Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelgebieden in de buurt van Driebergen gezocht

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wandelgebieden in de buurt van Driebergen gezocht

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar leuke wandelgebieden in de buurt van Driebergen. Bij voorkeur gebieden met weinig andere (loslopende) honden, dus het hoeven geen losloopgebieden te zijn. Als je er maar lekker kunt wandelen. Ik ben totaal onbekend in deze buurt, dus wie kan me helpen?
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Wandelgebieden in de buurt van Driebergen gezocht

Ongelezen bericht door Sas »

oh hoh, Driebergen is volgens mij een groot bos toch?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:oh hoh, Driebergen is volgens mij een groot bos toch?
Driebergen is een dorpje. Er is wel wat bos omheen, maar veel losloopgebied en dat zoek ik dus niet. Vandaar mijn vraag.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Austerlitz, achter het asiel, dat is geen losloopgebied, maar het mag daar wel. Door de week kwam ik er zelden iemand tegen, op zondag kan het wat drukker zijn.

DAt is langs de Woudenbergseweg, paar honderd meter voorbij het asiel is parkeergelegenheid en vanaf dat punt lopen ook een paar uitgezette routes (is de eerste keren misschien wel makkelijk)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Austerlitz, achter het asiel, dat is geen losloopgebied, maar het mag daar wel. Door de week kwam ik er zelden iemand tegen, op zondag kan het wat drukker zijn.

DAt is langs de Woudenbergseweg, paar honderd meter voorbij het asiel is parkeergelegenheid en vanaf dat punt lopen ook een paar uitgezette routes (is de eerste keren misschien wel makkelijk)
Dank je wel. Ik begrijp dat daar dus wel honden los lopen?
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

In het bos ten oosten van Zeist (ten zuiden van Soesterberg) mogen honden officieel niet los. In praktijk kom ik er bij een wandeling van een uur vaak 3 of 4 tegen, die doorgaans wel los lopen. Ik vind het een van de rustigere locaties.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij Austerlitz heb ik ook weleens een losloopwandeling gedaan.. nou. we kwamen misschien 3 andere mensen tegen. Doordeweeks heel rustig daar.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Scooby schreef:
kipo schreef:Austerlitz, achter het asiel, dat is geen losloopgebied, maar het mag daar wel. Door de week kwam ik er zelden iemand tegen, op zondag kan het wat drukker zijn.

Overal in de regio lopen honden los, of het mag of niet. In Austerlitz mag het wel, maar idd wat _Inge_ ook al zegt, door de week is het daar heel rustig. Ik had ook een 'moeilijke' reu en dat was de enige plek waar ik ontspannen liep met hem :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Scooby schreef:

Overal in de regio lopen honden los, of het mag of niet. In Austerlitz mag het wel, maar idd wat _Inge_ ook al zegt, door de week is het daar heel rustig. Ik had ook een 'moeilijke' reu en dat was de enige plek waar ik ontspannen liep met hem :ok:
O.k., thanks. Daar gaat het me inderdaad om; lekker ontspannen kunnen lopen en niet om iedere boom een andere hond moeten verwachten.
Heb je ook nog tips voor rustige plekken in de weekenden?
kipo
Zeer actief

Op de Uithof, rondom de gebouwen van de faculteit diergeneeskunde is het in het weekend vaak heel rustig. Is niet zo'n geweldig mooi gebied, maar je hebt er goed overzicht en er loopt (vaak) geen hond.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Op de Uithof, rondom de gebouwen van de faculteit diergeneeskunde is het in het weekend vaak heel rustig. Is niet zo'n geweldig mooi gebied, maar je hebt er goed overzicht en er loopt (vaak) geen hond.
Dank je. Kun je daar wandelen dan?!
kipo
Zeer actief

