Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch met duitse herders?!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met duitse herders?!

Ongelezen bericht door Linsey »

En met een maltezertje kan je niet zo veel behalve op schoot hebben.
En daar is vooroordeel nr2 :roll:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

semmyboy schreef:
Anne&Taar schreef:Ik loop er niet voor om hoor, maar mijn honden spelen niet graag met vreemde honden en eigenlijk al helemaal niet zo graag met herders. Het principe 'geven en nemen' kennen een aantal herder-exemplaren in mijn ogen niet zo goed; deze regelen liever alles zelf. Maar goed, even goede vrienden, hoor, ook met mensen met een herder. Maar mag ik vragen waarom je, als je zo geniet van een hond die graag met andere honden speelt, voor een herder gekozen hebt; ras dat bij uitstek om zijn baasgerichtheid bekend staat? Ik sta er altijd van te kijken dat als mensen dan een heel sociale alemansvriend, lang leve de lol, hebben, ze er ook nog eens ontzettend blij mee zijn...Als dat nou net is wat je leuk vind, dan neem je toch juist geen herder? Of zie ik dat niet goed?
Omdat de duitse herder zijn karakter goed bij me past.
Ze zijn zeer betrouwbaar, lief, vriendelijk enzo.
En ze zien er stoer uit want ik hou niet zo van de schattige hondjes.
En ze zijn waakzaam.
We willen ook met hem gaan speuren. En met een maltezertje kan je niet zo veel behalve op schoot hebben.
Herders zijn gewoon geweldige honden
OMG wat klinkt dat ontzettend onbenullig :pffff: :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Linsey schreef:
En met een maltezertje kan je niet zo veel behalve op schoot hebben.
En daar is vooroordeel nr2 :roll:
semmyboy schreef:Ze zijn zeer betrouwbaar, lief, vriendelijk enzo.
en nummer drie. die gaat over de dh en is het gevaarlijkste vooroordeel van allemaal :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Linsey schreef:Als je zelf al vooroordelen hebt over bepaalde rassen/type honden, dan zal iemand anders dat vast ook wel hebben over jou hond.
Ik heb eigenlijk veel meer maltesertjes, terriers chiwawa's en nog meer van die kleine dingen vals gezien en agressief.
Dat komt ook puur omdat ze zo schattig zijn en vaak als een mens worden behandeld.
omdat ik heel veel ervan heb gezien. En dat is geen vooroordeel maar ervaring.
Heb veel meer lieve dh gezien dan valse
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Kansloos.
renee-uk
Zeer actief

semmyboy schreef:
Linsey schreef:Als je zelf al vooroordelen hebt over bepaalde rassen/type honden, dan zal iemand anders dat vast ook wel hebben over jou hond.
Ik heb eigenlijk veel meer maltesertjes, terriers chiwawa's en nog meer van die kleine dingen vals gezien en agressief.
Dat komt ook puur omdat ze zo schattig zijn en vaak als een mens worden behandeld.
een hond hoeft niet 'vals' te zijn om niet goed met andere honden overweg te kunnen.
ik hoop dat je niet van je roze wolkje valt als je hondje ouder is, dat zou namelijk wel eens een verdomd harde klapper kunnen zijn die je dan maakt :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik doel vooral op deze zin:
En verder beschrijf je gezelschapshonden als een hond die niets anders kan dan op de schoot zitten ('schoothondjes' dus), dat is echt wel het grootste vooroordeel dat er bestaat over dit soort honden.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef: Gelukkig is daar dan die lieve, trouwe hond die haar wel zal beschermen. :F:
nou als die hond zo weinig leiding krijgt is dat nog maar afwachten eerlijk gezegd :hmmm:
ik voorzie een enkeltje asiel, want niet te vertrouwen en dat is alleen maar als ie geluk heeft.
Afbeelding

