Precies, je kunt als je vanaf je nek verlamt bent beter zelf de krant uit de brievenbus pakken met je mondNanna schreef:Daar moet je als hulphondbehoeftige ook maar trek in hebben....ik zou hartelijk bedanken.sjaak-k schreef:Trouwens, wat jij wilt maken bestaat al, dat heet namelijk Labrador. Daar hoef je niet voor te kruisen, die kun je zo kopen, mét en zonder stamboom, in overvloedbouvierpoedel schreef:Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Of iets meer massa en bone.??
Misschien een iets makkelijker vacht.?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: meedenken.??

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
sneu maar wederom niet onverwachtNanna schreef:Het is verder wel goed met jerenee-uk schreef:ik zeg nergens dat iets niet mág, ik zeg dat ik er het nut niet van inzie en verder vraag ik om verduidelijking van dingen die ik niet snap.Nanna schreef:Wat zeur je toch. In de africhting worden ook vaak mechelse herders met hollandse herders gekruist om tot een nóg beter resultaat te komen.renee-uk schreef: en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?
Dat mag dan vanwege één of ander curieus purisme zeker ook niet?
als jou dat tegen het zere been is lees je het maar niet, uiteindelijk switcht niet iedereen van het ene uiterste naar het andere.
want alle rashonden zijn immers verkloot, zoals je ons al maanden lang te pas en te onpas aan het 'vertellen' bent, maar voor je kruisinkje moeten er wel rashonden uit goede lijnen genomen worden die sociaal en gezond zijn.
hoe kan dat nou als het daaraan volgens jouw berichten totaal aan ontbrak bij al die waardeloze rashonden?
Dikke kus![]()
je moet echt eens iets aan je herhaling doen nanna, zo voorspelbaar en zo 2011

