorheen zit.
.
wat jij wil begrijp ik inmiddels wel maar ik kan er niks aan doen dat ik nog steeds het nut er niet van in zie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hier in NL worden ook Rotties/Herders en bouviers gebruikt en ook volle poedels en schotse herders.Valerie schreef:Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden vanuit Amerika maar de Japanners zijn wat lastiger als je geen Japans schrijft
Al raad ik die kruising absoluut niet aan hoor. Ik ken een hond 75% poedel 25% golden en dat is een erg goede hulphond (voor invalide).
Maar ook heel veel xsingen.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisen
wie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
-
Sita
- Zeer actief
Bij de KNGF gebruiken ze ook vaak kruisingen idd. Ik zie het nut er wel van in. Als je door een kruising een hond kan krijgen die nog beter inzetbaar is voor het hulphondenwerk, lijkt mij dat alleen maar goed. Ik ben ook zelf absoluut niet tegen kruisingen. Ik zou dan wel een goed gefokte kruising willen. En ik denk dat bij Kees dat zeker het geval is. Ik hecht geen waarde aan dat stukje papier wat er bij mijn stamboomhondjes zit. Als ik de garantie kreeg dat ik weer een Sita zou krijgen, zo'n werklustig hondje en daarnaast heerlijk stabiel en niet gek te krijgen, zou ik er a la minute zo'n pupje bij halen.bouvierpoedel schreef:Dan blijken een heel wat hulphondenscholen ook vrij nutteloos bezig te zijn met hun xsingen.??renee-uk schreef:mijn post was een antwoord op nanna die het onder meer had over vers bloed in bestaande rassen brengen BB.bouvierpoedel schreef:Ik wil een ras niet van nieuw bloed voorzien en er ook geen ras van maken ,maar een gebruikshond als in werkhond.renee-uk schreef:dus je ververst 1 keer bloed en dat is het?
.
Maarre is een mooie, energieke golden uit werklijnen niet iets?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- renee-uk
- Zeer actief
die garantie krijg je natuurlijk nooit, niet bij rashonden en niet bij kruisingen.Sita schreef:Als ik de garantie kreeg dat ik weer een Sita zou krijgen, zo'n werklustig hondje en daarnaast heerlijk stabiel en niet gek te krijgen, zou ik er a la minute zo'n pupje bij halen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik wil een ras niet van nieuw bloed voorzien en er ook geen ras van maken ,maar een gebruikshond als in werkhond.
.[/quote]
mijn post was een antwoord op nanna die het onder meer had over vers bloed in bestaande rassen brengen BB.
[/quote]
Dan blijken een heel wat hulphondenscholen ook vrij nutteloos bezig te zijn met hun xsingen.??[/quote]
wat van jouw hele poedels zijn toch ook hulphonden?[/quote]
================================================================================
Klopt.
Maar niet elke hulp is het zelfde ,als je alleen al kijkt bij ADL honden dan is het ook afhankelijk wat een gebruikster/cliént allemaal mist aan lichamelijke functie's.
Bij de ene ADL hond kan dat zijn wat dingen oprapen en lichtknoppen bedienen.
Maar bij de andere ADL hond kan het zijn dat ze een 3dubbele functie hebben in ook nog helpen aan kleden deuren openen oprapen afrekenen enzovoort maar ook nog aangeven dat er een epileptische of hypo aanval aan komt.
Bij blindengeleide hond werkt dat ook niet allemaal hetzelfde.
Je hebt blinden op het platteland zonder baan en ook blinden die in de stad wonen met een 40 urige werkweek en met openbaar vervoer gaan.
Bij rassen ga je al op zoek naar wat je teef mist en met de gebruikshonden xsing die ik voor ogen heb werkt het in principe net zo.
.[/quote]
mijn post was een antwoord op nanna die het onder meer had over vers bloed in bestaande rassen brengen BB.
Dan blijken een heel wat hulphondenscholen ook vrij nutteloos bezig te zijn met hun xsingen.??[/quote]
wat van jouw hele poedels zijn toch ook hulphonden?[/quote]
================================================================================
Klopt.
Maar niet elke hulp is het zelfde ,als je alleen al kijkt bij ADL honden dan is het ook afhankelijk wat een gebruikster/cliént allemaal mist aan lichamelijke functie's.
Maar bij de andere ADL hond kan het zijn dat ze een 3dubbele functie hebben in ook nog helpen aan kleden deuren openen oprapen afrekenen enzovoort maar ook nog aangeven dat er een epileptische of hypo aanval aan komt.
Je hebt blinden op het platteland zonder baan en ook blinden die in de stad wonen met een 40 urige werkweek en met openbaar vervoer gaan.
Bij rassen ga je al op zoek naar wat je teef mist en met de gebruikshonden xsing die ik voor ogen heb werkt het in principe net zo.

