Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: dekking

Ongelezen bericht door fes/lou »

Daarbij is de dekking de eerste keer meestal niet zo leuk voor een teef, waardoor ze wel eens willen uithalen. Kan me voorstellen dat je dat niet wilt voor je reu. Dus op zich dat hij de teef vasthoudt kan ik wel begrijpen.
Tenzij ze meer boxers heeft is deze wel erg jong idd:
http://www.hondenpage.com/baasjes/13813 ... izzy,masha
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

nee het gaat om 1 van mijn shih tzu teefjes,de boxer is pas 7 mnd.en nog niet eens loops geweest trouwens.
Mirella
Zeer actief

fes/lou schreef:Daarbij is de dekking de eerste keer meestal niet zo leuk voor een teef, waardoor ze wel eens willen uithalen. Kan me voorstellen dat je dat niet wilt voor je reu. Dus op zich dat hij de teef vasthoudt kan ik wel begrijpen.

nou wordt wel gelijk even gecontroleerd,maar ik ben echt niet een type wat met zulke jonge honden zou gaan fokken hoor.de boxer gaat helemaal geen nestje krijgen trouwens.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

malinois schreef:
Hanneke2 schreef:
Dianavdberkt schreef:jeetje joh, wat maak jij je druk. Het teefje heeft er echt geen deuk van opgelopen hoor. Het gebeurt bij mij zelden dat ze eerst gaan spelen. De meeste reuen die ik gebruik bepalen zelf dat de teef aan de beurt is. De teef heeft gewoon niets in te brengen. Zo klaar als een klontje.
Ik zou daar toch niet zo makkelijk over doen. In het wild bepaalt een vrouwelijk dier toch wel heel duidelijk wie wel of niet de paps van haar kinders gaat worden, en in het geval van TS was ik denk ik op de vuist gegaan. Ik heb het al niet op fokken, maar die reu had van mij een trap tegen zijn ballen gehad, en die baas nog erger.

Ik vind het overigens ook helemaal not-done om KI te doen bij een teef. Dat vind ik echt hondonterend. Maar goed, ik ben gelukkig geen fokker en mijn teef blijft dit soort gedoe bespaard.
Spoor jij wel? :piew: Volgens mij weet jij niet zoveel van fokken en alles wat er bij komt kijken. Als je nl. het een paar keer gezien hebt, had je ook kunnen zien dat er ook genoeg reuen zijn die bepalen... en die direct dr op gaan en klaar... teef heeft gewoon dan toe te geven en zo niet wordt ze toch niet drachtig want dan is ze niet dekrijp.
En waarom zou je die reu een trap geven? :piew: die doet gewoon wat ie moet doen.
En ja ik bescherm mijn reu ook tegen teven ja, dus ik hou de teef ook vast of ik moet veel vertrouwen hebben in de teef eigenaar dan mag die haar zelf vasthouden.
precies. :ok: :E: Hanneke vind het waarschijnlijk ook hondonwaardig dat de teven van mij voor de progesteron bepaling ook inwendig onderzocht worden bij de faculteit gedurende de loopsheid tot ze zover zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dianavdberkt schreef:
malinois schreef:
Hanneke2 schreef:
Dianavdberkt schreef:jeetje joh, wat maak jij je druk. Het teefje heeft er echt geen deuk van opgelopen hoor. Het gebeurt bij mij zelden dat ze eerst gaan spelen. De meeste reuen die ik gebruik bepalen zelf dat de teef aan de beurt is. De teef heeft gewoon niets in te brengen. Zo klaar als een klontje.
Ik zou daar toch niet zo makkelijk over doen. In het wild bepaalt een vrouwelijk dier toch wel heel duidelijk wie wel of niet de paps van haar kinders gaat worden, en in het geval van TS was ik denk ik op de vuist gegaan. Ik heb het al niet op fokken, maar die reu had van mij een trap tegen zijn ballen gehad, en die baas nog erger.