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dus eigenlijk ben jij net zo "erg" als die mensen die volgens jou alleen stamboomhonden willen als hulphond?Nanna schreef:Daar moet je als hulphondbehoeftige ook maar trek in hebben....ik zou hartelijk bedanken.sjaak-k schreef:Trouwens, wat jij wilt maken bestaat al, dat heet namelijk Labrador. Daar hoef je niet voor te kruisen, die kun je zo kopen, mét en zonder stamboom, in overvloedbouvierpoedel schreef:Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Ik denk dat menig hulphondbehoeftige tevreden is met elke hond. En terecht, men moet allang blij zijn dat dit mogelijk is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee hoor is niet alleen maar rozengeur en manenschijn.renee-uk schreef:maar dat wordt toch niet anders als je kruisingen fokt?bouvierpoedel schreef:Oh daar zou je ook een heel eind mee komen maar net als rassen onderlinhg heel divers zijn zijn mensen dat ook en daar heb je ook rekening mee te houden.renee-uk schreef: en dat kan allemaal niet met de bestaande rassen?
Jij zal ook niet ieder ras aan kunnen of willen.
Dus het staat of valt niet bij 1 ding daar spelen heel wat factoren aan mee .
Net zogoed dat een goede hulphond bij de ene gebruiker heel erg goed functioneert deze misschien wel helemaal 3 x niets is in de handen van een andere gebruiker.
Noem maar een voorbeeldje hoor.
dan zul je toch net zo goed houden dat de ene hond prima bij de ene gebruiker en totaal niet bij de andere gebruiker past?
het is nou net alsof alles rozengeur en maneschijn is alleen omdat je wil gaan kruisen en daar geloof ik gewoon niet in.
ik snap dat het overkomt alsof ik zit te zieken, maar dat is echt niet zo, ik probeer dingen te begrijpen en dat kan alleen als ik vragen stel over wat me niet duidelijk is.
En niet alle puppen uit zo'n combi zullen dat zijn wat je verwacht ,net als bij een rasnest.
Net als jij heb ik ook mijn vragen zoals in mijn start topic .
Zou maar zo kunnen dat ik het niet doe ,want dat staat ook nog open.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Muk
Als anti-stamboom hondenliefhebber kun je het natuurlijk niet maken om een lab als hulphond te hebben. Stel je voor!Nanna schreef:Daar moet je als hulphondbehoeftige ook maar trek in hebben....ik zou hartelijk bedanken.sjaak-k schreef:Trouwens, wat jij wilt maken bestaat al, dat heet namelijk Labrador. Daar hoef je niet voor te kruisen, die kun je zo kopen, mét en zonder stamboom, in overvloedbouvierpoedel schreef:Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Gelukkig zijn de kruisingen / bastaardhulphonden ruimschoots voorradig, dus je hoeft niet lang hulpeloos in bed te blijven liggen. Hooguit een jaartje ofzo, totdat die kruisinghulphond eindelijk opgeleid is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik denk dat je wel specifiek moet zijn, hoor, dit is erg vrijblijvend.bouvierpoedel schreef: Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Is massa noodzakelijk voor iets specifieks? Of kan dat ook tegen werken, voor bepaalde taken?
En dat drama snap ik, maar waarmee zou je dat willen compenseren?
Onvldoende doortastend, bedoel je daarmee onzekerheid? Terughoudendheid? Angst?
En wat is het probleem met de vacht, wat voor vacht zou je idealer vinden dan?
Wat zijn de gezondheidsdingen die je wilt weghebben?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Gelukkig is Jigzy geen amstaffsenna en odin schreef: Een Akita met een Amstaf leek me dan ook niet de fijnste kruising vandaar dat ik zei en dan krijg ik dat "gezeur" snappie?.
Denise Jigzy x Kenzo puppies lijkt mij erg lastig als hij niet eens naast haar mag staan
Pita's
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Het stoïcijnse en rustigere karakter van de Wetter met het wat meer werklustige van de Poedel.
Hoe zou de vacht worden? Bearded hè? Dus wel een scheervacht denk ik.
Het stoïcijnse en rustigere karakter van de Wetter met het wat meer werklustige van de Poedel.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?Panna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
- Panna
- Zeer actief
Als blindegeleidehond die altijd direct klaar moet staan: neuh.Machie schreef:Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?Panna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Maar waarschuwen voor aanvallen of de telefoon brengen en zo, dat zie ik de meesten wel doen.
Hopelijk zorgt de Poedel ervoor dat ze wat meer haast maken
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat valt met de goede aanpak wel mee.Machie schreef:Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?
Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
En de abruptheid in de manier van bewegen.
Nee, een wetter lijkt me geen handige keuze, vooral omdat het een erg klein ras is en die eigenschappen nog wel eens behoorlijk vast verankerd konden zijn.
Geef eens reactie op mijn andere vragen, Kees?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Poedels kunnen noal eens wat kijkerig zijn en even de situatie inschatten ,dus iets meer doortasten zou mooi zijn.Marjoleine schreef:Ik denk dat je wel specifiek moet zijn, hoor, dit is erg vrijblijvend.bouvierpoedel schreef: Bijvoorbeeld wat meer doorzettings vermogen of wat doortastender in sommige zaken of wat minder drama.??
Is massa noodzakelijk voor iets specifieks? Of kan dat ook tegen werken, voor bepaalde taken?
En dat drama snap ik, maar waarmee zou je dat willen compenseren?
Onvldoende doortastend, bedoel je daarmee onzekerheid? Terughoudendheid? Angst?
En wat is het probleem met de vacht, wat voor vacht zou je idealer vinden dan?
Wat zijn de gezondheidsdingen die je wilt weghebben?
De xsing met de bouvier heeft dat niet maar kan weer te snel met zijn kop op hol slaan ,dan kan de poedeleigenschap in het oplossings gericht denken het wel oplossen maar het is al wel gebeurt.
Snap je.?
Dus iets meer doortastend maar niet te.
Bij de poedel komt PRA en HD voor en een enkel gevalletje van Willebrand.
Dus een die niet teveel rottigheid toevoegd.
Poedels hebben nogal dikke vachten die veel onderhou vragen en dat zou iets minder mogen.
Drama mag iets iets minder dus .?????
Iets meer massa zou prettiger zijn als het op wat kracht bijzetten komt met helpen kleren uit trekken en dat soort dingen.

