Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

Re: dekking

Ongelezen bericht door Mirella »

heb de titel maar even aangepast
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Je zegt gewoon dat je nog onnervaren bent en dat het je overviel en dat je gedacht had dat het anders zou gaan, maar dat je niet wist dat het zo de gewoonte was.
Wat je er bijdenkt, moet jij weten, maar je moet gewoon die kerel paaien dat je de 2e dekking gewoon kan laten doen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wanneer je nog voor een tweede dekking gaat, dan zou ik inderdaad met de reu-eigenaar afspreken dat het op jouw manier gaat. Wil hij dit niet, dan zou ik niet voor een tweede dekking gaan en het hier bij laten.
Mirella
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb het ook meegemaakt hoor, met een kaninchen teckel. Naar Duitsland gereden voor een dekking en die fokker dronk eerst in de keuken een kop koffie met ons. Daarna naar de kennel, met die teef onder de arm.
Matje gepakt, wat spuug op haar doos, reu erbij en het was gebeurd voordat ik met de ogen kon knipperen :LOL:
Nou ja, romantisch is anders maar teef had er niks van en ik had drie leuke pups ;-)
oke,nou ja misschien vermenselijk ik het idd teveel.ik had op een ander forum regelmatig gelezen over het vasthouden van teven en dat dat verkrachtig was.ik wist niet dat dit vaker zo ging.ik kan er vast wel iets van maken nog met die man,ben ik van overtuigd.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

jeetje joh, wat maak jij je druk. Het teefje heeft er echt geen deuk van opgelopen hoor. Het gebeurt bij mij zelden dat ze eerst gaan spelen. De meeste reuen die ik gebruik bepalen zelf dat de teef aan de beurt is. De teef heeft gewoon niets in te brengen. Zo klaar als een klontje.
Mirella
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:jeetje joh, wat maak jij je druk. Het teefje heeft er echt geen deuk van opgelopen hoor. Het gebeurt bij mij zelden dat ze eerst gaan spelen. De meeste reuen die ik gebruik bepalen zelf dat de teef aan de beurt is. De teef heeft gewoon niets in te brengen. Zo klaar als een klontje.

ja ik heb inmiddels door dat het lang niet zo erg is als ik dacht.het gaat me er ook niet om dat het snel gebeurde,bij mijn andere teefje zat de reu er ook meteen op,maar omdat ze zo werd vastgehouden vond ik het zo gedwongen en dan niet door de reu maar door de mens.was bang dat haar vertrouwen in mij beschadigd zou zijn.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Mirella schreef:was bang dat haar vertrouwen in mij beschadigd zou zijn.
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn, ik denk dat je hondje het al weer vergeten is.
KyraYouri
Actief
Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador

Ongelezen bericht door KyraYouri »

Zo kunnen dingen soms heel anders lopen dan je het had voorgesteld.
Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen, ik zou er ook van balen. Wel geloof ik dat de andere schrijvers gelijk hebben en dat jij er meer last van hebt dan je hond.
Onze hond wordt komend weekend of begin volgende week ook gedekt (voor de eerste keer), maar ik weet dat ze eerst de tijd krijgen om te rollebollen.
Ik denk dat ik wel de 2de dekking door zou laten gaan, anders is alles misschien voor niets geweest.
En ik ga duimen dat ze drachtig is.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Gewoon voor een 2e keer weer gaan...........
Afbeelding
Mirella
Zeer actief

iedereen onwijs bedankt voor alle reacties!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: verkracht?

Ongelezen bericht door malinois »

Mirella schreef:
Valerie schreef:Het is een hond hoor geen mens :denken:

wat is het verschil dan? respect hoort bij mens en hond toch? ik vond dit heel respectloos aanvoelen.
nou daar denkt menig reu niet over na hoor, ik ken ze ook die geen sec. wachten maar er direct opzaten... en ook die eerst rustig wat spelen vooraf...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mirella schreef:
Dianavdberkt schreef:jeetje joh, wat maak jij je druk. Het teefje heeft er echt geen deuk van opgelopen hoor. Het gebeurt bij mij zelden dat ze eerst gaan spelen. De meeste reuen die ik gebruik bepalen zelf dat de teef aan de beurt is. De teef heeft gewoon niets in te brengen. Zo klaar als een klontje.

