Zoals ik al een heb aan gegeven . Ben ik heel hard op zoek naar de karakter trekken van deze honden. Voor als er ooit eentje komt.
Nu zou ik graag van de eigenaren horen welke karakters hun honden hebben?
Want vind ze alle 3 prachtig . Manlief gaat eerder voor de engelse mastiff terwijl ik meer verliefd ben op de bullmastiff
Het is nog niet voor nu hoor heb met 5 honden genoeg. maar in de toekomst komt er wel eentje en ben nu al volop informatie aan het zoeken.
Welke zijn betrouwbare fokkers van deze rassen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
cane corso, bullmastiff, engelse mastiff
Moderator: moderatorteam
-
wanneske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
- Aantal honden: 5
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: cane corso, bullmastiff, engelse mastiff
Google even of de desbetreffende fora van die rassen en meld je aan kun je meelezen
internet staat voor niets,
Ik kan je omschrijven wat ik belangrijk vind maar dat kan voor jullie wel compleet onbelangrijke info zijn.
verder hangt heel veel af van de lijnen waar je voor wilt gaan wat echt realistisch is.
internet staat voor niets,
Ik kan je omschrijven wat ik belangrijk vind maar dat kan voor jullie wel compleet onbelangrijke info zijn.
verder hangt heel veel af van de lijnen waar je voor wilt gaan wat echt realistisch is.
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gezelligheidsdagen / clubdagen (vanuit de rasvereniging) zijn ook heel geschikt om kennis te maken met zowel het ras als de fokkers.
In juni wordt er ook weer een raduno georganiseerd http://canecorsoraduno.com/ (wordt elk jaar door een gedreven Cane Corso fokker georganiseerd)
In juni wordt er ook weer een raduno georganiseerd http://canecorsoraduno.com/ (wordt elk jaar door een gedreven Cane Corso fokker georganiseerd)
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
De reden dat ik persoonlijk voor een Cane Corso heb gekozen is omdat ze voor een molosser toch erg atletisch zijn en tevens veel liever willen werken voor en met de baas en dus goed te trainen zijn invergelijking met veel andere molossers. Aangezien wij dat belangrijk vonden is de keus op dit ras gevallen, voor jou zou ik gewoon eens op een rijtje zetten wat jij belangrijk vind.

- maryonee
- Vaste gebruiker
Ik heb er zelf niet eentje gehad maar een goede vriend heeft een bullmastiff die ik regelmatig meemaak. Geweldig dier, een vloerkleed in huis, je merkt hem amper zo rustig maar buiten volop pit. Wel een beetje lastig naar andere honden, hij is erg dominant. Wat ik heel jammer vind voor deze hond is dat zijn baas een huis heeft waarbij de hond telkens een trapje op moet van ca. 6 treden (betonnen trap) waardoor de hond problemen heeft gekregen met zijn poten. Blijkbaar is dit ras erg gevoelig voor elleboog dysplasie zoals ik begrepen heb en doordat hij een aantal keren per dag trapje op-trapje af gaat heeft hij een abonnement bij de dierenarts en ze zijn nou eenmaal te zwaar om te dragen.
Qua opvoeding had deze vriend wel een flinke uitdaging, de mastiff is nogal eigengereid, wil van alles doen voor zijn baas zolang hij zelf het nut er maar van inziet. Doorgaans gaat het prima maar bij het uitlaten moet hij hem toch veel aan de riem hebben omdat als de hond eenmaal interesse heeft in een andere hond, hij oostindisch doof is.
In huis is het gewoon een vriendelijke lobbes die goed gaat met de katten en het konijn en ook met de kinderen, hij laat zich aankleden, knuffelen. Maar de kinderen kunnen de hond b.v. nooit zelf uitlaten, dan is hij ze de baas. Het is absoluut een hond voor de ervaren hondeneigenaar.
Qua opvoeding had deze vriend wel een flinke uitdaging, de mastiff is nogal eigengereid, wil van alles doen voor zijn baas zolang hij zelf het nut er maar van inziet. Doorgaans gaat het prima maar bij het uitlaten moet hij hem toch veel aan de riem hebben omdat als de hond eenmaal interesse heeft in een andere hond, hij oostindisch doof is.
In huis is het gewoon een vriendelijke lobbes die goed gaat met de katten en het konijn en ook met de kinderen, hij laat zich aankleden, knuffelen. Maar de kinderen kunnen de hond b.v. nooit zelf uitlaten, dan is hij ze de baas. Het is absoluut een hond voor de ervaren hondeneigenaar.