-
Supernova
- Zeer actief
Nou zoiets dacht ik dus ook. Werklust van de poedel, en ook het altijd klaar staan voor een opdrachtPanna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
En het kalmere van een Wetter waardoor het dramaqueengedrag/gestuiter wat verminderd
@Valerie, waar een wil is is een weg he
-
Melanie 74
Ik ben niet aan het trollen, daar ben ik te serieus voor.bouvierpoedel schreef:Natuurlijk joh .Melanie 74 schreef:Waarom zou je dit willen?
Er zijn al genoeg doodles .... op mij komt het meer over dat je geld ruikt ....![]()
Ga effe lekker ergens anders trollen .
Mijn vraag is echt waar; Waarom zou je dit willen? Wat is je doel erachter?
Was de x-ing bouvier x poedel niet wat je er van had verwacht? Als fokker heb je toch een gedachte erachter?
Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee niet voor blinden geleide hond.Panna schreef:Als blindegeleidehond die altijd direct klaar moet staan: neuh.Machie schreef:Moet je wel het geluk hebben dat de pups wel de baas altijd voor laten gaan, ivm hulphond. Hoe gek ik ook op de wetter ben, ik ken ze vrijwel alleen met een ikbennubezigenzodraikklaarbenkomik-mentaliteit. Heerlijk, maar als hulphond?Panna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Maar waarschuwen voor aanvallen of de telefoon brengen en zo, dat zie ik de meesten wel doen.
Hopelijk zorgt de Poedel ervoor dat ze wat meer haast maken
Meer voor mensen met een lichamelijke beperking.
De Wetter is wel bij mij opgekomen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Snelle service 
Ja, ik snap je.
Von Willebrand, dat is type 2 toch?
Wel handig als je weet welke het exact is
Je zou dus een hond met bone moeten hebben, die kalm en doortastend is maar niet te zelfstandig.
Liefst non-bearded denk ik (al heeft je F1 dan wel die baard natuurlijk) en in dat verband denk ik ook liever kortharig.
Dan krijg je wel een klein baardje maar geen doorgroeivacht.
Ik zou haast richting molosser gaan denken dan.
Zou daar wat bij zitten?
Ja, ik snap je.
Von Willebrand, dat is type 2 toch?
Wel handig als je weet welke het exact is
Je zou dus een hond met bone moeten hebben, die kalm en doortastend is maar niet te zelfstandig.
Liefst non-bearded denk ik (al heeft je F1 dan wel die baard natuurlijk) en in dat verband denk ik ook liever kortharig.
Dan krijg je wel een klein baardje maar geen doorgroeivacht.
Ik zou haast richting molosser gaan denken dan.
Zou daar wat bij zitten?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat bijvoorbeeld.Denise. schreef:Nou zoiets dacht ik dus ook. Werklust van de poedel, en ook het altijd klaar staan voor een opdrachtPanna schreef:Nog even serieus nu ik je wensenlijstje zie. Ik denk dat de suggestie van Denise, Poedel x Wetter, zeker niet verkeerd is.
Hoe zou de vacht worden? Bearded hè? Dus wel een scheervacht denk ik.![]()
En het kalmere van een Wetter waardoor het dramaqueengedrag/gestuiter wat verminderd![]()
@Valerie, waar een wil is is een weg heKI bijvoorbeeld

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat is een ras verbeteren.Melanie 74 schreef:Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
Kees wil volgens mij nuttige F-1's fokken, honden met een gebruiksdoel.
Dat is dus iets totaal anders.
Jij redeneert vanuit een bepaald ras, Kees redeneert vanuit een effect dat hij wil bereiken.
- Panna
- Zeer actief
Dat is zeker wel een punt.Marjoleine schreef:Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
Poedels hebben dat ook al wel een beetje, dat onbenullige blije.
-
silvester
Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
Hij interesseerd zich geheel niet voor het ras, maar alleen om zij puppen zo snel en zo hoog mogelijk te kunnen te vekopen.
Ook grappig dat ik hier mensen tegen kom die met deze heer meelopen, ondanks ze in andere topics over broodfokkers zwaar tegen broodfok zijn.
Ergggg grappig dit topic.
Hij interesseerd zich geheel niet voor het ras, maar alleen om zij puppen zo snel en zo hoog mogelijk te kunnen te vekopen.
Ook grappig dat ik hier mensen tegen kom die met deze heer meelopen, ondanks ze in andere topics over broodfokkers zwaar tegen broodfok zijn.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Maar dat is een ras verbeteren.Melanie 74 schreef:Ik geef een voorbeeld wat ik we toejuich, een fokker is serieus bezig de mopshond een beter leven te geven door langere neuzen te fokken door er jack russel door te kruisen.
Dat is voor mij zinvol.
Kees wil volgens mij nuttige F-1's fokken, honden met een gebruiksdoel.
Dat is dus iets totaal anders.
Jij redeneert vanuit een bepaald ras, Kees redeneert vanuit een effect dat hij wil bereiken.
Kan even zinvol zijn op zijn eigen manier.

- Panna
- Zeer actief
Shit zeg, ze hebben ons door. Betraptsilvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Klopt maar bij de poedel zit er geloof ik iets meer gecontroleerdheid blije uitbundige omdat ze daarnaast de focus houden.Panna schreef:Dat is zeker wel een punt.Marjoleine schreef:Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
Mijn bouviers hollen mij zo tegen de vlakte zonder omkijken en dat zal een poedel niet doen..

