Dat is inderdaad afwachten, mij lijkt poedel x collie eerlijk gezegd niet leuk namelijk. Collies zijn toch wat nerveus, en poedels erg springerig en vol met drama. Als je dan een gebruikskruising wil maken zou ik eerder voor een kalmer ras gaan, zonder nerveus of angstig gedrag. Al is het dan nog steeds gokken wat er uit komt rollen natuurlijkrenee-uk schreef:als ik het goed begrijp zou je dus eigenlijk van te voren moeten weten voor welke gebruiker je een hond gaat fokken.
want iedereen is hier nou wel zo enthousiast over poedel x collie maar als er gebruikers zijn die een hond nodig hebben en niks aan een collie vinden, kun je wel met je plasje naar de dokter met je nest.
en dan is het ook nog maar afwachten of al die positieve eigenschappen van beide rassen inderdaad gecombineerd gerealiseerd gaan worden in de kruising, want dat zal in zo'n geval niet anders zijn dan bij welk willekeurig stamboom nest.
er zijn zat combinaties die op papier fantastisch lijken maar die in werkelijkheid totaal anders uitpakken dan gepland.
ik zie de toegevoegde waarde nog steeds niet Kees
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: meedenken.??
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Weet je dat niet, dat is de nieuwste rageMiezemuis schreef:waar fok je dan mee? Met onzichtbare honden?silvester schreef:Nop, ik fok volgens de regels van de rasvereniging, en dat betekend eerst een berg kosten voordat je uberhaupt aan fokken kan denken. Dat is nu het verschil tussen de hobby fokker en de broodfokker, die niets met verenigingen van doen heeft.Nanna schreef:Nou, dan geef je die onverkoopbare rotzooi van jou toch ook gewoon gratis weg? Of wil echt niemand dat hebben?silvester schreef: En, ja, ik fok ook honden en ben tot nu toe met de kosten blijven zitten, om het beter te zeggen, het heeft mij tot nu toe alleen maar geld gekost, maar dat vind ik niet erg, ik doe het wel uit liefde en als hobby.
Met mijn ras mag je maar twee worpen hebben, daarna is het verboden, dus reken maar uit, alle medische onderzoeken, de shows, enz, enz.
Niks 4 worpen per jaar dus, maar twee worpen totaal!

-
silvester
Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.->Chanty<- schreef:4 worpen per jaar, hoe doe je datsilvester schreef:Nop, ik fok volgens de regels van de rasvereniging, en dat betekend eerst een berg kosten voordat je uberhaupt aan fokken kan denken. Dat is nu het verschil tussen de hobby fokker en de broodfokker, die niets met verenigingen van doen heeft.Nanna schreef:Nou, dan geef je die onverkoopbare rotzooi van jou toch ook gewoon gratis weg? Of wil echt niemand dat hebben?silvester schreef: En, ja, ik fok ook honden en ben tot nu toe met de kosten blijven zitten, om het beter te zeggen, het heeft mij tot nu toe alleen maar geld gekost, maar dat vind ik niet erg, ik doe het wel uit liefde en als hobby.
Met mijn ras mag je maar twee worpen hebben, daarna is het verboden, dus reken maar uit, alle medische onderzoeken, de shows, enz, enz.
-
silvester
En jij bent ongelofelijk aan het fantaseren.renee-uk schreef:je bent ongelofelijk aan het liegen silvestersilvester schreef:Nop, ik fok volgens de regels van de rasvereniging, en dat betekend eerst een berg kosten voordat je uberhaupt aan fokken kan denken. Dat is nu het verschil tussen de hobby fokker en de broodfokker, die niets met verenigingen van doen heeft.Nanna schreef:Nou, dan geef je die onverkoopbare rotzooi van jou toch ook gewoon gratis weg? Of wil echt niemand dat hebben?silvester schreef: En, ja, ik fok ook honden en ben tot nu toe met de kosten blijven zitten, om het beter te zeggen, het heeft mij tot nu toe alleen maar geld gekost, maar dat vind ik niet erg, ik doe het wel uit liefde en als hobby.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Aggut, Sylvester, zal ik je maar uit de droom helpen?
Die 4 nesten zijn niet van 1 teef hoor, maar van verschillende teven.
Ik vraag me trouwens af van wat voor ras je slechts 2 nesten per teef mag hebben.....
Daarbij shows en onderzoeken reken ik niet mee, dat ik gewoon voor mij. Hobby en zo...
Reken jij ook het voer mee wat je honden eten en de entingen en zo? En de diesel als je naar de reu rijdt? Sja, zo kom je nooit uit de kosten, als je dat wilt moet je een boerderij gaan kopen met varkensschuren en een VBK nummer aanvragen
Die 4 nesten zijn niet van 1 teef hoor, maar van verschillende teven.
Ik vraag me trouwens af van wat voor ras je slechts 2 nesten per teef mag hebben.....
Daarbij shows en onderzoeken reken ik niet mee, dat ik gewoon voor mij. Hobby en zo...
Reken jij ook het voer mee wat je honden eten en de entingen en zo? En de diesel als je naar de reu rijdt? Sja, zo kom je nooit uit de kosten, als je dat wilt moet je een boerderij gaan kopen met varkensschuren en een VBK nummer aanvragen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee hoor, ik heb toevalig een prima geheugen en ik kan ook erg goed combineren, weet dus ook wie je vriendin is.silvester schreef:En jij bent ongelofelijk aan het fantaseren.renee-uk schreef: je bent ongelofelijk aan het liegen silvester
soms heeft het wel voordelen als je een veellezer bent