Ik vind het overigens ook helemaal not-done om KI te doen bij een teef. Dat vind ik echt hondonterend. Maar goed, ik ben gelukkig geen fokker en mijn teef blijft dit soort gedoe bespaard.
Spoor jij wel? :piew: Volgens mij weet jij niet zoveel van fokken en alles wat er bij komt kijken. Als je nl. het een paar keer gezien hebt, had je ook kunnen zien dat er ook genoeg reuen zijn die bepalen... en die direct dr op gaan en klaar... teef heeft gewoon dan toe te geven en zo niet wordt ze toch niet drachtig want dan is ze niet dekrijp.
En waarom zou je die reu een trap geven? :piew: die doet gewoon wat ie moet doen.
En ja ik bescherm mijn reu ook tegen teven ja, dus ik hou de teef ook vast of ik moet veel vertrouwen hebben in de teef eigenaar dan mag die haar zelf vasthouden.
precies. :ok: :E: Hanneke vind het waarschijnlijk ook hondonwaardig dat de teven van mij voor de progesteron bepaling ook inwendig onderzocht worden bij de faculteit gedurende de loopsheid tot ze zover zijn.

:ok: alhoewel ik wel gewoon ga als de teef het aangeeft & verder geen bloed prik of inwendige onderzoeken laat doen....
voor de "veiligheid" vd reu idd of de teef een snuitje om, of gewoon ff vasthouden,
enkel nu pas de teef de hele loopsheid weggebracht, de reu eigenaar gaf aan dat dat vaak beter ging bij die reu, ook prima...
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mirella schreef:
fes/lou schreef:Daarbij is de dekking de eerste keer meestal niet zo leuk voor een teef, waardoor ze wel eens willen uithalen. Kan me voorstellen dat je dat niet wilt voor je reu. Dus op zich dat hij de teef vasthoudt kan ik wel begrijpen.

nou wordt wel gelijk even gecontroleerd,maar ik ben echt niet een type wat met zulke jonge honden zou gaan fokken hoor.de boxer gaat helemaal geen nestje krijgen trouwens.
Tja, ik vroeg me dat af omdat je het alleen maar over het teefje hebt...geen ras of zo.
Maar nu snap ik het, wel raar zo'n dekking voor een klein ras of niet soms :U:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Angelique. schreef:zonder verder te lezen als dit bij mij gebeurt was had ik die dekreu eigenaar een optater verkocht van heb ik jou daar, of mijn teef er nu wel of geen last van heeft gehad doet er niet toe.
Wat een hufter, echt ik word hels van dit soort dingen.
Goed van jou.
Maar niet iedereen is zo mondig of adrem en laat zich wel eens overdonderen.
Kan mij daar wel iets bij voorstellen hoor dat je even overdonderd bent als bij binnen komst de hond uit je klauwen getrokken word en voordat je het weet zit de reu al gekoppelt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mirella
Zeer actief

Lillith schreef:
Mirella schreef:

Tja, ik vroeg me dat af omdat je het alleen maar over het teefje hebt...geen ras of zo.

nee dat mag je je zeker afvragen hoor,bedoelde meer de link naar hondenpage.maar geeft ook niks hoor.
ja,ik ga ook niet meer terug.voelde gewoon helemaal niet goed,maar ben wel blij dat het voor mn teef niet zo erg is als dat ik zelf dacht.
ik heb mijn teefje wel meteen van hem overgenomen toen zaten ze alleen al vast.heb voor haar gezeten op mn knieen haar hoofd in mijn handen en dat ging wel goed.
bouvierpoedel
Zeer actief