ja ik heb inmiddels door dat het lang niet zo erg is als ik dacht.het gaat me er ook niet om dat het snel gebeurde,bij mijn andere teefje zat de reu er ook meteen op,maar omdat ze zo werd vastgehouden vond ik het zo gedwongen en dan niet door de reu maar door de mens.was bang dat haar vertrouwen in mij beschadigd zou zijn.
Ik laat de teef ook niet maar zo in het wilde weg gaan hoor, die hou ik ook vast in ieder geval zo dat ze mn reu niet kan bijten... zeker niet als het haar eerste keer is. Heb ik bij de dekking door Xito waar Xavi oa. uit is gekomen ook gedaan en dat ging uitstekend, toen ze terugkwam voor de 2e dekking was vasthouden niet meer nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Bij Sam's dekking werd ook het teefje vastgehouden, maar ook, omdat, zo was de uitleg, een teef anders weg zou kunnen lopen, terwijl de reu vastgekoppeld staat en dat niet zo prettig vindt, als de teef aan de sjouw gaat....
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vraag me wat af...heb je het nu over je jonge Boxer teefje? :80:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

gewoon nog voor de tweede keer gaan.
en dan neem je zelf wat romantisch aanzwellende violen mee :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Lillith schreef:Ik vraag me wat af...heb je het nu over je jonge Boxer teefje? :80:
zal toch niet? die is een maand of zeven?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou daar toch niet zo makkelijk over doen. In het wild bepaalt een vrouwelijk dier toch wel heel duidelijk wie wel of niet de paps van haar kinders gaat worden, en in het geval van TS was ik denk ik op de vuist gegaan. Ik heb het al niet op fokken, maar die reu had van mij een trap tegen zijn ballen gehad, en die baas nog erger.

Ik vind het overigens ook helemaal not-done om KI te doen bij een teef. Dat vind ik echt hondonterend. Maar goed, ik ben gelukkig geen fokker en mijn teef blijft dit soort gedoe bespaard.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lillith schreef:Ik vraag me wat af...heb je het nu over je jonge Boxer teefje? :80:
Die is van begin 2010 volgens mij?
Zo jong is dat nou ook weer niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef:
Ik zou daar toch niet zo makkelijk over doen. In het wild bepaalt een vrouwelijk dier toch wel heel duidelijk wie wel of niet de paps van haar kinders gaat worden, en in het geval van TS was ik denk ik op de vuist gegaan. Ik heb het al niet op fokken, maar die reu had van mij een trap tegen zijn ballen gehad, en die baas nog erger.

Ik vind het overigens ook helemaal not-done om KI te doen bij een teef. Dat vind ik echt hondonterend. Maar goed, ik ben gelukkig geen fokker en mijn teef blijft dit soort gedoe bespaard.
waarom moet die reu geschopt worden en in zn ballen ook nog? die doet toch alleen maar wat zn instinct hem ingeeft.
ik vind dat een heel rare opmerking hoor en eerlijk gezegd ook helemaal nergens op slaan :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb hier regelmatig gelezen dat er niet gefokt moet worden met teven die niet gedekt willen worden.
Op het moment dat het teefje in de houtgreep genomen wordt om gedekt te worden, heeft ze weinig keuze lijkt me.
Dus weet je niet of ze wel wil, ook al lijkt het er dan op dat ze er weinig problemen mee had.
Ik zou niet meer terug gaan naar zo'n reueigenaar.
Ik vind het een hele vreemde manier om je teefje te laten dekken, maar ja... ik ben geen fokker.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Anja schreef:Ik heb hier regelmatig gelezen dat er niet gefokt moet worden met teven die niet gedekt willen worden.
Op het moment dat het teefje in de houtgreep genomen wordt om gedekt te worden, heeft ze weinig keuze lijkt me.
Dus weet je niet of ze wel wil, ook al lijkt het er dan op dat ze er weinig problemen mee had.
Ik zou niet meer terug gaan naar zo'n reueigenaar.
Ik vind het een hele vreemde manier om je teefje te laten dekken, maar ja... ik ben geen fokker.
Als die teef niet knokt om weg te komen en ze gilt niet, is ze wel degelijk dekrijp.
Dat zie en merk je dan aan alles.
En dat wil zo'n reueneigenaar ook niet, want als de teef niet klaar is blijft ze leeg :19:
Ga er echt maar van uit dat ze wel degelijk dekrijp was.

