Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meedenken.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: meedenken.??

Ongelezen bericht door Lillith »

sjaak-k schreef:
Marion. schreef:Allemachtig. Ik zou me doodgeneren als ik zijn vriendin was.
Gezien haar reacties in dit topic gok ik zomaar dat ze nog wel eens achter zijn ideeën kon staan.
:O: een zwarte keizerin.....
@even nagekeken het is toch een witte :19:
Laatst gewijzigd door Lillith op 03 jan 2012 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach, dat zal wel loslopen. Als het mijn kerel was die zich zo liet gaan op een forum had ik hem allang bij het grof vuil gezet, maar blijkbaar vindt ze het leuk of zo....
Ik ben nl van mening dat iemand op een forum ip hetzelfde reageert als in een normale situatie, maar misschien iets extremer dan irl omdat hij dan recht tegenover iemand staat...
Laatst gewijzigd door fes/lou op 03 jan 2012 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zet ook mijn vraagtekens bij de hoeveelheid nesten die worden geproduceerd met poedels, bouviers, kruisingen van bouviers x poedels, met en zonder stamboom :19: en nee, ik heb niets tegen kruisingen of een nestje kruisingen maar alles bij elkaar opgeteld, daar krijg ik een nare bijsmaak van in mijn mond. Mensen hier op het forum zijn voor veel minder gelyncht hier op het forum maar nu het iemand is die hier veel komt mag je opeens niet meer een andere mening of gedachte ergens over hebben :denken:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tamara. schreef:Ik zet ook mijn vraagtekens bij de hoeveelheid nesten die worden geproduceerd met poedels, bouviers, kruisingen van bouviers x poedels, met en zonder stamboom :19: en nee, ik heb niets tegen kruisingen of een nestje kruisingen maar alles bij elkaar opgeteld, daar krijg ik een nare bijsmaak van in mijn mond. Mensen hier op het forum zijn voor veel minder gelyncht hier op het forum maar nu het iemand is die hier veel komt mag je opeens niet meer een andere mening of gedachte ergens over hebben :denken:
:ok:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Tamara. schreef:Ik zet ook mijn vraagtekens bij de hoeveelheid nesten die worden geproduceerd met poedels, bouviers, kruisingen van bouviers x poedels, met en zonder stamboom :19: en nee, ik heb niets tegen kruisingen of een nestje kruisingen maar alles bij elkaar opgeteld, daar krijg ik een nare bijsmaak van in mijn mond. Mensen hier op het forum zijn voor veel minder gelyncht hier op het forum maar nu het iemand is die hier veel komt mag je opeens niet meer een andere mening of gedachte ergens over hebben :denken:
Natuurlijk mag je er een andere mening over hebben. Van mij wel in ieder geval.

Kees maakt volgens mij geen geheim van de hoeveelheid nesten die hij fokt. Dat kun je te veel vinden.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om vier nesten per jaar te hebben. Kees blijkbaar wel.

Je kunt ook principieel tegen kruisingen fokken zijn. Ook prima.
Maar wat Silvester doet is wel iets meer dan gewoon zijn mening uiten. Vind ik :wink:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Over de laster opmerking ja hoor, kees kan aangifte gaan doen als hij geen broodfokker is, het is dan aan silvestre om te bewijzen of dat daadwerkelijk ook het geval is kan ie dat niet tsja zal die strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Mooie combi met die beledigingen erbij, het zogenaamd niet opgeven van inkomsten voor de belastingsdienst, aardig rijtje lasterlijke uitspraken :wink:

Daarnaast uitgeven voor een ambtenaar in functie van de belastingsdienst denk ik dat de belastingsdienst daar ook wat van zal vinden want dat is me toch een aardige beschuldiging die hij maakt.