Mirella schreef:
Lillith schreef:
Mirella schreef:

nee dat mag je je zeker afvragen hoor,bedoelde meer de link naar hondenpage.maar geeft ook niks hoor.
ja,ik ga ook niet meer terug.voelde gewoon helemaal niet goed,maar ben wel blij dat het voor mn teef niet zo erg is als dat ik zelf dacht.
ik heb mijn teefje wel meteen van hem overgenomen toen zaten ze alleen al vast.heb voor haar gezeten op mn knieen haar hoofd in mijn handen en dat ging wel goed.
Misschien niet leuk in jouw belevingswereld ,maar je moet ook niet teveel je menselijke romantische gevoelens erop los laten.
Je kunt die dekreu eigenaar toch gewoon bbellen voor een afspraak en vragen om elkaar tegemoet te komen. :19:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

bouvierpoedel schreef:
Een vriendin zei ooit een keer over haar vriendje dat hij meestal na 3 minuten vroeg : was het voor jou ook zo lekker en kwamen we gelijk. :LOL: :LOL:

Natuurlijk niet leuk zo'n dekking als je in je kop hebt zitten dat die honden zelf wat aan gaan klungelen en spelen en er een vrije dekking plaatsvind.
Maar ze stond er zelf bij en dat is geloof ik wat voor haar het ergste voelt.

Trimklantje vroeg eens aan mij of haar hond nog wel van haar zou houden als hij een teefje zou dekken.
Heb maar gezegt dat haar zoon waarschijnlijk ook nog net zoveel van zijn mammie hield als voor zijn eerste wip als daarna.
Dat kon ze begrijpen. :wink:
:LOL:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

bouvierpoedel schreef:
Angelique. schreef:zonder verder te lezen als dit bij mij gebeurt was had ik die dekreu eigenaar een optater verkocht van heb ik jou daar, of mijn teef er nu wel of geen last van heeft gehad doet er niet toe.
Goed van jou.
Kan mij daar wel iets bij voorstellen hoor dat je even overdonderd bent als bij binnen komst de hond uit je klauwen getrokken word en voordat je het weet zit de reu al gekoppelt.

Heeft niks met goed te maken en nee niet iedereen is zo mondig, heb ik dat ergens beweert ? quote dan graag :roll: ik snap best wel dat ze overdondert was.
Als meneer de dekreu eigenaar geen tijd heeft voor een normale dekking moet hij zijn reu niet aanbieden.
Ik heb niets tegen even vasthouden voordat we dat weer krijgen, het gaat mijn om de hele manier waarop.
En nee er hoeft geen pluche, kaarsje en romatische muziek bij, maar allemachtig laat die honden het gewoon eerst even zelf uitzoeken, hoe moeilijk is dat.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Mirella schreef: ja,ik ga ook niet meer terug.voelde gewoon helemaal niet goed,maar ben wel blij dat het voor mn teef niet zo erg is als dat ik zelf dacht.

Je teef zal er geen trauma aan overhouden hoor, anders had je dat tijdens het koppelen en draaien al wel gemerkt :wink:
Dat je er een kutgevoel aan overgehouden hebt geloof ik, zou ik ook hebben.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ik denk niet dat je teef er last van heeft hoor, zodra de hormonen mee gaan spelen bij reu of teef ....... :W:
en zoals iedereen al zei: je teef had zich echt wel anders gedragen als zij echt niet gedekt had willen worden. Ik sta met verbazing te kijken naar de verandering in mijn teven wanneer ze loops zijn: sloeries zijn het dan. :lol1:
bouvierpoedel
Zeer actief

Angelique. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Goed van jou.

Heeft niks met goed te maken en nee niet iedereen is zo mondig, heb ik dat ergens beweert ? quote dan graag :roll: ik snap best wel dat ze overdondert was.
Als meneer de dekreu eigenaar geen tijd heeft voor een normale dekking moet hij zijn reu niet aanbieden.
Ik heb niets tegen even vasthouden voordat we dat weer krijgen, het gaat mijn om de hele manier waarop.
En nee er hoeft geen pluche, kaarsje en romatische muziek bij, maar allemachtig laat die honden het gewoon eerst even zelf uitzoeken, hoe moeilijk is dat.
Juist wel ,want het is goed dat je je bekkie klaar hebt als het om jouw hond gaat.
Maar zoals gezegt heeft niet iedereen dat en daardoor word het normaal gevonden door bepaalde dekreu eigenaren.
Want een flink aantal is het al vvan dekken ,vangen en wegwezen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:
Angelique. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Goed van jou.

