Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meedenken.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: meedenken.??

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
bouvierpoedel schreef:Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Of iets meer massa en bone.??
Misschien een iets makkelijker vacht.?
:19:
Trouwens, wat jij wilt maken bestaat al, dat heet namelijk Labrador. Daar hoef je niet voor te kruisen, die kun je zo kopen, mét en zonder stamboom, in overvloed :wink:
Daar moet je als hulphondbehoeftige ook maar trek in hebben....ik zou hartelijk bedanken.
Precies, je kunt als je vanaf je nek verlamt bent beter zelf de krant uit de brievenbus pakken met je mond :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef: en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?
Wat zeur je toch. In de africhting worden ook vaak mechelse herders met hollandse herders gekruist om tot een nóg beter resultaat te komen.
Dat mag dan vanwege één of ander curieus purisme zeker ook niet?
ik zeg nergens dat iets niet mág, ik zeg dat ik er het nut niet van inzie en verder vraag ik om verduidelijking van dingen die ik niet snap.
als jou dat tegen het zere been is lees je het maar niet, uiteindelijk switcht niet iedereen van het ene uiterste naar het andere.

want alle rashonden zijn immers verkloot, zoals je ons al maanden lang te pas en te onpas aan het 'vertellen' bent, maar voor je kruisinkje moeten er wel rashonden uit goede lijnen genomen worden die sociaal en gezond zijn.
hoe kan dat nou als het daaraan volgens jouw berichten totaal aan ontbrak bij al die waardeloze rashonden?
Het is verder wel goed met je :zwaai
Dikke kus :lief: :engel:
sneu maar wederom niet onverwacht
je moet echt eens iets aan je herhaling doen nanna, zo voorspelbaar en zo 2011 :ugh:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
bouvierpoedel schreef:Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Trouwens, wat jij wilt maken bestaat al, dat heet namelijk Labrador. Daar hoef je niet voor te kruisen, die kun je zo kopen, mét en zonder stamboom, in overvloed :wink:
Daar moet je als hulphondbehoeftige ook maar trek in hebben....ik zou hartelijk bedanken.
Dus eigenlijk ben jij net zo "erg" als die mensen die volgens jou alleen stamboomhonden willen als hulphond? :scratch:
Ik denk dat menig hulphondbehoeftige tevreden is met elke hond. En terecht, men moet allang blij zijn dat dit mogelijk is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef: en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?
Oh daar zou je ook een heel eind mee komen maar net als rassen onderlinhg heel divers zijn zijn mensen dat ook en daar heb je ook rekening mee te houden.
Jij zal ook niet ieder ras aan kunnen of willen.
Dus het staat of valt niet bij 1 ding daar spelen heel wat factoren aan mee .
Net zogoed dat een goede hulphond bij de ene gebruiker heel erg goed functioneert deze misschien wel helemaal 3 x niets is in de handen van een andere gebruiker.
Noem maar een voorbeeldje hoor. :wink:
maar dat wordt toch niet anders als je kruisingen fokt?
dan zul je toch net zo goed houden dat de ene hond prima bij de ene gebruiker en totaal niet bij de andere gebruiker past?
het is nou net alsof alles rozengeur en maneschijn is alleen omdat je wil gaan kruisen en daar geloof ik gewoon niet in.

ik snap dat het overkomt alsof ik zit te zieken, maar dat is echt niet zo, ik probeer dingen te begrijpen en dat kan alleen als ik vragen stel over wat me niet duidelijk is.
Nee hoor is niet alleen maar rozengeur en manenschijn.
En niet alle puppen uit zo'n combi zullen dat zijn wat je verwacht ,net als bij een rasnest.
Net als jij heb ik ook mijn vragen zoals in mijn start topic .
Zou maar zo kunnen dat ik het niet doe ,want dat staat ook nog open. :wink:
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
Als anti-stamboom hondenliefhebber kun je het natuurlijk niet maken om een lab als hulphond te hebben. Stel je voor! :wink:
Gelukkig zijn de kruisingen / bastaardhulphonden ruimschoots voorradig, dus je hoeft niet lang hulpeloos in bed te blijven liggen. Hooguit een jaartje ofzo, totdat die kruisinghulphond eindelijk opgeleid is.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bouvierpoedel schreef: Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Ik denk dat je wel specifiek moet zijn, hoor, dit is erg vrijblijvend.