Ja hoor, je zet de auto op 1 van de vele parkeerplaatsen (allemaal gratis) en loopt om de gebouwen heen, aan de achterkant van de gezelschapsdierenkliniek loop je langs weilanden en evt pik je de drafbaan mee. Aan de andere kant ligt de boerderij die erbij hoort, daar mag je, aangelijnd, ook langs/over en achterlangs weer terug. Daar kun je een klein uur zoet mee zijn. Wil je langer, dan kun je via 2 fietspaden aan het einde van de straat in het gebied tussen De Bilt, Zeist en Bunnik lopen, met name richting Bunnik lopen daar wel regelmatig meer mensen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Ja hoor, je zet de auto op 1 van de vele parkeerplaatsen (allemaal gratis) en loopt om de gebouwen heen, aan de achterkant van de gezelschapsdierenkliniek loop je langs weilanden en evt pik je de drafbaan mee. Aan de andere kant ligt de boerderij die erbij hoort, daar mag je, aangelijnd, ook langs/over en achterlangs weer terug. Daar kun je een klein uur zoet mee zijn. Wil je langer, dan kun je via 2 fietspaden aan het einde van de straat in het gebied tussen De Bilt, Zeist en Bunnik lopen, met name richting Bunnik lopen daar wel regelmatig meer mensen.
Dank je!
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Sjee, daar lijkt me nou niks an, over de Uithof. Serieus?

In de bossen van Driebergen mag je officiëel nergens los, maar iedereen "doet het". Weekend is erg druk.
In Boswachterij Austerlitz mag je wél officiëel los. Overal. Behalve de stukken van het Utrechts Landschap.

In Bornia (Zeist) mag je niet los, Doorn ook het meeste niet en er wordt (werd, vroeger, regelmatig) gecontroleerd. Alleen een klein stukje rondom de St Helenaheuvel mag je los.

Maar de Uithof?? Ik loop er wel af en toe, maar dat is omdat ik dan de honden bij me heb. Je mag eigenlijk ook aangelijnd niet over het terrein van de boerderij lopen trouwens. En aan de achterzijde langs de weiland ligt momenteel een enorme berg verbouwingsgedoe. Nouja, misschien voor anderen een prachtomgeving ;-)

Neem dan een kijkje (tot 16 maart) in Utrecht in Nieuw Wulven. Je mág er los, maar ik ben er nog nooit een andere hond tegengekomen. Of achter de Uithof in landgoed Rhijnauwen waar loslopen weer verboden is en ook gecontroleerd wordt.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
kipo
Zeer actief

Madelief schreef:Sjee, daar lijkt me nou niks an, over de Uithof. Serieus?

In de bossen van Driebergen mag je officiëel nergens los, maar iedereen "doet het". Weekend is erg druk.
In Boswachterij Austerlitz mag je wél officiëel los. Overal. Behalve de stukken van het Utrechts Landschap.

In Bornia (Zeist) mag je niet los, Doorn ook het meeste niet en er wordt (werd, vroeger, regelmatig) gecontroleerd. Alleen een klein stukje rondom de St Helenaheuvel mag je los.

Maar de Uithof?? Ik loop er wel af en toe, maar dat is omdat ik dan de honden bij me heb. Je mag eigenlijk ook aangelijnd niet over het terrein van de boerderij lopen trouwens. En aan de achterzijde langs de weiland ligt momenteel een enorme berg verbouwingsgedoe. Nouja, misschien voor anderen een prachtomgeving ;-)

Neem dan een kijkje (tot 16 maart) in Utrecht in Nieuw Wulven. Je mág er los, maar ik ben er nog nooit een andere hond tegengekomen. Of achter de Uithof in landgoed Rhijnauwen waar loslopen weer verboden is en ook gecontroleerd wordt.
Het is voor mij al een paar jaar geleden, dat ik er geweest ben, maar ik heb nooit problemen gehad met over de boerderij lopen, misschien is dat veranderd. Verbouwingstroep lag er toen ook niet. Toegegeven, het is niet de meest fraaie omgeving, maar met een moeilijke hond wel een van de weinige stukken waar je ontspannen kunt lopen, want, zeker in het weekend, kwam ik verder overal loslopende honden tegen en de meeste daarvan luisterden niet of nauwelijks.
Dat van Rhijnauwen wist ik ook niet, vroegah liep daar alles en iedereen met loslopende honden, maar als er nu (voldoende) controle is, is dat misschien ook wel te doen en zeker veel mooier dan de Uithof.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Sjee, daar lijkt me nou niks an, over de Uithof. Serieus?

Dank je wel! Nu al die plekken nog zien te vinden! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”