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Lizzie.
- Zeer actief
Keeees ik zit zo diep in jou, vind jij dat net zo lekker als iksilvester schreef:->Chanty<- schreef:Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.silvester schreef:4 worpen per jaar, hoe doe je datNanna schreef: Nop, ik fok volgens de regels van de rasvereniging, en dat betekend eerst een berg kosten voordat je uberhaupt aan fokken kan denken. Dat is nu het verschil tussen de hobby fokker en de broodfokker, die niets met verenigingen van doen heeft.

-
silvester
Ben ik effe blij dat ik me aftrek op een zolderkamertje, en dat jij diep bij die bouvierpoedel in z'n reet zit.Nanna schreef:Martijn. Silvester fukt niet, hij heeft geen vriendin maar rukt armoedig en eenzaam op zijn zolderkamertje en heeft nu dit forum ontdektCleva schreef:Welk ras fok je? Ik bedoel welk ras fokt je vriendin?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Zou hij dan ook geen 40 zijn?Nanna schreef:Martijn. Silvester fukt niet, hij heeft geen vriendin maar rukt armoedig en eenzaam op zijn zolderkamertje en heeft nu dit forum ontdektCleva schreef:Welk ras fok je? Ik bedoel welk ras fokt je vriendin?
- renee-uk
- Zeer actief
ik fok niet martijn, heb geen enkele ambitie in die richting en volgens mij gaat dit topic over fokken, althans daar ging het over.Cleva schreef:Wat is de toegevoegde waarde van jouw honden eigenlijk?renee-uk schreef:

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Grootspraak Martijn, hij lult een eind in de ruimte maar weet nauwelijks de voor- en achterkant van een hond van elkaar te onderscheiden....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik ook nog niet schat .renee-uk schreef:als ik het goed begrijp zou je dus eigenlijk van te voren moeten weten voor welke gebruiker je een hond gaat fokken.
want iedereen is hier nou wel zo enthousiast over poedel x collie maar als er gebruikers zijn die een hond nodig hebben en niks aan een collie vinden, kun je wel met je plasje naar de dokter met je nest.
en dan is het ook nog maar afwachten of al die positieve eigenschappen van beide rassen inderdaad gecombineerd gerealiseerd gaan worden in de kruising, want dat zal in zo'n geval niet anders zijn dan bij welk willekeurig stamboom nest.
er zijn zat combinaties die op papier fantastisch lijken maar die in werkelijkheid totaal anders uitpakken dan gepland.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lizzie.
- Zeer actief
ppfftt.. jij ook al, het word nog druksilvester schreef:Ben ik effe blij dat ik me aftrek op een zolderkamertje, en dat jij diep bij die bouvierpoedel in z'n reet zit.Nanna schreef:Martijn. Silvester fukt niet, hij heeft geen vriendin maar rukt armoedig en eenzaam op zijn zolderkamertje en heeft nu dit forum ontdektCleva schreef:Welk ras fok je? Ik bedoel welk ras fokt je vriendin?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De gemiddelde teef is toch echt niet vaker dan 2x per jaar loops.silvester schreef: Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.
- renee-uk
- Zeer actief
als ik me niet vergis vraagt kees iets in zijn eerste berichtCleva schreef:Maar je honden zijn wel gefokt.renee-uk schreef:ik fok niet martijn, heb geen enkele ambitie in die richting en volgens mij gaat dit topic over fokken, althans daar ging het over.Cleva schreef:Wat is de toegevoegde waarde van jouw honden eigenlijk?renee-uk schreef:
Poepzwerver Cleo heeft een meerwaarde die zijn weerga niet kent.
Ik daag je uit ook maar één nest te vinden die de meerwaarde heeft om andere al bestaande honden te laten rotten.
Dat vraag je toch ook niet bij het nestje boerboels dat op het forum staat?
Er zijn alvast zát mensen die rashonden pedant gedoe vinden en graag een gezond, goed verzorgde kruisingpup willen. Voila, je meerwaarde.
en tot nu toe heb ik daar mijn antwoorden en meningen over gegeven.
dat die anders zijn dan de jouwe is logisch, ik denk ook anders dan jij
en kun je daar niet mee omgaan lees je me maar fijn niet

-
Lizzie.
- Zeer actief
Bij zijn ras niet hoor, vandaar dat hij er maar 2 nesten mee mag fukkenMachie schreef:De gemiddelde teef is toch echt niet vaker dan 2x per jaar loops.silvester schreef: Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
2 per jaar dan zeker->Chanty<- schreef:Bij zijn ras niet hoor, vandaar dat hij er maar 2 nesten mee mag fukkenMachie schreef:De gemiddelde teef is toch echt niet vaker dan 2x per jaar loops.silvester schreef: Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Niks 4 worpen per jaar dus, maar twee worpen totaal![/quote]
4 worpen per jaar, hoe doe je dat
[/quote]
Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.[/quote][/quote]
Keeees ik zit zo diep in jou, vind jij dat net zo lekker als ik
[/quote]
doet wel pijnnnnn dus wil je iets terug trekken want Martijn zit er ook al in.

Niks 4 worpen per jaar dus, maar twee worpen totaal![/quote]
4 worpen per jaar, hoe doe je dat
Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.[/quote][/quote]

-
Lizzie.
- Zeer actief
nee.. nee... hij heeft zo speciaal ras dan mag je maar 2 nesten in mams leven fukken hoor, jij snap het gewoon nietMachie schreef:2 per jaar dan zeker->Chanty<- schreef:Bij zijn ras niet hoor, vandaar dat hij er maar 2 nesten mee mag fukkenMachie schreef:De gemiddelde teef is toch echt niet vaker dan 2x per jaar loops.silvester schreef: Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Maar 2 nesten per teef dat zal wel een Engelse bulldog zijn wat na 2 keizersnede afgelopen is..Cleva schreef:Ja. Maar welk ras fok je nou en wat is de kennelnaam van je vriendin?silvester schreef:Ben ik effe blij dat ik me aftrek op een zolderkamertje, en dat jij diep bij die bouvierpoedel in z'n reet zit.Nanna schreef:Martijn. Silvester fukt niet, hij heeft geen vriendin maar rukt armoedig en eenzaam op zijn zolderkamertje en heeft nu dit forum ontdektCleva schreef:Welk ras fok je? Ik bedoel welk ras fokt je vriendin?