-
Supernova
- Zeer actief
Ik wil wel een Kenzo x Jigzy puppyValerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?bouvierpoedel schreef: Klopt.

-
Sita
- Zeer actief
Ik vind ze ook erg leuk. Op de hei in Hilversum loopt er ook eentje rond. Ook een heel vrolijke sociale hond, zonder vervelend/opdringerig te zijn. En een enorme will to please. Echt een heel leuk hondje.Nanna schreef:Lijkt mij ook tof. Ik zag een poos terug een Goldendoodle jongeling bij een uitlaatservice. Zó leuk, een heel vrolijke sociale hond en het was net een jonge Komondor (daar zag ik hem dus eerst voor aan)Sita schreef: Maarre is een mooie, energieke golden uit werklijnen niet iets?En als stichting hulphond ze niet wil, kan je ze mooi verkopen als rasechte goldendoodles
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof ook zeker dat die rassen daar voor geschikt kunnen zijn als de gebruiker daar mee om weet te gaan.Valerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
Maar hier in NL staan dat soort rassen niet op het verlanglijstje van de hulphonden scholen .
Onbekend en teveel negatieve media..

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je zegt het juiste woord OVERWEGEN.Valerie schreef:Waarom zou je een kruising collie overwegen als hulphondlijkt mij meer om het uiterlijk gaan dan om het nut.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Natuurlijk joh .Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
Er zijn al genoeg doodles .... op mij komt het meer over dat je geld ruikt ....
Ga effe lekker ergens anders trollen .

- senna en odin
- Zeer actief
En dan het gezeur over mijn kruisingDenise. schreef:Ik wil wel een Kenzo x Jigzy puppyValerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
Groetjes Belinda

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik wil, ik wil !!Valerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
@ bouvierpoedel
collie x poedel zou ik ook wel overwegen qua karakter en looks
maar is het niet zo dat als jou stamboom poedel 'vreemd gaat' met een ander ras, dat je daar geen stamboom poedel meer mee mag fokken? zoiets hoorde ik laatst (zelf ben ik hier een leek in)

-
Supernova
- Zeer actief
Welk gezeur?senna en odin schreef:En dan het gezeur over mijn kruisingDenise. schreef:Ik wil wel een Kenzo x Jigzy puppyValerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh daar zou je ook een heel eind mee komen maar net als rassen onderlinhg heel divers zijn zijn mensen dat ook en daar heb je ook rekening mee te houden.renee-uk schreef:en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?bouvierpoedel schreef: Klopt.
Jij zal ook niet ieder ras aan kunnen of willen.
Dus het staat of valt niet bij 1 ding daar spelen heel wat factoren aan mee .
Net zogoed dat een goede hulphond bij de ene gebruiker heel erg goed functioneert deze misschien wel helemaal 3 x niets is in de handen van een andere gebruiker.
Noem maar een voorbeeldje hoor.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als een nieuwkomer daar mee komt aanzetten word hij/zij genadeloos de grond in getrapt door het halve forum hoor, maar Kees mag het wel?Cleva schreef:Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
Al was het zo, wat dan nog?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee hoor kan daarna gewoon weer een stamboom nest met die teef fokken.Browny schreef:ik wil, ik wil !!Valerie schreef:In Amerika worden Akita's en Pitbulls gebruikt als hulphond, therapiehond, speurhond etc. Ik ga Kiyoshi en Jigzy kruisenwie bied? De pups zullen uiteraard vreselijk gezond zijn.
![]()
![]()
@ bouvierpoedel
collie x poedel zou ik ook wel overwegen qua karakter en looks![]()
maar is het niet zo dat als jou stamboom poedel 'vreemd gaat' met een ander ras, dat je daar geen stamboom poedel meer mee mag fokken? zoiets hoorde ik laatst (zelf ben ik hier een leek in)
Enige wat de raad kan eisen dat wanneer ik van hetzelfde ras zonder stamboom honden heb lopen of daarop gelijkend dat ik DNA testen moet gaan doen bij een nest waar ik stamboom bij aanvraag of de stamboomouders ook daadwerkelijk de ouders zijn.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Juist als je er 1 nodig hebt mag je dan ook aub een hond naar je keuze hebben wat je aanspreekt.Cleva schreef:bouvierpoedel schreef:Oh daar zou je ook een heel eind mee komen maar net als rassen onderlinhg heel divers zijn zijn mensen dat ook en daar heb je ook rekening mee te houden.renee-uk schreef:en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?bouvierpoedel schreef: Klopt.
Jij zal ook niet ieder ras aan kunnen of willen.
Dus het staat of valt niet bij 1 ding daar spelen heel wat factoren aan mee .
Net zogoed dat een goede hulphond bij de ene gebruiker heel erg goed functioneert deze misschien wel helemaal 3 x niets is in de handen van een andere gebruiker.
Noem maar een voorbeeldje hoor.
En misschien blieft de hulphondgebruiker wel een bepaald uiterlijk.
Als ik ooit nog mijn armen kwijtraak wil ik nog steeds geen labrador of golden.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet jij wat de gemiddelde prijs van een Labra/Goldendoodle is?Nanna schreef:Ik snap niet dat je kunt denken van kruisingen rijker te worden dan van stamboomhondenMaeve schreef:Als een nieuwkomer daar mee komt aanzetten word hij/zij genadeloos de grond in getrapt door het halve forum hoor, maar Kees mag het wel?Cleva schreef:Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Daarom vraag ik voor een poedelpup ook 800 euro terwijl de rest van de poedel fokkers boven de 1000 tot 1800 euro zitten met de pup prijs.Cleva schreef:Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
Ik loop vet binnen vooral als ik nog regelmatig een pup weggeef.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Weet jij de prijs van de gemiddelde retrieverkruising?Maeve schreef: Weet jij wat de gemiddelde prijs van een Labra/Goldendoodle is?
Wij hebben al aardig wat kruisingen gehad en nooit meer dan 250 euro per hond betaald. Daarvoor krijg jij geen hond met papiertje
-
Supernova
- Zeer actief
Ik ben trouwens stiekem wel heel benieuwd wat een wetterhoun x poedel oplevert.
Of een ierse waterspaniel x poedel. Sheltidoodles vind ik ook wel geinig, zo op de foto dan.
Of een ierse waterspaniel x poedel. Sheltidoodles vind ik ook wel geinig, zo op de foto dan.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heeft te maken met jouw uitspraakNanna schreef:Wat heeft dat te maken met de kruisingen die Kees wil fokken?Maeve schreef:Weet jij wat de gemiddelde prijs van een Labra/Goldendoodle is?Nanna schreef: Ik snap niet dat je kunt denken van kruisingen rijker te worden dan van stamboomhonden
-
Supernova
- Zeer actief
Of een toller x poedel! Een toedel 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee hoor er zijn de laatste tijd ook heel wat xsing/bastaard nesten waaronder een doodle nest geweest waar mensen normaal op reageerde en sommige niet.Maeve schreef:Als een nieuwkomer daar mee komt aanzetten word hij/zij genadeloos de grond in getrapt door het halve forum hoor, maar Kees mag het wel?Cleva schreef:Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
En of het mag bepaal ik nog altijd zelf ongeacht
Want hier loopt ook niet iedereen over van begrip en mogen.

- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Ik vind het wel oke. Je hebt al hulphonden gefokt en bent nu aan het denken/overwegen welke kruising een hulphond zou kunnen 'opleveren' welke zou voldoen aan bepaalde eisen. Vind dat hartstikke goed! Goed om te lezen dat sommige fokkers verder denken!!
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Die uitspraak.Nanna schreef: Ik snap niet dat je kunt denken van kruisingen rijker te worden dan van stamboomhonden
Waarbij ik niet zeg dat dat in dit geval zo is. Maar de redenen om deze kruisingen te fokken kan ik ook niet achter staan. Ik blijf erbij: Fok een nestje Poedels waarvan de ouders geselecteerd zijn op werklust en enthousiasme.
Ik ben de laatste die hem tegenhoud hoor, maar hij vraagt of mensen meedenken, dus dan doen we dat!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als een nieuwkomer daar mee komt aanzetten word hij/zij genadeloos de grond in getrapt door het halve forum hoor, maar Kees mag het wel?
[/quote]
Ik snap niet dat je kunt denken van kruisingen rijker te worden dan van stamboomhonden
[/quote]
Weet jij wat de gemiddelde prijs van een Labra/Goldendoodle is?[/quote]
=========================================================================
Nee maar je staat te popelen om het te vertellen om je standpunt kracht bij te zetten.
Dus gooi het eruit meid.

Maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook ga vragen want ik vind sommige prijzen ook van de zotte ,maar ook van sommige rashonden.
Ik verkoop mijn poedelpups voor 800 euro en bij een groot nest van zeg 7 stuks houd ik de helft over aan zogenaamde winst van alleen puur het nest qua onkosten gerekent...
Ik snap niet dat je kunt denken van kruisingen rijker te worden dan van stamboomhonden
Weet jij wat de gemiddelde prijs van een Labra/Goldendoodle is?[/quote]
=========================================================================
Nee maar je staat te popelen om het te vertellen om je standpunt kracht bij te zetten.
Dus gooi het eruit meid.
Maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook ga vragen want ik vind sommige prijzen ook van de zotte ,maar ook van sommige rashonden.
Ik verkoop mijn poedelpups voor 800 euro en bij een groot nest van zeg 7 stuks houd ik de helft over aan zogenaamde winst van alleen puur het nest qua onkosten gerekent...