Dan heb je nog de beledigingen maar daar zijn er meer van in dit topic die eigenlijk over de schreef gaan :LOL:

ben benieuwd wat er uit komt, heb er zelf geen suggesties voor, ja een leuk franse jachthond middenmaat maar kan niet op de naam komen :roll:
Tamara.
Zeer actief

Panna schreef: Natuurlijk mag je er een andere mening over hebben. Van mij wel in ieder geval.
dat idee kreeg ik in dit geval totaal niet toen er een aantal mensen zich uitspraken over de vraagtekens die zij hadden bij de hoeveelheid aan nesten per jaar. Niet per se naar jou toe hoor :wink:
Je kunt ook principieel tegen kruisingen fokken zijn. Ook prima.
Dat is in mij geval totaal niet zo. Ik vind kruisingen net zulke leuke honden als honden met stamboom. Ik kan mij ook heel goed voorstellen als iemand met een leuke gezonde hond een keer een nestje wil fokken met een andere leuke gezonde hond, gewoon voor de leuk :mrgreen:
Panna schreef: Maar wat Silvester doet is wel iets meer dan gewoon zijn mening uiten. Vind ik :wink:
het is ook niet mijn manier en als je een boodschap wil overbrengen en serieus genomen wil worden, is dit niet een handige zet, nee :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou sinds de rashond uit en de kruising in is op dit forum, mag er weinig meer ten nadele van de laatste gezegd worden hoor.
zie de diverse posts daarover maar in dit topic en dan bedoel ik niet die van silvester.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief

renee-uk schreef:nou sinds de rashond uit en de kruising in is op dit forum, mag er weinig meer ten nadele van de laatste gezegd worden hoor.
zie de diverse posts daarover maar in dit topic en dan bedoel ik niet die van silvester.
En niets meer ten goede van een rashond natuurlijk, volgens de laatste forumtrend :lees: En het fokken van een nestje eens in de zoveel jaar mag ook niet he, het moeten er zoveel mogelijk in het jaar zijn anders heb je geen doel/visie/bestaansrecht :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara. schreef:Ik vind kruisingen net zulke leuke honden als honden met stamboom. Ik kan mij ook heel goed voorstellen als iemand met een leuke gezonde hond een keer een nestje wil fokken met een andere leuke gezonde hond, gewoon voor de leuk :mrgreen:
:19: Testen doe je, neem ik aan, niet bij een keer een nestje 'voor de leuk'.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

silvester schreef:
Nakisha schreef: Silvester, schaam je je niet kapot met dit soort posts? Enige idee hoe je de fokkerij van je vriendin hiermee kan schaden? Het is nu voor iedereen die een béétje moeite doet al bekend om welke fokster het draait. Pupkopers lezen dit soort dingen ook...
Nee, ik schaam mij niet, en mijn vriendin ook niet, en er zijn er nog veel meer die het eens goed vinden dat iemand gewoon eens de waarheid op tafel legt. Tevens fokken wij op een verantwoorde manier, ons laatste nestje was van 2010 en ons volgende nestje (als alles goed gaat) pas op zijn vroegst 2014.

maar deze meneer bouvierpoedel fokte eerst bouviers wat blijkbaar niet echt meer lekker verkocht en er mee bleef zitten (dan kan je je al gaan afvragen wat er mis mee is), is toen over gestapt op poedels, wat ook al niet lekker meer loopt, en het nu met mixies wil proberen.

Tja, wij hebben alweer aanvragen voor onze pups, wij hoeven ze dus niet weg te geven.

Dat is nou een van de verschillen tussen de broodfokker en een hobby fokker die zich wel inzet voor het behoud van het ras.
Ik had het niet over je zelfbenoemde heilige missie tegen Bouvierpoedel... ik had 't over je taalgebruik, lasterlijke uitspraken en beledigingen. Geen reclame voor welke fokker ook. Kan je je fatsoen niet gewoon houden? Zoals jij sommige mensen (niet alleen BP) hier aanspreekt lijkt nergens naar. Ik zou als fokker niet met dit soort onzin geassocieerd willen worden... erg slecht voor je reputatie lijkt me.