ik ben er geen fan van maar er zijn zat reueneigenaren die dit doen om hun reu te beschermen.
Overigens ben ik dan nog altijd degene die een teef eventueel vasthoudt, maar goed, TS was overdonderd blijkbaar.
Daardoor kun je je ook afvragen hoe die houdgreep dan wel was en of het echt zo dramatisch was of dat het de perceptie van het moment was.

Ik heb ook wel eens een teef vastgehouden die op het moment van zwellen opeens besloot dat ze eigenlijk naar het postkantoor wilde :?
Dan moet ze toch echt even wachten, voor ze de reu het hele perceel doorsleept ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: waarom moet die reu geschopt worden en in zn ballen ook nog? die doet toch alleen maar wat zn instinct hem ingeeft.
ik vind dat een heel rare opmerking hoor en eerlijk gezegd ook helemaal nergens op slaan :piew:
Ik vind een hond in zijn ballen schoppen ook best hondonterend trouwens. :hmmm:

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef: waarom moet die reu geschopt worden en in zn ballen ook nog? die doet toch alleen maar wat zn instinct hem ingeeft.
ik zit hier helemaal plaatsvervangend kwaad te zijn, wat een idiote post :devil:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Marjoleine schreef:
ik zit hier helemaal plaatsvervangend kwaad te zijn, wat een idiote post :devil:
Adem in, adem uit.
Al snap ik je helemaal.

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:
Marjoleine schreef:
Adem in, adem uit.
Al snap ik je helemaal.
Goedensnachts dames.
Zijn jullie nu vroeg op of nog laat op.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Goedensnachts dames.
Laat op, ik heb vanmiddag geslapen.
Ik ben vreselijk verkouden.

Zeg jij eens wat zinnigs als broodfokker zijnde ;)

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

ik ben nog laat op, rook nu mijn laatste peuk en dan verdwijn ik naar de buitenechtelijke sponde ;)
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marjoleine schreef:
bouvierpoedel schreef:Goedensnachts dames.
Laat op, ik heb vanmiddag geslapen.
Ik ben vreselijk verkouden.

Zeg jij eens wat zinnigs als broodfokker zijnde ;)
Een vriendin zei ooit een keer over haar vriendje dat hij meestal na 3 minuten vroeg : was het voor jou ook zo lekker en kwamen we gelijk. :LOL: :LOL:

Natuurlijk niet leuk zo'n dekking als je in je kop hebt zitten dat die honden zelf wat aan gaan klungelen en spelen en er een vrije dekking plaatsvind.
Maar ze stond er zelf bij en dat is geloof ik wat voor haar het ergste voelt.

Trimklantje vroeg eens aan mij of haar hond nog wel van haar zou houden als hij een teefje zou dekken.
Heb maar gezegt dat haar zoon waarschijnlijk ook nog net zoveel van zijn mammie hield als voor zijn eerste wip als daarna.
Dat kon ze begrijpen. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

zonder verder te lezen als dit bij mij gebeurt was had ik die dekreu eigenaar een optater verkocht van heb ik jou daar, of mijn teef er nu wel of geen last van heeft gehad doet er niet toe.
Wat een hufter, echt ik word hels van dit soort dingen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:

Spoor jij wel? :piew: Volgens mij weet jij niet zoveel van fokken en alles wat er bij komt kijken. Als je nl. het een paar keer gezien hebt, had je ook kunnen zien dat er ook genoeg reuen zijn die bepalen... en die direct dr op gaan en klaar... teef heeft gewoon dan toe te geven en zo niet wordt ze toch niet drachtig want dan is ze niet dekrijp.
En waarom zou je die reu een trap geven? :piew: die doet gewoon wat ie moet doen.
En ja ik bescherm mijn reu ook tegen teven ja, dus ik hou de teef ook vast of ik moet veel vertrouwen hebben in de teef eigenaar dan mag die haar zelf vasthouden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”