-
Lizzie.
- Zeer actief
4 worpen per jaar, hoe doe je datbouvierpoedel schreef:Met mijn ras mag je maar twee worpen hebben, daarna is het verboden, dus reken maar uit, alle medische onderzoeken, de shows, enz, enz.
je vergeet nanna want die zit er ook bij hoor, maarre seniele oude nicht wanneer leer je nou eens quote.
Laatst gewijzigd door Lizzie. op 02 jan 2012 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.[/quote][/quote]->Chanty<- schreef:4 worpen per jaar, hoe doe je datbouvierpoedel schreef:Met mijn ras mag je maar twee worpen hebben, daarna is het verboden, dus reken maar uit, alle medische onderzoeken, de shows, enz, enz.
je vergeet nanna want die zit er ook bij hoor, maarre seniele oude nicht wanneer leer je nou eens quote[/quote]
Hé ik verschaf je genot en dan schelden.
Das huishoudelijk geweld en sexuele inseminatie.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik heb geen 4 worpen, maar dat ventje waar je zo diep in zit, die hier dit topic heeft geopend.[/quote][/quote]->Chanty<- schreef:4 worpen per jaar, hoe doe je datbouvierpoedel schreef:Met mijn ras mag je maar twee worpen hebben, daarna is het verboden, dus reken maar uit, alle medische onderzoeken, de shows, enz, enz.
je vergeet nanna want die zit er ook bij hoor, maarre seniele oude nicht wanneer leer je nou eens quote[/quote]
-============================================
Trouwens jij brouwt er ook niets van zo te zien.
Maar ja neuken en quoten is best wel moeilijk tegerlijk.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zit mijn geheugen na te zoeken welk ras er maar twee nesten mag.bouvierpoedel schreef: Maar 2 nesten per teef dat zal wel een Engelse bulldog zijn wat na 2 keizersnede afgelopen is..
Er is er geen een volgens mij.
Behalve inderdaad die EB. Dat kon het nog wel eens zijn inderdaad
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zit je nu weer te glijden.?->Chanty<- schreef:ga door ik glij van mijn bank af![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onverzadigbaar heet zoiets toch.

-
Lizzie.
- Zeer actief
tja.. ik zit ook niet elke dag zi dieppppppppppp in jebouvierpoedel schreef:Zit je nu weer te glijden.?->Chanty<- schreef:ga door ik glij van mijn bank af![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onverzadigbaar heet zoiets toch.

- dagmar88
- Zeer actief
Oh ja, daar wordt je blij van wanneer die volgens alle regeltjes gefokt zijn...Marjoleine schreef:Ik zit mijn geheugen na te zoeken welk ras er maar twee nesten mag.bouvierpoedel schreef: Maar 2 nesten per teef dat zal wel een Engelse bulldog zijn wat na 2 keizersnede afgelopen is..
Toch knap, dat een 'fokker' uit z'n panty gaat van een hondenplasje in huis.
Vraag me af waar je dan die pups zou moeten laten
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wie gaat er uit zijn plaat eehhh panty om een honden plas in huis.??dagmar88 schreef:Oh ja, daar wordt je blij van wanneer die volgens alle regeltjes gefokt zijn...Marjoleine schreef:Ik zit mijn geheugen na te zoeken welk ras er maar twee nesten mag.bouvierpoedel schreef: Maar 2 nesten per teef dat zal wel een Engelse bulldog zijn wat na 2 keizersnede afgelopen is..
Toch knap, dat een 'fokker' uit z'n panty gaat van een hondenplasje in huis.
Vraag me af waar je dan die pups zou moeten laten

-
Lillith
- Zeer actief
Smousje 2 nesten maar dan fok je niet je wordt gefokt......Marjoleine schreef:Ik zit mijn geheugen na te zoeken welk ras er maar twee nesten mag.bouvierpoedel schreef: Maar 2 nesten per teef dat zal wel een Engelse bulldog zijn wat na 2 keizersnede afgelopen is..