Is massa noodzakelijk voor iets specifieks? Of kan dat ook tegen werken, voor bepaalde taken?
En dat drama snap ik, maar waarmee zou je dat willen compenseren?
Onvldoende doortastend, bedoel je daarmee onzekerheid? Terughoudendheid? Angst?
En wat is het probleem met de vacht, wat voor vacht zou je idealer vinden dan?

Wat zijn de gezondheidsdingen die je wilt weghebben?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

senna en odin schreef: Een Akita met een Amstaf leek me dan ook niet de fijnste kruising vandaar dat ik zei en dan krijg ik dat "gezeur" snappie?.
Gelukkig is Jigzy geen amstaff :cheer:

Denise Jigzy x Kenzo puppies lijkt mij erg lastig als hij niet eens naast haar mag staan :LOL:

Pita's :cheer:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Het stoïcijnse en rustigere karakter van de Wetter met het wat meer werklustige van de Poedel.
Hoe zou de vacht worden? Bearded hè? Dus wel een scheervacht denk ik.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Panna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Het stoïcijnse en rustigere karakter van de Wetter met het wat meer werklustige van de Poedel.
Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?
Panna
Zeer actief

Machie schreef:
Panna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?
Als blindegeleidehond die altijd direct klaar moet staan: neuh.
Maar waarschuwen voor aanvallen of de telefoon brengen en zo, dat zie ik de meesten wel doen.
Hopelijk zorgt de Poedel ervoor dat ze wat meer haast maken :F:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?
Dat valt met de goede aanpak wel mee.
Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
En de abruptheid in de manier van bewegen.

Nee, een wetter lijkt me geen handige keuze, vooral omdat het een erg klein ras is en die eigenschappen nog wel eens behoorlijk vast verankerd konden zijn.
Geef eens reactie op mijn andere vragen, Kees?

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Marjoleine schreef:
bouvierpoedel schreef: Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Ik denk dat je wel specifiek moet zijn, hoor, dit is erg vrijblijvend.

Is massa noodzakelijk voor iets specifieks? Of kan dat ook tegen werken, voor bepaalde taken?
En dat drama snap ik, maar waarmee zou je dat willen compenseren?
Onvldoende doortastend, bedoel je daarmee onzekerheid? Terughoudendheid? Angst?
En wat is het probleem met de vacht, wat voor vacht zou je idealer vinden dan?

Wat zijn de gezondheidsdingen die je wilt weghebben?
Poedels kunnen noal eens wat kijkerig zijn en even de situatie inschatten ,dus iets meer doortasten zou mooi zijn.
De xsing met de bouvier heeft dat niet maar kan weer te snel met zijn kop op hol slaan ,dan kan de poedeleigenschap in het oplossings gericht denken het wel oplossen maar het is al wel gebeurt.
Snap je.?
Dus iets meer doortastend maar niet te.

Bij de poedel komt PRA en HD voor en een enkel gevalletje van Willebrand.
Dus een die niet teveel rottigheid toevoegd.

Poedels hebben nogal dikke vachten die veel onderhou vragen en dat zou iets minder mogen.

Drama mag iets iets minder dus .?????

Iets meer massa zou prettiger zijn als het op wat kracht bijzetten komt met helpen kleren uit trekken en dat soort dingen.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nou zoiets dacht ik dus ook. Werklust van de poedel, en ook het altijd klaar staan voor een opdracht :cheer:
En het kalmere van een Wetter waardoor het dramaqueengedrag/gestuiter wat verminderd :mrgreen:

@Valerie, waar een wil is is een weg he :pffff: KI bijvoorbeeld :lol1:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

bouvierpoedel schreef:
Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
Er zijn al genoeg doodles .... op mij komt het meer over dat je geld ruikt ....
Natuurlijk joh . :E:
Ga effe lekker ergens anders trollen . :blah:
Ik ben niet aan het trollen, daar ben ik te serieus voor.
Mijn vraag is echt waar; Waarom zou je dit willen? Wat is je doel erachter?