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

semmyboy schreef:
Maar een hond die niet met andere honden (meestal seksegenoten) kan, is niet per definitie vals :wink: die kan gewoon niet met andere honden. Het vervelende aan het hebben van een golden is dat andere mensen hun hond er lekker op af laten gaan want 'dat zjn altijd onderdanige honden, dus gaat wel goed'. Nu is ze idd geen onruststoker, maar de mensen vragen zich niet af of mijn hond het ook leuk vindt om uitgekafferd en rondgecommandeerd te worden. Laatst ook, ik liep met Lotus op de dijk en er liep een man met zwarte herder(kruising? Hij zei zelf herder iig). Van een afstand schreeuwde hij 'reu of teef?' en op mijn 'teef' gaf hj de hond weer vrij, waardoor ik er al vanuit ging dat het een reu was. Kennismaken, Lotus meteen op de rug maar haar ogen schitterden bij het idee aan lekker spelen. Echter: die hond joeg haar de hele dijk zo'n beetje over, niks samenspelen. Ze mocht lopen waar hij wilde dat ze liep en nergens anders. Op een bepaald moment trok ze de stoute schoenen aan en negeerde zijn commando's om een sprintje naar mijn benen te maken. Ik lijnde haar daarop aan en liep terug, genoeg plaatsen hier om te lopen. Die man vond dat belachelijk want ze speelden alleen maar, zijn hond deed toch niks? Hij riep zijn hond ook niet terug toen ik dat hem vroeg op het moment dat ik zag dat Lotus het niet leuk vond. De herder blokkeerde de weg van Lotus naar mij nml. Verder loopt er hier in de buurt een dh teef die echt ontzettend lief is, alleen is het speelveldje van haar als ze los is. Als ik haar zie, loop ik dus door.

Aan de andere kant kom ik ook vaak een man met zijn dh reu tegen en dat gaat wel goed. Die hond is ook 'al' 5, dus geen piepjong ding meer en luistert perfect naar de baas. Ze spelen niet echt samen, maar vinden het wel leuk om samen te rennen. Dat gaat juist goed omdat Lotus best volgzaam is en het helemaal niet erg vindt wanneer een ander het spel bepaalt, en die dh vindt het weer helemaal niet erg om dat te bepalen.
Laatst gewijzigd door Naima op 02 jan 2012 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik loop niet om voor een DH. Hier in de buurt lopen er een stuk of 4, waarvan er een volwassen reu regelmatig los op een veldje loopt en die is hartstikke sociaal met andere honden. Deze DH is Mila's beste vriend. De andere twee lopen aangelijnd, dus daar lopen wij dan ook gewoon rustig aangelijnd langs zonder toestanden. Eén kan echt niet met andere honden, dat laat de baas zelf al weten als je eraan komt lopen en hij houdt zijn hond gewoon heel kort, zodat we kunnen passeren. Mila is super confrontatievermijdend, dus die heeft ook geen enkele behoefte om eens even aan deze hond te gaan snuffelen. Ik kijk meestal niet alleen naar welk ras hond er loopt, maar meer naar de combinatie baas-hond en wat ik daaruit op denk te pikken. Er is geen één ras waar ik bij voorbaat al een blokje voor om loop. Maar mocht er een onbekende DH op ons af komen stormen en een baas is in geen velden of wegen te bekennen of roept zijn hond niet terug, dan ga ik misschien wel dat blokje om.
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Het is natuurlijk niet helemaal uit de lucht gegrepen dat vooroordeel tov DH's... :19: Er zullen er vast genoeg zijn die niks doen naar andere hondjes en leuk kunnen spelen maar het lijkt me prima dat mensen eieren voor hun geld kiezen als ze de hond niet kennen.
Mijn Millèn was ook niet 100% betrouwbaar. Pas vanaf een jaar of 3½ à 4 luisterde ze zó perfect dat ik mijn hand er voor in het vuur zou durven steken....en zelfs daarna had ze nog wel eens nukken, ze had een hekel aan kleine witte hondjes en was geen kindervriend, ik moest altijd op m'n hoede zijn en was dat ook.
Ik denk dat je met een dominantere reu nóg beter op moet passen... en wat anderen ook al zeggen, als Sem straks 1 jaar is of iig volwassen, heb je echt wel een andere hond hoor...vergis je alstjeblieft niet, daar komt echt nog wel een flinke kop op.
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tara schreef:
Elvis schreef:Er zit hier paar straten achter ons een vrouw met 2 flinke dh aan de lijn (Ze fokt ze). Ze vallen tegen iedereen en alles uit. Als die vrouw iemand in de verte ziet, gaat ze naar de dichtsbij zijnde boom/paal en slaat de riemen daar een paar keer omheen zodat ze ze kan houden.
Nou, dan val je als baas van zulke honden toch ook wel even lekker door de mand! :LOL:
Ik zou van zo'n fokker alvast geen pup hoeven.
Ik liep bij mijn moeder in de buurt ook eens met de honden.
Toen kwam ons een man met een herder tegemoet die bij het ontwaren van mijn honden meteen naar de eerste lantaarnpaal spoedde, en zich daar met zijn hond omheen slingerde.
Bij het zien van mijn honden zette de herder het meteen op een krijsen, en schuimbekkend in de lijn hangen.
Mijn honden snapten niks van al die ophef, ze liepen gewoon netjes bij mij en hadden heel die herder nooit gezien.
Je loopt toch volstrekt voor joker met zo'n beest? Ik zou me alvast doodschamen als mijn honden zich zo zouden gedragen.
Ik heb er zo één. Idd, we lopen compleet voor joker :LOL:

Tot onze grote verbazing is ze los wel sociaal, (nog) niet regelteverig, voorzichtig in het benadere van andere honden en slaat liever op de vlucht voor een snauw dan dat ze corrigeert. Maar alsnog gaat ze alleen los in rustige gebieden, niet met te veel honde tegelijk en het liefste alleen met honden die we wel kennen.

Wij waren alleen zelf heel verbaasd, hadden een asociale herder verwacht.

Maar goed, hier in de buurt lopen er maar 3 mensen om, de rest lacht ons uit, want die kennen haar ondertussen. Maar ik zou zelf ook omlopen voor mijn hond :D

EDIT wat tiepvauten verbetert
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 02 jan 2012 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Tja, ik vind het vaak mooie honden, loop er overigens niet voor om, maar ga er nou ook niet bepaald gezellig op af.
Vorige week kwam ik nog een hele grote zwarte herder tegen in het Noordpark.
Julia liep los met Anders en Fleur, en ineens rennen Julia en Fleur ervandoor, ik dacht konijntjes. Zie ik ze ineens oog in oog staan met die herder, ik moet eerlijk bekennen dat ik het even best een enge hond vond om te zien. Zijn dominante houding enzo.
Maar het ging eigenlijk best goed, Julia vond hem iets opdringerig en snauwde af en toe als de herder te ver ging, die gromde dan een beetje terug en dat was het. We zijn gewoon doorgelopen en ik heb de herder nog even een aai gegeven.
:zweep:
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

In het losloop bos hier kom ik ook vaak duitse herders tegen, laat mn honden dan gewoon los lopen. Ze doen niets. Scheelt dat ik zelf ook een enge herder heb. Hoewel de meeste honden banger moeten zijn voor die 2 kleine smurfjes die ernaast lopen. :pffff:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heb ik even mazzel dat Kiki nog leeft :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kingeling
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Kingeling »

King is meer op zijn hoede bij herders dan bij sommige andere rassen, alhoewel hij ook herdervriendjes heeft, zowel reu als teef.

Voor mijn huis tuin en keuken lab lopen mensen ook om, denk dat het vooral om de grootte gaat ook. Daarnaast ook de associatie die mensen hebben, waakhond, politiehond, etc., daar wil je geen problemen mee ;)
Uiteindelijk is het een grote hond en een sterk ras, dat goed leiderschap behoeft, maar ja, welke hond niet?
:Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Wen er maar lekker aan zou ik zeggen :ok: en geloof me als jou oh zo "stoere" :roll: hond zich straks ook echt nog eens echt stoer gaat gedragen (maar misschien blijft jou stoere hond wel een soft mietje :LOL: ) ben je er maar blij mee dat mensen omlopen.

Succes ermee, en met je instelling.. :roll:

P.s. Heb zelf ook een werk DH gehad en vond het nooit een probleem dat mensen omliepen..
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Altijd wat met herders..........

Na twee dagen niet roken mag de wereld overigens meer voor mij dan voor mijn hond uitkijken.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Neeltje schreef:
Nanna schreef: En net effe bij de pisronde langs de straat komt er twee jongens op een fiets aan....
Nanna!! komen er twee jongens op een fiets aan!!!
oh dear :ugh: of ben ik spuit elf.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wees blij dat mensen nog vriendelijk omlopen. De vorige duitse herder reu van mijn zus was een enorme lieverd, maar ook aangelijnd werd ze nog wel eens uitgescholden om de hond. Dus wees blij als mensen maar gewoon omlopen, want een hond met dergelijk uiterlijk lokt nou eenmaal ook wel reacties op bij bepaalde (bange) mensen.