@ Jaap; :LOL: :goeie:

Maar daar is toch ook niets mis mee? Ik kan me dat ook wel voorstellen hoor. Je mag best je vraagtekens hebben en er een mening over hebben. Maar er is wel een verschil tussen vraagtekens hebben of een mening voor feit verkondigen zoals Silvester doet. ;) Incluus rare verhalen en onzin over de belastingdienst en hondenbelasting rondstrooien.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 03 jan 2012 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tamara. schreef:Ik vind kruisingen net zulke leuke honden als honden met stamboom. Ik kan mij ook heel goed voorstellen als iemand met een leuke gezonde hond een keer een nestje wil fokken met een andere leuke gezonde hond, gewoon voor de leuk :mrgreen:
Testen? Wat voor testen? Proefdiertesten? Testen in combinatie met dieren :neenee:
Panna
Zeer actief

Tamara. schreef:
renee-uk schreef:nou sinds de rashond uit en de kruising in is op dit forum, mag er weinig meer ten nadele van de laatste gezegd worden hoor.
En niets meer ten goede van een rashond natuurlijk, volgens de laatste forumtrend :lees: En het fokken van een nestje eens in de zoveel jaar mag ook niet he, het moeten er zoveel mogelijk in het jaar zijn anders heb je geen doel/visie/bestaansrecht :schrik:
Er zijn inderdaad een aantal mensen die radicaal die kant opgeslagen zijn. Net als er mensen radicaal tegen kruisen zijn.
Die trends zijn een beetje vervelend, want het zorgt voor veel meelopers die niet echt snappen waar ze het over hebben en maar wat mee gaan roepen.

Leuk zo'n forum :wink:

Waar ik vooral niet tegen kan is dat er bepaalde (on)geschreven regels zijn, wie ze ooit bedacht heeft: geen idee, en als je daar van afwijkt ben je een broodfokker.
Meer dan x-honden, meer dan x-nesten, meer dan x-rassen, pups niet in de woonkamer, pups niet in een werpkist vol met kleurige knuffels, etc. etc.
Die regels zijn leuk als handvat hoor, maar ik hoop toch dat mensen bij het bepalen van hun mening over een fokker iets inhoudelijker kijken.
dagmar88
Zeer actief

Tamara. schreef:
dagmar88 schreef:
Testen? Wat voor testen? Proefdiertesten? Testen in combinatie met dieren :neenee:
:roll: gezondheidstesten?
Nakisha
moderator

Panna schreef:
Tamara. schreef:
Er zijn inderdaad een aantal mensen die radicaal die kant opgeslagen zijn. Net als er mensen radicaal tegen kruisen zijn.
Die trends zijn een beetje vervelend, want het zorgt voor veel meelopers die niet echt snappen waar ze het over hebben en maar wat mee gaan roepen.

Leuk zo'n forum :wink:

Waar ik vooral niet tegen kan is dat er bepaalde (on)geschreven regels zijn, wie ze ooit bedacht heeft: geen idee, en als je daar van afwijkt ben je een broodfokker.
Meer dan x-honden, meer dan x-nesten, meer dan x-rassen, pups niet in de woonkamer, pups niet in een werpkist vol met kleurige knuffels, etc. etc.
Die regels zijn leuk als handvat hoor, maar ik hoop toch dat mensen bij het bepalen van hun mening over een fokker iets inhoudelijker kijken.
Extremen zijn altijd vervelend, maar ik vrees eerlijk gezegd dat het ''alleen een rashond is een GOEDE hond'' gedrag, wat toch veel gezien werd op het net de laatste jaren, er wel mede debet aan was. En dan slaat de hele handel weer flink om naar de andere kant. En ook dat heeft weer negatieve gevolgen.

Een beetje meer gulden middenweg is uiteraard prettiger, maar goed, dat moeten mensen ook maar voor zichzelf bepalen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het een ontwikkeling met een bijsmaak
ja er moet iets gebeuren bij heel veel rassen dat is duidelijk, maar of de oplossing van de bestaande problemen ligt in de wildfok van kruisingen daar geloof ik persoonlijk niet in.
en voor mij gaat dit niet specifiek over wat BP hier nu aankaart, maar ik voorzie in de toekomst toch zeker problemen als er zoals bij een soort russische roulette in het wilde weg met de ogen dicht gefokt gaat worden.
kruisingen hoeven natuurlijk niet probleemvrij te zijn, ligt er maar net aan wat je waarmee kruist en hoe de ouderdieren zijn.
maar enige controle is er dan ook niet meer, dus waarom zou het dan beter gaan dan het tot nu toe in de rashondenfokkerij gegaan is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tamara. schreef:
dagmar88 schreef:
:roll: gezondheidstesten?
Dan begreep ik je niet goed :wink: Bij rashonden zijn er ook niet zoveel testen nodig, verschilt per ras maar als het een groter ras is met een normale bouw en normale kop/snuit zou ik de heupen wel op de foto willen hebben maar veel meer ook niet als alles qua bouw binnen het normale valt. Er zijn echt mensen die dat doen met hun krusingnest, helaas niet de meerderheid maar dat geldt ook voor een deel van de rashondenfokkers :wink:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Asta schreef:Over de laster opmerking ja hoor, kees kan aangifte gaan doen als hij geen broodfokker is, het is dan aan silvestre om te bewijzen of dat daadwerkelijk ook het geval is kan ie dat niet tsja zal die strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Mooie combi met die beledigingen erbij, het zogenaamd niet opgeven van inkomsten voor de belastingsdienst, aardig rijtje lasterlijke uitspraken :wink:

Daarnaast uitgeven voor een ambtenaar in functie van de belastingsdienst denk ik dat de belastingsdienst daar ook wat van zal vinden want dat is me toch een aardige beschuldiging die hij maakt.
Nou, een broodfokker ben je als je fokt voor je brood, dus als dat je enige (of mss voornaamste) bron van inkomsten is. Kees geeft zelf in dit topic aan dat hij geen uitkering heeft en geen baan, dus op basis daarvan concluderen dat hij honden fokt voor zijn brood lijkt me niet een enorm lasterlijke uitspraak (los van het feit of het de waarheid is of niet). Het is bij mijn weten ook niet verboden om je brood ermee te verdienen, al heb je iedere week een nieuw nest liggen. Zolang je maar in kunt staan voor het dierenwelzijn en volgens mij hoort daar oa ook bij dat je een hond niet meer dan eens per jaar een nest mag laten krijgen om maar iets te noemen. Het is aan de pupkopers om te kijken of de werkwijze van de fokker (en de ouderdieren uiteraard) genoeg aanspreken om daar een hond te kopen.

Dat Kees het niet aan de belasting opgeeft, het lijkt me toch niet dat het nodig is dat iemand zijn of haar hele huishoudboekje op het forum zou moeten overleggen. Wie welke inkmomsten heeft en wie wat aan de belasting opgeeft met gebruikmaking van welke aftrekposten lijkt echt een privézaak en tenzij je bij de FIOD werkt heb je daar imo niks mee te schaften.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
dagmar88
Zeer actief

Tamara. schreef:Er zijn echt mensen die dat doen met hun krusingnest, helaas niet de meerderheid maar dat geldt ook voor een deel van de rashondenfokkers :wink:
:19: Weet niet waar jij zoekt, maar volgens mij mag dat gerust een zeldzaamheid heten bij een pretnest.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

sjaak-k schreef:
Gezien haar reacties in dit topic gok ik zomaar dat ze nog wel eens achter zijn ideeën kon staan.
Dus als ik het goed begrijpt zit zijn vriendin hier ook op het HF en schrijft ook reacties in deze topic :O: :O:
Moet toch niet gekker worden hoor :eek: :eek:
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

->Chanty<- schreef:
sjaak-k schreef:
Dus als ik het goed begrijpt zit zijn vriendin hier ook op het HF en schrijft ook reacties in deze topic :O: :O:

ja.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Nakisha
moderator

renee-uk schreef:ik vind het een ontwikkeling met een bijsmaak
ja er moet iets gebeuren bij heel veel rassen dat is duidelijk, maar of de oplossing van de bestaande problemen ligt in de wildfok van kruisingen daar geloof ik persoonlijk niet in.
en voor mij gaat dit niet specifiek over wat BP hier nu aankaart, maar ik voorzie in de toekomst toch zeker problemen als er zoals bij een soort russische roulette in het wilde weg met de ogen dicht gefokt gaat worden.
kruisingen hoeven natuurlijk niet probleemvrij te zijn, ligt er maar net aan wat je waarmee kruist en hoe de ouderdieren zijn.
maar enige controle is er dan ook niet meer, dus waarom zou het dan beter gaan dan het tot nu toe in de rashondenfokkerij gegaan is?
Wildfok van wat dan ook, stamboom, boomloos, kruisingen en bastaarden, is altijd fout lijkt me. Helaas is ook binnen de rashondenfok dit gebeurd met alle gevolgen.
Ik denk dat inkruisen geen slecht idee is om de stamboomhond van zijn eigen ondergang te behoeden (afhankelijk van het ras uiteraard) maar het behoeft toch geen uitleg dat dat zorgvuldig dient te gebeuren, net als elke andere vorm van fok.
Afbeelding
Panna
Zeer actief