Was de x-ing bouvier x poedel niet wat je er van had verwacht? Als fokker heb je toch een gedachte erachter?
Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
bouvierpoedel
Zeer actief

Panna schreef:
Machie schreef:
Als blindegeleidehond die altijd direct klaar moet staan: neuh.
Maar waarschuwen voor aanvallen of de telefoon brengen en zo, dat zie ik de meesten wel doen.
Hopelijk zorgt de Poedel ervoor dat ze wat meer haast maken :F:
Nee niet voor blinden geleide hond.
Meer voor mensen met een lichamelijke beperking.
De Wetter is wel bij mij opgekomen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Snelle service ;)

Ja, ik snap je.
Von Willebrand, dat is type 2 toch?
Wel handig als je weet welke het exact is ;)

Je zou dus een hond met bone moeten hebben, die kalm en doortastend is maar niet te zelfstandig.
Liefst non-bearded denk ik (al heeft je F1 dan wel die baard natuurlijk) en in dat verband denk ik ook liever kortharig.
Dan krijg je wel een klein baardje maar geen doorgroeivacht.

Ik zou haast richting molosser gaan denken dan.
Zou daar wat bij zitten?

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Denise. schreef:
Nou zoiets dacht ik dus ook. Werklust van de poedel, en ook het altijd klaar staan voor een opdracht :cheer:
En het kalmere van een Wetter waardoor het dramaqueengedrag/gestuiter wat verminderd :mrgreen:

@Valerie, waar een wil is is een weg he :pffff: KI bijvoorbeeld :lol1:
Dat bijvoorbeeld. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
Maar dat is een ras verbeteren.
Kees wil volgens mij nuttige F-1's fokken, honden met een gebruiksdoel.
Dat is dus iets totaal anders.

Jij redeneert vanuit een bepaald ras, Kees redeneert vanuit een effect dat hij wil bereiken.

Afbeelding

Panna
Zeer actief

Marjoleine schreef:Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
Dat is zeker wel een punt.
Poedels hebben dat ook al wel een beetje, dat onbenullige blije.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.

Hij interesseerd zich geheel niet voor het ras, maar alleen om zij puppen zo snel en zo hoog mogelijk te kunnen te vekopen.

Ook grappig dat ik hier mensen tegen kom die met deze heer meelopen, ondanks ze in andere topics over broodfokkers zwaar tegen broodfok zijn.

Ergggg grappig dit topic. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Melanie 74 schreef:Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
Maar dat is een ras verbeteren.
Kees wil volgens mij nuttige F-1's fokken, honden met een gebruiksdoel.
Dat is dus iets totaal anders.

Jij redeneert vanuit een bepaald ras, Kees redeneert vanuit een effect dat hij wil bereiken.
:ok:
Kan even zinvol zijn op zijn eigen manier. :wink:
Panna
Zeer actief

silvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.

Hij interesseerd zich geheel niet voor het ras, maar alleen om zij puppen zo snel en zo hoog mogelijk te kunnen te vekopen.

Ook grappig dat ik hier mensen tegen kom die met deze heer meelopen, ondanks ze in andere topics over broodfokkers zwaar tegen broodfok zijn.

Shit zeg, ze hebben ons door. Betrapt :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Panna schreef:
Klopt maar bij de poedel zit er geloof ik iets meer gecontroleerdheid blije uitbundige omdat ze daarnaast de focus houden.
Mijn bouviers hollen mij zo tegen de vlakte zonder omkijken en dat zal een poedel niet doen..
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Panna schreef:
silvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.