Ik heb overigens verschillende ervaringen met Duitse Herders. Tja, Kay is opgevoed met de duitse herder van mijn zus en speelt nu met haar inmiddels nieuwe jonge duitse herder. Maar Kay is ook wel eens wat minder vriendelijk neergemaaid door een Duitse Herder en dat heeft een behoorlijke tijd geduurd voor ik hem op dat gebied weer een beetje in het gareel kon krijgen.

Ik loop overigens voor meer honden om hoor. Gewoon omdat ik geen zin heb dat mijn hond met een andere hond wil spelen of dat hij andere bedoelingen heeft. Ik wil gewoon rustig lopen en dat lukt makkelijker als ik niet recht op een andere hond afloop, wat vaak veel spanningen kan geven.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

iones schreef:Het kan zijn Semmyboy, dat dit niets te maken heeft met jouw hond of dat nu een herder is.
Ik zie mensen die sowieso vaak doen, hun hond snel aanlijnen en afscheiden van andere honden.
"want hij kan niet met andere honden". Dat komt dan weer omdat hij altijd afgescheiden werd van andere honden en aangelijnd.
Want dit is de tendens tegenwoordig hoe mensen met hun hond omgaan. Heeft niets met herders te maken.
Ik lijn mijn hond ook altijd aan als ik een ander hond tegen kom, tenzij ik de hond in kwestie goed ken. Ik vind het ook prettig als andere mensen dat doen. Niet omdat mijn hond niet met andere honden kan, maar omdat ik liever zelf de kennismaking regel op het moment dat ik dat vertrouw én wil. Luna vindt iedereen reuze interessant :cheer: ik alleen niet :19:

@TS: ik zou er niet te zwaar aan tillen als ik jou was. Wees eerder blij dat andere mensen hun hond niet vrolijk en blij op de jouwe af laten denderen. Dat kan namelijk zelfs met jouw o zo lieve Duitse Herder verkeerd aflopen. Punt is dat je, indien je de hond niet goed kent, vaak lastig op afstand in kunt schatten hoe deze zich gedraagt naar andere honden. Een herder is wat groter en dus voor veel mensen indrukwekkender. Daarbij: jij hebt evengoed een vooroordeel over kleine hondjes ("kun je niet veel mee behalve op schoot houden"), waarom mag een ander dat niet over jouw hond hebben?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Panna schreef:Kansloos.
:LOL:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

semmyboy schreef:mijn hond is nu 6 maanden en me ooms hebben ook altijd herders gehad.
Dat zijn ook altijd onwijs lieve honden geweest. En elke herder die ik tegen ben gekomen waren onwijs lief en leuk
Mijn opa en oma hebben altijd Duitse Herders gehad en bij mijn weten schatten van beesten. Ik kon er als kind alles mee en voor mij waren het de állerliefste honden van de hele wereld. Ja, ze waren goedzakken in en om huis en luisterden perfect naar mijn opa. Daar heeft mijn opa echter wel wat voor moeten doen. De sulletjes waren er namelijk niet zo van gediend als andere honden zich ietwat te nadrukkelijk met hun stok/bal/polletje gras/maatje gingen bemoeien. Schatten van honden, maar ook niet altijd even sociaal. Daar kreeg ik natuurlijk niks van mee, want het waren niet mijn honden en ik hoefde ze niet op te voeden :wink:.

Nog even een tip: juich niet te vroeg. Die van ons was ook ontzettend sociaal (sociaal is ze nog steeds trouwens), maar ik hou haar wel in de gaten. Ze is namelijk met het ouder worden ook een stuk zekerder en 'dominanter' geworden. Was ze met zes maanden nog danig onder de indruk van een snauw van een oudere hond, inmiddels 'zal ze wel even laten zien dat ze haar mannetje staat'. In haar ogen dan, ik laat het niet toe.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Suske schreef:Altijd wat met herders..........