Juist wel ,want het is goed dat je je bekkie klaar hebt als het om jouw hond gaat.
Maar zoals gezegt heeft niet iedereen dat en daardoor word het normaal gevonden door bepaalde dekreu eigenaren.
Want een flink aantal is het al vvan dekken ,vangen en wegwezen.
sommige teveneigenaren wordt je ook niet vrolijk van hoor... er is er bij mij eentje geweest, belde aan, ik kreeg de hond in mn handen geschoven en mevrouw ging in de kamer zitten. Ik kende het hele mens niet, de hond niet etc. Ik denk dat ik ongeveer :80: heb staan kijken... Heb haar even gevraagd om te helpen omdat het voor zowel mijn reu als haar teef de eerste keer zou zijn... nee hoor... daar had zij geen behoefte aan. Oke laat het dan duidelijk worden dat ik er geen behoefte aan heb dat mijn reu uw teef dekt op deze manier... dus zij is onverrichter zake weer naar huis gegaan...
Had beter kunnen zeggen, ze is gedekt hoor en het geld opgestreken... maar ja zo ben ik dan weer niet :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mirella
Zeer actief

nog even voor de duidelijkheid,ik verwachtte heus geen romantisch tafereeltje o i d en de reu er meteen op dat vond ik heel normaal,alleen de manier waarop en dat ze meteen geen kant op kon zonder dat ze even had kunnen bekijken waar ze was en met wie ze te maken had,dat zat mij erg dwars.

ik heb contact gehad met de eigenaar,maar hij doet het altijd en alleen op deze manier.volgens hem gaan zijn reutjes het huis wekenlang onderplassen als ze het vocht van een teefje ruiken.daarbij had hij nu vrijdag de hele dag wat te doen.(of had gewoon geen zin meer in mij:))nou ja dan nu maar gewoon afwachten!
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Mirella schreef:daarbij had hij nu vrijdag de hele dag wat te doen.(of had gewoon geen zin meer in mij:))nou ja dan nu maar gewoon afwachten!
Maar normaal had je wel recht op een 2de dekking?
Mirella
Zeer actief

ja,dat was wel afgesproken
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben er ook voor hoor, dat mensen eerst even kennis komen maken en de reu komen bekijken, dan kun je het er ook even over hebben. :Q: wat is het verwachtingspatroon :wink: .
dat kan al een heel eind schelen, :wink:
weet je ook hoe iemand er tegen over staat, en zo :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Shima schreef: Ik sta met verbazing te kijken naar de verandering in mijn teven wanneer ze loops zijn: sloeries zijn het dan. :lol1:
Complete hoeren ;-)
"Het ze maar uit laten zoeken" bekomt ook niet iedere reu. Een fokker die ik ken toog met zijn (pittige) teef naar Scandinavië voor een dekking en die fokker vond ook dat zijn jonge onervaren reu het maar uit moest zoeken. Dat kostte die reu een half oor en dus zijn a.s. showcarrière. Dat heeft nog heel wat stof op doen waaien.

Je kunt je natuurlijk afvragen of honden die niet een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan wel de gedroomde ouderdieren van een nest zijn.

Een oor van een andere hond afrukken vind ik toch echt iets meer dan "pittig". :mrgreen:
ja, die zijn pitsig :lol1:
Mirella
Zeer actief

Cleva schreef: Op zich is een snelle dekking prima maar jij wilde het niet zo, waarom gebeurt het dan toch?

ja dat frustreert me juist zo,ik klapte op 1 of andere manier helemaal dicht.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Gedane zaken nemen geen keer!