Shit zeg, ze hebben ons door. Betrapt :ugh:
:goeie: :goeie:

He shit, is het toch broodfok :oohja: :mrgreen:
Dan zal ik de stamboom van Dana ook maar in de prullebak gooien, die is dan niets meer waard :19:
Want ja deze meneer heeft me verteld dat ze een stamboom heeft. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Judith op 02 jan 2012 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Zo jij komt regelmatig bij mij over de vloer of zo.?? :denken:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

:LOL: jij snapt er helemaal niks van

maar je bent wel vermakelijk hoor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

En die markt is er blijkbaar. In de hulphonden.
Nu nog de medium poedelxsing sporthondjes Kees, sla je slag :cheer:
Laatst gewijzigd door Machie op 02 jan 2012 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Miezemuis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miezemuis »

bouvierpoedel schreef:
Panna schreef:
Klopt maar bij de poedel zit er geloof ik iets meer gecontroleerdheid blije uitbundige omdat ze daarnaast de focus houden.
Mijn bouviers hollen mij zo tegen de vlakte zonder omkijken en dat zal een poedel niet doen..
Ik weet verder niets van fokken, lees net dat ik mijn hond bij een broodfokker vandaan heb :wink:
Maar poedels zijn mi niet lomp hoor. Meer huppeltrutjes. Wat ik bij kees zag en ook bij Lizzie terug zie, is dat poedels wel wat springerig zijn, maar niet onvoorzichtig. Lizzie zal als ze al tegen je opspringt je amper aanraken, maar meer op haar eigen achterpoten steunen. Dat zag ik bv ook bij de reu die bij Kees logeerde. Die sprong tegen mij op, maar raakte me amper, terwijl de boef die ook even kwam knuffelen zijn hele gewicht in de weegschaal gooide. Lizzie heeft bv nog nooit een van de kinderen omgelope, terwijl die soms toch best wild met haar doen. Ik vind dat voorzichtige juist een pre (al zou dat blije af en toe ook wel minder mogen, zeker voor een hulphond, als Lizzie bv moet volgens springt ze naast me mee, no way dat ze loopt)
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Miezemuis schreef:
bouvierpoedel schreef:
Panna schreef:
Ik weet verder niets van fokken, lees net dat ik mijn hond bij een broodfokker vandaan heb :wink:
Maar poedels zijn mi niet lomp hoor. Meer huppeltrutjes. Wat ik bij kees zag en ook bij Lizzie terug zie, is dat poedels wel wat springerig zijn, maar niet onvoorzichtig. Lizzie zal als ze al tegen je opspringt je amper aanraken, maar meer op haar eigen achterpoten steunen. Dat zag ik bv ook bij de reu die bij Kees logeerde. Die sprong tegen mij op, maar raakte me amper, terwijl de boef die ook even kwam knuffelen zijn hele gewicht in de weegschaal gooide. Lizzie heeft bv nog nooit een van de kinderen omgelope, terwijl die soms toch best wild met haar doen. Ik vind dat voorzichtige juist een pre (al zou dat blije af en toe ook wel minder mogen, zeker voor een hulphond, als Lizzie bv moet volgens springt ze naast me mee, no way dat ze loopt)
Dat springerige herken ik ook. Het sneller met de pootjes van de grond, niet om je te bespringen. Maar meer door de vrolijkheid.
Diesel zal dat niet zo snel doen. Diesel zal je sneller een kopstoot geven of je omver springen (voorzover hij springt, is namelijk energie verspilling)

Ohh, en Kim zo komen we van een koude kermis thuis he. Ineens er achter komen dat we een hond bij een broodfokker vandaan hebben :cry: :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Kennen wij jou trouwens überhaupt, met je al 25 berichten? Je blaast erg hoog van de toren voor een nieuweling. Ik zou mijn bek maar eens een beetje houden, het kon je wel eens slecht bekomen :mrgreen:
:O: zo dan, . :H: gaan we dreigen :help:
Maar ik kan me die indruk best voorstellen hoor, :F: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”