Na twee dagen niet roken mag de wereld overigens meer voor mij dan voor mijn hond uitkijken.
:LOL: :LOL:
Sterkte en succes!
Gr. Aniek

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

semmyboy schreef:
Anne&Taar schreef:Ik loop er niet voor om hoor, maar mijn honden spelen niet graag met vreemde honden en eigenlijk al helemaal niet zo graag met herders. Het principe 'geven en nemen' kennen een aantal herder-exemplaren in mijn ogen niet zo goed; deze regelen liever alles zelf. Maar goed, even goede vrienden, hoor, ook met mensen met een herder. Maar mag ik vragen waarom je, als je zo geniet van een hond die graag met andere honden speelt, voor een herder gekozen hebt; ras dat bij uitstek om zijn baasgerichtheid bekend staat? Ik sta er altijd van te kijken dat als mensen dan een heel sociale alemansvriend, lang leve de lol, hebben, ze er ook nog eens ontzettend blij mee zijn...Als dat nou net is wat je leuk vind, dan neem je toch juist geen herder? Of zie ik dat niet goed?
Omdat de duitse herder zijn karakter goed bij me past.
Ze zijn zeer betrouwbaar, lief, vriendelijk enzo.
En ze zien er stoer uit want ik hou niet zo van de schattige hondjes.
En ze zijn waakzaam.
We willen ook met hem gaan speuren. En met een maltezertje kan je niet zo veel behalve op schoot hebben.
Herders zijn gewoon geweldige honden
Hartstikke leuk. En ga nou maar lekker met de bal gooien of een mooie tekening maken van je hondje.

Mensen, er zat toch een leeftijdsgrens op het forum?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik krijg trouwens Kangal-flashbacks.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou vanmorgen een omtrekkende beweging gemaakt voor een hysterische witte( zoals ze tegenwoordig vaak zijn) met lakse baas.
ik ben als eens tegen ze gebotst en ik vond het geen leuk setje - dus die staan in het grote "ontlopen"boek :ugh: .
mits ik ze op tijd zie natuurlijjk :F:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Er loopt hier in het bos ook zo' witte. Naar beest, loop ik ook voor om. Baas heeft hem niet goed onder controle. Z wordt nog wel eens met hem verward, geeft niks, ik loop graag rustig. Z is trouwens een slechte speler dus andere honden ontmoeten is sowieso niet nodig. Vechten doet hij nooit maar regelen des te meer.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:
Moos schreef:Ik loop er niet voor om, maar dat komt door Vera. Saar gaat of aan de lijn, of op de arm, afhankelijk van hoe de DH in kwestie aan komt zetten. Vera mag helemaal zelf bepalen wat ze doet en hoe ze reageert, omdat ze gewoon heel behendig is in conflicvermijdend gedrag. En ja, bij de gemiddelde DH heeft ze dat ook wel nodig. Ik kom er zelden eentje tegen die gewoon neutraal vriendelijk even rustig kennen wil komen maken. Meestal willen ze wel even kijken of er iets te regelen valt, en mag Vera zich in 1000 excuses uitdrukken dat ze bestaat en ook toevallig op datzelfde pad rondloopt voordat ze weer verder kan lopen.

Ik snap bijbehorende bazen vaak ook gewoon niet. Van de week in het bos kwam een (heel mooi overigens!) DH teefje met boomstam in de bek onze kant op. Vera dacht gewoon even met een boog eromheen te kunnen gaan, maar die DH dacht van niet en kwam dus op Vera af. Vervolgens gaat die hond voor Vera staan, kwat die boomstam uit, en gaat al tongelend met borstel op de rug, stramme staart, Vera staan fixeren.
Gezellig man :ok: En nee, dan gebeurt er idd niks, omdat Vera verdorie zelf voor lantaarnpaal staat te spelen, met alles laag, en pas weer gaat bewegen als mevrouw de DH met boomstam daar toestemming voor heeft gegeven. Maar om nou te zeggen dat het zo lollig is, mwa.
ja maar dat zijn dus de bazen die niet begrijpen dat andere mensen niet zo gecharmeerd van hun honden zijn:
'want ze zijn toch zo lief'

dat is het probleem altijd...

als mensen hun hond zouden snappen dan zou er op een incident na niks gebeuren
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Misschien lopen ze niet zozeer om voor je hond....ik kijk vaak naar de kop van de baas die bij een hond hoort en dan maak ik zonodig een boog :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”