Je teefje houdt hier helemaal niets aan over, nu zelf nog even jezelf over de frustratie heenzetten en hopen dat ze dragend is :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef: "Het ze maar uit laten zoeken" bekomt ook niet iedere reu. Een fokker die ik ken toog met zijn (pittige) teef naar Scandinavië voor een dekking en die fokker vond ook dat zijn jonge onervaren reu het maar uit moest zoeken. Dat kostte die reu een half oor en dus zijn a.s. showcarrière. Dat heeft nog heel wat stof op doen waaien.
Je kunt je natuurlijk afvragen of honden die niet een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan wel de gedroomde ouderdieren van een nest zijn.
Een oor van een andere hond afrukken vind ik toch echt iets meer dan "pittig". :mrgreen:
Dat was een Cattle dog. Een alfa teef die het niet nam dat een reu haar zomaar meteen besteeg. En ja, die correcties kunnen aankomen...
In de opwinding kan het nogal eens fout gaan.
Hoorde ooit dat de 1 de tepel van zijnn partner af had gebeten tijdends een potje wildfucking. :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb ook wel eens gehoord dat de teef zich omdraaien en vol in de ballen hapte :schrik: :goeie:
:engel:
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Lol dat is ook een manier van voorspel. haha
Mirella
Zeer actief

Tulp schreef:Gedane zaken nemen geen keer!

Je teefje houdt hier helemaal niets aan over, nu zelf nog even jezelf over de frustratie heenzetten en hopen dat ze dragend is :ok:
ja ga ik zeker doen!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lillith schreef:Maar nu snap ik het, wel raar zo'n dekking voor een klein ras of niet soms :U:
Nee, juist niet.
Juist die kleinere rassen dekken vaak met volledige begeleiding.
Keukentafeldekkingen is het woord dat direct bij mij opkomt ;)

Overigens kan ik me een leuke anekdote herinneren van een dekking.
Reu had nog nooit gedekt, eigenaar was onervaren. Fokker die kwam was heel ervaren.
Die stapte binnen met hond en een grote pot vaseline. Eigenaar van de reu stond echt :80: maar dacht: Het is jouw teef, het zal wel normaal zijn :oeps:

Wat bleek? De fokker streek met die vaseline de overvloedige broek van de teef naar de zijkanten weg zodat de reu niet in het haar verstrikt zou raken :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mirella
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Lillith schreef:Maar nu snap ik het, wel raar zo'n dekking voor een klein ras of niet soms :U:
Nee, juist niet.
Juist die kleinere rassen dekken vaak met volledige begeleiding.
Keukentafeldekkingen is het woord dat direct bij mij opkomt ;)

Overigens kan ik me een leuke anekdote herinneren van een dekking.
Reu had nog nooit gedekt, eigenaar was onervaren. Fokker die kwam was heel ervaren.
Die stapte binnen met hond en een grote pot vaseline. Eigenaar van de reu stond echt :80: maar dacht: Het is jouw teef, het zal wel normaal zijn :oeps:

Wat bleek? De fokker streek met die vaseline de overvloedige broek van de teef naar de zijkanten weg zodat de reu niet in het haar verstrikt zou raken :LOL:

hij vertelde idd dat zijn andere reu op de keukentafel dekte :lol1:
maar dat is een mooi verhaal,haha!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mirella schreef:hij vertelde idd dat zijn andere reu op de keukentafel dekte :lol1:
maar dat is een mooi verhaal,haha!
Ja, ik heb dubbel gelegen toen. Ik zie het helemaal voor me :mrgreen:

Ik kan me die keukentafel best voorstellen trouwens. Stukken beter voor je rug ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:Kan me een teef herinneren die alleen maar gedekt wilde worden na een potje matten met de reu.
Zij kon dus alleen gedekt worden door ervaren assertieve reuen die haar gaven wat ze wilde: een vechtpartij. Daarna liet mevrouw zich voldaan kijkend dekken. :lol1:
Geen van haar dochters heeft deze vreemde eigenschap geërfd, overigens. En het was verder ook een schát van een teef. Alleen in dat ene was ze wat...eh...apart.
De beste seks is toch ook de goedmaakseks? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”