renee-uk schreef:ik vind het een ontwikkeling met een bijsmaak
Wat mij betreft is willdfok nooit een optie. Ook niet binnen een ras.
Dat gebeurt natuurlijk ook heel veel bij stamboomhonden en dat vind ik net zo slecht als lukraak honden op elkaar gooien. Ergens slechter, of in ieder geval verraderlijker, want mensen gaan er vanuit dat als de hond een stamboom heeft, dat het wel goed zit.

Een nest kan ook best als doel hebben gewoon een leuk nest fokken. Helemaal geen hoger doel voor de lange termijn.
Als dat weloverwogen en met verstand gedaan wordt, vind ik dat niet zo'n probleem.
Het allerbelangrijkste voor mij is dat op de eerste plaats het welzijn van het individuele dier staat. De moeder en de vader. En dat al het mogelijke gedaan wordt om gezonde pups op de wereld te zetten.
Tamara.
Zeer actief

Panna schreef: Er zijn inderdaad een aantal mensen die radicaal die kant opgeslagen zijn.
Als een paar mensen het maar heel vaak en heel hard roepen, gaan mensen daar vanzelf wel in mee :schrik:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Pool schreef:
->Chanty<- schreef:
sjaak-k schreef:

ja.
Hoe bizar is dat, ik zou me kapot schamen als mijn wederhelft zich zo uitlaat :schrik:
Afbeelding
Panna
Zeer actief

Tamara. schreef:
Panna schreef: Er zijn inderdaad een aantal mensen die radicaal die kant opgeslagen zijn.
Als een paar mensen het maar heel vaak en heel hard roepen, gaan mensen daar vanzelf wel in mee :schrik:
Ja, heel ergerlijk.
Je pikt ze er gelukkig wel makkelijk uit :wink:
Tamara.
Zeer actief

Panna schreef: Het allerbelangrijkste voor mij is dat op de eerste plaats het welzijn van het individuele dier staat. De moeder en de vader. En dat al het mogelijke gedaan wordt om gezonde pups op de wereld te zetten.
ben ik helemaal met je eens en wat ik heel belangrijk vind bij een fokker waarvan ik een pup zou willen is dat de hond(en) op de eerste plaats een volwaardig huisdier is waar op een leuke manier mee omgegaan wordt zoals ik ook graag met mijn honden omga. Plezier hebben met en om je hond :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tamara. schreef:
Ja, vooral heel hard. :lol1:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

fes/lou schreef:Ik zou ook wel eens een poedel x kooiker willen zien.
Vind Kooikertjes enorm leuk om te zie, maar heb begrepen dat de karaktertjes niet allemaal even gezellig zijn. Dat zou dan van de poedel moeten komen :)
Ze zijn schaars, maar er zijn wel leuke kooikerhondjes met fijne karakters. Maar, zoals ik al jaren aangeef, in Nederland kan ik je geen enkele fokker aanraden :wink:.

Een poedelxkooiker, ik denk ook dat dat wel iets kan zijn. Net als een poedel X siberische husky.

Een teef kan in principe door verschillende reuen gedekt worden. Op het moment dat je een poedelteef wilt laten dekken, zou het dan ook een optie zijn om deze door twee verschillende reuen en dus verschillende rassen te laten dekken?

Een catahoula poedel, om te zien erg mooi, maar de hond van die kruising die ik een aantal keer tegen ben gekomen was verre van gemakkelijk. Als er dan in een nest één pupje geschikt zou zijn als hulphond is het denk ik al veel.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat is trouwens het probleem van honden fokken voor het geld? Zolang je er maar goed voor zorgt toch? Geef die pups de goede start en prima toch?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”