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Panna schreef:Shit zeg, ze hebben ons door. Betraptsilvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
He shit, is het toch broodfok
Dan zal ik de stamboom van Dana ook maar in de prullebak gooien, die is dan niets meer waard
Want ja deze meneer heeft me verteld dat ze een stamboom heeft.
Laatst gewijzigd door Judith op 02 jan 2012 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo jij komt regelmatig bij mij over de vloer of zo.??silvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.

-
lets have fun
silvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
maar je bent wel vermakelijk hoor
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En die markt is er blijkbaar. In de hulphonden.silvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
Nu nog de medium poedelxsing sporthondjes Kees, sla je slag
Laatst gewijzigd door Machie op 02 jan 2012 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik weet verder niets van fokken, lees net dat ik mijn hond bij een broodfokker vandaan hebbouvierpoedel schreef:Klopt maar bij de poedel zit er geloof ik iets meer gecontroleerdheid blije uitbundige omdat ze daarnaast de focus houden.Panna schreef:Dat is zeker wel een punt.Marjoleine schreef:Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
Mijn bouviers hollen mij zo tegen de vlakte zonder omkijken en dat zal een poedel niet doen..
Maar poedels zijn mi niet lomp hoor. Meer huppeltrutjes. Wat ik bij kees zag en ook bij Lizzie terug zie, is dat poedels wel wat springerig zijn, maar niet onvoorzichtig. Lizzie zal als ze al tegen je opspringt je amper aanraken, maar meer op haar eigen achterpoten steunen. Dat zag ik bv ook bij de reu die bij Kees logeerde. Die sprong tegen mij op, maar raakte me amper, terwijl de boef die ook even kwam knuffelen zijn hele gewicht in de weegschaal gooide. Lizzie heeft bv nog nooit een van de kinderen omgelope, terwijl die soms toch best wild met haar doen. Ik vind dat voorzichtige juist een pre (al zou dat blije af en toe ook wel minder mogen, zeker voor een hulphond, als Lizzie bv moet volgens springt ze naast me mee, no way dat ze loopt)
- Judith
- Zeer actief
Dat springerige herken ik ook. Het sneller met de pootjes van de grond, niet om je te bespringen. Maar meer door de vrolijkheid.Miezemuis schreef:Ik weet verder niets van fokken, lees net dat ik mijn hond bij een broodfokker vandaan hebbouvierpoedel schreef:Klopt maar bij de poedel zit er geloof ik iets meer gecontroleerdheid blije uitbundige omdat ze daarnaast de focus houden.Panna schreef:Dat is zeker wel een punt.Marjoleine schreef:Wat me minder handig lijkt is de lompheid.
Mijn bouviers hollen mij zo tegen de vlakte zonder omkijken en dat zal een poedel niet doen..![]()
Maar poedels zijn mi niet lomp hoor. Meer huppeltrutjes. Wat ik bij kees zag en ook bij Lizzie terug zie, is dat poedels wel wat springerig zijn, maar niet onvoorzichtig. Lizzie zal als ze al tegen je opspringt je amper aanraken, maar meer op haar eigen achterpoten steunen. Dat zag ik bv ook bij de reu die bij Kees logeerde. Die sprong tegen mij op, maar raakte me amper, terwijl de boef die ook even kwam knuffelen zijn hele gewicht in de weegschaal gooide. Lizzie heeft bv nog nooit een van de kinderen omgelope, terwijl die soms toch best wild met haar doen. Ik vind dat voorzichtige juist een pre (al zou dat blije af en toe ook wel minder mogen, zeker voor een hulphond, als Lizzie bv moet volgens springt ze naast me mee, no way dat ze loopt)
Diesel zal dat niet zo snel doen. Diesel zal je sneller een kopstoot geven of je omver springen (voorzover hij springt, is namelijk energie verspilling)
Ohh, en Kim zo komen we van een koude kermis thuis he. Ineens er achter komen dat we een hond bij een broodfokker vandaan hebben

-
S@ndr@
- Zeer actief
Nanna schreef:Kennen wij jou trouwens überhaupt, met je al 25 berichten? Je blaast erg hoog van de toren voor een nieuweling. Ik zou mijn bek maar eens een beetje houden, het kon je wel eens slecht bekomensilvester schreef:Grappig, ik volg dit topic nu al een tijdje, en het is grappig hoe een broodfokker hier een hele berg mensen misbruikt met een simpel voorbeeld van een "markt onderzoek". De heer is duidelijk bezig te kijken waar zijn afzet mogelijkheden liggen.
Maar ik kan me die indruk best voorstellen hoor,